Username
Password
password
vergeten?

1. Fashionscene
  2. Lifestyle
  3. Narcotica
  4. spuiten op school...

Dit onderwerp heeft 14 reacties, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 21-10-2010 18:19.

spuiten op school...

1. Large
    Afbeelding van DeCo

8,972 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    Spuitbus verraadt drugsgebruik scholieren
    Uitgegeven: 20 juni 2007 12:11
    Laatst gewijzigd: 20 juni 2007 12:12

AMSTERDAM - Een groep moeders van kinderen met drugsproblemen uit Edam-Volendam verkoopt sinds woensdag een spuitbus waarmee kan worden aangetoond of de kinderen in aanraking zijn geweest met drugs. Met de spray kan volgens de 'Moedige Moeders' wiet worden opgespoord, maar ook harddrugs als xtc, cocaïne en heroïne.

De moeders willen de spray op scholen gaan invoeren. De PvdA in de Tweede Kamer zou enthousiast zijn. Voorwerpen die in aanraking zijn geweest met drugs verkleuren als ze met de spray worden ingespoten. Zo kan bijvoorbeeld worden onderzocht of de kleding van scholieren sporen van drugs bevatten.

"Ook kluisjes kunnen op deze manier worden gecontroleerd", zegt voorzitter Gary Kok van de Moedige Moeders woensdag. Een spuitbus kost veertig euro. Met één bus kunnen tien tests worden uitgevoerd.

Het product wordt volgens Kok al twintig jaar in Israël gemaakt. Het idee is onlangs gekocht door een Amerikaans bedrijf. "In de VS wordt de spray al op verschillende scholen toegepast", zegt Kok.

Steun

Kok krijgt voor haar plan om de spray op scholen in te voeren naar eigen zeggen steun van de landelijke politiek. PvdA-Kamerlid Lea Bouwmeester zou enthousiast zijn over het plan. Volgende week zou Bouwmeester minister van Volksgezondheid aan Ab Klink van het CDA vragen de haalbaarheid van het plan te onderzoeken. Bouwmeester is woensdagochtend niet bereikbaar voor commentaar.

(c) Novum

1. Xtra-large
    Afbeelding van Raptor

Robbertjan
    20,258 berichten
    Lid sinds November 2007

en binnenkort ook op je werk, daarna bij je thuis, hello big brother!

Conscia mens recti, famae mendacia ridet.

2. Large
    Afbeelding van ST3PHAN

9,201 berichten
    Lid sinds November 2007

Drugs are bad m'kay

3. Medium
    Afbeelding van _Stef

3,951 berichten
    Lid sinds November 2007

Zeiken over games, nu over drugs spuitbussen... Wat de hell is die PvdA aan het doen :wacko:

4. Large
    Afbeelding van DeCo

8,972 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    'Kinderen onwel door spuitbus'
    Uitgegeven: 15 juni 2007 07:27
    Laatst gewijzigd: 15 juni 2007 09:00

AMSTERDAM - De twaalf kinderen uit Heesch die donderdag naar het ziekenhuis moesten omdat ze onwel waren geworden tijdens de voorbereiding van een musical, hebben drijfgas uit spuitbussen ingeademd. Dat meldt de NOS vrijdag.

Naast de twaalf kinderen van de basisschool moest ook een leraar behandeld worden in het ziekenhuis. Klasgenootjes van de kinderen kampten met hoofdpijn en werden misselijk.

Bij de generale van toneelstuk werd veel gespoten, waardoor de leerlingen geen adem meer konden halen. Ambulances waren snel ter plaatse. Alle kinderen zijn inmiddels weer thuis. De school is vrijdag nog dicht, maar maandag beginnen de lessen weer.
    :unsure:

5. Large
    Afbeelding van Insomnia

7,675 berichten
    Lid sinds November 2007

Jaaaa, symptoombestrijding :cheering:

6. Medium
    Afbeelding van jihad

2,438 berichten
    Lid sinds November 2007

moedige milfs :wub:

7. Xtra-large
    Afbeelding van zippo

17,981 berichten
    Lid sinds November 2007

:lol: "mijn kind wordt niet groot, mijn kind doet dat niet"

Realitycheck voor moeders, goed plan :lol: Staan de potten valium al klaar :lol:

8. Xtra-xtra-large
    Afbeelding van BOOM-selection

26,217 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    "Ook kluisjes kunnen op deze manier worden gecontroleerd"

Super :surprise:

Ik ga me volproppen met drugs en betast dan de kluis van een niet-drugsgebruiker waar ik een pesthekel aan heb B)

9. Large
    Afbeelding van manteltje

marjolein
    7,886 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    BOOM-selection schreef op 20 juni 2007 @ 14:01:
    [...]

Super :surprise:

Ik ga me volproppen met drugs en betast dan de kluis van een niet-drugsgebruiker waar ik een pesthekel aan heb B)
    pcies -_- is vragen om onterechte beschuldiging dit.

10. Medium
    Afbeelding van darkzone

Michael
    2,386 berichten
    Lid sinds November 2007

http://img7.imageshack.us/img7/6825/drugs.jpg

Wat zie je als je naar de lucht kijkt?? 1 hele grote blauwe speeltuin met af en toe witte valrekjes!!! :D

11. Medium
    Afbeelding van Ozz

1,760 berichten
    Lid sinds November 2007

Krijg je een ander kleurtje als je an de Hero zit....

Want ik vind het nogal n verschil of iemand an een blow heeft zitte lurken, of er steekt nog een naald uit z'n arm. :rolleyes:

12. Xtra-small
    Afbeelding van Estellee

Estelle
    10 berichten
    Lid sinds November 2007

:fieuw:

13. Medium
    Afbeelding van senormoustache

appelsap
    1,844 berichten
    Lid sinds March 2008

quote:
    Ozz schreef op 20 June 2007 @ 14:46:
    Krijg je een ander kleurtje als je an de Hero zit....

Want ik vind het nogal n verschil of iemand an een blow heeft zitte lurken, of er steekt nog een naald uit z'n arm. :rolleyes:
    nogal ja. ik bedoel als je dan iemand hebt gezoend die heeft geblowed, dan denkt mijn moeder meteen dat ik harddrugs verslaafd ben. opzich vind ik het een goed initiatief.

www.theuncensored.wordpress.com

14. Medium
    Afbeelding van Itsraining

-
    1,418 berichten
    Lid sinds October 2010

:mellow:

Fashionscene is a division of Yourscene.nl. About us | Flyerzone | Contact | Handleiding | Wachtwoord?