Dit onderwerp heeft 38 reacties, en bestaat uit 2 pagina's. U bent momenteel op pagina 2 van 2.
De laatste reactie is geplaatst op 31-07-2007 13:29.
Minister Bert Koenders...
- Geplaatst op dinsdag 31 juli 2007 12:17quote:Rrrrrobbie schreef op 31 juli 2007 @ 11:53:
[...]
Ik vind het niet zo boeiend wiens zakken nu gevuld worden, het gaat er om dat hij een democratisch proces moedwillig vermeden heeft.
En het kan me ook vrij weinig bommen hoe er in Den Haag met uitbestedingen wordt omgegaan. Men stelt regels op om ze vervolgens zelf te omzeilen. En dat kan niet, sim-pel.
In ieder geval niet als je van anderen eist/verwacht dat ze jouw regeltjes opvolgen. Ook voor leiders geldt: practice what you preach.
Nee, lekker weer vier jaar dit soort akkefietjes gepresenteerd krijgen, dat wekt wel vertrouwen.....:puke2:
Juist voor leiders en openbare figuren
Maar dan zou het rustig worden in Den Haag. Wie zonder zonde is.... - Geplaatst op dinsdag 31 juli 2007 12:19Overigens is dit maar een fractie van de MILJOENENVERSPILLING die de JSF inmiddels is geworden...

Maar die kosten zijn echt niet reeel... 900 euro per dag voor de redactie van een programmaboekje...
Rot toch op, dat boekje zelf mag misschien net 900 euro kosten...
- Geplaatst op dinsdag 31 juli 2007 12:22
laten we de oorlog in Irak er ook gelijk bij betrekken ...quote:Tjeerd schreef op 31 juli 2007 @ 12:19:
Overigens is dit maar een fractie van de MILJOENENVERSPILLING die de JSF inmiddels is geworden...
Maar die kosten zijn echt niet reeel... 900 euro per dag voor de redactie van een programmaboekje...
Rot toch op, dat boekje zelf mag misschien net 900 euro kosten...
- Geplaatst op dinsdag 31 juli 2007 12:23quote:JanWillemIII schreef op 31 juli 2007 @ 12:22:
[...]
laten we de oorlog in Irak er ook gelijk bij betrekken ...
Goed punt!
Ook zo'n enorme geldverslinding dankzij de rechtse kliek!
- Geplaatst op dinsdag 31 juli 2007 12:24echt he, als je alle debiele prijzen die uit subsidies getrokken worden eens reëel zou maken, dan hebben we geen begrotingstekort meer, maar een overschot
- Geplaatst op dinsdag 31 juli 2007 12:27quote:DFKT schreef op 31 juli 2007 @ 11:35:
[...]
40 000 Euro voor een professionele website
inclusief toeters en bellen is ook geen wereldschokkend bedrag.
Ga toch fietsen man...
Heb je die site al eens gezien?? - Geplaatst op dinsdag 31 juli 2007 12:29
En dan te bedenken dat juist Marco Borsato en die andere bandjes het gratis deden.quote:Tjeerd schreef op 31 juli 2007 @ 11:51:
[...]
Ben ik echt zwaar oneens met je Toffel...
We hebben het over 750.000 euro uit het potje van Ontwikkelingssamenwerking. Had dat geld niet beter besteed kunnen worden dan aan Marco Borsato en wat andere bandjes???
Alsof de vliegenkindjes in Biafra erbij gebaat zijn dat een paar bobo's hun handtekening hebben gezet onder een akkoordje van Schokland...
- Geplaatst op dinsdag 31 juli 2007 12:29quote:de_christoffel schreef op 31 juli 2007 @ 12:17:
[...]
Juist voor leiders en openbare figuren
Maar dan zou het rustig worden in Den Haag. Wie zonder zonde is....
werpe het eerste stoeltje van de tribune
Maar goed, dat snap ik ook allemaal wel.
Soms word ik gewoon een beetje moe van dat achterbakse gedoe en vriendjespolitiek.
En zeker van dit kabinet kan ik dat al niet hebben, met hun normen en waarden kruistocht.
Als dat gesodommieter nu al begint staan ons nog leuke jaren te wachten...
Enniewee, ik zeg: het is lunchtime
- Geplaatst op dinsdag 31 juli 2007 12:31Die linkse kliek is het geld weer oooi aan het verdelen.
De arme bijstandsmoeder waarvan de kinderen geen boeken kunnen kopen waar ze het in de eriezingen over hadden,
al die schandalige voedselbanken in Nederland....
Zijn ze opeens vergeten en het geld wordt weer uitgedeeld aan vriendjes
WALGELIJKE HYPOCRIETEN. - Geplaatst op dinsdag 31 juli 2007 12:32
en het generaal pardonquote:Tjeerd schreef op 31 juli 2007 @ 12:23:
[...]
Goed punt!
Ook zo'n enorme geldverslinding dankzij de rechtse kliek!

- Geplaatst op dinsdag 31 juli 2007 12:38Waar je ook benieuwd naar bent is de subsidie malversatie in Amsterdam door de PvdAdders.
Hoor je ook niets meer van
- Geplaatst op dinsdag 31 juli 2007 13:10tja voor de show een offerteproces starten, waarbij van te voren al vaststaat met wie je in zee gaat is ook niet perfect, en economisch nog veel waardelozer......
maargoed als minister heb je je er wel gewooon aan te houden
redmer wijzigde dit bericht op 31-07-2007 13:12 met 17% - Geplaatst op dinsdag 31 juli 2007 13:16
De linkse kliek is de restjes aan het verdelenquote:RANDOMAESTRO schreef op 31 juli 2007 @ 12:31:
Die linkse kliek is het geld weer oooi aan het verdelen.
De arme bijstandsmoeder waarvan de kinderen geen boeken kunnen kopen waar ze het in de eriezingen over hadden,
al die schandalige voedselbanken in Nederland....
Zijn ze opeens vergeten en het geld wordt weer uitgedeeld aan vriendjes
WALGELIJKE HYPOCRIETEN.
jammer voor die bijstandsmoeders die nu hun zorgpremie bijna niet kunnen opbrengen
Kamer valt over Koenders
Uitgegeven: 30 juli 2007 14:25
Laatst gewijzigd: 30 juli 2007 15:53
DEN HAAG - Een meerderheid van de Tweede Kamer valt over PvdA-minister Bert Koenders (Ontwikkelingssamenwerking), omdat hij in strijd met Europese regels een opdracht heeft gegund aan het bedrijf BKB van Lennart Booij en Erik van Bruggen.
Niet alleen oppositiepartijen VVD, SP, de Partij voor de Vrijheid, maar ook coalitiepartij CDA vinden dat niet kunnen en eisen maandag opheldering.
Het duo Booij en Van Bruggen deed ooit een poging PvdA-voorzitter te worden en werkte mee aan de PvdA-campagne voor de Tweede Kamerverkiezingen. Koenders gaf de organisatie van het eind juni gehouden evenement Het akkoord van Schokland in handen van het BKB. Het bedrijf had daarvoor een begroting ingediend van ongeveer 750.000 euro.
Volgens Europese regels moeten opdrachten van meer dan 137.000 euro verplicht openbaar worden aanbesteed. Maar volgens Koenders was daar geen tijd meer voor.
Onzinnig
"Een onzinnig argument", vindt VVD-Kamerlid Arend Jan Boekestijn. "Het kabinet sprak honderd dagen met de samenleving, toen was er tijd genoeg om meer offertes te vragen." De VVD eist opheldering en deelt een gele kaart uit. "Dit is voor Koenders eens maar nooit weer."
De SP spreekt van een een goedkope smoes. SP-Kamerlid Krista van Velzen wil dat de NMa de kwestie onderzoekt en zal het kabinet daarom vragen. De Partij voor de Vrijheid spreekt van "onvervalste vriendjespolitiek". Geert Wilders (PVV) wil weten of de minister niet bang is of zijn geloofwaardigheid fors is aangetast.
Onacceptabel
Ook het CDA vindt de zet van de minister "onacceptabel". CDA-Kamerlid Raymond Knops wil precies weten wat precies de rol van Koenders in het besluit is geweest. "Juist een dienaar van de Kroon - en dat is de minister - moet zich aan de wet houden", vindt Knops. Verder vindt hij dat Koenders als PvdA'er juist extra voorzichtig had moeten zijn bij zijn besluit om Booij en Van Bruggen de klus te geven.
Hoogervorst
Overigens is Koenders niet de enige minister die gebruik maakt van BKB. Ook voormalig VVD-minister Hans Hoogervorst schakelde Booij en Van Bruggen in het verleden in voor de organisatie van grootschalige volksgezondheidsevenementen. - Geplaatst op dinsdag 31 juli 2007 13:29quote:Rrrrrobbie schreef op 31 juli 2007 @ 12:29:
[...]
werpe het eerste stoeltje van de tribune
Maar goed, dat snap ik ook allemaal wel.
Soms word ik gewoon een beetje moe van dat achterbakse gedoe en vriendjespolitiek.
En zeker van dit kabinet kan ik dat al niet hebben, met hun normen en waarden kruistocht.
Als dat gesodommieter nu al begint staan ons nog leuke jaren te wachten...
Enniewee, ik zeg: het is lunchtime