Dit onderwerp heeft 38 reacties, en bestaat uit 2 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 2.
De laatste reactie is geplaatst op 31-07-2007 13:29.
Minister Bert Koenders...
- Geplaatst op dinsdag 31 juli 2007 10:50Deze typisch linkse zakkenvullert en vriendjesvoortrekker doet zijn naam van Adder eer aan.
Aan die ene kant zeg ik ontslaan die gast, in het cachot ermee,
aan de andere kant krijgt die homoow dan weer riant wachtgeld..
Niet te filmen, wat vind jij?
- Geplaatst op dinsdag 31 juli 2007 10:52Ja, inderdaad nogal dubieus.. Wat mij betreft mag hij vertrekken

- Geplaatst op dinsdag 31 juli 2007 10:53Voor de duidelijkheid:
Kamer valt over Koenders
Uitgegeven: 30 juli 2007 14:25
Laatst gewijzigd: 30 juli 2007 15:53
DEN HAAG - Een meerderheid van de Tweede Kamer valt over PvdA-minister Bert Koenders (Ontwikkelingssamenwerking), omdat hij in strijd met Europese regels een opdracht heeft gegund aan het bedrijf BKB van Lennart Booij en Erik van Bruggen.
Niet alleen oppositiepartijen VVD, SP, de Partij voor de Vrijheid, maar ook coalitiepartij CDA vinden dat niet kunnen en eisen maandag opheldering.
Het duo Booij en Van Bruggen deed ooit een poging PvdA-voorzitter te worden en werkte mee aan de PvdA-campagne voor de Tweede Kamerverkiezingen. Koenders gaf de organisatie van het eind juni gehouden evenement Het akkoord van Schokland in handen van het BKB. Het bedrijf had daarvoor een begroting ingediend van ongeveer 750.000 euro.
Volgens Europese regels moeten opdrachten van meer dan 137.000 euro verplicht openbaar worden aanbesteed. Maar volgens Koenders was daar geen tijd meer voor.
Onzinnig
"Een onzinnig argument", vindt VVD-Kamerlid Arend Jan Boekestijn. "Het kabinet sprak honderd dagen met de samenleving, toen was er tijd genoeg om meer offertes te vragen." De VVD eist opheldering en deelt een gele kaart uit. "Dit is voor Koenders eens maar nooit weer."
De SP spreekt van een een goedkope smoes. SP-Kamerlid Krista van Velzen wil dat de NMa de kwestie onderzoekt en zal het kabinet daarom vragen. De Partij voor de Vrijheid spreekt van "onvervalste vriendjespolitiek". Geert Wilders (PVV) wil weten of de minister niet bang is of zijn geloofwaardigheid fors is aangetast.
Onacceptabel
Ook het CDA vindt de zet van de minister "onacceptabel". CDA-Kamerlid Raymond Knops wil precies weten wat precies de rol van Koenders in het besluit is geweest. "Juist een dienaar van de Kroon - en dat is de minister - moet zich aan de wet houden", vindt Knops. Verder vindt hij dat Koenders als PvdA'er juist extra voorzichtig had moeten zijn bij zijn besluit om Booij en Van Bruggen de klus te geven.
Hoogervorst
Overigens is Koenders niet de enige minister die gebruik maakt van BKB. Ook voormalig VVD-minister Hans Hoogervorst schakelde Booij en Van Bruggen in het verleden in voor de organisatie van grootschalige volksgezondheidsevenementen.
(c) ANP - Geplaatst op dinsdag 31 juli 2007 11:00De website hebben ze voor 40.000 euro begroot.
Onwerkelijk, elke vmbo-er kan zoiets maken in 20 uurtjes werk
- Geplaatst op dinsdag 31 juli 2007 11:02weg ermee

- Geplaatst op dinsdag 31 juli 2007 11:03voor wat hoort wat

- Geplaatst op dinsdag 31 juli 2007 11:23quote:RANDOMAESTRO schreef op 31 juli 2007 @ 10:50:
Deze typisch linkse zakkenvullert en vriendjesvoortrekker doet zijn naam van Adder eer aan.
Aan die ene kant zeg ik ontslaan die gast, in het cachot ermee,
aan de andere kant krijgt die homoow dan weer riant wachtgeld..
Niet te filmen, wat vind jij?
Opbokken met die gast, zonder wachtgeld gaarne.
Moet maar eens afgelopen zijn met het vullen van de zakken door grijpgrage bestuurders. We leven hier tenslotte niet in een of andere bananenrepubliek.
Ik vind het al triest dat hier naar alle waarschijnlijkheid weer uren debat voor worden uitgetrokken.
Lik op stuk beleid, daar is dit kabinet toch zo'n voorstander van?
Ophoeren dus met die gast! - Geplaatst op dinsdag 31 juli 2007 11:27quote:RANDOMAESTRO schreef op 31 juli 2007 @ 11:00:
De website hebben ze voor 40.000 euro begroot.
Jouw externe uurloon is ook zwaar overdreven
maar hey, dat is marktwerking he?
- Geplaatst op dinsdag 31 juli 2007 11:28
Met 750.000 euro zou ik toch een dik festival neer kunnen zetten...quote:RANDOMAESTRO schreef op 31 juli 2007 @ 11:00:
De website hebben ze voor 40.000 euro begroot.

- Geplaatst op dinsdag 31 juli 2007 11:28quote:DFKT schreef op 31 juli 2007 @ 11:27:
[...]
Jouw arbeidskosten zijn ook zwaar overdreven
maar hey, dat is marktwerking he?
Is dat zo?
Die gasten krijgen voor een eendaags evenement meer dan ik in een heel jaar verdien hoor ... - Geplaatst op dinsdag 31 juli 2007 11:31quote:Rrrrrobbie schreef op 31 juli 2007 @ 11:23:
[...]
Opbokken met die gast, zonder wachtgeld gaarne.
Moet maar eens afgelopen zijn met het vullen van de zakken door grijpgrage bestuurders. We leven hier tenslotte niet in een of andere bananenrepubliek.
Ik vind het al triest dat hier naar alle waarschijnlijkheid weer uren debat voor worden uitgetrokken.
Lik op stuk beleid, daar is dit kabinet toch zo'n voorstander van?
Ophoeren dus met die gast!
Ik weer niet hoor, maar Booy en Van Bruggen vullen nu hun zakken....
En BKB is helaas een bekend en goed bureau.
Dat het een openbare aanbesteding had moeten zijn, soit. Je wilt niet weten hoe en hoe vaak (in Den Haag) zo'n aanbesteding wordt voorkomen om bijvoorbeeld tijd te winnen.
En om Koenders nu de laan uit te sturen hiervoor... we leven toch niet in een bananenrepubliek? Als ie nu EZ staatssecretaris/ minister was, dan was het meer aan zijn portefeuille gerelateerd en had ik een debat wel kunnen voorstellen. Nu niet. Geef de man op zijn flikker (heeft ie nu via de media wel gehad) en laat hem verder z'n werk doen.
Dit is weer een mooi staaltje zefdevaluatie door de Kamer. Het is duidelijk reces en pruimentijd - Geplaatst op dinsdag 31 juli 2007 11:35Dat is dan 150 euro per bezoeker om die op de hoogte te brengen van het akkoord van Schokland...

Alsof dat ook maar 1 van die 5000 bezoekers een mallemoer zal interesseren!
Oprotten met die vent!
- Geplaatst op dinsdag 31 juli 2007 11:35quote:RANDOMAESTRO schreef op 31 juli 2007 @ 11:28:
[...]
Is dat zo?
Die gasten krijgen voor een eendaags evenement meer dan ik in een heel jaar verdien hoor ...
40 000 Euro voor een professionele website
inclusief toeters en bellen is ook geen wereldschokkend bedrag. - Geplaatst op dinsdag 31 juli 2007 11:38
Inderdaad... dit is aan de orde van de dag, de partijen die nu om het hardst gillen, hebben dit in het verleden zelf ook gedaan. Bij het aanbesteden van bouwkundige werken bijvoorbeeld gebeurt het vaak genoeg dat een project dusdanig in deelprojecten wordt opgeknipt, dat niet (europees) aanbesteed hoeft te worden, heb ik mij laten vertellen...quote:de_christoffel schreef op 31 juli 2007 @ 11:31:
[...]
Dat het een openbare aanbesteding had moeten zijn, soit. Je wilt niet weten hoe en hoe vaak (in Den Haag) zo'n aanbesteding wordt voorkomen om bijvoorbeeld tijd te winnen. - Geplaatst op dinsdag 31 juli 2007 11:40quote:DFKT schreef op 31 juli 2007 @ 11:35:
[...]
40 000 Euro voor een professionele website
inclusief toeters en bellen is ook geen wereldschokkend bedrag.
klopt , maar een website als dit waar geen toeters en bellen te vinden zijn, een simpel cmsje heeft, hoogstwaarschijnlijk gebruik maakt van een template, is het schandalig hoog.
Een website als deze zou 5000 euro mogen kosten, misschien maximaal 10.000.
Als zon website 40k oplevert, neme ik per direct ontslag en neem ik genoegen met 1 zo'n website per jaar en krijgen ze 24x7 support. - Geplaatst op dinsdag 31 juli 2007 11:42quote:DFKT schreef op 31 juli 2007 @ 11:38:
[...]
Inderdaad... dit is aan de orde van de dag, de partijen die nu om het hardst gillen, hebben dit in het verleden zelf ook gedaan. Bij het aanbesteden van bouwkundige werken bijvoorbeeld gebeurt het vaak genoeg dat een project dusdanig in deelprojecten wordt opgeknipt, dat niet (europees) aanbesteed hoeft te worden, heb ik mij laten vertellen...
Inderdaad, de salami-taktiek
Ben nu zelf een salami-offerte aan het opstellen (
) - Geplaatst op dinsdag 31 juli 2007 11:45quote:muff schreef op 31 juli 2007 @ 11:40:
[...]
klopt , maar een website als dit waar geen toeters en bellen te vinden zijn, een simpel cmsje heeft, hoogstwaarschijnlijk gebruik maakt van een template, is het schandalig hoog.
Een website als deze zou 5000 euro mogen kosten, misschien maximaal 10.000.
Als zon website 40k oplevert, neme ik per direct ontslag en neem ik genoegen met 1 zo'n website per jaar en krijgen ze 24x7 support.
Het is niet alleen de website. Denk ook aan fotografie, copy, hosting en misschien nog cms-licenties? 40.000 euro lijkt me een reëel bedrag, als je alles bij elkaar optelt.
De website draait op Xsite.. een CMS van Fullmoon, die in opdracht van Freshbits de site gebouwd hebben, volgens mij... de prijslijst: http://www.fullmoon.nl/documenten/xsitebrochure.pdfDeCo wijzigde dit bericht op 31-07-2007 11:53 met 46% - Geplaatst op dinsdag 31 juli 2007 11:51quote:de_christoffel schreef op 31 juli 2007 @ 11:31:
[...]
Dat het een openbare aanbesteding had moeten zijn, soit. Je wilt niet weten hoe en hoe vaak (in Den Haag) zo'n aanbesteding wordt voorkomen om bijvoorbeeld tijd te winnen.
En om Koenders nu de laan uit te sturen hiervoor... we leven toch niet in een bananenrepubliek? Als ie nu EZ staatssecretaris/ minister was, dan was het meer aan zijn portefeuille gerelateerd en had ik een debat wel kunnen voorstellen. Nu niet. Geef de man op zijn flikker (heeft ie nu via de media wel gehad) en laat hem verder z'n werk doen.
Dit is weer een mooi staaltje zefdevaluatie door de Kamer. Het is duidelijk reces en pruimentijd
Ben ik echt zwaar oneens met je Toffel...
We hebben het over 750.000 euro uit het potje van Ontwikkelingssamenwerking. Had dat geld niet beter besteed kunnen worden dan aan Marco Borsato en wat andere bandjes???
Alsof de vliegenkindjes in Biafra erbij gebaat zijn dat een paar bobo's hun handtekening hebben gezet onder een akkoordje van Schokland...
- Geplaatst op dinsdag 31 juli 2007 11:53quote:de_christoffel schreef op 31 juli 2007 @ 11:31:
[...]
Dit is weer een mooi staaltje zefdevaluatie door de Kamer. Het is duidelijk reces en pruimentijd
Ik vind het niet zo boeiend wiens zakken nu gevuld worden, het gaat er om dat hij een democratisch proces moedwillig vermeden heeft.
En het kan me ook vrij weinig bommen hoe er in Den Haag met uitbestedingen wordt omgegaan. Men stelt regels op om ze vervolgens zelf te omzeilen. En dat kan niet, sim-pel.
In ieder geval niet als je van anderen eist/verwacht dat ze jouw regeltjes opvolgen. Ook voor leiders geldt: practice what you preach.
Nee, lekker weer vier jaar dit soort akkefietjes gepresenteerd krijgen, dat wekt wel vertrouwen.....:puke2: - Geplaatst op dinsdag 31 juli 2007 11:57quote:DeCo schreef op 31 juli 2007 @ 11:45:
[...]
Het is niet alleen de website. Denk ook aan fotografie, copy, hosting en misschien nog cms-licenties? 40.000 euro lijkt me een reëel bedrag, als je alles bij elkaar optelt.
De website draait op Xsite.. een CMS van Fullmoon, die in opdracht van Freshbits de site gebouwd hebben, volgens mij... de prijslijst: http://www.fullmoon.nl/documenten/xsitebrochure.pdf
cms licenties? waarvoor dit is een simpel siteje, daar kan je de meeste simpele cms voor gebruiken, eventueel opensource.
Die prijslijst, ik kom niet verder dan 10k hoor - Geplaatst op dinsdag 31 juli 2007 12:02
das nog het mooie Tjirt, Marco en vrienden hebben voor noppes opgetreden ....quote:Tjeerd schreef op 31 juli 2007 @ 11:51:
[...]
We hebben het over 750.000 euro uit het potje van Ontwikkelingssamenwerking. Had dat geld niet beter besteed kunnen worden dan aan Marco Borsato en wat andere bandjes???
Alsof de vliegenkindjes in Biafra erbij gebaat zijn dat een paar bobo's hun handtekening hebben gezet onder een akkoordje van Schokland...
- Geplaatst op dinsdag 31 juli 2007 12:05quote:JanWillemIII schreef op 31 juli 2007 @ 12:02:
[...]
das nog het mooie Tjirt, Marco en vrienden hebben voor noppes opgetreden ....

Dan vraag ik me helemaal af waar die 750.000 euro heen is gegaan?
- Geplaatst op dinsdag 31 juli 2007 12:07Voor iedereen die hem nog niet gelezen heeft, hieronder een link naar de begroting van dit gebeuren.
begroting.pdf - Geplaatst op dinsdag 31 juli 2007 12:14quote:muff schreef op 31 juli 2007 @ 11:57:
[...]
cms licenties? waarvoor dit is een simpel siteje, daar kan je de meeste simpele cms voor gebruiken, eventueel opensource.
Die prijslijst, ik kom niet verder dan 10k hoor
ik zei "misschien?" en lees de rest ook eens van mijn reactie
die 40.000 euro is inclusief alles (zie begroting).. 3 weken werk voor 4 man, lijkt me nog steeds reëel.
Natuurlijk kun je bij Lidl ook knakworsten halen, Marktplaats afspeuren voor een kastje of je auto laten maken door beunhaas.DeCo wijzigde dit bericht op 31-07-2007 12:21 met 24% - Geplaatst op dinsdag 31 juli 2007 12:15quote:Tjeerd schreef op 31 juli 2007 @ 11:51:
[...]
je hebt het nu over iets heel anders, maar dit ben ik wel met je eens. Geld had beter anders kunnen besteed.
Maar daar gaat het nu niet om