Dit onderwerp heeft 4 reacties, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 30-08-2007 19:28.
Bruto / Netto bij achterstallig salaris uitkeren
- Geplaatst op donderdag 30 augustus 2007 10:26Ik krijg over een periode van zes maanden achteraf uitgekeerd 361,84 uitgekeerd per maand, voor een totaal van 2171,04. Als ik nu even kijk wat ik extra ontvangen heb vergeleken bij vorige maand, en ik zie geen aanleiding waarom dat buiten dit extra bedrag verschillend kan zijn, heb ik 1167,29 ontvangen.
50/50 dus. Hebben ze het (weer) niet begrepen hier, wordt achteraf in een keer betalen zo nadelig voor mij belast of is het simpelweg zo dat het topje van mijn salaris inderdaad voor +/- 50% naar de fiscus gaat?
- Geplaatst op donderdag 30 augustus 2007 10:42Je heffingskortingen en belastingtarieven worden meestal per maand berekend. Kan zijn dat het leeuwendeel van het extra uitbetaalde deze maand in die 50% categorie valt, terwijl je tijdens andere maanden, waarin je minder uitbetaald hebt gekregen, nog een stukje salaris in een categorie lager over had zeg maar. Dat krijg je dan eind van het jaar gewoon terug bij je belastingteruggave...
Misschien heb je nu dus inderdaad iets teveel betaald, maar dat krijg je dan gewoon weer terug uiteraard. - Geplaatst op donderdag 30 augustus 2007 11:24Ja maar dan moet ik dus wel belastingteruggave doen. OK.
Volgende vraag:
Ontslag brief - geen tijd meer om hem op te sturen - moet ik de persoon die ik hem overhandig iets laten ondertekenen? Addertjes onder het gras? - Geplaatst op donderdag 30 augustus 2007 11:36Ja inderdaad, gewoon effe belastingaangifte doen begin volgend jaar en alles wat je teveel hebt betaald, krijg je dan gewoon terug.
Opzeggen kan ook gewoon mondeling, al is het dan natuurlijk altijd lastiger te bewijzen dat, en wanneer, je hebt opgezegd. Maar hoeft niet perse per aangetekende brief ofzo, kan je 'm ook gewoon zo overhandigen. Dan geldt je opzegging zelfs eerder, aangezien de opzegging pas geldt, wanneer de wederpartij de opzegging heeft kunnen ontvangen, wat bij overhandiging of mondelinge opzegging, dus per direct is...leienaar wijzigde dit bericht op 30-08-2007 11:37 met 14% - Geplaatst op donderdag 30 augustus 2007 19:28
is wel het beste, maar als het gewoon afgeeft zorg dan dat er collega's in de buurt zijn die dit zien en zeg hardop dat je ontslag neemt en dat je de onslag brief bij je hebt.quote:cr78 schreef op 30 augustus 2007 @ 11:24:
Ja maar dan moet ik dus wel belastingteruggave doen. OK.
Volgende vraag:
Ontslag brief - geen tijd meer om hem op te sturen - moet ik de persoon die ik hem overhandig iets laten ondertekenen? Addertjes onder het gras?
Advies van mijn nieuwe werkegever dus wijzigingen voorbehouden