Username
Password
password
vergeten?

1. Fashionscene
  2. Hobby
  3. Travel
  4. Tunesië?

Dit onderwerp heeft 23 reacties, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 25-01-2012 11:42.

Tunesië?

1. Large
    Afbeelding van YSDennis

Dennis
    5,642 berichten
    Lid sinds November 2007

Gezien de geschiedenis van de hollandse zomers bereid ik me alvast op het ergste voor. Als mozes niet naar de berg komt...juist -_-

Tunesië, is dat wat? :unsure:

1. Medium
    Afbeelding van MindChaoz

3,063 berichten
    Lid sinds November 2007

Je kunt er in ieder geval merkkleding (al dan niet nep) kopen voor een pakje shag
    :rolleyes:

2. Xtra-large
    Afbeelding van Greppeltor

13,081 berichten
    Lid sinds November 2007

Ja dat vroeg ik me ook al af...
    Hele middag op internet op zoek geweest naar leuke zonbestemmingen.
    Tunesie en Egypte maken de meeste kans. 8 dagen Egypte gezien voor 299 euro :bounce:
    Is het prijsniveau in die landen beetje aan de lage kant of valt het erg tegen?

3. Medium
    Afbeelding van spiral_stairs

3,355 berichten
    Lid sinds November 2007

Mooi land, ben er zelf anderhalf jaar geleden geweest in december/januari. Kerst en nieuwjaar daar gevierd, mooie ervaring.

Ga dan vooral naar Matmata als je er bent, daar zijn namelijk een heleboel scenes van star wars geschoten. Zo heb ik bijvoorbeeld een nacht geslapen in de huiskamer van Luke Skywalker.

En de Sahara daar is sowieso machtig om doorheen te lopen.

4. Xtra-large
    Afbeelding van Joe

20,005 berichten
    Lid sinds November 2007

Matmata :wub:

5. Medium

3,355 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    Joe schreef:
    Matmata :wub:

Ik had wel een vermoeden dat je zo zou reageren.

El Jem is trouwens ook vet, ik was daar met een vriend van me en we hadden een heel amphitheater voor onszelf. B)

6. Medium
    Afbeelding van Morrighan

2,756 berichten
    Lid sinds November 2007

Ook de aanbiedingen op D-reizen.nl bekeken?
    Opeens leek mij tunesie zo gek nog niet..
    Maar ben ook wel benieuwd naar ervaringen

7. Medium

3,355 berichten
    Lid sinds November 2007

Tatooine is natuurlijk ook een plek voor helden.

8. Xtra-large
    Afbeelding van Bloemsel

24,097 berichten
    Lid sinds November 2007

Tunesie schijnt als vakantieland niet zo geweldig te zijn, hoor er alleen maar mindere verhalen over van mensen die er geweest zijn. Erg opdringerige mensen etc.
    Beter ga je dan naar Egypte toe, naar Hurghada of Sharm el Sheikh :)

9. Xtra-large
    Afbeelding van Bloemsel

24,097 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    Claire schreef:
    quote: Claudia
    Tunesie schijnt als vakantieland niet zo geweldig te zijn, hoor er alleen maar mindere verhalen over van mensen die er geweest zijn. Erg opdringerige mensen etc.
    Beter ga je dan naar Egypte toe, naar Hurghada of Sharm el Sheikh :)
    Hurghada :mellow: Grote zandbak, vervelende mensen, niks te beleven. Alleen snorkelen is daar leuk -_-

Niks mis met Hurghada, genoeg te doen als je zelf maar wilt -_-
    Dagtripjes naar Cairo, Luxor, woestijnrit (met bbq en weet ik het wat nog meer) etc, etc, etc.

Sharm is wat duurder, maar ook leuk -_-
    In beide plaatsen zul je zelf dingen moeten ondernemen, anders zie je inderdaadd niks -_-

10. Xtra-large
    Afbeelding van Rrrrobbie

Robèrt
    16,126 berichten
    Lid sinds November 2007

Kutland -_-
    Nooit meer heen

Ja kijk, er is pas sprake van een drankprobleem op jonge leeftijd, als een foetus het vruchtwater heeft opgedronken en met de moederkoek tussen een pitabroodje lallend naar buiten komt

11. Medium
    Afbeelding van MindChaoz

3,063 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    Robbie schreef:
    Kutland -_-
    Nooit meer heen
    Wat heb je daar meegemaakt dan

12. Xtra-large
    Afbeelding van opgeheven

opgeheven
    12,811 berichten
    Lid sinds November 2007

mijn ervaringen zijn ook niet erg positief. Ik heb daar het millenium gevierd. Helaas was het Ramadan en dat maakte de mensen niet vriendelijker en de openingstijden korter.

In ons 3* hotel sterren hotel slecht eten, veel Tunesiërs waren niet aardig. Er werd continu gewaarschuwd voor berovingen en zwendel.
    Kwa shoppen en uitgaan niet veel, behalve een paleis, wat stadsmuren, paard en wagens, woestijn ook weinig cultuur te zien/ te beleven.

Het strand is prachtig! :wub:

Als je niet veel verwacht, weinig wilt ondernemen, is Tunesie een prima en goedkoop vakantieland.

Diep van binnen ben ik best oppervlakkig..

13. Large
    Afbeelding van Wegisweg

10,400 berichten
    Lid sinds November 2007

Ik heb veel slechte verhalen gehoord, en dan vooral van het gedrag van mannen naar vrouwen. Zelfs als hun vriend erbij is lopen ze je de hele tijd na, versperren je weg, zitten aan je, sluiten je in met groepjes tegelijk.

Ook gehoord van vriendinnen dat Tunesiers allesbehalve aardig waren. Er enorm veel werd geroofd.

En dat het verder alleen prachtige hotels, mooie stranden en een woestijn was, waar verder niet veel te doen was.

Maar zelf nooit geweest, heb het alleen van diverse goede vriendinnen gehoord.

14. Xtra-large
    Afbeelding van Kim1981_

Kim
    16,364 berichten
    Lid sinds November 2007

Ik heb ook slechte verhalen gehoord.... Vriend+vriendin van mij zijn er geweest en die vonden de mensen daar zooo opdringerig. Het meisje durfde niet eens alleen de straat op daar. Nu kan dat ook wel een beetje aan t persoontje liggen maar toch.... nee, lijkt mij nu al niks :huh:

Niets hoeft, paarden wel -_-

15. Xtra-large
    Afbeelding van Rrrrobbie

Robèrt
    16,126 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    MindChaoz schreef:
    quote: Robbie
    Kutland -_-
    Nooit meer heen
    Wat heb je daar meegemaakt dan

Ik was er in '89 of zo. Derderangs hotel met slecht eten, het land zelf was toen nog niet echt op toeristen voorbereid. 2 weken aan de racekak geweest. Er is amper wat te zien, buiten de geijkte rommeltjes en kamelen, wegens een kwallenplaag was zwemmen niet mogelijk en verder vond ik de mensen verre van leuk.

maar dat was toen....intussen is het wellicht wat veranderd?

Ja kijk, er is pas sprake van een drankprobleem op jonge leeftijd, als een foetus het vruchtwater heeft opgedronken en met de moederkoek tussen een pitabroodje lallend naar buiten komt

16. Xtra-large
    Afbeelding van Bloemsel

24,097 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    Marieke schreef:
    Ik heb veel slechte verhalen gehoord, en dan vooral van het gedrag van mannen naar vrouwen. Zelfs als hun vriend erbij is lopen ze je de hele tijd na, versperren je weg, zitten aan je, sluiten je in met groepjes tegelijk.

Ook gehoord van vriendinnen dat Tunesiers allesbehalve aardig waren. Er enorm veel werd geroofd.

En dat het verder alleen prachtige hotels, mooie stranden en een woestijn was, waar verder niet veel te doen was.

Maar zelf nooit geweest, heb het alleen van diverse goede vriendinnen gehoord.

Precies -_-
    Wat jij nu zegt is ook hetgeen wat ik constant hoor als er mensen naar Tunesie op vakantie zijn geweest :wacko:

17. Small
    Afbeelding van Ceetje72

240 berichten
    Lid sinds November 2007

Ik ben er een paar jaar geleden geweest.
    Het land is idd mooi , we zijn door het atlas gebergte geweest en een stukje door de sarah woestijn.
    De mensen trekken erg aan je omdat de armoede groot is.

Als je wilt gaan voor cultuur en het land is het aan te raden maar, als je wilt gaan voor ook b.v stappen moet je je goed laten informeren het is er namelijk wel maar waar ik was niet.

18. Large
    Afbeelding van timanovic

10,206 berichten
    Lid sinds November 2007

Vriend van mij die in Tunesië geweest is zegt:
    Zoek eens de wat minder toeristische plaatsen op. Je hoeft er niet heen te gaan voor het uitgaan, maar de binnensteden en oude Romeinse opgravingen zijn prachitg.

19. Xtra-large
    Afbeelding van niemeer

Sjaak
    21,579 berichten
    Lid sinds November 2007

Mijn ouders vonden het er heerlijk. :) Maar die gingen ook gewoon voor het mooie weer en de rust. Ze zitten nu overigens voor de 2e keer in Egypte en ook dat bevalt ze prima. :)

Opdringerige verkopers/mannen...Denk dat je dat in die landen sowieso toch wel een beetje hebt. Ik werd er in Turkije ook aardig gestoord van maar je hebt er als vrouw sowieos meer last van heb ik het idee. :)

20. Large
    Afbeelding van YSDennis

Dennis
    5,642 berichten
    Lid sinds November 2007

dit gaat 'm niet worden denk ik zo -_-

21. Small
    Afbeelding van laantjes44

711 berichten
    Lid sinds November 2007

beetje corrupte zooi, maar wel een mooi land volgens mij... beetje droog... :huh:

22. Small
    Afbeelding van LIEVELIEFDE3

Marly
    346 berichten
    Lid sinds January 2009

Dit topic is een beetje dood en van 2005, dus mijn vraag is, wie is er de afgelopen 5 jaar nog in Tunesie geweest en hoe was het? Ik ga namelijk 6 juli!

23. Small
    Afbeelding van notrandom

jamiila
    905 berichten
    Lid sinds April 2011

Inderdaad, ik ga namelijk 23 augustes 10 dagen naar Tunesië en zover ik heb gehoord is het een goed vakantieland. In iedergeval de plek waar ik naartoe ga ziet er leuk uit ...

Thank god, i found the good in goodbye. Tumblr

Fashionscene is a division of Yourscene.nl. About us | Flyerzone | Contact | Handleiding | Wachtwoord?