Username
Password
password
vergeten?

1. Fashionscene
  2. Hobby
  3. Travel
  4. Regenseizoen in Thailand en Vietnam

Dit onderwerp heeft 28 reacties, en bestaat uit 2 pagina's. U bent momenteel op pagina last van 2.
De laatste reactie is geplaatst op 21-08-2008 22:17.

Regenseizoen in Thailand en Vietnam

1. Large
    Afbeelding van Grote_Smurf

7,857 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    Robbie schreef:
    Voor zover ik weet, somebody correct me if I'm wrong, houdt het regenseizoen in dat het vrijwel elke dag een of meerdere malen per dag regent, of zelfs hele dagen. En geen verkoelend fris buitje, maar een fikse hoosbui die het toch al klamme klimaat nog wat klammer maakt....

Ik heb er verschillende verhalen over gehoord, de een zegt dat de regen voornamelijk 's nachts valt, een ander zegt dat het de hele dag kan regenen.. Maar als het regent, regent het in ieder geval wel hard..

Ik zou in ieder geval liever een ander seizoen uitzoeken..

2. Xtra-large
    Afbeelding van Rrrrobbie

Robčrt
    16,126 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    Grote Smurf schreef:
    quote: Robbie
    Voor zover ik weet, somebody correct me if I'm wrong, houdt het regenseizoen in dat het vrijwel elke dag een of meerdere malen per dag regent, of zelfs hele dagen. En geen verkoelend fris buitje, maar een fikse hoosbui die het toch al klamme klimaat nog wat klammer maakt....

Ik heb er verschillende verhalen over gehoord, de een zegt dat de regen voornamelijk 's nachts valt, een ander zegt dat het de hele dag kan regenen.. Maar als het regent, regent het in ieder geval wel hard..

Ik zou in ieder geval liever een ander seizoen uitzoeken..

Dat zal vast ook wel te maken hebben met het gebied waar je zit...

In dat laatste geef ik je trouwens gelijk, ik zou ook wachten tot het regenseizoen voorbij is...

Ja kijk, er is pas sprake van een drankprobleem op jonge leeftijd, als een foetus het vruchtwater heeft opgedronken en met de moederkoek tussen een pitabroodje lallend naar buiten komt

3. Medium
    Afbeelding van Idapida

1,264 berichten
    Lid sinds November 2007

In 2004 was ik in Thailand tussen 30 juni-20 juli. Dat was zeker goed te doen. Overdag was het heet en zonnig, s'avons een bui en ook een paar nachten regen en bliksem.
    Alleen een dag met slecht weer gehad in die dagen, dat was in Phuket.

4. Medium
    Afbeelding van technojef

2,232 berichten
    Lid sinds November 2007

ik ga 9 juli 3 weken rond reizen in thailand, maar daar geldt dat het regenseizoen zeer afhankelijk is van het gebied. Ik ga richting Chiang Mai (noord) en daar is het zeer goed te doen. Ga je richting Phuket (zuid) of naar het oosten heb je er meer last van. En die verschillen zijn behoorlijk. Maar overal is het toch goed te doen.

Mijn vader woont in de Filipijnen ( bij Manila in de buurt) en daar hebben ze ook regenseizoen; Om de zoveel tijd een flinke bui ( dit kan een uurtje of iets langer zijn). Dit land ligt 3 uurtjes vliegen van Thailand en qua weer komt het erg in de buurt

Een erg informatieve site is www.thailandvoorbeginners.nl hier vind je echt veel goede info.

Hoe met de bevolking om te gaan?
    Welke taxi wel of niet nemen?
    Hoeveel fooi geven
    etc
    Maar ook een heel schema over regengebieden en in welke maanden welk weer het is en in welk gebied

Ik zou zeker die kant opgaan en Vietnam en Cambodja staan ook op mijn verlanglijst. Maar nu eerst combi thailand/filipijnen

Plezier!

5. Small
    Afbeelding van Tondo

251 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    Snowwhite schreef:
    Ik op vakantie en wegens allerlei logistieke redenen zal dat (helaas) in de zomer moeten gaan gebeuren.
    Nu staan Thailand en Vietnam hoog op mijn verlanglijstje, alleen is het daar nu regenseizoen. Is iemand daar eens geweest in het regenseizoen? Hoe was dat? Viel het mee, of is het echt vreselijk kut?

ga in augustus tot 1e week van september ook die richting op, welliswaar Singapore en de Filipijnen maar daar is het ook regenseizoen.
    Het valt allemaal wel mee opzich, je hebt soms van die dagen dat het gewoon ff een kwartiertje hard regent afgewisseld met zonnige periode.

6. Medium
    Afbeelding van technojef

2,232 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    Tondo schreef:
    quote: Snowwhite
    Ik op vakantie en wegens allerlei logistieke redenen zal dat (helaas) in de zomer moeten gaan gebeuren.
    Nu staan Thailand en Vietnam hoog op mijn verlanglijstje, alleen is het daar nu regenseizoen. Is iemand daar eens geweest in het regenseizoen? Hoe was dat? Viel het mee, of is het echt vreselijk kut?

ga in augustus tot 1e week van september ook die richting op, welliswaar Singapore en de Filipijnen maar daar is het ook regenseizoen.
    Het valt allemaal wel mee opzich, je hebt soms van die dagen dat het gewoon ff een kwartiertje hard regent afgewisseld met zonnige periode.

precies, echt niet de hele dag harde regen. tropische buien zijn idd kort maar krachtig...

maar waar in filipijnen ga je? ik Caloocan city en uiteraard borrocay :wub: 2 aug. tot 23 aug

lekker Balut eten :lol:

7. Small
    Afbeelding van Tondo

251 berichten
    Lid sinds November 2007

heej cool, ik ga ook naar boracay... :wub: daar is het mooiste strand ter wereld!
    verder naar siquijor island (zuiden van cebu) en de hoofdstad manila en familiebezoek in cavite

heb er zin in :rolleyes:

8. Medium
    Afbeelding van technojef

2,232 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    Tondo schreef:
    heej cool, ik ga ook naar boracay... :wub: daar is het mooiste strand ter wereld!
    verder naar siquijor island (zuiden van cebu) en de hoofdstad manila en familiebezoek in cavite

ooh ja Cebu, ga ik ook nog even stiekem om de hoek kijken.. Nou dan spreek ik je in Boracay ( ja zo spel je dat), ik lig links voor bij de pier!

9. Large
    Afbeelding van xeanne

6,121 berichten
    Lid sinds November 2007

Ik ben in thailand geweest in het regenseizoen. Is helemaal niet erg. Het regent dan gewoon een half uur kei hard en daarna schijnt de zon gewoon weer. Heb het niet als een belemmering gezien!

10. Small
    Afbeelding van Tondo

251 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    technojef schreef:
    quote: Tondo

ooh ja Cebu, ga ik ook nog even stiekem om de hoek kijken.. Nou dan spreek ik je in Boracay ( ja zo spel je dat), ik lig links voor bij de pier!
    zal je opzoeken, je herkent me wel in me hawai zwemshort en een dienblad met cocktails B)

11. Large
    Afbeelding van doompjoe

9,502 berichten
    Lid sinds November 2007

Lijkt mij ook sterk gebiedsafhankelijk. Tussen noord en zuid Thailand zit bijvoorbeeld iets van 1500km verschil. En in de Lonely Planet staat dat in het zuiden er zelfs verschil is tussen de oost- en de westkust. Regent het aan de ene zijde van het Thaise schiereiland, dan is het droog aan de andere. En andersom. In hoeverre dit ook daadwerkelijk is, weet ik niet (je kunt immers nooit aan beide kusten tegelijk zitten :wink2: )

Dus waar wil je precies naartoe en hoe zit het daar?

12. Large
    Afbeelding van Assther

9,479 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    Doompjoe schreef:
    En in de Lonely Planet staat dat in het zuiden er zelfs verschil is tussen de oost- en de westkust. Regent het aan de ene zijde van het Thaise schiereiland, dan is het droog aan de andere. En andersom. In hoeverre dit ook daadwerkelijk is, weet ik niet (je kunt immers nooit aan beide kusten tegelijk zitten :wink2: )

Absoluut. Wij hebben ieder moment schitterend weer gehad, totdat we naar Koh Samui (oostkust) gingen. Toen was en bleef het weer een beetje treurig en kwam er soms een bui overwaaien. Geen strandweer dus :(

13. Large
    Afbeelding van DeCo

8,972 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    technojef schreef:
    Een erg informatieve site is www.thailandvoorbeginners.nl hier vind je echt veel goede info.

inderdaad echt een site waar je iets aan hebt! :)
    nou wil ik ook op vakantie <_<

die fotos met bijschriften :D
    http://www.thailandvoorbeginners.nl/kijkzoisthailana.html
    http://www.thailandvoorbeginners.nl/kijkzoisthailand.html

14. Small
    Afbeelding van Nilfisk

487 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    DeCo schreef:
    quote: technojef

Die foto's zijn idd wel heel typerend!

15. Medium
    Afbeelding van technojef

2,232 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    DeCo schreef:
    quote: technojef

het mooiste vind ik nog de weetjes die het land typeerd, ik vind dat elke toerist die er heen gaat dit soort dingen moet weten:
    - Zo mag je nooit op je geld gaan staan als het weg waait,want dan sta je op de koning: BOETE

- Nooit de 'wai' (thaise groet) beweging terug maken, want het is milimeterwerk en doe je het iets verkeerd lijden ze geizichtsverlies en heb je hun dag/jaar goed verpest ( het ergste wat een thai kan overkomen)

- Nooit in een boedha beeld klimmen :P

Maar goed, genoeg erover, deze knaap gaat zichzelf trakteren op een frisse douche

16. Large
    Afbeelding van DeCo

8,972 berichten
    Lid sinds November 2007

Ik vind zowiezo dat je je te allen tijde even moet verdiepen in het land waar je naar toe gaat. Zoiets vind ik altijd interessant :)

en dan vooral dat soort landen, met regels waar wij compleet vreemd van zijn

17. Small
    Afbeelding van ponchovogel

400 berichten
    Lid sinds November 2007

Mijn bezoek aan de filipijnen was in maart jl.

Zelfde verhaal als jef want dat is mijn kleine broertje die van techno houdt.

Boracay is echt heel mooi , echt relaxed maar in maart was het zo warm dat de zon vermeden mocht worden in de middag

Cebu vond ik aardig, Bohol had naar mijn idee iets meer te bieden kwa binnenland maar t strand is daar niet te vergelijken met Boracay.

Manila is groot dat kan ik je meegeven echt een metropool van de 1e plank.

En jef als je volgende x naar turkije gaat verwacht ik wel dat je meebid en naar de moskee gaat!

18. Small
    Afbeelding van ponchovogel

400 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    cavite
    ligt dat niet onder manila richting Pagsanjan falls...volgens mij doorheen gereden

19. Large
    Afbeelding van doompjoe

9,502 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    Esther schreef:
    quote: Doompjoe
    En in de Lonely Planet staat dat in het zuiden er zelfs verschil is tussen de oost- en de westkust. Regent het aan de ene zijde van het Thaise schiereiland, dan is het droog aan de andere. En andersom. In hoeverre dit ook daadwerkelijk is, weet ik niet (je kunt immers nooit aan beide kusten tegelijk zitten :wink2: )

Absoluut. Wij hebben ieder moment schitterend weer gehad, totdat we naar Koh Samui (oostkust) gingen. Toen was en bleef het weer een beetje treurig en kwam er soms een bui overwaaien. Geen strandweer dus :(
    Bij ons net zo (duh, we zaten er ongeveer tegelijkertijd :P ). Het werd buiďg op Koh Pha-Ngan, het was prachtig weer op Koh Phi Phi. Maar dat was in december.

20. Large
    Afbeelding van Assther

9,479 berichten
    Lid sinds November 2007

wij waren er een maan(d) later, remember? :rolleyes: :D

21. Large
    Afbeelding van doompjoe

9,502 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    Esther schreef:
    wij waren er een maan(d) later, remember? :rolleyes: :D
    oja! :D

22. Small
    Afbeelding van Tondo

251 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    ponchovogel schreef:
    quote:
    cavite
    ligt dat niet onder manila richting Pagsanjan falls...volgens mij doorheen gereden
    nee meer naar het zuiden..richting batangas, pagsajan falls ben ik 2 jaar geleden geweest, shooting the rapids :D met zo'n bootje vaar je richting die waterval.. :)

23. Xtra-large
    Afbeelding van Bloemsel

24,097 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    Mixie schreef:
    Ik zou het zelf niet zo gauw doen. Ik heb het begin van regenseizoen meegemaakt in Thailand. En dat was al aantal uur per dag regen. Dus dat is best wel kut.
    In Indonesie heb ik gezeten toen het volop regenseizoen was en dat betekende daar dus echt bijna de hele dag regen. En dan baal je echt, je zit alleen maar binnen en kunt vrij weinig.
    Dat zou ik echt zonde van je vakantie vinden, zeker als die maar een paar weken kan duren.
    Waar in Indonesie heb jij gezeten dat het daar regenseizoen was dan? Toen wij vorig jaar op Sumatra geland waren wist de gids ons te vertellen dat het daar al 8 jaar niet geregend had namelijk, althans geen hoosbuien, hoogstens een paar druppeltjes

24. Xtra-large
    Afbeelding van Bloemsel

24,097 berichten
    Lid sinds November 2007

Hmmm, nu weet ik het even niet meer zeker :P

Ontopic: ik zou niet in het regenseizoen op vakantie gaan, zijn niet echt kleine buien ofzo :P

25. Small
    Afbeelding van Underc0vr__

dDF
    181 berichten
    Lid sinds November 2007

Ik ben deze jaar in vietnam geweest :P

in Ho Chi Minh (vroeger Saigon) regelt het elke dag. opzich niet heel erg, wel lekker cool,
    maar als je naar de noordelijke kant gaat dan regent het daar niet zoveel als in het zuiden.

Fashionscene is a division of Yourscene.nl. About us | Flyerzone | Contact | Handleiding | Wachtwoord?