Username
Password
password
vergeten?

1. Fashionscene
  2. Hobby
  3. Travel
  4. Brasil!! Lalalalalalalalaaaaaaaa

Dit onderwerp heeft 71 reacties, en bestaat uit 3 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 3.
De laatste reactie is geplaatst op 21-08-2011 20:59.

Brasil!! Lalalalalalalalaaaaaaaa

1. Medium
    Afbeelding van Trut_je

2,984 berichten
    Lid sinds November 2007

:bounce:

Ik vertrek vanaf 27 maart voor dik 7 weken naar Brasil :wub:
    Ja ja, in m'n eentje :D
    http://www.reisbijbel.nl/ZuidAmerika/brazil/Brazilkaart/br-map.gif

Heb vandaag m'n bevestiging ontvangen van de taalcursus. De eerste 4 weken zit ik in een gastgezin in Maceió (noordoosten van Brazilie) om Portugees te leren. School ligt aan zee; 's ochtends les, 's middags vrij. :blush:
    Tijdens of na die cursus ga ik via de school proberen te regelen dat ik in een weeshuis kan werken.
    En dan heb ik dus nog zo'n 3 weken om vakantie te vieren, wat rond te reizen en een beetje te werken.
    Vanuit Maceió regel ik alles voor de laatste weken. Maar tips zijn natuurlijk altijd welkom :D

Ik zou echt ontzettend graag naar Rio gaan, maar dat lijkt me niet zo verstandig in m'n eentje.
    :wub: stelt 't ook niet op prijs als ik dat doe. Misschien dat hij de laatste week komt, dan zeker die kant op :D

Morgen de vliegreis bevestigen en voor de eerste daagjes een hotelletje regelen :D

Zin in!

1. Large
    Afbeelding van speen

8,014 berichten
    Lid sinds November 2007

Supervet!!

2. Xtra-large
    Afbeelding van Kim1981_

Kim
    16,364 berichten
    Lid sinds November 2007

Vet hey!!!

Ik wil over een x aantal maanden ook 2 maanden weggaan in mijn uppie, Brazilië lijkt me supervet alleen ik vind dat een beetje eng....... blond meisje alleen in Brazilië.... :unsure:

Of overdrijf ik nu? :blush:

Jij heel veel plezier!

Mag ik misschien vragen wat die taalcursus kostte? En ken je al portugees of nog helemaal niets?

Niets hoeft, paarden wel -_-

3. Xtra-large
    Afbeelding van Doubleyoubee

Wesley
    13,138 berichten
    Lid sinds November 2007

heldin :rocker:

www.ipimobile.com / www.dj-wb.com

4. Large
    Afbeelding van abcdefghijkl001

abcd
    6,697 berichten
    Lid sinds November 2007

Bah <_<

5. Medium
    Afbeelding van Trut_je

2,984 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    Kimmie schreef:
    Vet hey!!!

Ik wil over een x aantal maanden ook 2 maanden weggaan in mijn uppie, Brazilië lijkt me supervet alleen ik vind dat een beetje eng....... blond meisje alleen in Brazilië.... :unsure:

Of overdrijf ik nu? :blush:

Jij heel veel plezier!

Mag ik misschien vragen wat die taalcursus kostte? En ken je al portugees of nog helemaal niets?

Ik wilde eerst 3 maanden, maar vond 't toch een beetje eng, omdat ik ook nog m'n :wub: hier heb zitten :P

Ik kan je na mn trip vertellen hoe 't is, als meisje alleen. Zoals ik in m'n eerste post al zei; ik ga niet naar Rio (of Sao Paolo, Salvador enz.) Dat schijnt gewoon niet veilig te zijn als toerist. Een excollega van me is net terug uit Rio, hij is opgepakt door de corrupte cops en kon zichzelf (en z'n vriend) alleen vrij kopen, om verder vakantie te vieren. En dat gaat dus niet om tientjes :(

Maar ik mijd die megaplaatsen gewoon en blijf in de rustigere gedeeltes. Ben alleen bang dat als ik terug kom, ik meteen weer wil... :lol:

Taalcursus incl. gastgezin (& eenpersoonskamer, ontbijt en diner) zijn voor 4 weken EUR 1120,-. Ik ben iets duurder uit, want ik wilde natuurlijk de duurste reis- en annuleringsverzekering en ik blijf een paar extra nachten slapen. Vliegreis zal rond de EUR 900,- zijn en dan moet ik dus nog 3 weken na m'n cursus overbruggen. :)
    En nee, ik heb nog nooit Portugees gesproken of zelfs gehoord (volgens mij :unsure: ) Dus dat wordt wat :lol:

6. Xtra-large
    Afbeelding van niemeer

Sjaak
    21,579 berichten
    Lid sinds November 2007

Ha 't is eindelijk rond! Goed om te horen schat! Wendy zei dat je idd maar beter niet in je eentje rondom Rio kunt gaan reizen, die is toen met een vriendin gegaan en je weet dat ze niet snel bang is, maar daar heeft ze zich toch niet echt veilig gevoeld. Zou beter zijn idd als Arjen de laatste week die kant opkomt, sowieso leuk om dan effe samen weer eens weg te zijn.

Vind het wel stoer dat je het doet hoor :wub: Beetje anders dan wat je eigenlijk in je hoofd had maar goed, dit ziet er ook gruwelijk uit.

Haha als jij terugkomt spreek je Portugees :D en ik een beetje Italiaans en Frans :D heb me vandaag ingeschreven voor twee talencursussen op school, waren plaatsen vrij. maar 1 dag in de week, geen zon zee en strand maar goed, je kan niet alles hebben.

En je weet het he, als je terugkomt...ik duim gewoon heeeeeel hard dat ik mn zin krijg! :D

:kiss: en we bellen vanavond wel effe! :)

7. Large
    Afbeelding van Jessica1982

7,189 berichten
    Lid sinds November 2007

Leuk!! :wub:

Maar doe je wel voorzichtig mop? :unsure:

8. Xtra-large
    Afbeelding van opgeheven

opgeheven
    12,811 berichten
    Lid sinds November 2007

Wauw! Stoer!

Ik ben in Natal geweest en mijn vriend van destijds is een week ziek geweest. Ben daardoor heel veel alleen op pad gegaan en voelde me daar hartstikke veilig! :)

Diep van binnen ben ik best oppervlakkig..

9. Xtra-large
    Afbeelding van zippo

17,981 berichten
    Lid sinds November 2007

oooh wat leuk :wub: veel pelzier alvast :D

10. Large
    Afbeelding van ST3PHAN

9,201 berichten
    Lid sinds November 2007

B)

Have fun!

11. Medium
    Afbeelding van Trut_je

2,984 berichten
    Lid sinds November 2007

Morgen ga ik m'n vliegreis definitief boeken.

Plannen zijn nu iets gewijzigd voor de laatste 3 weken. Of iig, ik heb nu plannen gemaakt voor de laatste 3 weken :D

Vanaf Maceió ga ik met de nachtbus weer richting Natal en zo de hele noordoost/noord kust langs.
    Na ongeveer 1,5 week wil ik bij Belem een boot op en daar 5 dagen op blijven en dan dus door de Amazone varen. Waarschijnlijk met een tussenstop van 1 dag in een plaats waar 't blijkbaar net is alsof je gewoon aan 't strand zit (midden in de Amazone dus).
    Moet alleen ff kijken of 't wel haalbaar is, want 't schijnt regenseizoen te zijn als ik er ben. Lijkt me nou ook niet helemaal "je van het" om met dat weer door de Amazone te varen.
    Uiteindelijk kom ik dan uit bij Manaus en zal daar nog heeeeeeeeel veel foto's gaan maken. Schijnt een geweldig smerige stad te zijn, maar wel echt de moeite waard.
    Daarna een binnenlandse vlucht weer richting Natal om daar de laatste dagen te chillen.

Ik vind 't allemaal nu ook nog doodeng en voor hetzelfde geldt heb ik binnen een week enorm heimwee naar huis en vooral naar m'n mannetje. Maar nu kan ik niet wachten tot ik iedereen mag uitzwaaien. :D

12. Medium
    Afbeelding van Trut_je

2,984 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    Freek schreef:
    quote: Trutje
    Morgen ga ik m'n vliegreis definitief boeken.

Plannen zijn nu iets gewijzigd voor de laatste 3 weken. Of iig, ik heb nu plannen gemaakt voor de laatste 3 weken :D

Vanaf Maceió ga ik met de nachtbus weer richting Natal en zo de hele noordoost/noord kust langs.
    Na ongeveer 1,5 week wil ik bij Belem een boot op en daar 5 dagen op blijven en dan dus door de Amazone varen. Waarschijnlijk met een tussenstop van 1 dag in een plaats waar 't blijkbaar net is alsof je gewoon aan 't strand zit (midden in de Amazone dus).
    Moet alleen ff kijken of 't wel haalbaar is, want 't schijnt regenseizoen te zijn als ik er ben. Lijkt me nou ook niet helemaal "je van het" om met dat weer door de Amazone te varen.
    Uiteindelijk kom ik dan uit bij Manaus en zal daar nog heeeeeeeeel veel foto's gaan maken. Schijnt een geweldig smerige stad te zijn, maar wel echt de moeite waard.
    Daarna een binnenlandse vlucht weer richting Natal om daar de laatste dagen te chillen.

Ik vind 't allemaal nu ook nog doodeng en voor hetzelfde geldt heb ik binnen een week enorm heimwee naar huis en vooral naar m'n mannetje. Maar nu kan ik niet wachten tot ik iedereen mag uitzwaaien. :D

hehe, komt goed, vooral voor de reis naar boven, belem en manaus tips genoeg :wub:

altijd leuk, die inlandse bussen daar :lol:
    Als ik met die van jouw :wub: mag zal alles vast goed komen :rolleyes:

13. Medium
    Afbeelding van El_Pino

Stefan
    2,470 berichten
    Lid sinds November 2007

Echt super vet!!

Heb al plannen om dit jaar ook 3 weken te gaan.. binnenkort maar ff vastleggen ofzo...

Op één of andere manier trekt Brazilie mij onwijs...
    Benieuwd naar de verhalen :)

één voor allen...allen voor :gay:

14. Medium
    Afbeelding van Neosys

1,818 berichten
    Lid sinds November 2007

Ik verwijs je natuurlijk keihard naar mijn topic -_- De laatste 4 pagina's. En Rio? Gewoon gaan! Je bent echt nooit alleen, en zeker in Rio ontmoet je te veel mensen.

15. Medium
    Afbeelding van Trut_je

2,984 berichten
    Lid sinds November 2007

Al gevonden... Té vet :B

Ik zie nog wel :D

16. Medium
    Afbeelding van Neosys

1,818 berichten
    Lid sinds November 2007

En je moet ook sowieso naar Salvador, want dat schijnt heel erg mooi te zijn. Vooral ook omdat daar een totaal andere cultuur te vinden is dan in de rest van Brazilie. Ik ben er zelf niet geweest, maar Erwin en heeeeeeel veel andere mensen die ik ben tegen gekomen die waren er erg van gecharmeerd. Dus hup, ook naar Salvador! En jammer dat je pas NA Carnival gaat!

17. Medium
    Afbeelding van Trut_je

2,984 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    NeoSYS schreef:
    En je moet ook sowieso naar Salvador, want dat schijnt heel erg mooi te zijn. Vooral ook omdat daar een totaal andere cultuur te vinden is dan in de rest van Brazilie. Ik ben er zelf niet geweest, maar Erwin en heeeeeeel veel andere mensen die ik ben tegen gekomen die waren er erg van gecharmeerd. Dus hup, ook naar Salvador! En jammer dat je pas NA Carnival gaat!

Carnaval vind ik idd ook erg jammer, dat ik dat mis. Maar helaas...
    Qua centjes redde ik 't allemaal niet en ik moet natuurlijk ook nog kunnen eten :)

18. Medium
    Afbeelding van Trut_je

2,984 berichten
    Lid sinds November 2007

Vandaag m'n vaccinaties gehaald :D

Kan haast alleen nog maar met rechts typen :unsure:
    't lijkt alsof m'n arm alleen nog maar wil hangen... Erg vrumd, maar ik vertrouw erop dat alles goed komt :lol:

Nu wordt 't allemaal zo echt :blush:

19. Large
    Afbeelding van SusieQ

6,402 berichten
    Lid sinds November 2007

Wat onwijs cool!! Echt heel stoer ook dat je alleen gaat! Kijk je wel goed uit!
    Have heeeel veel fun!!

Vriendje en ik zijn uitgenodigd voor een bruiloft in 2008 in Brazilie, plakken er gelijk vakantie achteraan. Gaan 2 feb. naar de bruid+gom om alles te horen enzo. En natuurlijk even wat tips 'n trics te horen over wat te zien qua planning.

20. Large
    Afbeelding van Assther

9,479 berichten
    Lid sinds November 2007

Charlotte, wat te gek zeg! :surprise:

21. Medium
    Afbeelding van Trut_je

2,984 berichten
    Lid sinds November 2007

Ik zal heel goed opletten met oversteken, Susie Q (eerst naar links en daarna naar rechts -_- ) :P

Wow, je bruiloft in Brasil :wub: En al is 't niet je eigen bruiloft, toch vet dat je ervoor uitgenodigd wordt :D

2 Essie: :surprise: :D

22. Medium
    Afbeelding van Trut_je

2,984 berichten
    Lid sinds November 2007

Ik wil een blogspot(.com) bij gaan houden, ipv een waarbenjij.nu. Ik vind dat er gewoon een stuk leuker uitzien :P

Maar nu kan ik nergens de optie vinden om mailadressen in te vullen, zodat die automatisch een mailtje ontvangen wanneer ik m'n blog heb geupdate.. Iemand enig idee?

23. Medium
    Afbeelding van Rodolfo_Leblon

2,271 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    NeoSYS schreef:

Nou ik ben natuurlijk niet IN Salvador zelf geweest, maar zat er vlakbij... en Bahia is in het algemeen aardig anders dan de rest van Brazilie (probeer de hete saus daar maar eens... :lol:)... Maar Bahia, en daarmee dus ook Salvador is zeker een aanrader.

Verder, maar ik weet niet of dat wat voor je is, schijnt de Pantanal (voornamelijk Mato Grosso do Sul geloof ik) wel meesterlijk te zijn want daar kun je denk ik de meeste wildlife van dichtbij spotten. Heb zelf ook spijt dat ik er wel was, maar niet de moerassen enzo in ben gegaan... want heb wel gruwelijk foto's gezien ervan, en ook de verhalen waren allemaal positief.

24. Xtra-large
    Afbeelding van Bloemsel

24,097 berichten
    Lid sinds November 2007

Kewl B)

Let je wel goed op jezelf daar? :unsure:

Fashionscene is a division of Yourscene.nl. About us | Flyerzone | Contact | Handleiding | Wachtwoord?