Dit onderwerp heeft 92 reacties, en bestaat uit 4 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 4.
De laatste reactie is geplaatst op 12-08-2011 14:50.
Back from the US of A
- Geplaatst op zaterdag 23 juni 2007 04:10En wederom was het geweldig. Het is dat ze daar zo weinig vakantiedagen hebben, anders zou ik er gaan werken en wonen. Nog steeds is (bijna) alles daar beter, groter, sneller, goedkoper, etc...etc...
Dit keer hebben wij tijdens onze trip van 2 weken het rondje Las Vegas - Los Angeles - San Simeon (highway 1) - San Francisco - Yosemite - Las Vegas gemaakt. Foto's volgens nog, ik ga nu ff nog wat proberen te slapen, want dat lukt me nooit in het vliegtuig. Wat dat betreft was onze ICE vanuit Dusseldorf een stuk relaxter.
Oh, en Tjeerd: je had gelijk, Griffth Observatory is fantastisch
- Geplaatst op zaterdag 23 juni 2007 05:46Ik begrijp die ophemeling niet helemaal.... als je hier echt gaat werken denk ik dat je zal begrijpen.. iig beter? wat is beter? de dollar staat ontzettend laag, tolerantie is ver te zoeken... politiek correct zijn is een grap, verzekeringen zijn alleen maar gebaseerd op statistiek... groter tis maar wat je belangrijk vindt..
groter is niet altijd beter het omgekeerde in mijn optiek is waar hoe kleiner hoe beter.
goedkoper? ooit eens echte boodschappen gedaan in een supermarkt hier? ja kleding en computersjizzle lijken goedkoper.. maar met de belasting erop scheelt het niet zo veel meer...
sneller? wat is sneller? op de snelweg mag je nog steeds maar 120 hoor...
Wat ik wel relext vindt .. altijd vrij naar rechts keren en de resultaatgerichtheid.
Ik begrijp echt die ophemeling van Amerika niet zo... ik ben dan ook zo blij dat ik over een week of drie weer thuis ben.... - Geplaatst op zaterdag 23 juni 2007 05:49true

Amerika is mooi qua natuur enzo, alleen beetje jammer van het volk wat er woont
- Geplaatst op zaterdag 23 juni 2007 06:05
begin je toch steeds meer te mogen IRquote:ItaloRoberto schreef op 23 juni 2007 @ 05:46:
Ik begrijp die ophemeling niet helemaal.... als je hier echt gaat werken denk ik dat je zal begrijpen.. iig beter? wat is beter? de dollar staat ontzettend laag, tolerantie is ver te zoeken... politiek correct zijn is een grap, verzekeringen zijn alleen maar gebaseerd op statistiek... groter tis maar wat je belangrijk vindt..
groter is niet altijd beter het omgekeerde in mijn optiek is waar hoe kleiner hoe beter.
goedkoper? ooit eens echte boodschappen gedaan in een supermarkt hier? ja kleding en computersjizzle lijken goedkoper.. maar met de belasting erop scheelt het niet zo veel meer...
Wat ik wel relext vindt .. altijd vrij naar rechts keren en de resultaatgerichtheid.
Ik begrijp echt die ophemeling van Amerika niet zo... ik ben dan ook zo blij dat ik over een week of drie weer thuis ben....
- Geplaatst op zaterdag 23 juni 2007 06:06Maar!!! wel geweldige vakanties gehad!!

south east Alaska
- Geplaatst op zaterdag 23 juni 2007 09:56Ik snap je niet Zwitser. Leuk om daar af en toe heen te gaan om te kijken hoe het niet moet maar verder mogen ze eigenlijk heel dat 'land' afzinken in de oceaan.
Amerikanen zijn nep. Volk zonder cultuur en dat proberen ze te compenseren met hun gedrag.
En in die ICE heb je inderdaad bij kunnen slapen. Luxe maar snelheid heeft dat ding niet. Vooral niet in NL. Heb ooit gebruik gemaakt van zo'n ding op wintersport. We waren nou niet echt sneller op plaats van bestemming.
Resumé: je bent een nep allochtoon met je avances naar dat nepland
- Geplaatst op zaterdag 23 juni 2007 11:24quote:ItaloRoberto schreef op 23 juni 2007 @ 05:46:
Ik begrijp die ophemeling niet helemaal.... als je hier echt gaat werken denk ik dat je zal begrijpen.. iig beter? wat is beter? de dollar staat ontzettend laag, tolerantie is ver te zoeken... politiek correct zijn is een grap, verzekeringen zijn alleen maar gebaseerd op statistiek... groter tis maar wat je belangrijk vindt..
Ik begrijp echt die ophemeling van Amerika niet zo... ik ben dan ook zo blij dat ik over een week of drie weer thuis ben....
Kijk, de supermarkt is een prima voorbeeld. En ja, ik heb meerdere malen echt boodschappen gedaan.
- het is wel degelijk goedkoper
- de service is beter
- het assortiment is ruimer (zowel in de breedte als in de diepte)
- ruimere openingstijden
Natuurlijk zijn er ook zaken minder positief is de VS. Ik kan overigens alleen voor California en Nevada (Las Vegas) spreken. Het verkeer bijvoorbeeld: dat je rechtsaf mag slaan, zonder afhankelijkheid van een stoplicht werkt idd prima. Ook de carpoollanes zijn een verademing. Echter, dat het trage verkeer gewoon links mag blijven rijden en daardoor vele Amerikanen zigzaggend over de rijksweg scheuren (wat ook gewoon mag) is idioot voor woorden.
Wat betreft de nepheid van het volk, ook daar heb ik nu weinig van gemerkt. Sterker nog, ze zijn socialer en vriendelijker dan menig Europeaan. Tevens zijn ze ook vaak oprecht geïnteresseerd, bijvoorbeeld naar je afkomst, achtergrond, etc....Uiteraard verschilt dit per mens en per gebied. Zo is men in San Francisco heel wat meer Europees georiënteerd en ontwikkeld. De meesten kenden Rotterdam en waren zelfs in Amsterdam en Zwitserland geweest. Echter kwam daar ook weer een meisje uit Kansas naar ons toe dit dacht dat Holland iets anders was dan The Netherlands en letterlijk dit vroeg:
"If Spain is over here, then where is Europe?"
Een vriend van me werkt en woont nu 3 jaar in San Francisco en wil voorlopig niet meer weg. Hij verdient 3x meer dan in NL, maar betaalt ook weer 2000 dollar huur voor een 2-kamer appartementje, wel in het mooiste gedeelte van SF. Tja, zo zijn er altijd pro's en cons. Als ik hem mag geloven en op basis wat ik zelf heb ervaren zou ik er dus best graag een jaartje willen werken.
Oh, en MJ: alleen al voor de schitterende natuur mag de VS natuurlijk nooit verdwijnen. - Geplaatst op zaterdag 23 juni 2007 11:26
maar een diepreinigende spoelbeurt met een tsunami ofzo zou geen kwaad kunnenquote:Oh, en MJ: alleen al voor de schitterende natuur mag de VS natuurlijk nooit verdwijnen. - Geplaatst op zaterdag 23 juni 2007 11:27Dan nog wat foto's:
Golden Gate:

Uitzicht vanaf dakterras in SF:

LA Dodgers:

Caesars Palace

Bellagio:

Zwembad MGM Grand:

Zwembad Sahara:

The Venatian, om 02.00 uur:

Fatburger, hehehe

Mijn reisgenoot met Hans en Pam:

Beverly Hills:

Griffith Observatory:

Big Sur, tussen LA en SF:

Hollywood Hills:
Owen wijzigde dit bericht op 23-06-2007 11:42 met 139% - Geplaatst op zaterdag 23 juni 2007 12:32Ik snap Zwitser wel, ik heb nl ook iets met Amerika en zou daar best kunnen wonen (zij het niet in Redneck country maar dan in Maine of New England ofzo waar de democraten in de meerderheid zijn). Het is gewoon een enorm fascinerend land...

Jammer dat je 's nachts/'s avonds niet bij Griffith bent geweest, eindeloze lichtrijen tot zover je maar kunt kijken en doodse stilte. Bijna magisch.
- Geplaatst op zaterdag 23 juni 2007 12:40hehe die zwembadfoto van MGM Grand is cool

Verder is de VS gewoon 'n land waar je geweest moet zijn
Heb verder niks met de amerikaanse politiek enzo, maar die maatschappij en de steden daar zijn niet te vergelijken met wat dan ook in Europa
Moejje gezien hebben
Californie ga ik dan ook zeker nog 'n keer heen, net als naar Las Vegas
degroeten wijzigde dit bericht op 23-06-2007 12:42 met 77% - Geplaatst op zaterdag 23 juni 2007 12:41quote:
cool?
of geil?

- Geplaatst op zaterdag 23 juni 2007 12:43
fototechnisch cool, even los van 't mokkel dat erop staatquote:
- Geplaatst op zaterdag 23 juni 2007 12:45quote:Tjeerd schreef op 23 juni 2007 @ 12:32:
Ik snap Zwitser wel, ik heb nl ook iets met Amerika en zou daar best kunnen wonen (zij het niet in Redneck country maar dan in Maine of New England ofzo waar de democraten in de meerderheid zijn). Het is gewoon een enorm fascinerend land...
Jammer dat je 's nachts/'s avonds niet bij Griffith bent geweest, eindeloze lichtrijen tot zover je maar kunt kijken en doodse stilte. Bijna magisch.
We waren er van 18.00 - 20.45 uur ongeveer, ook nog met zonsondergang. Snap dus wat je bedoelt en is idd waanzinnig.
Jij noemt het Redneck country, maar in San Francisco zijn de democraten bijv. volop in de meerderheid. - Geplaatst op zaterdag 23 juni 2007 12:48quote:Owen schreef op 23 juni 2007 @ 12:45:
[...]
We waren er van 18.00 - 20.45 uur ongeveer, ook nog met zonsondergang. Snap dus wat je bedoelt en is idd waanzinnig.
Jij noemt het Redneck country, maar in San Francisco zijn de democraten bijv. volop in de meerderheid.
Nee, Redneck country noem ik Alabama, Tennessee, Louisiana. Het zuiden dus...
Dat geloof ik allemaal wel daar...
- Geplaatst op zaterdag 23 juni 2007 13:02quote:Tjeerd schreef op 23 juni 2007 @ 12:48:
[...]
Nee, Redneck country noem ik Alabama, Tennessee, Louisiana. Het zuiden dus...
Dat geloof ik allemaal wel daar...
Ja, precies
zie ook die opmerking van dat meisje uit Kansas
- Geplaatst op zaterdag 23 juni 2007 13:02quote:
Allebei natuurlijk
En idd, Rut, gewoon gaan! - Geplaatst op zaterdag 23 juni 2007 13:06Ik geef in de discussie owen wel een btje gelijk. Als je nooit in amerika bent geweest en nauwelijks amerikanen hebt ontmoet, lijkt het een bende daar met alleen maar domme mensen. Het punt is dat het er gewoon veel zijn, dus ook veel domme, maar ook zeker veel meer mensen die zeer ontwikkeld en bereisd zijn. Daarvan heb ik er veel ontmoet en dat zijn echt hele positieve contacten uit ontstaan.
Het enige wat volgens mij zwaar kut is aan de VS is die eeuwige, onaantastbare american dream. De zucht naar geld, winst, roem en daarbij over lijken gaan (om nog maar te zwijgen van het miliieu, eerlijke machtsverhoudingen, enzovoort)
- Geplaatst op zaterdag 23 juni 2007 13:38Oprecht geinteresseerdheid heb ik weinig van gemaakt. Ja, zolang ze het gesprek maar kunnen wenden tot de eindconclusie hoe geweldig Amerika is, gaat het goed. Maar zodra vanuit het oppervlakkige het gesprek wat diepgaander wordt, haken ze af. Als je aan die oppervlakkigheid meedoet, kan je daar leuke tijden beleven, zonder meer.
En er is inderdaad veel moois te zien. Vooral die kustroute van LA naar SF. Misschien omdat je daar juist minder Amerikanen treft.
Zwitser, zullen we volgend jaar samen gaan? Rondreisje door Alabama, Mississippi en Louisianna. - Geplaatst op zaterdag 23 juni 2007 13:40
Sneaky gefotografeerd vanachter een ligstoel omdat die tsjik waarschijnlijk niet open en oprecht geinteresseerd was.quote:Rutgrrr schreef op 23 juni 2007 @ 12:43:
[...]
fototechnisch cool, even los van 't mokkel dat erop staat
- Geplaatst op zaterdag 23 juni 2007 14:00quote:DonMJ schreef op 23 juni 2007 @ 13:38:
Oprecht geinteresseerdheid heb ik weinig van gemaakt. Ja, zolang ze het gesprek maar kunnen wenden tot de eindconclusie hoe geweldig Amerika is, gaat het goed. Maar zodra vanuit het oppervlakkige het gesprek wat diepgaander wordt, haken ze af. Als je aan die oppervlakkigheid meedoet, kan je daar leuke tijden beleven, zonder meer.
En er is inderdaad veel moois te zien. Vooral die kustroute van LA naar SF. Misschien omdat je daar juist minder Amerikanen treft.
Die mensen zijn er natuurlijk ook, zoals die er ook in Europa zijn. Maar ik heb, net als 2 jaar geleden, weer volop Amerikanen gesproken die zelf beginnen over de wijze waarop veel Europeanen tegen de VS aankijken, etc....nadat ze al vele vragen hebben gesteld over Amsterdam, Rotterdam, Holland, Switzerland, Zurich en ga zo maar door. En dat staat dan nog los van het feit dat ze overal aanbieden om foto's van je te maken, je de weg te wijzen, de deur open houden, etc.... en over het algemeen gewoon veel socialer zijn dan de gem. Nederlander.
Ik wil hier helemaal geen politieke discussie van maken trouwens. California is gewoon een prachtige staat en Las Vegas een plek waar je geweest moet zijn. Het volk verschilt per stad, maar overal vind ik hen (over het algemeen) aardig, grappig, oprecht en geïnteresseerd.
Misschien trek ik net wat intelligentere mensen aan dan jij, MJ. Who knows
- Geplaatst op zaterdag 23 juni 2007 14:01
Gabriela, 24, uit San Diegoquote:DonMJ schreef op 23 juni 2007 @ 13:40:
[...]
Sneaky gefotografeerd vanachter een ligstoel omdat die tsjik waarschijnlijk niet open en oprecht geinteresseerd was. - Geplaatst op zaterdag 23 juni 2007 14:03quote:Owen schreef op 23 juni 2007 @ 14:00:
[...]
Die mensen zijn er natuurlijk ook, zoals die er ook in Europa zijn. Maar ik heb, net als 2 jaar geleden, weer volop Amerikanen gesproken die zelf beginnen over de wijze waarop veel Europeanen tegen de VS aankijken, etc....nadat ze al vele vragen hebben gesteld over Amsterdam, Rotterdam, Holland, Switzerland, Zurich en ga zo maar door. En dat staat dan nog los van het feit dat ze overal aanbieden om foto's van je te maken, je de weg te wijzen, de deur open houden, etc.... en over het algemeen gewoon veel socialer zijn dan de gem. Nederlander.
Ik wil hier helemaal geen politieke discussie van maken trouwens. California is gewoon een prachtige staat en Las Vegas een plek waar je geweest moet zijn. Het volk verschilt per stad, maar overal vind ik hen (over het algemeen) aardig, grappig, oprecht en geïnteresseerd.
Misschien trek ik net wat intelligentere mensen aan dan jij, MJ. Who knows
njah...ik vond 't in New York juist opvallend a-sociaal
mensen zaten daar allemaal helemaal in hun eigen wereldje leek 't...
magoed..wat je al zegt..het scheelt volgens mij idd enorm per staat en stad.. (Florida was iedereen weer overdreven sociaal
) - Geplaatst op zaterdag 23 juni 2007 14:53quote:Owen schreef op 23 juni 2007 @ 14:00:
[...]
...Misschien trek ik net wat intelligentere mensen aan dan jij, MJ. Who knows
....
Ik kop 'm even lafjes in.
Daarom ga jij ook met mij om en ik met jou!
Maareh, wanneer haal je die tsjik uit San Diego hierheen? Ik ben oprecht in hun... euh haar geinteresseerd. - Geplaatst op zaterdag 23 juni 2007 14:55quote:DonMJ schreef op 23 juni 2007 @ 13:38:
Oprecht geinteresseerdheid heb ik weinig van gemaakt. Ja, zolang ze het gesprek maar kunnen wenden tot de eindconclusie hoe geweldig Amerika is, gaat het goed. Maar zodra vanuit het oppervlakkige het gesprek wat diepgaander wordt, haken ze af. Als je aan die oppervlakkigheid meedoet, kan je daar leuke tijden beleven, zonder meer.