Username
Password
password
vergeten?

1. Fashionscene
  2. Hobby
  3. Travel
  4. Australie/Nieuw Zeeland

Dit onderwerp heeft 49 reacties, en bestaat uit 2 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 2.
De laatste reactie is geplaatst op 28-10-2008 21:30.

Australie/Nieuw Zeeland

1. Medium
    Afbeelding van El_Pino

Stefan
    2,470 berichten
    Lid sinds November 2007

Aangezien ik door een reorganisatie de keuze heb gekregen of een kutfunctie krijgen of opzouten en een flinke zak met geld meekrijgen.. heb ik voor de laatste optie gekozen :)

nu heb ik dus besloten om maar is even flink op reis te gaan B)

wil de eerste week van mei ongeveer 6/7 weken rondreizen door Australie en Nieuw Zeeland.. heb er veel goede verhalen over gehoord.

Alle tips zijn welkom..
    ook van andere bestemmingen, wil gewoon een super vette reis maken (alleen) en geen georganiseerde rondreis ofzo. Zit ook te denken aan Zuid Amerika ofzo. Kan alleen echt niet langer dan die 7 weken.. want heb ook nog een huis enzo die betaald moet worden en moet daarna ook weer gewoon werken (tenminste als ik iets kan vinden :unsure:)

Dus wat zijn de must sees enzo.. is het de moeite waard? Wil alles weten! :)

één voor allen...allen voor :gay:

1. Xtra-large
    Afbeelding van Fem

Femke
    18,452 berichten
    Lid sinds November 2007

Cool! :D

Als je maar een cadeautje voor mij mee neemt! :blush:

Enne... ik bewater de plantjes wel -_-

Tjeerd: Enige realiteitszin is die neusjes ook niet eigen.Wat denken jullie nu eigenlijk?Dat het goddelijke Ajax iets in de melk te brokkelen heeft in het Philips stadion? Is een simpele constatering die elk normaal denkend persoon kan doen. Uitslag 1-5..

2. Small
    Afbeelding van Grat

530 berichten
    Lid sinds November 2007

Ik heb pas voor m`n verjaardag zo`n `lonely planet` boek van Australie gehad..
    Als je echt naar Australie wilt gaan, is dat boek een aanrader :)

3. Medium
    Afbeelding van El_Pino

Stefan
    2,470 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    femme schreef:

tuurlijk.. neem een klein baby kangarootje voor je mee :wub:

oh en thanx voor de plantjes.. die zijn dus in goede handen :D

4. Medium
    Afbeelding van El_Pino

Stefan
    2,470 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    Grat schreef:
    Ik heb pas voor m`n verjaardag zo`n `lonely planet` boek van Australie gehad..
    Als je echt naar Australie wilt gaan, is dat boek een aanrader :)
    ja die moet ik idd ff kopen.. heb gehoord dat daar echt onwijs veel in staat

5. Xtra-large
    Afbeelding van Fem

Femke
    18,452 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    El Pino schreef:
    quote: femme

tuurlijk.. neem een klein baby kangarootje voor je mee :wub:

oh en thanx voor de plantjes.. die zijn dus in goede handen :D
    Kan je dan ook meteen een koalaatje meenemen? :blush:

Tjeerd: Enige realiteitszin is die neusjes ook niet eigen.Wat denken jullie nu eigenlijk?Dat het goddelijke Ajax iets in de melk te brokkelen heeft in het Philips stadion? Is een simpele constatering die elk normaal denkend persoon kan doen. Uitslag 1-5..

6. Large
    Afbeelding van Steeef

6,923 berichten
    Lid sinds November 2007

Australie is echt relaxed. Letterlijk. B)

Als je 'maar' 6-7 weken gaat, zou ik kiezen voro OF de oostkust, OF de westkust. Westkust is erg mooi en wat rustiger, oostkust is wat drukker maar ook heel veel te doen.

je moet sowieso:

- Duiken op het Great Barrier Reef
    - Boottocht langs de Whitsunday Islands
    - Fraser Island
    - Nimbin :smoke:
    - Byron Bay
    - Cape Tribulation
    - Sydney
    - Brisbane

Ik wil ook weer....

7. Medium
    Afbeelding van Mare

3,866 berichten
    Lid sinds November 2007

Wat wil je in je reis doen? Aussie is leuk om te packen maar NZ niet echt. Daar is het juis lachu om met een camper te krossen en te pitten in bossen of aan het strand. Wij hebben t via Lonely planet & beschreven reizen zia t internet beetje voorbereid. Aussie = warm / NZ = fris(ser)

Wij hebben Australie in 6 weken gedaan (te kort). We zijn gestart in Sydney (echt een vette stad) en hebben een reis gemaakt door de outback (je moet dan zeker naar uluru en de olga's) en dan via Darwin zo langs de oost kust weer naar beneden (zeker doen duiken in de reef, fraser island bezoeken en Whitsunday Islands. West is iets rustiger.

Enkele foto's:
    http://img141.imageshack.us/img141/5622/26ml4.jpg

http://img227.imageshack.us/img227/7562/82ok3.jpg

http://img141.imageshack.us/img141/678/94yk1.jpg

http://img141.imageshack.us/img141/7442/179jd6.jpg

http://img227.imageshack.us/img227/9687/311sf3.jpg

Nieuw Zeeland hebben we in 5 weken (te kort) gedaan. Van tevoren hebben we een ongeveer route gepland en daar in Auckland (niet echt heel mooi, vergeleken met Sydney)een camper gehaald en zo via noordereiland naar het zuidereiland gegaan. Zelf was ik meer weg van het zuidereiland. Naruurlijk moet je hier skydiven( wij hebben deze gedaan 3,8 km naar beneden :D ,. heel cheap en super vet :)
    NZ kun je veel extreem sports doen, als je dat natuurlijk aantrekt.
    Wij hebben er voor gekozen om enkele tracks te lopen. En we komen zeker terug om sommige tracks af te maken...zooooo moooi
    Je hebt hier veel meer met extremen te maken. Dus je kunt eerst heerlijk langs de kust lopen (warm) en daarna een gletsjer walk maken.

Nieuw zeeland (verhaaltje van ons)

http://www.nieuw-zeeland.nl:80/main.php?id=1:398&cache=reset

Indruk NZ:
    http://img170.imageshack.us/img170/88/nieuwzeeland050jq5.jpg

http://img141.imageshack.us/img141/5664/nieuwzeeland153zn4.jpg

hier ben ik op een bootje ten huwelijk gevraagd :wub:

http://img227.imageshack.us/img227/6071/nieuwzeeland214yt0.jpg

http://img170.imageshack.us/img170/8141/nieuwzeelandi094jd4.jpg

http://img141.imageshack.us/img141/8995/nieuwzeelandi176oj9.jpg

8. Medium
    Afbeelding van El_Pino

Stefan
    2,470 berichten
    Lid sinds November 2007

Thanx!!

Was in Australie van plan om de oostkust te pakken.. en wil echt backpacken. Zelfde geldt eigenlijk voor Nieuw-Zeeland. Wat ik hoorde is het nog mooier dan Australie. Ga sowieso van de week ff een lonely planet halen.

Andere optie is nog om vanuit Australie naar Indonesie of Thailand te gaan en dan Nieuw Zeeland te skippen

Dat met een camper door Nieuw Zeeland rond cruisen lijkt me niet echt een optie als je alleen bent.. toch? :unsure:

Wel echt super mooie foto's trouwens Mare :)

Steeef hoelang ben jij gegaan?? Een jaar??
    Weet dat het wat kort is (al ben ik nog nooit zo lang op vakantie geweest), maar wil er gewoon heeel graag heen en langer is gewoon geen optie..

9. Medium
    Afbeelding van Mare

3,866 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    El Pino schreef:
    Thanx!!

Was in Australie van plan om de oostkust te pakken.. en wil echt backpacken. Zelfde geldt eigenlijk voor Nieuw-Zeeland. Wat ik hoorde is het nog mooier dan Australie. Ga sowieso van de week ff een lonely planet halen.

Andere optie is nog om vanuit Australie naar Indonesie of Thailand te gaan en dan Nieuw Zeeland te skippen

Dat met een camper door Nieuw Zeeland rond cruisen lijkt me niet echt een optie als je alleen bent.. toch? :unsure:

Weet dat het wat kort is (al ben ik nog nooit zo lang op vakantie geweest), maar wil er gewoon heeel graag heen en langer is gewoon geen optie..
    Ik zou je aanraden om NZ juist niet te skippen want de kans is groot dat je sneller een volgende keer naar Thailand gaat of Indonesie aangezien de tickets cheaper zijn die kant op. NZ is niet zeker een aanraden. Ga lekker gelijk naar het zuiden!

10. Large
    Afbeelding van Steeef

6,923 berichten
    Lid sinds November 2007

Ik ben er een half jaar geweest :)

En ik wil weer voor langere tijd weg!!!

11. Medium
    Afbeelding van loeszie

Marloes
    1,347 berichten
    Lid sinds November 2007

Ik ben drie maanden naar Australie gegaan, heb je maar7 weken dan zou ik de oostkust doen, omdat je daar langs die route het meeste kan zien en doen, zie het rijtje van Steeef. Als ik weer zou gaan zou ik precies dezelfde route doen, was zo vet leuk! :blush: Ik hou naast natuur ook wel van leuke steden en gezelligheid en dan is de westkust wel een beetje saai geloof ik.. En als ik het over zou doen zou ik inderdaad nog een weekje Thailand doen, even nog lekker op het strand van Ko Samet liggen ofzo :wub:

*beetje jaloers

12. Xtra-large
    Afbeelding van Zeph

14,246 berichten
    Lid sinds November 2007

eekenmenno.waarbenjij.nu

Oz en Nz, maak je keus zou ik zeggen! Foto's genoeg!

Persoonlijk zou ik eerder voor NZ gaan maar als je allebei kan moet je het allebei doen! :)

13. Large
    Afbeelding van Schorpioen

9,098 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    El Pino schreef:
    Aangezien ik door een reorganisatie de keuze heb gekregen of een kutfunctie krijgen of opzouten en een flinke zak met geld meekrijgen.. heb ik voor de laatste optie gekozen :)

:o :o :o

Zo'n kans wil ik ook wel!!!! :(

sorry, kut dat je je baan kwijt bent, maar wel super dat je deze kans nu krijgt.... :blush:
    (ik zou mijn baan graag kwijt willen, maar kan geen andere vinden.... Dus zo'n zak geld zou mij ook uitkomen om te gaan reizen! :))

14. Small
    Afbeelding van slickrik83

590 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    Steeef schreef:

Als je 'maar' 6-7 weken gaat, zou ik kiezen voro OF de oostkust, OF de westkust. Westkust is erg mooi en wat rustiger, oostkust is wat drukker maar ook heel veel te doen.

je moet sowieso:

- Fraser Island
    - Byron Bay
    - Cape Tribulation
    - Sydney
    - Brisbane

Ik wil ook weer....

Ik heb ook dit gedaan...echt een must idd.

Byron Bay is zoooooo chill!!

En verder is Cairns ook wel lachen voor een paar dagen.

Melbourne is ook een coole stad...maar als je maar 7 weken hebt dan wordt het wel een beetje krap.

Ben zelf een jaar geweest en ik wilde nog wel een jaar blijven. Ga zeker weer een keer terug om de westkust te doen.

:wub: OZ

15. Large
    Afbeelding van Steeef

6,923 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    slickrick schreef:
    quote: Steeef

je moet sowieso:

- Fraser Island
    - Byron Bay
    - Cape Tribulation
    - Sydney
    - Brisbane

Ik wil ook weer....

Ik heb ook dit gedaan...echt een must idd.

Byron Bay is zoooooo chill!!

En verder is Cairns ook wel lachen voor een paar dagen.

Melbourne is ook een coole stad...maar als je maar 7 weken hebt dan wordt het wel een beetje krap.

Ben zelf een jaar geweest en ik wilde nog wel een jaar blijven. Ga zeker weer een keer terug om de westkust te doen.

:wub: OZ

Westkust ben ik ook geweest. Heel mooi hoor :)
    Perth is ook een vette stad B)

En verdre natuurlijk net Ningaloo Reef :wub:

16. Medium
    Afbeelding van El_Pino

Stefan
    2,470 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    Zeph schreef:
    eekenmenno.waarbenjij.nu

Oz en Nz, maak je keus zou ik zeggen! Foto's genoeg!

Persoonlijk zou ik eerder voor NZ gaan maar als je allebei kan moet je het allebei doen! :)

Wow :o

vet man B)

ga is ff al die verhalen lezen en de foto's bekijken...
    en wil proberen allebei te doen :)

17. Large
    Afbeelding van Steeef

6,923 berichten
    Lid sinds November 2007

Maargoed, de Westkust is wel een beetje ver als je niet zo lang gaat.
    Heb destijds veertig uur in de trein gezeten van Adelaide naar Perth :blink:

18. Xtra-large
    Afbeelding van zippo

17,981 berichten
    Lid sinds November 2007

Jeetje dat is vet zeg :o Naja lullig natuurlijk dat je moet opzouten, maar wel lekker dat je een zak geld meekrijgt :surprise:

19. Small
    Afbeelding van slickrik83

590 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    Steeef schreef:
    Maargoed, de Westkust is wel een beetje ver als je niet zo lang gaat.
    Heb destijds veertig uur in de trein gezeten van Adelaide naar Perth :blink:
    Of je moet op Perth vliegen en dan een binnenlandse vlucht naar Sydney nemen..

20. Medium
    Afbeelding van El_Pino

Stefan
    2,470 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    Schorpioen schreef:
    quote:

:o :o :o

Zo'n kans wil ik ook wel!!!! :(

sorry, kut dat je je baan kwijt bent, maar wel super dat je deze kans nu krijgt.... :blush:
    (ik zou mijn baan graag kwijt willen, maar kan geen andere vinden.... Dus zo'n zak geld zou mij ook uitkomen om te gaan reizen! :))

is wel een beetje een dubbel gevoel.. had het echt naar mn zin en had ook een hele leuke functie. Maar ik weet gewoon zeker dat als ik blijf dat ik niet gelukkig zou worden.. en heb daarom deze beslissing genomen.

Ik werk hier al een tijdje en dit is wel de mogelijkheid om iets nieuws te zoeken. En dat geld is natuurlijk onwijs lekker en mooi meegenomen.. daarom kan ik dit nu ook doen. Zou ook het liefst langer gaan, maar denk niet dat de bank mn hypotheek even stop zet :lol:
    en moet natuurlijk wel voldoende overhouden om van te leven als ik terugkom en nog niet direct werk heb :)

maar ben wel onwijs blij en heb er ook echt super veel zin in.. ben ook nog nooit alleen op vakantie geweest en dat lijkt me ook wel een aparte ervaring. Had niet gedacht dat ik dat ooit zou doen trouwens haha...

ben alleen wel bang dat ik keuzes moet maken en niet alles kan zien als ik die verhalen hier lees :)

21. Xtra-large
    Afbeelding van Bloemsel

24,097 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    El Pino schreef:
    Thanx!!

Je kunt prima in je eentje rondreizen in een camper in Nieuw-Zeeland hoor.
    Maar echt backpacken is leuker natuurlijk, het is zo veilig als wat daar, dus geen probleem.

Als je maar 6 a 7 weken weg kunt, dan zou ik OF Australie kiezen OF Nieuw-Zeeland.
    (Nieuw-Zeeland zou ik trouwens kiezen, lijkt me veel mooier dan Aussie :P)

Je hebt echt wel een paar weken nodig om alles rustig op je gemak te bekijken namelijk, anders wordt het zo'n race tegen de klok als je die 2 landen in een paar weken wilt zien. Dan kun je beter nog een keer teruggaan.
    Vriend van me is er een jaar geweest (NZ en Aussie, en zit nu weer voor een jaar in Canada <_< ) Noorder -en Zuidereiland :wub:

22. Xtra-large
    Afbeelding van Bloemsel

24,097 berichten
    Lid sinds November 2007

En echt, skip Nieuw-Zeeland niet. Thailand etc. ben je zo, N-Z etc. doe je wel wat langer over qua reistijd

23. Medium
    Afbeelding van Zaahr

4,940 berichten
    Lid sinds November 2007

Stoer!

24. Large
    Afbeelding van Steeef

6,923 berichten
    Lid sinds November 2007

Het ligt er gewoon aan wat je wilt doen. Wil je 7 weken genieten van de natuur: NZ.

Wil je 7 weken genieten van de natuur en tussendoor ook nog een beetje feesten en andere dingen doen: OZ.

Fashionscene is a division of Yourscene.nl. About us | Flyerzone | Contact | Handleiding | Wachtwoord?