Dit onderwerp heeft 57 reacties, en bestaat uit 3 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 3.
De laatste reactie is geplaatst op 04-08-2007 09:58.
Poll: Rasmussen terecht ontslagen en uit Tour?
- Geplaatst op donderdag 26 juli 2007 11:31Laten we er eens een poll van maken

Rasmussen heeft zich niet aan de regels van het wielrennen gehouden. Hij was in Italie, terwijl hij gezegd had in Mexico te zijn.. Toch is hij meer dan 15 keer gecontroleerd en elke keer was de test negatief. Terecht dat hij uit de Tour is gezet?
Voor discussie, zie:
http://forum.partyscene.n..._message/2189168#m2189168timanovic wijzigde dit bericht op 26-07-2007 11:33 met 13%
Poll: Is het terecht dat de Rabo-ploeg Rasmussen heeft ontslagen?
32 stemmen in totaal.
- Geplaatst op donderdag 26 juli 2007 11:33Nee.
~The Sith Code~ - Geplaatst op donderdag 26 juli 2007 11:35ja terecht ontslagen door rabobank.
terecht uit de tour vind ik moeilijker. als het door de tourorganisatie was gedaan, was het niet terecht, dat het via een omweg via rabobank gebeurt wel terecht
conclusie, terecht dat hij niet is gestart vandaag, maar voorwaarde is daarvoor wel dat die beslissing vanuit de rabo is gekomen. - Geplaatst op donderdag 26 juli 2007 11:36Ja, maar eigenlijk ook niet.

Ja, want de reputatie en geloofwaardigheid van de Rabobank- en ploeg was in het geding. Het is tenslotte, naast een beetje afzien op Frankrijk's wegen, natuurlijk een groot commercieel circus. De macht van geld en reputatie telt dus zwaar
Nee, want hij heeft de regels overtreden, is daarvoor bestraft en nooit op doping betrapt ondanks intensieve controles - Geplaatst op donderdag 26 juli 2007 11:37quote:Rrrrrobbie schreef op 26 juli 2007 @ 11:36:
Ja, maar eigenlijk ook niet.

Ja, want de reputatie en geloofwaardigheid van de Rabobank- en ploeg was in het geding. Het is tenslotte, naast een beetje afzien op Frankrijk's wegen, natuurlijk een groot commercieel circus. De macht van geld en reputatie telt dus zwaar
Nee, want hij heeft de regels overtreden, is daarvoor bestraft en nooit op doping betrapt ondanks intensieve controles

ik mis de optie ik weet het niet
- Geplaatst op donderdag 26 juli 2007 11:37beetje zelfde als robbie dus

- Geplaatst op donderdag 26 juli 2007 11:41Maar ik vind het eigenlijk wel een dope actie van de Raboploegleiding

Bam! meteen na het winnen van de zwaartse etappe, het 'veiligstellen' van de gele trui ff de man of the match de laan uitsturen.
Sportief gezien zwaar kut, maar uit zakelijk oogpunt een hele strakke beslissing. - Geplaatst op donderdag 26 juli 2007 11:42Bijna alle wielrenners in de tour gebruiken doping.. De een word na de ander gepakt.. Bij Rasmussen waren alle testen negatief, Yes! Dus niet iedereen gebruikt doping! Waarom laten ze hem dan de tour niet gewoon afmaken:S?
En nog iets... Hij was al gestraft voor die leugen. Hij mag een andere wedstrijd al niet meer starten. Dus waarom word hij twee keer gestraft?
Zou er misschien meer aan de hand zijn dan alleen die ene leugen...? - Geplaatst op donderdag 26 juli 2007 11:43Ik zie het dopinggebruik en het liegen over de verblijfplaats als twee totaal verschillende zaken. Het een duidt misschien wel op het ander, maar het is an sich al een fout die je je in het huidige wielerklimaat niet kunt veroorloven, ongeacht of je nou wel of geen doping hebt gebruikt. In andere sporten was zoiets misschien minder erg geweest, maar als wielrenner kun je het gewoon niet maken. Je hebt de regels overtreden die voor de sport opgesteld zijn en daar moet dus terecht een sanctie op volgen. Ontslag en uit de tour zetten is dan wel gelijk de allerzwaarste sanctie, maar helaas onvermijdelijk.
- Geplaatst op donderdag 26 juli 2007 11:43Terecht

Als ik tegen mijn werkgever lieg, kan ik ook vertrekken
Tjeerd: Enige realiteitszin is die neusjes ook niet eigen.Wat denken jullie nu eigenlijk?Dat het goddelijke Ajax iets in de melk te brokkelen heeft in het Philips stadion? Is een simpele constatering die elk normaal denkend persoon kan doen. Uitslag 1-5.. - Geplaatst op donderdag 26 juli 2007 11:45quote:Fem schreef op 26 juli 2007 @ 11:43:
Terecht
Als ik tegen mijn werkgever lieg, kan ik ook vertrekken
ook als jij de belangrijkste man/vrouw op je werk bent
bakken met geld binnensleept, de organisatie naar een niveua tilt waar het nooit gezeten heeft?
kan een leugentje dan niet doorzien worden denk je? - Geplaatst op donderdag 26 juli 2007 11:47nee
ben het wel met Fem eens dat het tussen Rasmussen en Rabo een kwestie van vertrouwen is dat is geschonden. Liegen doe je niet tegen je baas.
Maar hij heeft geen doping gebruikt (althans, niet getest). Het zou niet zo boeiend moeten zijn wààr je geen doping gebruikt, maar dàt je geen doping gebruikt.
En het is wel weer een beetje laat... de Tour is bijna afgelopen - Geplaatst op donderdag 26 juli 2007 11:47quote:redmer schreef op 26 juli 2007 @ 11:45:
[...]
bakken met geld binnensleept, de organisatie naar een niveua tilt waar het nooit gezeten heeft?
kan een leugentje dan niet doorzien worden denk je?
Dit is allang geen leugentje meer... dit is leugen na leugen... en na 2 officiele waarschuwingen.
Als dan blijkt dat je met droge ogen tijdens een persconferentie tegen iedereen alsnog zit te liegen, ook je werkgever, mag je van mij vertrekken.
En misschien til je je origanisatie wel naar een hoog niveau, maar die organisatie zou na de tour weer keihard aar beneden donderen wanneer dit bekend werd gemaakt.Tjeerd: Enige realiteitszin is die neusjes ook niet eigen.Wat denken jullie nu eigenlijk?Dat het goddelijke Ajax iets in de melk te brokkelen heeft in het Philips stadion? Is een simpele constatering die elk normaal denkend persoon kan doen. Uitslag 1-5.. - Geplaatst op donderdag 26 juli 2007 11:49
Als jij met concurrerende bedrijven regels hebt opgesteld om de concurrentie zo eerlijk mogelijk te laten verlopen, en jij blijkt je succes te hebben behaald door die regels te overtreden en daarmee de geloofwaardigheid van het hele bedrijf in twijfel trekt, ja.quote:redmer schreef op 26 juli 2007 @ 11:45:
[...]
kan een leugentje dan niet doorzien worden denk je? - Geplaatst op donderdag 26 juli 2007 11:50Ben het helemaal eens met fem!
- Geplaatst op donderdag 26 juli 2007 11:50quote:Grote_Smurf schreef op 26 juli 2007 @ 11:49:
[...]
Als jij met concurrerende bedrijven regels hebt opgesteld om de concurrentie zo eerlijk mogelijk te laten verlopen, en jij blijkt je succes te hebben behaald door die regels te overtreden en daarmee de geloofwaardigheid van het hele bedrijf in twijfel trekt, ja.
ik begrijp het argument van de rabo ook wel. maar vind de redenatie: als ik lieg dan wordt ik ook ontslagen een beetje 'makkelijk'
het is meer dan het liegen an sich
maar ik gaf al aan dat ik de rabo wel kan begrijpen
- Geplaatst op donderdag 26 juli 2007 11:55
Vraag me ook af of de Rabo ook zo 'integer' was geweest om hem te ontslaan als ie alleen intern tegen hun had gelogen en het nooit in de publiciteit was gekomen. Denk dat ze het dan mooi stil hadden gehouden en lekker de Touroverwinning waren gaan vieren.quote:redmer schreef op 26 juli 2007 @ 11:50:
[...]
ik begrijp het argument van de rabo ook wel. maar vind de redenatie: als ik lieg dan wordt ik ook ontslagen een beetje 'makkelijk'
het is meer dan het liegen an sich
maar ik gaf al aan dat ik de rabo wel kan begrijpen
~The Sith Code~ - Geplaatst op donderdag 26 juli 2007 11:58Ik moet wel zeggen dat ik het helemaal niet erg vind, Rasmussen was net zo'n koude aarskijker als Armstrong, is ook niet goed 'voor de sport'.
Doe dan maar Contador, die is nog een beetje sympathiek.
Maar dat is een Spanjaard, en die zijn per definitie nog steeds verdacht, dus die zal na het winnen van de Tour een Landis-treatment krijgen.
Ik schat in dat de dopingproblemen in de Tour in ieder geval pas voorbij zijn als er een Fransman in het geel rijdt en wint - Geplaatst op donderdag 26 juli 2007 11:58quote:marcsheer schreef op 26 juli 2007 @ 11:55:
[...]
Vraag me ook af of de Rabo ook zo 'integer' was geweest om hem te ontslaan als ie alleen intern tegen hun had gelogen en het nooit in de publiciteit was gekomen. Denk dat ze het dan mooi stil hadden gehouden en lekker de Touroverwinning waren gaan vieren.
tuurlijk hadden ze 't dan stil gehouden
het is gewoon een imago kwestie, waarbij de geldschieters ongetwijfeld ook een dikke vinger in de pap hebben - Geplaatst op donderdag 26 juli 2007 12:00
genaaid door een oud renner die je herkent... het is ook wel heel erg eigenlijk. Zou Cassani krap bij kas hebben gezeten?quote:marcsheer schreef op 26 juli 2007 @ 11:55:
[...]
Vraag me ook af of de Rabo ook zo 'integer' was geweest om hem te ontslaan als ie alleen intern tegen hun had gelogen en het nooit in de publiciteit was gekomen. Denk dat ze het dan mooi stil hadden gehouden en lekker de Touroverwinning waren gaan vieren.
- Geplaatst op donderdag 26 juli 2007 12:07ik gebruik ook doping, en wordt ook neit ontslagen. (wel af en toe gebanned, misschien dat dat iets is).
anyway, voor zover ik kan beoordelen op basis van wat ik lees vind ik het niet echt terecht. maar ik ken de tour dan ook niet. maar hij heeft geen doping gebruikt toch? hij is wel gecontroleerd? tsja, dat er een akkefietje met de deense wielerbond is, dat is schraal. máár dat staat toch los van de rabo ploeg en de tour waar die nu in fietst?Rodolfo_Leblon wijzigde dit bericht op 26-07-2007 12:08 met 79% - Geplaatst op donderdag 26 juli 2007 12:08het is gewoon lastig... hij is geen enkele keer positief bevonden, dus zou je zeggen dat hij gewoon door moet mogen fietsen. maar door die hele doping hetze, die deels door de buitenwereld gecreerd wordt, kan rabobank in deze situatie eigenlijk niet anders dan hem ontslaan.
- Geplaatst op donderdag 26 juli 2007 12:11maar blijft eeuwig zonde... ploeg heeft zo goed gereden en de tour was eigenlijk al binnen, krijg je dit

- Geplaatst op donderdag 26 juli 2007 12:13Als de Rabobank ploeg zo'n beslissing neemt om een succes uit de tour te nemen, dan is het niet voor niets...
Eerst hem verdedigen en doen, en dan alsnog leugen na leugen van Rasmussen zelf.. ik begrijp de reactie van de Rabobankploeg heel goed....
En dan die jongens die zich helemaal de tering hebben gefietst voor hem... sneu voor Boogerd met zo'n laatste tour..
Jammer dat het zo heeft moeten lopen... het was tot Vino's vertrek een erg leuke tour. - Geplaatst op donderdag 26 juli 2007 12:15
in het magazijn doen ze daar niet moeilijk over.quote:Rodolfo_Leblon schreef op 26 juli 2007 @ 12:07:
ik gebruik ook doping, en wordt ook neit ontslagen. (wel af en toe gebanned, misschien dat dat iets is).
anyway, voor zover ik kan beoordelen op basis van wat ik lees vind ik het niet echt terecht. maar ik ken de tour dan ook niet. maar hij heeft geen doping gebruikt toch? hij is wel gecontroleerd? tsja, dat er een akkefietje met de deense wielerbond is, dat is schraal. máár dat staat toch los van de rabo ploeg en de tour waar die nu in fietst?