Username
Password
password
vergeten?

1. Fashionscene
  2. Hobby
  3. Sport
  4. Albers moet vrezen voor stoeltje

Dit onderwerp heeft 37 reacties, en bestaat uit 2 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 2.
De laatste reactie is geplaatst op 28-11-2011 14:49.

Albers moet vrezen voor stoeltje

1. Large
    Afbeelding van abcdefghijkl001

abcd
    6,697 berichten
    Lid sinds November 2007

Gepubliceerd op maandag 02 juli 2007

Voor de vijfde keer in acht races haalde Christijan Albers de finish niet. Opnieuw was het een eigen fout van de coureur die hem fataal werd.
    In de GP van Frankrijk zette Albers zichzelf zondag buitenspel door na een pitstop weg te rijden met de bezineslang. Behalve een hoop leedvermaak, leverde het incident op Magny Cours de Nederlander ook een boete van 5000 euro op.

Die blunder zou Albers weleens zwaar kunnen opbreken. Zijn stoeltje voor volgend jaar komt steeds meer in gevaar. Testrijder Giedo van der Garde (gesteund door de miljoenen van schoonvader Marcel Boekhoorn) staat te popelen om de plek van Albers over te nemen.

Geduld Spyker raakt op
    Het geduld van Spyker begint een beetje op te raken. Het is namelijk niet de eerste keer dat Albers door een persoonliijke fout de strijd moet staken. Bij de seizoensopening in Australië was het een loszittend snoertje van de boordradio die hem nekte.

Na de race in Canada kregen Albers en Adrian Sutil een uitbrander van teambaas Chris Kolles omdat het tweetal door eigen fouten niet kon profiteren van de onverwachte gebeurtenissen en vele uitvallers tijdens de race.

Sutil ging op het circuit van Montreal in de muur en Albers stuiterde van de baan, waardoor zijn auto beschadigd raakte. "Adrian en Christijan moeten zich vanaf nu echt beter concentreren. Ze moeten leren van hun fouten en doorgaan. We mogen dit niet weer laten gebeuren", foeterde Kolles.

Maar echt veel verbetering zit er nog niet in bij het Nederlandse F1-team. In Frankrijk startten de twee oranje bolides weer vanaf de laatste startrij en blunderde Albers tijdens een pitstop. Sutil haalde het eind van de race wel, maar finishte wederom in de achterste regionen.

"Grootste fout kwam van mij"
    Albers trok na de race in Frankrijk het boetekleed aan. "Het was heel chaotisch. Ik begrijp niet waarom Sutil naar binnen kwam op het moment dat ik mijn pitstop zou maken. Ook het team was verrast. Ik dacht dat ik de lollipop omhoog zag gaan, maar dit bleek niet zo te zijn."

Albers: "Ik weet niet waarom ik deze fout maakte. Misschien kwam het door alle hectiek. De eerste fout was dat we beide tegelijk naar de pits kwamen. De tweede en grootste fout kwam van mij. We zullen straks goed moeten analyseren wat er allemaal mis ging".

http://www.planet.nl/upload_mm/f/d/a/1962082349_1999998479_albers.jpg

1. Medium
    Afbeelding van ArjenB

2,672 berichten
    Lid sinds November 2007

En terecht, wat een ongelovelijke idiote prutser is het ook.

2. Large

abcd
    6,697 berichten
    Lid sinds November 2007

Christijan Albers bezwijkt onder druk
    door Paul Zweverink

Maandag 2 juli 2007 - AUTOSPORT -

De bungelende brandstofslang achter zijn oranje Spyker was van symbolische waarde. Autocoureur Christijan Albers staat in de Formule-1 onder druk. Hij maakt daardoor fouten, al verzet de Nederlander zich daar hevig tegen. De realiteit is dat Albers zich op dit moment in een slangenkuil bevindt.

"Hij staat onder druk", aldus teamchef Colin Kolles. "Dit was zijn fout en dat is niet goed", zegt technisch directeur Mike Gascoyne. En zijn teammaat Adrian Sutil reed in de Grote Prijs van Frankrijk op het circuit van Magny Cours wederom de snellere ronden.

Eerst de feiten. Na een redelijke kwalificatie op zaterdag wordt Albers in de race gepasseerd door teamgenoot Sutil. "Ik had te veel overstuur, dat kostte mij tijd", verweerde Albers zich.

Maar over hét moment kon hij niet de schuld op de auto of de anderen schuiven. Bij zijn eerste pitstop werd Albers verrast door de voor hem staande Sutil, die drie ronden eerder binnenkwam dan afgesproken. Daardoor moest de routine anders en daarin slaagde hij niet. Gevolg: Albers reed al weg terwijl de brandstofslang nog niet ontkoppeld was. Het was vervolgens geen gezicht: Albers en de Spyker met een langs de zijkant bungelende meterslange slang. Uiteraard einde race.

Eerst de teamleiding. "Een fout van Christijan", aldus een hoofdschuddende directeur Michiel Mol. Later probeerde Mike Gascoyne zich zoveel mogelijk in te houden, maar dat lukte hem nauwelijks. "Wij willen een volwassen raceteam zijn of in ieder geval worden. Dan kun je onmogelijk blij zijn als zulke zaken gebeuren. Er ging te veel fout vandaag. Christijan was te ongeduldig door te veel druk. Hij rijdt weg als de lollypop alleen nog maar gedraaid is. Niet goed en nog gevaarlijk voor de mensen van het team ook. Gelukkig is iedereen er redelijk goed vanaf gekomen."

Neemt de teamleiding dit Albers kwalijk? "Nou ja, we zullen dit zeker intern bespreken", aldus Gascoyne. "Maar ik ga nu niet verder oordelen vellen en al helemaal niet in op suggesties over de toekomst van Christijan bij het team."

Dan Albers zelf. "Het is de eerste fout die ik ooit bij een pitstop gemaakt heb. Heel jammer, want ik vond dat het verder best goed ging dit weekeinde."

Goed? Maar hij wordt toch steeds geklopt door zijn teamgenoot Sutil, een 'rookie' nota bene? Albers, fel: "Ja, maar misschien vergissen we ons allemaal in Sutil. Misschien is hij de nieuwe Michael Schumacher, misschien is hij een echte topper. Weten jullie het? Weet ik het? Hij kan echt gas geven hoor."

3. Xtra-xtra-large
    Afbeelding van degroeten

Partyscene
    38,309 berichten
    Lid sinds November 2007

Lauda: Rijverbod voor christian albers

Voormalig wereldkampioen Niki Lauda eist dat het F1-rijbewijs van Christijan Albers wordt ingetrokken. De Nederlander verliet tijdens de GP van Frankrijk te snel de pitlane en sleurde een groot deel van zijn tankinstallatie mee. Deze flater dwong hem tot de opgave en leverde hem ook een boete van 6000 euro op. Dat meldt actualiteitensite NU.nl.

Albers nam meteen na de race alle schuld op zich, maar dat volstaat niet voor ex-wereldkampioen Niki Lauda.

"Albers moet langs de kant blijven. Ik zou hem in de volgende race niet laten starten of zijn rijbewijs zelfs helemaal intrekken. Dit is zonder twijfel de domste actie die ik ooit in de Formule 1 heb gezien."

Voorlopig leverde de flater van Albers hem enkel een boete op. De wedstrijdleiding van de GP van Frankrijk gaf de Nederlander een boete van 6000 euro wegens 'het vervuilen van de pitstraat met benzine.'

:lol:

4. Large

abcd
    6,697 berichten
    Lid sinds November 2007

:wacko:

5. Xtra-large
    Afbeelding van Raptor

Robbertjan
    20,258 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    Rutgrrr schreef op 02 juli 2007 @ 16:45:
    Lauda: Rijverbod voor christian albers

Voormalig wereldkampioen Niki Lauda eist dat het F1-rijbewijs van Christijan Albers wordt ingetrokken. De Nederlander verliet tijdens de GP van Frankrijk te snel de pitlane en sleurde een groot deel van zijn tankinstallatie mee. Deze flater dwong hem tot de opgave en leverde hem ook een boete van 6000 euro op. Dat meldt actualiteitensite NU.nl.

Albers nam meteen na de race alle schuld op zich, maar dat volstaat niet voor ex-wereldkampioen Niki Lauda.

"Albers moet langs de kant blijven. Ik zou hem in de volgende race niet laten starten of zijn rijbewijs zelfs helemaal intrekken. Dit is zonder twijfel de domste actie die ik ooit in de Formule 1 heb gezien."

Voorlopig leverde de flater van Albers hem enkel een boete op. De wedstrijdleiding van de GP van Frankrijk gaf de Nederlander een boete van 6000 euro wegens 'het vervuilen van de pitstraat met benzine.'

:lol:

-_-

en in dat stuk van POD: "Dit was mijn eerst fout in de pitstraat." :?:

hoe vaak schiet die gast niet te ver door bij het binnenrijden?! :blink:

eerst fout met gevolgen misschien.

Conscia mens recti, famae mendacia ridet.

6. Xtra-xtra-large
    Afbeelding van degroeten

Partyscene
    38,309 berichten
    Lid sinds November 2007

Betalingsproblemen voor Albers
    SILVERSTONE - Christijan Albers en zijn investeringsvennootschap CA BV dienen voor de GP van Duitsland een betalingsachterstand van miljoenen dollars te voldoen, wil de coureur het seizoen Spyker kunnen afmaken.

Christijan Albers. FOTO ANP Albers zou van het team een ultimatum hebben gekregen omdat enkele termijnen voor de contractueel overeengekomen betalingen van in totaal tien miljoen dollar zouden zijn overschreden.

De kwestie heeft niets te maken met het incident van vorige week op Magny-Cours, toen Albers er na een pitstop met de tankinstallatie vandoor ging. Gisteren reed hij op Silverstone een degelijke race. Hij eindigde als 15de, op twee ronden van winnaar Räikkönen. De teamleiding was daarover tevreden.

De renstal duldt echter geen verder betalingsuitstel, aangezien het geld nodig is om investeringen te doen in de nieuwe B-versie van de Spyker F8-VII.

Zegsman Pieter Leeuw, rechterhand van Spyker’s topman Michiel Mol, bevestigde gisteren dat er een dispuut is over achterstallige betalingen. ,,Het is geen geheim dat we in deze fase van onze ontwikkeling betalende rijders in dienst hebben en dat er op dat terrein een kwestie is met Christijan.

Over de consequenties wil ik niets zeggen. Dat is iets tussen de contractpartijen,’’ aldus Leeuw. Albers op zijn beurt zegt niets van de betalingsachterstanden af te weten. ,,Ik heb hier niets mee te maken. Ik ben in dienst van het team en houd me alleen bezig met rijden en 80 dagen per jaar in actie te komen voor de sponsors,’’ aldus de Nederlander.

Volgens hem zijn de sponsorcontracten afgesloten door zijn voormalige manager Lodewijk Varossieau, met wie de samenwerking is ontbonden.

In kringen rond het team wordt echter gewezen op de CA BV, die in gebreke zou zijn gebleven. Deze vennootschap investeert in de loopbaan van Albers. De aandeelhouders zouden miljoenen moeten bijstorten, omdat de verkoop van sponsorplaatsen op de Spyker en op de raceoverall en cap van Albers veel minder zou hebben opgebracht dan met Varossieau was afgesproken.

Volgens de CA BV zouden slechts voor een kleine twee miljoen dollar aan contracten zijn gesloten, terwijl minstens vijf miljoen de ondergrens was om het seizoen bij Spyker te kunnen vervolmaken. De andere helft van de contractsom zou door de CA BV worden betaald.

De vervanger van Albers lijkt al in de coulissen klaar te staan. Morgen test Giedo van der Garde op het circuit van Francorchamps. De schoonvader van Van der Garde, investeerder Marcel Boekhoorn, is grootaandeelhouder in Spyker.

---

doei hè! :zwaai:

7. Small
    Afbeelding van Rrrrrobbie

570 berichten
    Lid sinds November 2007

Die gozer was en is niet geschikt voor de F1

Giedo van der Garde? Ik weet het niet hoor.
    Gasten zijn allemaal een beetje....pretentieus. Geef mij maar een Doornbos: niet zeiken, hard rijden, lol hebben en gewoon aan de leiding gaan in de Champ Car :cheers: B)

8. Xtra-xtra-large
    Afbeelding van BOOM-selection

26,217 berichten
    Lid sinds November 2007

Die Doornbos doet het inderdaad echt retegoed in die ChampCar, zeg B)
    Goeie kans dat ie volgend jaar wel eens in de F1 terug zou kunnen komen als ie zo doorgaat.
    En dan hopelijk wel met een goeie kar onder zn kont en geen kneuzenkar.

9. Large
    Afbeelding van NaomiMaryati

11,168 berichten
    Lid sinds November 2007

In de GP van Frankrijk zette Albers zichzelf zondag buitenspel door na een pitstop weg te rijden met de bezineslang. Behalve een hoop leedvermaak, leverde het incident op Magny Cours de Nederlander ook een boete van 5000 euro op.
    ---------------

Wat een enorme prutser.....

10. Xtra-large
    Afbeelding van zippo

17,981 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    NaomiMaryati schreef op 09 juli 2007 @ 10:40:
    ---------------

Wat een enorme prutser.....
    das een week geleden :rolleyes: gister heeft ie braaf z'n race uitgereden ^_^

11. Large
    Afbeelding van NaomiMaryati

11,168 berichten
    Lid sinds November 2007

Ik weet t toch wilde ik t nog even kwijt :) hahaha..

Die foto is ook echt..... :lol:

12. Large

abcd
    6,697 berichten
    Lid sinds November 2007

Doek alsjeblieft dat hele team op, hopeloos geval <_<

13. Medium
    Afbeelding van ArjenB

2,672 berichten
    Lid sinds November 2007

Spyker zet Albers op non-actief
    Uitgegeven: 10 juli 2007 09:52

RIJSWIJK - Formule-1-rijder Christijan Albers is dinsdag door zijn team Spyker op non-actief gesteld. "Het is erg spijtig, maar het was puur een zakelijke beslissing" bevestigde Spyker F1-directeur Michiel Mol.

De beslissing Albers uit de auto te halen, zat er al enige tijd aan te komen. Maandag werd duidelijk dat de Nederlander niet aan zijn financiële verplichtingen tegenover het team kon voldoen.
    Dat was uiteindelijk voor Spyker de reden voorlopig een punt te zetten achter de samenwerking.

Betrokken

Albers, die in wedstrijden teleurstelde, zal nog wel betrokken blijven bij de renstal, maar voorlopig niet als racecoureur. Ook zal hij woensdag niet, zoals gepland, in actie komen tijdens tests in Spa-Francorchamps.

(c) ANP
    -------------------------------------------------------------------------------------

:zwaai:

14. Xtra-large
    Afbeelding van zippo

17,981 berichten
    Lid sinds November 2007

Zo :o

Gaan ze hem nog vervangen of rijden ze maar met 1 coureur de komende tijd :unsure:

15. Xtra-large
    Afbeelding van Raptor

Robbertjan
    20,258 berichten
    Lid sinds November 2007

verdomme! net te laat! <_< :D

16. Xtra-xtra-large
    Afbeelding van degroeten

Partyscene
    38,309 berichten
    Lid sinds November 2007

mooi ^_^

17. Xtra-large
    Afbeelding van Raptor

Robbertjan
    20,258 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    zippo schreef op 10 juli 2007 @ 10:07:

Gaan ze hem nog vervangen of rijden ze maar met 1 coureur de komende tijd :unsure:
    ik zal eens even mijn voicemail afluisteren. -_-

18. Xtra-xtra-large
    Afbeelding van BOOM-selection

26,217 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    ArjenB schreef op 10 juli 2007 @ 10:03:
    Spyker zet Albers op non-actief
    Uitgegeven: 10 juli 2007 09:52

RIJSWIJK - Formule-1-rijder Christijan Albers is dinsdag door zijn team Spyker op non-actief gesteld. "Het is erg spijtig, maar het was puur een zakelijke beslissing" bevestigde Spyker F1-directeur Michiel Mol.

De beslissing Albers uit de auto te halen, zat er al enige tijd aan te komen. Maandag werd duidelijk dat de Nederlander niet aan zijn financiële verplichtingen tegenover het team kon voldoen.
    Dat was uiteindelijk voor Spyker de reden voorlopig een punt te zetten achter de samenwerking.

Betrokken

Albers, die in wedstrijden teleurstelde, zal nog wel betrokken blijven bij de renstal, maar voorlopig niet als racecoureur. Ook zal hij woensdag niet, zoals gepland, in actie komen tijdens tests in Spa-Francorchamps.

(c) ANP
    -------------------------------------------------------------------------------------

:zwaai:

Die kan zich nooit meer met goed fatsoen onder de Formule-1 scene mengen :lol:

Geen verrassing...maar wat een afgang zeg :lol:

19. Small

570 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    zippo schreef op 10 juli 2007 @ 10:07:

Uiteraard gaan ze hem vervangen, skatje, gegadigden in overvloed: Christian Klien, Guido van der Garde, de Indiër met de onuitspreekbare naam Kartikeyen of zoietsch, Marc Gene geloof ik
    Ik vind alles best, zolang Doornbos maar uit de buurt blijft van die rampmobielen

20. Xtra-large
    Afbeelding van zippo

17,981 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    Rrrrrobbie schreef op 10 juli 2007 @ 10:30:
    [...]

Uiteraard gaan ze hem vervangen, skatje, gegadigden in overvloed: Christian Klien, Guido van der Garde, de Indiër met de onuitspreekbare naam Kartikeyen of zoietsch, Marc Gene geloof ik
    Ik vind alles best, zolang Doornbos maar uit de buurt blijft van die rampmobielen
    Ik volg Spyker neit zo :blush:

21. Small

570 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    zippo schreef op 10 juli 2007 @ 10:45:
    [...]

Ik volg Spyker neit zo :blush:
    Ik ook niet echt, maar ik lees meestal wel wat headlines op http://f1.gpupdate.net/nl/ :)

ik moet het gebrek aan werklust ergens mee compenseren

22. Xtra-large
    Afbeelding van zippo

17,981 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    Rrrrrobbie schreef op 10 juli 2007 @ 11:31:
    [...]

Ik ook niet echt, maar ik lees meestal wel wat headlines op http://f1.gpupdate.net/nl/ :)

ik moet het gebrek aan werklust ergens mee compenseren
    dank voor de tip ^_^

23. Small

570 berichten
    Lid sinds November 2007

SPA-FANCORCHAMPS - De Indiër Narain Karthikeyan is de belangrijkste kandidaat om de ontslagen Christijan Albers op te volgen bij Spyker. De eigen testrijders, Markus Winkelhock en Giedo van der Garde, maken weinig tot geen kans.........

"We hebben momenteel nog geen vervanger gekozen, maar Narain (Karthikeyan) behoort zeker tot de kanshebbers", bevestigde teambaas Collin Kolles aan Reuters. "Narain is een goede optie die we zeker willen evalueren en dat hebben we ook meegedeeld aan het Williams-team."

-------------------------------------------------------------------

Hoppa, en zo doen we dat in de F1:
    Geruchten verschijnen, een dag later ligt een rijder eruit, en nog dezelfde dag wordt de voorkeur uitgesproken voor een Indiase malloot die nog net niet consequent links blijft rijden.
    Het grote voordeel van de Indier is dat hij een flinke emmer sponsorgeld meebrengt, want rijden kan hij niet, dikke stront gaat sneller door een trechter dan hij over het circuit :puke2:

24. Medium
    Afbeelding van ArjenB

2,672 berichten
    Lid sinds November 2007

Jezus, die gast kan idd echt helemaal niks, een van de grootste prutsers die ooit in de formule 1 heeft meegereden

Fashionscene is a division of Yourscene.nl. About us | Flyerzone | Contact | Handleiding | Wachtwoord?