Username
Password
password
vergeten?

1. Fashionscene
  2. Lifestyle
  3. Sex & Relaties
  4. Dag lekkere dikke lippen... :(

Dit onderwerp heeft 101 reacties, en bestaat uit 5 pagina's. U bent momenteel op pagina last van 5.
De laatste reactie is geplaatst op 09-08-2011 14:45.

Dag lekkere dikke lippen... :(

1. Large
    Afbeelding van jmfhaatze

5,321 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    Joe schreef:
    quote: drexciya
    quote: Joe
    quote: Joe
    Oke
    Maar? Je gaat 't dus niet vertellen?
    Wat valt er te vertellen als iemand mij zomaar neger noemt krijgt diegene wat die verdiend. <_<

Maar nu geef je nog steeds geen antwoord lieverd... Wat doet 't met je? Ben oprecht geinteresseerd. Ik noem een maatje van mij o.a. neger, black beauty, enz... en die heeft er dus geen probleem mee, omdat ie hetzelfde, maar dan de melkvlesversie, bij mij doet. Voor ons dus de normaalste zaak van de wereld. Ik vraag me dus af waarom 't dus ook negatief kan zijn. Ik vind 't bijv. niet erg om bleekscheet genoemd te worden.
    Ik weet dat "nigger" in de states bijv. nog 1 van de ergste scheldwoorden is die er zijn (als 't door een blanke gezegd wordt). Ik vraag me dus echt af, waarom?
    Het ligt er ook aan wie het zegt natuurlijk maar alsnog neger is voor mij een belediging en ik heb een naam gekregen dus noem me dan ook zo.
    Tuurlijk ligt het helemaal aan de situatie eromheen. Maar wordt je dat dan vaak genoemd of zo?
    Nee

2. Large
    Afbeelding van jmfhaatze

5,321 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    Frenzie schreef:
    Waar kunnen mensen zich toch druk om maken soms?!

Ik voel me ook HEEL erg gediscrimineerd door de term blanke vla. Denk maar dat ik eoa actie comite op ga richten die ervoor gaat zorgen dat die naam voortaan niet meer gebruikt wordt.

Sjezus zeg :blink:
    Niks zinnig te melden zeg dan niks. <_<

3. Xtra-xtra-large
    Afbeelding van BOOM-selection

26,217 berichten
    Lid sinds November 2007

Zo onderhand lijkt de discussie waarom negerzoenen niet meer zo genoemd mogen worden ondergeschikt aan de discussie waarom men er zo tegen moet zijn dat negerzoenen niet meer zo genoemd mogen worden.

:mellow:

4. Large
    Afbeelding van jmfhaatze

5,321 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    BOOM-selection schreef:
    Zo onderhand lijkt de discussie waarom negerzoenen niet meer zo genoemd mogen worden ondergeschikt aan de discussie waarom men er zo tegen moet zijn dat negerzoenen niet meer zo genoemd mogen worden.

Mijn punt is duidelijk ik stoor me ook niet meer aan dit topic.

5. Xtra-large
    Afbeelding van Joe

20,005 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    BOOM-selection schreef:

Bij negerzoenen moet ik op een of andere manier altijd aan jou denken :blush:

6. Xtra-xtra-large

26,217 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    Joe schreef:

Bij negerzoenen moet ik op een of andere manier altijd aan jou denken :blush:

Dat mag nou niet meer dus...word verboden enzo.... :P

http://img92.imageshack.us/img92/2311/whip213be.gif

7. Xtra-large
    Afbeelding van Joe

20,005 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    BOOM-selection schreef:

Dat mag nou niet meer dus...word verboden enzo.... :P

http://img92.imageshack.us/img92/2311/whip213be.gif
    Ik hou wel van een beetje spanning :wub:

8. Medium
    Afbeelding van Nick_Blanc

Nee
    4,652 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    BOOM-selection schreef:

dan proberen we het anders.

quote:
    Het woord 'neger' zou discriminerend en beledigend zijn.

copy paste uit de bron

waarom is dat dan zo? wie en vooral waarom voelt zich gediscrimineerd en beledigd door de term 'neger'. en helemaal in combinatie met 'zoen'.

ik zal dan wel een blanke jongen zijn die dat toch niet begrijpt, maar misschien kan iemand mij het uitleggen.

You'll go straight to the gaschamber for this one

9. Xtra-xtra-large

26,217 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    Nick Blanc schreef:

quote:

copy paste uit de bron

waarom is dat dan zo? wie en vooral waarom voelt zich gediscrimineerd en beledigd door de term 'neger'. en helemaal in combinatie met 'zoen'.

ik zal dan wel een blanke jongen zijn die dat toch niet begrijpt, maar misschien kan iemand mij het uitleggen.

Dit artikel uit de Volkskrant van 16-11-2005 verschaft wellicht wel wat duidelijkheid:

quote:
    Ook de negerzoen moet zich aanpassen
    Van onze verslaggever Peter de Graaf

TILBURG - Een negerzoen is, aldus de Grote Van Dale, een ‘klein rond koekje met een bol van schuim (van eieren en suiker) erop en bedekt met chocolade’. Maar Roy Groenberg, voorzitter van de Stichting Eer en Herstel Betalingen Slachtoffers van Slavernij in Suriname, vindt de negerzoen vooral een belediging voor alle zwarte mensen in Nederland en daarbuiten.

Hij heeft de koekjesfabrikant schriftelijk verzocht om de zoete lekkernij een andere naam te geven, zoals dat inmiddels ook in Duitsland, Engeland en Frankrijk is gebeurd. Daar is Negerküsse veranderd in Schaumküsse (schuimzoen), negro’s kiss in angel’s kiss (engelenzoen) en tête de nègre (negerhoofd) in bisou de mousse (schuimzoen). ‘Net als met het afschaffen van de slavernij is Nederland ook hiermee weer erg laat’, meent hij.

De Tilburgse koekfabrikant Van der Breggen, die in 1997 branchegenoot Buys en zijn negerzoenen overnam, denkt na over het verzoek. Volgens manager Jos Verhoeven is de negerzoen een soortnaam, die alom bekendheid geniet: ‘Iedereen weet wat een negerzoen is. Maar we willen natuurlijk niemand kwetsen.’

Begin volgend jaar gaat het bedrijf met een reclamebureau bekijken of een andere naam gewenst is. ‘Naamsverandering brengt altijd kosten met zich mee. We moeten dat goed afwegen.’

Van der Breggen produceert tienduizend negerzoenen per uur ofwel honderd miljoen per jaar. Bijna allemaal vinden ze hun weg naar Nederlandse supermarkten en winkels. Een klein deel wordt in Frankrijk verkocht.

In 1920 maakte meneer Buys, eigenaar van een banketfabriek in Oudenbosch, voor het eerst een wafelbakje met zoet eiwitschuim in een jasje van chocolade. De nieuwe lekkernij werd negerzoen genoemd. Verhoeven: ‘Iemand die een negerzoen eet, krijgt bruine lippen en als die een ander een kus geeft, is dat een kus van een neger. Maar dat weet ik alleen uit de overlevering.’

10. Large
    Afbeelding van Rival

7,437 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    Nick Blanc schreef:

quote:

copy paste uit de bron

je zegt zelf al dat je het niet begrijpt

11. Medium

Nee
    4,652 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    Rival schreef:
    quote:

quote:

copy paste uit de bron

daarom vraag ik het ook :)

12. Medium

Nee
    4,652 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    BOOM-selection schreef:
    quote:

quote:

copy paste uit de bron

Dit artikel uit de Volkskrant van 16-11-2005 verschaft wellicht wel wat duidelijkheid:

quote:
    Ook de negerzoen moet zich aanpassen
    Van onze verslaggever Peter de Graaf

TILBURG - Een negerzoen is, aldus de Grote Van Dale, een ‘klein rond koekje met een bol van schuim (van eieren en suiker) erop en bedekt met chocolade’. Maar Roy Groenberg, voorzitter van de Stichting Eer en Herstel Betalingen Slachtoffers van Slavernij in Suriname, vindt de negerzoen vooral een belediging voor alle zwarte mensen in Nederland en daarbuiten.

Hij heeft de koekjesfabrikant schriftelijk verzocht om de zoete lekkernij een andere naam te geven, zoals dat inmiddels ook in Duitsland, Engeland en Frankrijk is gebeurd. Daar is Negerküsse veranderd in Schaumküsse (schuimzoen), negro’s kiss in angel’s kiss (engelenzoen) en tête de nègre (negerhoofd) in bisou de mousse (schuimzoen). ‘Net als met het afschaffen van de slavernij is Nederland ook hiermee weer erg laat’, meent hij.

De Tilburgse koekfabrikant Van der Breggen, die in 1997 branchegenoot Buys en zijn negerzoenen overnam, denkt na over het verzoek. Volgens manager Jos Verhoeven is de negerzoen een soortnaam, die alom bekendheid geniet: ‘Iedereen weet wat een negerzoen is. Maar we willen natuurlijk niemand kwetsen.’

Begin volgend jaar gaat het bedrijf met een reclamebureau bekijken of een andere naam gewenst is. ‘Naamsverandering brengt altijd kosten met zich mee. We moeten dat goed afwegen.’

Van der Breggen produceert tienduizend negerzoenen per uur ofwel honderd miljoen per jaar. Bijna allemaal vinden ze hun weg naar Nederlandse supermarkten en winkels. Een klein deel wordt in Frankrijk verkocht.

In 1920 maakte meneer Buys, eigenaar van een banketfabriek in Oudenbosch, voor het eerst een wafelbakje met zoet eiwitschuim in een jasje van chocolade. De nieuwe lekkernij werd negerzoen genoemd. Verhoeven: ‘Iemand die een negerzoen eet, krijgt bruine lippen en als die een ander een kus geeft, is dat een kus van een neger. Maar dat weet ik alleen uit de overlevering.’
    ok dit haal ik er uit wat beledigend zou kunnen zijn. dat het impliceert dat een neger 'afgeeft' tijdens het zoenen. ik kan mij eerlijk gezegd wel ergere beledigingen voorstellen dat zulke nonsens.

13. Large
    Afbeelding van Grote_Smurf

7,857 berichten
    Lid sinds November 2007

Overigens had ik schuimzoen een mooiere naam gevonden dan gewoon zoen zoals het nu heet.

Maar de producent heeft hoe dan ook een hoop gratis publiciteit voor z'n lekkernij...

14. Large
    Afbeelding van Rival

7,437 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    Nick Blanc schreef:
    quote: Rival
    quote:

quote:

copy paste uit de bron

neger is net als blanke vaak denigrerend bedoeld, alleen is het voor blanken wat minder aanstootgevend aangezien zij nooit te maken hebben gehad met discriminatie. Zo moeilijk is dat toch niet?

15. Large
    Afbeelding van Grote_Smurf

7,857 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    Rival schreef:
    neger is net als blanke vaak denigrerend bedoeld, alleen is het voor blanken wat minder aanstootgevend aangezien zij nooit te maken hebben gehad met discriminatie. Zo moeilijk is dat toch niet?
    Probleem is alleen een beetje dat het woord an sich geen belediging is, net als Jood en homo dat ook niet zijn, maar wel vaak als belediging gebruikt worden. Volgens de van Dale is een neger ook gewoon iemand die tot een donker ras behoort. Daar spreekt verder geen waardeoordeel uit.

16. Medium

Nee
    4,652 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    Rival schreef:
    quote:
    quote:

quote:

copy paste uit de bron

en is het woordje neger in negerzoen dan ook denigrerend bedoeld? want op deze manier zou je het woordje neger dus bijna helemaal nooit kunnen gebruiken, in welke situatie dan ook.

17. Large
    Afbeelding van Rival

7,437 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    Grote Smurf schreef:
    Probleem is alleen een beetje dat het woord an sich geen belediging is, net als Jood en homo dat ook niet zijn, maar wel vaak als belediging gebruikt worden. Volgens de van Dale is een neger ook gewoon iemand die tot een donker ras behoort. Daar spreekt verder geen waardeoordeel uit.
    klopt, maar het idee van nu is dus zeg maar dat we allemaal individuen zijn enzo en dat elke generalisatie dus niet kan

18. Xtra-large
    Afbeelding van Larii

16,034 berichten
    Lid sinds November 2007

ik stel voor dat Winston Bogarde de naam van z'n boek ook wijzigt :rolleyes:

http://www.talpa.tv/upload/173166_610_1133441184798-bogarde3.gif

19. Large
    Afbeelding van Kirsss

6,111 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    Lari schreef:

off topic maar DAMN wat een geile kop heeft die kerel zeg..

20. Large
    Afbeelding van TrudyMeerkamp

5,956 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    Kirs schreef:
    quote: Lari

Hij kijkt echt als een stier die op een rood lapje afgaat :lol:

21. Large

5,956 berichten
    Lid sinds November 2007

Ik ga morgen trouwens meteen van die dingen halen zeg, heb er helemaal zin in gekregen :kwijl:

22. Large
    Afbeelding van marcsheer

Marc
    9,838 berichten
    Lid sinds November 2007

http://pro-negerzoen.hyves.nl/

~The Sith Code~

23. Large
    Afbeelding van Kirsss

6,111 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    Woman schreef:
    quote: Kirs
    quote: Lari

Hij kijkt echt als een stier die op een rood lapje afgaat :lol:
    Mag ik het rode lapje zijn? :naughty:

24. Large

5,956 berichten
    Lid sinds November 2007

Nou het lijkt me er een die na 1 minuut het lapje heeft gevonden om daarna in slaap te vallen :lol:

25. Medium
    Afbeelding van Withyourlove

B irthe
    2,943 berichten
    Lid sinds August 2011

Dag negerzoen

~ All the time we spent together makes it hard to get you outta my system.

Fashionscene is a division of Yourscene.nl. About us | Flyerzone | Contact | Handleiding | Wachtwoord?