Username
Password
password
vergeten?

1. Fashionscene
  2. Nieuws, Wetenschap & Cultuur
  3. School & Studie
  4. Tentamens (2006/2007)

Dit onderwerp heeft 289 reacties, en bestaat uit 12 pagina's. U bent momenteel op pagina 2 van 12.
De laatste reactie is geplaatst op 12-07-2007 19:31.

Tentamens (2006/2007)

1. Medium
    Afbeelding van _nielsvanmil_

3,155 berichten
    Lid sinds November 2007

Eerste 2 punten binnen:

Projectmanagement: 6,9
    Nederlands: 9

B)

2. Large
    Afbeelding van Assther

9,479 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    KayDee schreef:
    Eerste 2 punten binnen:

B)
    Gaat lekker daar hè?! B) Valt niets tegen om na 6 jaar (dat was het toch?) weer terug te zijn in de schoolbanken? :D

3. Large
    Afbeelding van speen

8,014 berichten
    Lid sinds November 2007

Ik had er vorige week 2 op een dag. :wacko: Eentje heb ik er wel gehaald.. Maar die andere? Als ik die niet heb moet ik komend blok voor 4 vakken tentamens maken. :wacko:

4. Large
    Afbeelding van speen

8,014 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    H.allo schreef:
    morgen nog eentje :puke2:
    succes! :)

5. Large
    Afbeelding van speen

8,014 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    H.allo schreef:
    quote: Speen
    Ik had er vorige week 2 op een dag. :wacko: Eentje heb ik er wel gehaald.. Maar die andere? Als ik die niet heb moet ik komend blok voor 4 vakken tentamens maken. :wacko:

hehe relaxed :cheers:

welke vakken ga je volgend blok doen speen??

Middeleeuwen voor de derde keer. :puke2: :puke2: Maar alleen het tentamen..
    Staatsvorming na 1750. Dat lijkt me echt vet.
    En als opvulling een literatuurlijst van politieke geschiedenis. Maar ik weet nog niet precies wat dat in gaat houden.

Ga jij weer Grieks en andere rare dingen doen?

6. Medium
    Afbeelding van Nick_Blanc

Nee
    4,652 berichten
    Lid sinds November 2007

donderdag heb ik nog duits en methoden & technieken. ik wens op dit moment dat ik aan die laatste meer aan had gedaan dan 3 lessen volgen en 1x het tentamen maken, wat allemaal ondertussen een jaar geleden is <_<

You'll go straight to the gaschamber for this one

7. Large
    Afbeelding van speen

8,014 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    H.allo schreef:
    quote: H.allo

hehe relaxed :cheers:

welke vakken ga je volgend blok doen speen??

Middeleeuwen voor de derde keer. :puke2: :puke2: Maar alleen het tentamen..
    Staatsvorming na 1750. Dat lijkt me echt vet.
    En als opvulling een literatuurlijst van politieke geschiedenis. Maar ik weet nog niet precies wat dat in gaat houden.

Ga jij weer Grieks en andere rare dingen doen?

grieks is lachen man :ja:

ga zelf grieks 2, export vd democratie en heilige plaatsen doen... zitten we weer niet bij elkaar :(

Ik ga dit blok fulltime in de bieb zitten. Dus als je daar bent kom ik je wel tegen. ik zit tegenwoordig bij de oosterse talen.
    Keihard studeren dit blok.. Ik heb er zin in!

Dat Export vd Democratie lijkt me ook een gaaf vak. En die docent, Duco Hellema, is echt relaxt en goed. B)

8. Large
    Afbeelding van redmer

9,467 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    Tumke schreef:
    quote: redmer
    ok ,das universitair of HBO??
    heb namelijk sociale geografie en planologie gedaan (of doe ik eigenlijk nog), en zag wel overeenkomsten, maar ook hele andere dingen die jij noemde voor je tentamen/opdrachten.... (veel concreter iig :D )
    maar je hebt in Utrecht ook een hbo ruimtelijke ordening en Planologie, misschien dat dat hier meer op lijkt.....

HBO in Breda

is vrij concreet ja, per bimester 1 groot project en daarnaast een aantal cursussen.

als ik het zo lees komt het vrij goed overeen met ROP aan de hogeschool van Utrecht.

hoeveelste jaar doe jij nu? bevalt het je nog altijd?

ja ik doe het dus aan de universiteit. en heb uiteindelijk niet voor planologie, maar voor sociale geografie gekozen :)
    heb wel een paar planologische vakken gedaan, maar al met al vrij beperkt.
    ik kan je nog net vertellen wat een artikel 19 (of was het nou 17 :unsure: ) procedure inhoudt (postzegelplanning :lol: ) en dan houdt het wel weer op :P

wel interessant overigens hoor, maar wat ik kreeg was over het algemeen vrij breed en nog weinig diepgaand. ging meer over de problemen rondom bestemmingsplannen en de ruimtelijke ordening, dan dat we daadwerkelijk leerden hoe we een bestemmingsplan moeten opstellen..... :D

denk achteraf nog wel eens dat ik misschien toch meer planologie had moeten doen, wat concreter, niet zo 'vaag'/theoretisch als wat ik nu doe <_<
    als je dan klaar bent met studeren KAN je tenminste wat <_<

9. Large
    Afbeelding van speen

8,014 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    H.allo schreef:

Ik ga dit blok fulltime in de bieb zitten. Dus als je daar bent kom ik je wel tegen. ik zit tegenwoordig bij de oosterse talen.
    Keihard studeren dit blok.. Ik heb er zin in!

Dat Export vd Democratie lijkt me ook een gaaf vak. En die docent, Duco Hellema, is echt relaxt en goed. B)
    heb die hellema nog nooit gehad dus ben benieuwd! en oosterse talen.. waar zit dat ergens?? zal ik je daar eens lastig vallen laughing7.gif
    Bij de balie naar links en dan bijna aan het eind weer links. Dan aan het eind van die gang. Tegenover Latijn. Je hebt er mooi uitzicht op de bibliotheektuin. :sleep:

10. Medium
    Afbeelding van leienaar

Peter
    1,751 berichten
    Lid sinds November 2007

Nog maar 2 van de 6 tentamens te gaan en dan heb ik m'n eerste tentamenweek ooit overleefd :P Hoef gelukkig nog maar 1 vak echt te leren dus dat gaat wel goedkomen B)

11. Large
    Afbeelding van timanovic

10,206 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    redmer schreef:
    quote: Tumke
    quote: redmer
    ok ,das universitair of HBO??
    heb namelijk sociale geografie en planologie gedaan (of doe ik eigenlijk nog), en zag wel overeenkomsten, maar ook hele andere dingen die jij noemde voor je tentamen/opdrachten.... (veel concreter iig :D )
    maar je hebt in Utrecht ook een hbo ruimtelijke ordening en Planologie, misschien dat dat hier meer op lijkt.....

HBO in Breda

is vrij concreet ja, per bimester 1 groot project en daarnaast een aantal cursussen.

als ik het zo lees komt het vrij goed overeen met ROP aan de hogeschool van Utrecht.

hoeveelste jaar doe jij nu? bevalt het je nog altijd?

ja ik doe het dus aan de universiteit. en heb uiteindelijk niet voor planologie, maar voor sociale geografie gekozen :)
    heb wel een paar planologische vakken gedaan, maar al met al vrij beperkt.
    ik kan je nog net vertellen wat een artikel 19 (of was het nou 17 :unsure: ) procedure inhoudt (postzegelplanning :lol: ) en dan houdt het wel weer op :P

wel interessant overigens hoor, maar wat ik kreeg was over het algemeen vrij breed en nog weinig diepgaand. ging meer over de problemen rondom bestemmingsplannen en de ruimtelijke ordening, dan dat we daadwerkelijk leerden hoe we een bestemmingsplan moeten opstellen..... :D

denk achteraf nog wel eens dat ik misschien toch meer planologie had moeten doen, wat concreter, niet zo 'vaag'/theoretisch als wat ik nu doe <_<
    als je dan klaar bent met studeren KAN je tenminste wat <_<
    Ik ben nu wel bezig met de master Environmental & Infrastructure Planning in Groningen. Wat je zegt klopt wel, ik word helemaal gestoord van alle plannen, wetten en beleidsnota's in Nederland die je voor je kiezen krijgt, maar ik zie het maar als de opstap naar het praktijkwerk wat me wel erg leuk lijkt!

12. Xtra-large
    Afbeelding van niemeer

Sjaak
    21,579 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    redmer schreef:
    3 januari ben ik de lul. Echt, wat een kutdatum :D Vlak na O&N. Maar goed, deze keer gaat 't lukken, is m'n laatste Statistiekvak, de rest is al binnen. En dan dus wachten tot juni voor mn Diagnostiekvak.

Maarrrrrrr ik heb besloten de tijd niet weer weg te gooien, ik ga stage lopen :ja: En ga gewoon een tweede onderzoek uitvoeren. Had geen fijn gevoel na mn Bachelor Thesis, er weinig van geleerd ook voor mijn gevoel en ik wil ze daar gewoon laten zien dat ik WEL in staat ben een goed onderzoek te doen en een nog beter thesis te schrijven, ook al kom ik tekort voor die Master. Want het schort me niet aan kennis en dit keer ook niet aan motivatie.

Beetje jammer alleen dat er weer totaal geen respons op mailtjes oid komt vanuit de Uni en dat ik inmiddels aan de 14e studieadviseur toeben (weer een andere deze maand dus :wacko: ). Want vanuit het bedrijf is het al ok, ik kan begin december starten. wat zeg ik, ik GA begin december starten. Wiehoeeeee 4 dagen in de week mezelf weer nuttig maken :wub:

Dan ga ik maar alleen met een Bachelor de deur uit, mooi wel met 2 onderzoeken en mooi wel met een stageplek waar ik helemaal op mn plek zit. En dat komen al die andere studenten die wel een Master gedaan hebben mooi tekort, want onze Uni doet niet aan stages. Dus ook geen werkervaring. En ikke lekker wel ;wub:

3 januari gaan we voor de 8. :ja:

klinkt goed!!
    en stage is altijd goed voor de cv natuurlijk! leer je een hoop van!
    maar kan je dan niet proberen gelijk aan het werk te gaan met je bachelor nu :unsure:

maargoed werkervaring in de vorm van een stage is natuurlijk sowieso rlaxter dan niks! gefeliciteerd dus

Bacjelor is nog niet officieel binnen he, daarvoor moet ik die 2 vakken nog halen. Zou op zich wel kunnen, werk zoeken, maar dit is een hele vette stageplaats en op die plek zijn nu nog geen mogelijkheden voor meer. Wie weet komen die er wel, dan zit ik natuurlijk altijd beter als ik er al stage heb gelopen.

Moet 't alleen nog zien te regelen vanuit school en die reageren weer eens helemaal nergens op :( Zooitje ongeregeld. Mailen schiet al helemaal niet op en als je belt dan is er ook nooit iemand op zn plek. Ik ga morgen maar zelf langs, dat werkt denk ik 't beste.

13. Medium
    Afbeelding van _nielsvanmil_

3,155 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    Esther schreef:
    quote: KayDee
    Eerste 2 punten binnen:

B)
    Gaat lekker daar hè?! B) Valt niets tegen om na 6 jaar (dat was het toch?) weer terug te zijn in de schoolbanken? :D

Valt idd niets tegen! Voor een 1ste jaar HBO wordt er wel erg veel van je verwacht door de opleiding, en de stof is metteen best pittig (zou b.v. op dit moment echt geen tijd hebben voor een bijbaantje naast de studie), maar dit vind ik zelf wel fijn. Bedoeling is ook, dat in het eerste jaar, wat het meest pittige jaar van de opleiding schijnt te zijn, alle niet gemotiveerde en niet geschikte studenten afvallen, zodat in het tweede jaar alleen de echt gemotiveerden en geschikte overblijven (Je moet ook 55 van de 60 EC's halen het eerste jaar, anders krijg je een bindend negatief studieadvies).
    Hierdoor zijn er weinig studenten die niets doen op de opleiding, en degene die niet van hard werken en studeren houden, stoppen nu al met bosjes tegelijk :D

14. Large
    Afbeelding van Assther

9,479 berichten
    Lid sinds November 2007

Oh, das wel relaxt zeg!

En op naar je P! B)

15. Medium
    Afbeelding van Suntoucher

2,739 berichten
    Lid sinds November 2007

Heb nu tentamenweek met welgeteld 1 tentamen, dat ook nog eens het letterlijk ophoesten van de stof bleek te zijn!

16. Medium
    Afbeelding van leienaar

Peter
    1,751 berichten
    Lid sinds November 2007

Ennnnnnnn weer een 8,5 binnen B)

Over een klein uurtje m'n volgende tentamen. Irritant als je de hele dag moet 'wachten' voordat je je tentamen hebt <_<

17. Large
    Afbeelding van speen

8,014 berichten
    Lid sinds November 2007

:puke2: :puke2: :puke2: Kutuniversiteit! :puke2::puke2::puke2:

Maandag begint het nieuwe blok en ik krijg om kwart over 5 zojuist een mailtje dat een vak niet door kan gaan en dat we maar iets nieuws moeten zoeken. :wacko:

Wat een gezeik zeg... :puke2:

18. Large
    Afbeelding van Assther

9,479 berichten
    Lid sinds November 2007

Ben nu een hele week al aan het beuken op dat ene tentamen en ben nog niet eens op de helft. Ik lees met helemaal suf. Heb al honderden bladzijden gelezen. De angst begint mij een beetje toe te slaan. Zal ik het wel halen? Moet ik morgen wel gaan rennen? Moet ik wel gaan slapen? Moet ik, moet ik, moet ik. Pieker alert! :wacko:

19. Medium
    Afbeelding van _Stef

3,951 berichten
    Lid sinds November 2007

Hmm.. morgen twee tentamens, één herkansing..

Ga zo maar even bankhangen, twee uur achter elkaar leren kan niet goed zijn voor een mens!

20. Medium
    Afbeelding van DanCeLaDy

1,292 berichten
    Lid sinds November 2007

Nou ik heb heugelijk nieuws:

ik heb vanmiddag eindelijk m'n cijfer gezien van de enige herkansing die ik moest maken om m'n P te halen, een vette 7!!! Terwijl ik eerst 2x een 5 had gehaald haha. Zooo ben echt blij.
    Vond het zo irritant dat mijn P afhing van 1 rottig tentamen, maar goed heb het gehaald!
    Nou m'n 2e jaar nog...

21. Small
    Afbeelding van SB1

s
    870 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    Stef_ schreef:
    Hmm.. morgen twee tentamens, één herkansing..

Ga zo maar even bankhangen, twee uur achter elkaar leren kan niet goed zijn voor een mens!
    In de UB leren stimuleert lichaam en geest ;)
    Zelf net 2 tentamens achter de rug. Beide goed gemaakt. :)

Er is niets lekkerder dan een volle zak met pindarotsjes. Alhoewel..... 1 ding is nog veel lekkerder. Twee zakken pindarotsjes.

22. Large
    Afbeelding van Freakalicious

10,708 berichten
    Lid sinds November 2007

godver, 1 van de twee binnen........... niet gehaald --> 5.1 (nog van het 2e jaar :wacko: die heb ik echt al 1000x herkanst!)

23. Large
    Afbeelding van Freakalicious

10,708 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    Esther schreef:
    Ben nu een hele week al aan het beuken op dat ene tentamen en ben nog niet eens op de helft. Ik lees met helemaal suf. Heb al honderden bladzijden gelezen. De angst begint mij een beetje toe te slaan. Zal ik het wel halen? Moet ik morgen wel gaan rennen? Moet ik wel gaan slapen? Moet ik, moet ik, moet ik. Pieker alert! :wacko:

Gaat je lukken!!!! :cheering: :luck:

*pieker alert off*

24. Large
    Afbeelding van Assther

9,479 berichten
    Lid sinds November 2007

Morgenochtend is het zover!

Heb vrijwel alle stof (100'en blz.) bestudeerd en vandaag is het grotendeels 'sheets en aantekeningen bij langs lopen en puntjes op de i'.

Als het een beetje meezit dan kan ik vannacht ook nog een beetje slapen. ^_^

25. Large
    Afbeelding van Assther

9,479 berichten
    Lid sinds November 2007

Ja hoor! Ben gewoon ziek aan het worden! Keelpijn, nekpijn, koppijn, prop watten in kop. :wacko:

Fashionscene is a division of Yourscene.nl. About us | Flyerzone | Contact | Handleiding | Wachtwoord?