Username
Password
password
vergeten?

1. Fashionscene
  2. Nieuws, Wetenschap & Cultuur
  3. School & Studie
  4. Stage lopen

Dit onderwerp heeft 325 reacties, en bestaat uit 14 pagina's. U bent momenteel op pagina 2 van 14.
De laatste reactie is geplaatst op 30-11-2010 17:29.

Stage lopen

1. Medium
    Afbeelding van Deeleted

-
    2,595 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    Esther schreef:
    Goeie grutjes, het is hier geen kattenpis. :mellow:

Sta te duizelen op mijn pootjes van de hoeveelheid informatie die op mij afgevuurd wordt. Soms heb ik een moment waarop ik denk grip te krijgen op mijn stage-opdracht en niet veel later met rug tegen muur te worden geblazen. Dan blijkt de boel weer anders te zijn dan ik veronderstelde. Chaos.

*krabt op hoofd en denkt na*

Heee, dat komt me erg bekend voor......

Vooral de eerste weken van mijn nieuwe baan heb ik veel van die momenten gehad.....en heb ze zelfs nu na 4 maanden nog weleens....

2. Large
    Afbeelding van Assther

9,479 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    Splicer schreef:
    wat voor opleiding doe je dan precies ?

Ik studeer Bio-informatica; gericht op genetica en het analyseren van genen en eiwitten(=product van genen en spannender en ingewikkelder dan genetica)

quote:
    Basz schreef:

Heee, dat komt me erg bekend voor......

Vooral de eerste weken van mijn nieuwe baan heb ik veel van die momenten gehad.....en heb ze zelfs nu na 4 maanden nog weleens....

En achteraf viel het eigenlijk allemaal wel weer mee. Maar soms is er zoveel informatie en weet je niet welke informatie voor jouw onderwerp van belang is en zie je door de bomen het bos niet meer. En af en toe word je even op het verkeerde been gezet.

Deze week was het ook lekker. Ik heb nu dan wel mijn database ontwerp op papier staan, maar ben drie dagen bezig geweest om postgreSQL te installeren, configureren en te starten via de terminal. Ik raak echt bijna de rand van het zwembad, maar verzuip alsnog. <_< Ik zit vast en mijn stagebegeleider heeft vandaag een vrije dag en ik daarom ook. Lekker lang weekend. Hmmm! :wub:

3. Large
    Afbeelding van Assther

9,479 berichten
    Lid sinds November 2007

Jeuh!!!! De database staat! :surprise:

En nu mag ik naar de volgende fase; programmeren. <_<

4. Large
    Afbeelding van ehv_brambo

7,118 berichten
    Lid sinds November 2007

Nog 8 werkdagen en dan zit mijn stage er weer op :)

Mijn stageopdracht heb ik vorige week afgerond en mijn stagebegeleider uit het bedrijf waar ik werk is in ieder geval erg positief. Nu nog de laatste hand leggen aan mijn stageverslag, een mondelinge verdediging bij mijn stagedocent vanuit school doorstaan en vervolgens genieten van een aantal weken vakantie :)

5. Large
    Afbeelding van Assther

9,479 berichten
    Lid sinds November 2007

Joehoe! ^_^

Ik heb 15 maart mijn presentatie (in het engels :ph34r: )

6. Medium
    Afbeelding van Mare

3,866 berichten
    Lid sinds November 2007

En hoe bek af ben je op een schaal van 10 na je eerste week?

7. Large
    Afbeelding van Assther

9,479 berichten
    Lid sinds November 2007

Eerste week viel mee, tweede week was zwaarder en tot nu toe heb ik het nog geen enkele week helemaal volgehouden. Het valt me heel zwaar om iedere dag ook nog eens 3 uur te moeten reizen.

I'm sloped now! <_<

8. Large
    Afbeelding van Assther

9,479 berichten
    Lid sinds November 2007

Woeha! Ik ben zo'n held! :aanbid:

*schreeuwt het uit*

Ik ben voor stage aan het programmeren in een nieuwe taal, Perl, en ik ik ik ik ik ben zo blij! Het gaat zoveel beter dan ik had verwacht (maandenlang blok aan been geweest en tegenop gezien) en ik heb er daarom ook zoveel meer plezier in. Ik kom eindelijk verder dan alleen maar begrijpend lezen. EINDELIJK begrijp ik hoe loops werken én hoe ik goedwerkende loops maak en eindelijk kan ik files in laten lezen zonder te gaan janken. En weet je wat? Ik kan zelfs én een file in laten lezen én de data uit die file de dingen laten doen die het moet doen. Woeha! En dat in 2 weken. Ik ben er nog niet, maar Essie boekt vooruitgang! Vandaag is absoluut een topdag! Woeha! :dance:

9. Medium
    Afbeelding van Mare

3,866 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    Esther schreef:

*schreeuwt het uit*

Ik ben voor stage aan het programmeren in een nieuwe taal, Perl, en ik ik ik ik ik ben zo blij! Het gaat zoveel beter dan ik had verwacht (maandenlang blok aan been geweest en tegenop gezien) en ik heb er daarom ook zoveel meer plezier in. Ik kom eindelijk verder dan alleen maar begrijpend lezen. EINDELIJK begrijp ik hoe loops werken én hoe ik goedwerkende loops maak en eindelijk kan ik files in laten lezen zonder te gaan janken. En weet je wat? Ik kan zelfs én een file in laten lezen én de data uit die file de dingen laten doen die het moet doen. Woeha! En dat in 2 weken. Ik ben er nog niet, maar Essie boekt vooruitgang! Vandaag is absoluut een topdag! Woeha! :dance:
    :bounce: toppie

10. Large
    Afbeelding van konec

12,168 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    Esther schreef:

*schreeuwt het uit*

wacht maar, tis wel vrijdag de 13e, dus t zal zo wel fout gaan :rolleyes: :P

11. Large
    Afbeelding van da_Burp

9,047 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    Esther schreef:

*schreeuwt het uit*

Lekker Es. Dat is dan ook het leuke aan programmeren. B) Ter compensatie van de frustrerende momenten dat je iets totaal niet aan de praat kan krijgen. :ph34r:

Ben je een webapplicatie aan het maken ofzo? Perl wordt overwegend voor webapplicaties gebruikt.
    Wat is eigenlijk de exacte reden dat voor die taal gekozen is? Standaard binnen je stagebedrijf oid?

12. Large
    Afbeelding van Assther

9,479 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    Mala schreef:

Ik ben heelhuids thuisgekomen :P

13. Large
    Afbeelding van konec

12,168 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    Esther schreef:
    quote: Mala

:surprise:

heb je alle kasten al gechecked? en onder je bed? :unsure:

14. Large
    Afbeelding van Assther

9,479 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    da Burp schreef:
    Lekker Es. Dat is dan ook het leuke aan programmeren. B) Ter compensatie van de frustrerende momenten dat je iets totaal niet aan de praat kan krijgen. :ph34r:

Ben je een webapplicatie aan het maken ofzo? Perl wordt overwegend voor webapplicaties gebruikt.
    Wat is eigenlijk de exacte reden dat voor die taal gekozen is? Standaard binnen je stagebedrijf oid?

Hier niet hoor. :P Binnen de wetenschap/bio-informatica wordt veel gebruik gemaakt van Perl. Heb het erg naar mijn zin met Perl. ^_^

Ik heb een database gebouwd en wil enorme datasets die kwantitatieve data bevatten over genen en eiwitten (afkomstig van experimenten op het lab) in de database integreren.

15. Large
    Afbeelding van Assther

9,479 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    Mala schreef:
    quote: Esther

nee, ga ik nu doen! Waar moet ik op letten? Krokodillen?

16. Large
    Afbeelding van konec

12,168 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    Esther schreef:
    quote: Esther

nee, ga ik nu doen! Waar moet ik op letten? Krokodillen?
    nee, op freddys en jasons natuurlijk :unsure:

17. Large
    Afbeelding van Assther

9,479 berichten
    Lid sinds November 2007

ow jesus! Ik ga nú kijken!

18. Large
    Afbeelding van konec

12,168 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    Esther schreef:
    ow jesus! Ik ga nú kijken!
    als we niks meer horen, bellen we de politie :wink2:

19. Large
    Afbeelding van Assther

9,479 berichten
    Lid sinds November 2007

Nou, ik heb Freddy gezegd dat ie maar weer naar huis moet gaan. Heb nu geen tijd voor grapjes. -_- Maar het ging niet van harte. Heb schrammen op bek zitten. <_<

20. Large
    Afbeelding van konec

12,168 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    Esther schreef:
    Nou, ik heb Freddy gezegd dat ie maar weer naar huis moet gaan. Heb nu geen tijd voor grapjes. -_- Maar het ging niet van harte. Heb schrammen op bek zitten. <_<
    :fieuw:

21. Large
    Afbeelding van Assther

9,479 berichten
    Lid sinds November 2007

Ow, ik heb gewoon echt het licht gezien! :cheering:

22. Xtra-large
    Afbeelding van niemeer

Sjaak
    21,579 berichten
    Lid sinds November 2007

Ik heb morgen een gesprek Es, met de decaan. Ik wil namelijk ook heel graag met stage gaan beginnen, gewoon een dag of twee dagen in de week. Als een soort snuffelstage beginnen omdat ik er toch wel weer helemaal uit ben en best wel angst heb voor wat komen gaat. :) Lijkt me fijner dan ineens volle bak moeten beginnen.

Ben jij echt fulltime bezig nu? En valt het je zwaar of heb je nu juist het idee dat je hier heel veel van leert, wat je weer stimuleert zeg maar?

ben benieuwd. En ik laat je weten hoe 't afloopt morgen :)

23. Large
    Afbeelding van Assther

9,479 berichten
    Lid sinds November 2007

Sjaak, ik wist vanaf februari 2005 waar ik stage zou gaan lopen en wat mijn stageopdracht was en heb er vanaf dat moment tegenop gezien om in augustus te beginnen omdat het programmeergedeelte mij niet ligt, maar zag het anderzijds ook als een moment om mijn zwakkere kant te ontplooien. Toch overheersten de momenten dat ik op zag tegen het programmeren enorm en bleef mijn stage een lastig onderwerp waar ik liever niet aan dacht. Ik zag er als een berg tegenop. Het zou de eerste keer zijn dat ik weer tussen de mensen aan het werk was, nadat ik bij mijn laatste werkgever in de nasleep van een burnout ben weggegaan en ook daarna nog een kutperiode heb gehad doordat ik daarna behoorlijk genaaid heb gevoeld door mijn ex-werkgever. Heb er ook een behoorlijk trauma aan overgehouden. En toen was ik in juli toch wel een beetje opgelucht dat ik mijn stage, door persoonlijke omstandigheden (zie moedertopic), uitstelde. Het gaf mij even wat ruimte om de rotzooi op te ruimen en mijzelf op te lappen en vanaf toen had ik zoiets van;"Ok, ik zie er nog tegenop, maar ik probeer het toch zo goed en zo kwaad als het gaat om te buigen naar iets positiefs."

En moet je zien man! Ik stapte op dag 1 daar binnen en was meteen gebekter dan ik in de afgelopen jaren ben geweest en laat niemand een loopje met mij nemen. Ik voel me vrijwel geen moment onzeker en het programmeren gaat, tot mijn allerstomste verbazing, van een leien dakje. Wat ik hiermee wil zeggen? Ik heb mij maanden druk gemaakt en mij kut en kloten gevoeld onder mijn stage, maar de realiteit blijkt anders. Ik ben er in principe fulltime, maar ga sinds een paar weken wel dagelijks om 16:00 weg omdat de weken anders te lang zijn voor mij. Maar effectief zit ik er net zoveel als ieder ander doordat ik er 's morgens eerder ben en 's middags de koffiepauze skip (omdat ik geen zin heb in mijn gezellige collega's).

Maar nu is het ook niet zo dat ik het daar super naar mijn zin heb hoor. Ik ben maar wat blij wanneer het april is, want de sfeer daar kut, met al die negatief geladen mensen die alleen zichzelf maar horen lullen en verre van gezellig zijn. Maar goed, zo is er overal wel wat natuurlijk en je moet dat jezelf ook incalculeren dat er dingen zijn die niet optimaal zijn, want anders ga je geheid op je bek en snij je jezelf in de vingers. De dagen zijn snel wanneer je aan het programmeren ben en ik sla mijzelf er wel doorheen.

En of ik het zwaar heb? Ja, best wel. Dat is een combi van het vele reizen, de sfeer en pikorde (waaraan ik mij niet ga conformeren en dus lekker ook niet meer vrolijk gedag zeg tegen iedere kut'collega' ) en tot voor kort de pittige opdracht. Maar sinds het nieuwe jaar heb ik het eigenlijk wel makkelijker. Ik werk nu dagelijks een uurtje korter, focus mij op hard werken zodat ik naar Pandemonium kan (grapje! Zodat het eerder april is) en op 'ik-zit-hier-om-te-leren-en-ik-kan-hier-veel-leren-dus-doe-wat' en heb de hele dag mijn koptelefoon op om mij beter te concentreren (en zodat mijn buurman (AIO) zijn lange verhalen niet bij mij kwijt kan) en het programmeren gaat als een tierelier en daar ben ik erg blij mee.

Kijk Sjaak, ik heb ook een A4'tje volgetikt! :lol:

24. Large
    Afbeelding van Assther

9,479 berichten
    Lid sinds November 2007

Ha, wat een held ben ik ook!

Over 8 weken zit mijn stage er alweer op. Een hoop gedaan, een hoop geleerd, maar het is natuurlijk niet af. Projecten zijn nooit af. Aangezien ik dit vooruitstrevende project ben gestart en ik nog wel de skills, maar niet de tijd heb om er binnen mijn stage mee verder te gaan. Mijn project is erg leuk en vooral erg spannend en wil er eigenlijk wel mee verder en heb daar het komende half jaar ook wel de tijd voor. Dus gooide ik Ik gooide net een balletje op bij mijn stagedocent die erg happig was, maar het erg druk had en ik 'm nariep dat we het er nog wel over zouden hebben. Hier nog een tijdje aan mijn project blijven werken zou ook niet misselijk op mijn CV staan.

En buiten dit...je wil niet weten hoe blij ik ben. Dat ik afgelopen maanden een hoop persoonlijke succes heb behaald en tot inzichten ben gekomen die los staan van stage en studie. ^_^

25. Large
    Afbeelding van Assther

9,479 berichten
    Lid sinds November 2007

Jeuh! Na anderhalve maand programmeren, waarvan de laatste weken bugs verwijderen, kan mijn script de relevante data vanuit een textfile naar mijn database integreren. Heb zojuist data van 1068 eiwitten en 10.000'en peptiden (onderdeel van eiwit) naar de database weg kunnen schrijven. Joehoehoehoe! Ben in nopjes! ^_^

En nu is de dataset met data van genen aan de beurt! :surprise:

Fashionscene is a division of Yourscene.nl. About us | Flyerzone | Contact | Handleiding | Wachtwoord?