Dit onderwerp heeft 124 reacties, en bestaat uit 5 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 5.
De laatste reactie is geplaatst op 01-10-2011 18:01.
Topics over jezelf uithongeren, snijden, etc etc.
- Geplaatst op donderdag 29 september 2011 21:21Ik vind eigenlijk dat dat soort topics gewoon van girlscene gehaald moeten worden. Er zitten echt veel meisjes in die topics, en het kan andere mensen op ideeën brengen. Sommige proberen elkaar echt te helpen maar sommige ook totaal niet, die zeggen alleen maar hoe geweldig het is als ze weer eens niet gegeten hebben ofzo.
Topics zoals over dat automutilatie, en bepaalde afvaltopics zijn echt niet goed, en moeten gewoon beter in de gaten gehouden worden.
Vooral jongere meiden, die hier ook veel zitten, kunnen hier erg gevoelig voor zijn een ideeën op doen of overtuigd worden door iets ofzo.
- Geplaatst op donderdag 29 september 2011 21:22Over welke topic's heb je het precies?
Want ik kan niet echt een voorbeeld bedenken.VS Tumblr || We should embrace what we've been given and not always want something more. - Miranda Kerr - Geplaatst op donderdag 29 september 2011 21:23Gedeeltelijk ben ik het wel met je eens. Ik kijk nooit in die automutilatie topics want dat vind ik eng, maar er zijn wel echt afvaltopics waarvan ik denk: Dit is niet gezond meer, en toch blijven ze elkaar stimuleren af te vallen...Never regret- if its good, its wonderful... if its bad, its experience
- Geplaatst op donderdag 29 september 2011 21:23Niet zeuren, vooral in het automutilatietopic hebben ECHT iets aan elkaar, die geven elkaar geen tips ofzo hoor :/
En in die afvaltopics worden mensen die niet eten echt op hun plaats gezet, niemand moedigt dat aan! - Geplaatst op donderdag 29 september 2011 21:23BlowMeKisses, zoals ik dus zeg het automutilatietopic, en ik kom tegenwoordig niet echt meer vaak in afvaltopics maar daar zaten echt hele slechte tussen. En inderdaad, ze blijven elkaar maar stimuleren om minder te eten, en elkaar complimentjes geven enzo.
- Geplaatst op donderdag 29 september 2011 21:23Het lijkt me eigenlijk beter om er over te praten (want er is discussie in dat soort topics). Pro ana en dat soort dingen worden natuurlijk niet getolereerd. Maar als je discussie topics verwijderd, stop je het probleem juist weg.
- Geplaatst op donderdag 29 september 2011 21:25Ik denk dat het juist goed is dat er topics over zijn. Mensen die er ; aanleg ; voor hebben komen er toch wel bij, of het nou via zo'n topic is of anders. Dit brengt tenminste discussie mee, en steun.I must be crazy to want this Cause you are the girl of my dreams But I\'m prone to ruin the good things Cautious \'round balance it seems
- Geplaatst op donderdag 29 september 2011 21:25quote:Veniality schreef op 29 September 2011 @ 21:23:
Niet zeuren, vooral in het automutilatietopic hebben ECHT iets aan elkaar, die geven elkaar geen tips ofzo hoor :/
En in die afvaltopics worden mensen die niet eten echt op hun plaats gezet, niemand moedigt dat aan!
Sorry maar ik vind je antwoord best wel dom. Hoezo zeuren?
Dit heeft niets met zeuren temaken.
Ook in het automutilatietopic zijn mensen die trots zijn op wat ze doen, ik las net nog iets van 'Weer zoveel x overgegeven, nog niet afgevallen, wel trots dat ik de drang om te eten tegen hield' ofzo.
En wegstoppen is ook niet goed, maar dan zou een informatietopic beter zijn, of zoals ik zei, beter toezicht op dit soort topics. - Geplaatst op donderdag 29 september 2011 21:25
Precies, beter dat mensen erover praten dan dat ze het opkroppen en niets met hun gevoelens kunnen. En mensen die het niet willen lezen moeten de topics simpelweg niet openen.quote:Pevensie schreef op 29 September 2011 @ 21:23:
Het lijkt me eigenlijk beter om er over te praten (want er is discussie in dat soort topics). Pro ana en dat soort dingen worden natuurlijk niet getolereerd. Maar als je discussie topics verwijderd, stop je het probleem juist weg. - Geplaatst op donderdag 29 september 2011 21:25Is het echt zo dat het in die afvaltopics zo erg is? Want ik (en met mij volgens mij ook de rest van de mods) weten dit niet.
- Geplaatst op donderdag 29 september 2011 21:27
- Geplaatst op donderdag 29 september 2011 21:27Er zijn afvaltopics bij idd Pevensie, waar het vrij ver gaat. Waar als je nieuw bent bijv en je zegt 'ik ben al 10kilo afgevallen' ze reageren dat je vies was toen je die 10 kilo had, en verde moet.I must be crazy to want this Cause you are the girl of my dreams But I\'m prone to ruin the good things Cautious \'round balance it seems
- Geplaatst op donderdag 29 september 2011 21:28Hier zijn wel vaker topics over geweest en ik blijf het lastig vinden.
Op zich ben ik het met je eens, heel vaak gaan de topics inderdaad vrij ver en soms gaan ze inderdaad precies de verkeerde kant op.
Toch weet ik niet zeker of Girlscene daar iets aan kan doen of dat dat echt de verantwoordelijkheid van de leden zelf is.
De topics gaan verbieden is lastig omdat het wel onderwerpen zijn waar veel meiden mee zitten (en dan vooral het afvallen). Het is heel lastig om dan een goede grens te stellen van wat wel mag en wat niet mag. - Geplaatst op donderdag 29 september 2011 21:28
Ja, meisjes die de hemel in worden geprezen omdat ze op een hele dag 2 boterhammen, een appel en avondeten op hebben ofzo. Dat noemen ze dan een gezond 'lijstje'. En zat die 1.70 zijn en 45 kilo willen wegen ofzo, daar wordt ook niets van gezegd.quote:Pevensie schreef op 29 September 2011 @ 21:25:
Is het echt zo dat het in die afvaltopics zo erg is? Want ik (en met mij volgens mij ook de rest van de mods) weten dit niet. - Geplaatst op donderdag 29 september 2011 21:29Ik weet wel dat de afvaltopics inderdaad vrij heftig zijn. Er zijn meiden die heel goed bezig zijn op een verantwoorde manier en dat gewoon graag met elkaar delen, maar er blijven ook altijd meiden die gewoon al veel te dun zijn (en dat vast wel weten), maar dan wel trots vertellen dat ze 10 kilo af willen vallen door laxeermiddelen of doordat ze net overgegeven hebben en dat soort dingen.
Wel is het volgens mij zo dat die meiden daar ook wel op aan worden gesproken door degenen die wel goed bezig zijn. - Geplaatst op donderdag 29 september 2011 21:30quote:Phaedra schreef op 29 September 2011 @ 21:28:
Hier zijn wel vaker topics over geweest en ik blijf het lastig vinden.
Op zich ben ik het met je eens, heel vaak gaan de topics inderdaad vrij ver en soms gaan ze inderdaad precies de verkeerde kant op.
Toch weet ik niet zeker of Girlscene daar iets aan kan doen of dat dat echt de verantwoordelijkheid van de leden zelf is.
De topics gaan verbieden is lastig omdat het wel onderwerpen zijn waar veel meiden mee zitten (en dan vooral het afvallen). Het is heel lastig om dan een goede grens te stellen van wat wel mag en wat niet mag.
Ja dat snap ik ook wel inderdaad.
Het jammere is ook dat er echt wel mensen zijn die goede bedoelingen hebben en het echt goed proberen te doen, maar idd ook mensen die het gewoon compleet verkeerd doen.
Daarom zou af en toe wat overzicht dus misschien wel goed zijn, een mod die af en toe eens een paar pagina's van zo'n topic doorleest, even kijken of het niet te ernstig wordt, en er anders wat van zegt. - Geplaatst op donderdag 29 september 2011 21:31Zijn er echt zulke slechte afvaltopics ja? Want naar mijn idee gaat het in de twee meest actieve topics, dus gezond afvallen-topic en Healthspo-topic juist wel op een normale, positieve manier..
Jij deed toch ook mee bij het gezond afvallen-topic als ik me niet vergis?Champions are willing to do the things they hate, in order to get the things they love. - Geplaatst op donderdag 29 september 2011 21:32Ik lees de afvaltopics wel eens en heb er wel eens wat over gezegd (laatst nog in het 'Wat heb je vandaag al gegeten - topic'), maar ik heb niet het idee dat daar wat van aangetrokken wordt.
Ik weet niet of jij een beter idee hebt? Altijd fijn als mensen meedenken, want op zich ben ik het dus best met je eens, maar ik ben bang dat het gewoon onmogelijk is om een goede lijn te trekken.
Op bijv. het Ellegirl forum waren hier ook problemen mee en die hebben nu als regel dat je geen gewichten in combinatie met lengtes mag posten, geen BMI's mag posten etc. Maar of dat nou een oplossing is? En al was het een oplossing, dan is die heel lastig te handhaven denk ik. - Geplaatst op donderdag 29 september 2011 21:32
Ja inderdaad, in dat topic zitten wel goede mensen, al ben ik weggegaan omdat ik me ontzettend stoorde aan iemand die dus wel fout bezig was en ook gewoon niet naar mijn tips etc wilde luisteren.quote:Morumbi schreef op 29 September 2011 @ 21:31:
Zijn er echt zulke slechte afvaltopics ja? Want naar mijn idee gaat het in de twee meest actieve topics, dus gezond afvallen-topic en Healthspo-topic juist wel op een normale, positieve manier..
Jij deed toch ook mee bij het gezond afvallen-topic als ik me niet vergis? - Geplaatst op donderdag 29 september 2011 21:34quote:Phaedra schreef op 29 September 2011 @ 21:32:
Ik lees de afvaltopics wel eens en heb er wel eens wat over gezegd (laatst nog in het 'Wat heb je vandaag al gegeten - topic'), maar ik heb niet het idee dat daar wat van aangetrokken wordt.
Ik weet niet of jij een beter idee hebt? Altijd fijn als mensen meedenken, want op zich ben ik het dus best met je eens, maar ik ben bang dat het gewoon onmogelijk is om een goede lijn te trekken.
Op bijv. het Ellegirl forum waren hier ook problemen mee en die hebben nu als regel dat je geen gewichten in combinatie met lengtes mag posten, geen BMI's mag posten etc. Maar of dat nou een oplossing is? En al was het een oplossing, dan is die heel lastig te handhaven denk ik.
Dat is ook wel zo ja, als ze het willen doen ze het toch wel..
Lastige kwestie dit, ik ga er eens even goed overna denken. - Geplaatst op donderdag 29 september 2011 21:34Ik merk wel dat er in die afvaltopics veel mensen zijn die ongezond bezig zijn, ook in het Healthspo topic etc. Maar ik zou zeker niet het automulitatietopic weghalen, want die meiden steunen elkaar zo!sutcac was de naam...
- Geplaatst op donderdag 29 september 2011 21:34Misschien moet er gewoon meer aandacht vanuit mods(ookal hebben die het druk) naar die topics gaan. Het af en toe doorspitten, kijken of mensen het wel normaal houden en niet anderen de verkeerde kant uit duwen?I must be crazy to want this Cause you are the girl of my dreams But I\'m prone to ruin the good things Cautious \'round balance it seems
- Geplaatst op donderdag 29 september 2011 21:35
Ah zo, jammer dat je bent weggegaan. Kan me er wel iets bij voorstellen hoor, het is vermoeiend om mensen steeds te wijzen op wat ze niet goed doen..maar ik haal er zelf veel steun uit en er zitten echt leuke meiden bij, vandaar dat ik blijf. Maar als je ooit in het gezond-afvallen topic iets abnormaals/storend leest, voel je dan vrij om er iets van te zeggen, dat kan iedereen alleen maar helpen namelijkquote:BratPack schreef op 29 September 2011 @ 21:32:
[...]
Ja inderdaad, in dat topic zitten wel goede mensen, al ben ik weggegaan omdat ik me ontzettend stoorde aan iemand die dus wel fout bezig was en ook gewoon niet naar mijn tips etc wilde luisteren.
Champions are willing to do the things they hate, in order to get the things they love. - Geplaatst op donderdag 29 september 2011 21:36Leer eens lezen ?
Het Am-topic ;
Sommige proberen elkaar echt te helpen maar sommige ook totaal niet, die zeggen alleen maar hoe geweldig het is als ze weer eens niet gegeten hebben ofzo.
Ook in het automutilatietopic zijn mensen die trots zijn op wat ze doen, ik las net nog iets van 'Weer zoveel x overgegeven, nog niet afgevallen, wel trots dat ik de drang om te eten tegen hield' ofzo.
Jennd heeft helemaal niet gezegd dat ze het geweldig vond dat ze niet gegeten had, ze zei dat ze het geweldig vond dat ze NIET GESNEDEN had.
Ik zou trouwens gek worden als er geen am-topic meer zou zijn... - Geplaatst op donderdag 29 september 2011 21:39haal alsjeblieft niet het am-topic weg. het klinkt misschien heftig maar het is voor mij nu echt de enige optie. natuurlijk kan ik met mensen praten alleen het is gewoon te moeilijk en deze mensen begrijpen me tenminste ook nog.Want ik hou van jou is niet de sleutel tot de ander!