Username
Password
password
vergeten?

1. Fashionscene
  2. Nieuws, Wetenschap & Cultuur
  3. Nieuws, Politiek & Achtergronden
  4. en weer paddo's!

Dit onderwerp heeft 47 reacties, en bestaat uit 2 pagina's. U bent momenteel op pagina 2 van 2.
De laatste reactie is geplaatst op 24-07-2007 08:57.

en weer paddo's!

1. Small
    Afbeelding van Rrrrrobbie

570 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:

Eensch!! -_-
    Mensen hebben echt een heel merkwaardig beeld over paddo's, de meesten denken er veel te licht over. Als ik soms verhalen of reacties lees over paddo's dan verbaast het me niet dat het aantal incidenten toeneemt.

2. Large
    Afbeelding van UxP

9,524 berichten
    Lid sinds November 2007

Geen paddo-gebruik bij slachten hond
    Uitgegeven: 16 juli 2007 15:11
    Laatst gewijzigd: 16 juli 2007 15:23

AMSTERDAM - De 28-jarige Fransman die vrijdagavond in Amsterdam zijn hond doodstak, was niet onder invloed van paddo's. De man verklaarde aan de politie dat hij hallucinerende paddenstoelen en wiet had gebruikt, maar de GGD spreekt dit tegen. Volgens de instelling had de man een psychose.

Dat meldt de NOS maandag. Naar aanleiding van het vooral drong de VVD erop aan haast te maken met een verbod op de verkoop van verse paddenstoelen. In gedroogde vorm vallen ze al onder de Opiumwet.

In Amsterdam hadden in de eerste vijf maanden van dit jaar 35 mensen medische hulp nodig na het gebruik van paddo's. In maart kwam een Franse toeriste om het leven nadat ze na het gebruik van paddo's van een brug sprong.

Volgens deskundigen gaat het vooral om toeristen. Nederlanders zouden beter weten om te gaan met drugs.

3. Xtra-xtra-large
    Afbeelding van degroeten

Partyscene
    38,309 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    Rrrrrobbie schreef op 16 juli 2007 @ 15:31:
    [...]

Eensch!! -_-
    Mensen hebben echt een heel merkwaardig beeld over paddo's, de meesten denken er veel te licht over. Als ik soms verhalen of reacties lees over paddo's dan verbaast het me niet dat het aantal incidenten toeneemt.
    verschrikkelijk mee oneens -_-

4. Medium
    Afbeelding van oMeN

3,156 berichten
    Lid sinds November 2007

NEXT:
    quote:
    Een 27-jarige Deen is afgelopen weekend met zijn auto over een camping in Amsterdam gescheurd na het gebruik van alcohol, het roken van enkele joints en het eten van een paddo. Daarbij reed hij rakelings langs een aantal tentjes waar campinggasten met hun kinderen lagen te slapen. Zij zijn aan een ongeluk ontsnapt, aldus de Amsterdamse politie.

De Deen ging vrijdag met een paar vrienden naar de binnenstad van Amsterdam. Eerst sloeg hij een paar glazen drank achterover, blowde wat en gebruikte in een coffeeshop een verse paddo. Toen hij in de nacht van vrijdag op zaterdag terugkeerde op camping Zeeburg in het oosten van Amsterdam stapte hij in zijn auto en begon aan een dollemansrit over het terrein.

Schade

De toerist reed eerst met volle vaart over enkele betonblokken heen. Daarbij verloor hij enkele onderdelen van de auto, waaronder de bumper. Vervolgens scheurde de man langs enkele tentjes en reed weer over de betonblokken heen. De Deen verloor daarbij de macht over het stuur en kwam tot stilstand in de bosjes, op enkele centimeters afstand van een camper en een wateraftappunt.

Ontwaakte campinggasten konden de buiten zinnen zijnde man in bedwang houden totdat de politie arriveerde om hem te arresteren. Hij is per ambulance afgevoerd naar het ziekenhuis. Tijdens de rit waren agenten nodig om de ziekenbroeders te helpen de dolleman onder controle te houden.

Nadat hij uit zijn roes was ontwaakt, mocht de Deen na het betalen van 430 euro boete weer gaan. Ook moest hij aan de campingeigenaar een schadevergoeding van 20 euro betalen. De man verklaarde zich niets meer te kunnen herinneren van de woeste rit over de camping.
    komt het op het moment nou vaker voor dan normaal? of wordt gewoon elk voorval gemeld nu het 'een trend is' :wacko:

5. Medium
    Afbeelding van MindChaoz

3,063 berichten
    Lid sinds November 2007

Indien mensen geen NL-Paspoort kunnen tonen, dan verbieden..
    Probleem opgelost -_-

6. Medium
    Afbeelding van cr78

4,727 berichten
    Lid sinds November 2007

Stonden Amerikaanse kranten niet ooit vol over kleurlingen die gek van woede door het roken van marihuana onschuldige blanke gezinnetjes afslachtten?

7. Large
    Afbeelding van Grote_Smurf

7,857 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    oMeN schreef op 23 juli 2007 @ 16:50:
    komt het op het moment nou vaker voor dan normaal? of wordt gewoon elk voorval gemeld nu het 'een trend is' :wacko:
    Ik vermoed dat laatste ja, volgens mij haal je tegenwoordig nog de krant als je paddo's gebruikt en drie weken later per ongeluk je duim raakt als je een spijker in de muur probeert te slaan..

8. Small
    Afbeelding van the_mack

815 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    Nilfisk schreef op 15 juli 2007 @ 11:27:
    Vast zo'n smerige ongewassen Franse tyfuskraakmalloot met dreadlocks die op zaterdagmiddag op trommels zitten te rossen in winkelstraten verspreid over het land en dan om geld en/of peuken bietsen als ik het zo lees...

jammer dat ie z'n eigen geest niet gelijk bevrijd heeft...
    zulke figuren zijn idd nerds...

9. Large
    Afbeelding van marcsheer

Marc
    9,838 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    Grote_Smurf schreef op 23 juli 2007 @ 17:04:
    [...]

Ik vermoed dat laatste ja, volgens mij haal je tegenwoordig nog de krant als je paddo's gebruikt en drie weken later per ongeluk je duim raakt als je een spijker in de muur probeert te slaan..

Zag een item op Netwerk over hoe makkelijk die dingen te krijgen zijn in winkeltjes die souvenirs verkopen en hoe slecht de voorlichting daar is.
    Ben niet persé anti-paddo, maar zoals het nu geregeld is kan gewoon niet.

~The Sith Code~

10. Medium
    Afbeelding van Rodolfo_Leblon

2,271 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    MissTerious schreef op 14 juli 2007 @ 21:41:
    Van mij mogen ze het verbieden. Een drug waardoor je de grip op de realiteit verliest is niet goed m.i.

Iets verbieden wat vrij in de natuur groeit ook... m.i. -_-

Ik denk niet dat het om de drugs gaat, maar meer om de nationaliteit. Die fransen zijn gewoon tuig. Stuk voor stuk. Ik pleit al langer om de grens voor fransen te dichten, tenzij ze een nederlands (of desnoods engels) taalbewijs op zaken hebben. Of als het lekker chicks zijn, dan zijn ze ook nog welkom. Verder hebben fransen inmiddels wel aangetoond franssprekend tuig te zijn, die ook nog eens niet met drugs om kunnen gaan. Overigens denk ik dat niet de paddo's, maar de wiet de boosdoener was.

Tot zover deze mededeling.

Dan is het nu tijd voor Creatief met Kurk, aflevering 20: 'geesten bevrijden'.

11. Large
    Afbeelding van marcsheer

Marc
    9,838 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    Rodolfo_Leblon schreef op 23 juli 2007 @ 17:45:
    [...]

Dan is het nu tijd voor Creatief met Kurk, aflevering 20: 'geesten bevrijden'.
    "Men neme een hond..."

~The Sith Code~

12. Small
    Afbeelding van the_mack

815 berichten
    Lid sinds November 2007

1 keer paddos gedaan heb nog nooit zo grappig door de stad gelopen en in de tram gehangen

dusdat

13. Medium
    Afbeelding van MindChaoz

3,063 berichten
    Lid sinds November 2007

en zou deze koekwous ook paddo's op gehad hebben... :
    .
    .
    quote:
    Verwarde man duwt treinreiziger voor de trein

Uitgegeven: 23 juli 2007 17:21

AMSTERDAM - Een 31-jarige Amsterdammer kreeg maandagochtend de schrik van zijn leven, toen hij door een 34-jarige man uit Bosnië op station Amsterdam-Lelylaan voor de trein werd geduwd. De Amsterdammer wist nog net weg te springen. Hij had het geluk dat de trein door een defect langzamer reed dan normaal.

De Bosniër is aangehouden, maakte de politie bekend. De politie kreeg eerder via 112 al de melding dat er een verwarde man in ontbloot bovenlijf op het station tussen de rails liep.

De Amsterdammer heeft bij de Spoorwegpolitie aangifte gedaan van poging tot doodslag.

(c) ANP

14. Small
    Afbeelding van the_mack

815 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    MindChaoz schreef op 23 juli 2007 @ 17:51:
    en zou deze koekwous ook paddo's op gehad hebben... :
    .
    .

[...]
    heheh hoelaat was dit ongeveer, niks van gemerkt iig...

15. Medium
    Afbeelding van MindChaoz

3,063 berichten
    Lid sinds November 2007

Ik ben trouwens nooit voor een verbod. Dat heeft gewoon geen zin. De enige die er beter van wordt is het criminele circuit.

Wat denk je te bereiken met een verbod? Dat mensen er niet meer aan kunnen komen? Mensen kennen Paddo's en willen dat blijven gebruiken. Legaal, of illegaal.

Dus ik denk persoonlijk dat een verbod op middelen totaal geen zin heeft. Al zullen dealers daar heel anders over denken.

16. Medium
    Afbeelding van Rodolfo_Leblon

2,271 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    Daarnaast is waarschijnlijk van belang dat er naast paddo’s veelvuldig alcohol en/of andere drugs worden geconsumeerd.
    ze begrijpen het wel daar bij de GGD hoor... -_-

17. Xtra-large
    Afbeelding van Zeph

14,246 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    MissTerious schreef op 14 juli 2007 @ 21:31:
    Als de gebruiksaanwijzing in het Frans was geweest had hij vast niet z'n hond onder invloed van paddo's vermoord nee :rolleyes:

Nou ik weet wel zeker van niet. Heb vele malen paddo's gebruikt en als jij je gewoon aan de aangegeven dosering houdt is er niks aan de hand. Als je meer dan 1 portie eet kan ik wel begrijpen dat er gekke dingen gaan gebeuren. Meeste mensen die voor het eerst paddo's gebruiken nemen een halve portie etc. Ook is een bekende/vertrouwde omgeving van erg grote in vloed van de positieve sturing van de trip. Ben benieuwd of deze mongool daar allemaal rekening me heeft gehouden.

Klote toeristen verzieken het wel voor ons. Moet de nederlander nog tegenkomen die dit soort dingen doet onder invloed van paddo's.

18. Medium
    Afbeelding van MindChaoz

3,063 berichten
    Lid sinds November 2007

of deze:
    .
    .
    quote:
    Est zwaargewond na val uit raam van Amsterdams hotel
    Uitgegeven: 23 juli 2007 22:41

AMSTERDAM - Een 30-jarige man uit Estland is maandagavond zwaargewond geraakt toen hij vanaf de vierde verdieping van het Pullitzer hotel aan de Amsterdamse Prinsengracht uit het raam viel.

De man is afgevoerd naar het ziekenhuis. Zijn toestand is kritiek, aldus een woordvoerder van de politie.

Het incident gebeurde rond negen uur 's avonds. Het is nog onduidelijk hoe de man uit het raam kon vallen.

Vlak voor zijn val zou de man ruzie hebben gemaakt met andere hotelgasten en een personeelslid. Vermoedelijk was hij onder invloed van drugs, zo liet de woordvoerder weten. Op zijn kamer zijn niet nader door de politie benoemde verdovende middelen en alcohol gevonden.

(c) ANP

19. Large
    Afbeelding van MissTerious

8,273 berichten
    Lid sinds November 2007

We hebben een hype :surprise:

http://www.nu.nl/news/116...van_Amsterdams_hotel.html

Wel of geen paddo's, das de vraag nog een beetje.

Enne, Zeph... Ik ben geflipt op een half portie in een vertrouwde omgeving etc. Heb dan wel geen honden vermoord maar je weet nooit van te voren hoe je erop reageerd.

20. Medium
    Afbeelding van MindChaoz

3,063 berichten
    Lid sinds November 2007

ik was eerst :lips: -_-

21. Large
    Afbeelding van MissTerious

8,273 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    :( weer geen primeur...

22. Medium
    Afbeelding van MindChaoz

3,063 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    :goodman:

23. Large
    Afbeelding van konec

12,168 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    Dear Tourists,
    We know you came to the Netherlands because you think this is a free country. Fresh shrooms are still legal here, for now. But please understand that our politicians easily panic while reading the news, so things can be easily fucked up to the point that we get shittier drugs laws then you guys do. So, if you are here and you need to screw up, go ahead, but please remember one simple rule: Don't mention the motherfucking shrooms.
    If you freak out, jump out of a hotel window or into a canal, there are basically two possibilities. Either you are on shrooms or you are not.
    If you happen to be on shrooms, don't mention it. It's true it's legal, but STFU. It is probably your drinking that is causing the trouble anyway. Mention that. Even if you're in really bad shape, things will look normal in a matter of hours. So quit flying around, relax and SHUT UP. Especially about the shrooms.
    But, on the other hand, if you fuck up while you were NOT on shrooms, don't blame the fucking shrooms either, as you are ruining our freedom in the process of covering your ass. Your ass isn't worth that. (You may verify that in the reguliersdwarsstraat.) Thank you.
    van retecool

Fashionscene is a division of Yourscene.nl. About us | Flyerzone | Contact | Handleiding | Wachtwoord?