Dit onderwerp heeft 16 reacties, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 14-05-2010 19:23.
bek dicht, slet!
- Geplaatst op dinsdag 17 juli 2007 12:44http://sync.nl/stop-met-l...iendin-voor-haar-bestwil/
Meisjes die veel over hun problemen praten, zijn vaker depressief en angstig. Dit blijkt uit een recent gepubliceerde studie van professor Amanda Rose, onderzoeker aan de University of Missouri. Het onderzoek werd uitgevoerd onder 813 pubers. Bij jongens werd geen verhoogde kans op depressie of angst aangetoond.
Balans slaat door
“Jarenlang hebben we kinderen aangemoedigd om vrienden te zoeken om over problemen te praten,” zegt professor Rose. “Normaal gesproken wordt praten over je problemen gezien als gezond gedrag. Dit onderzoek laat echter zien dat het ook teveel van het goede kan worden. Vooral meisjes hebben de neiging om heel veel over problemen te praten. Dan slaat de balans door en wordt het ongezond gedrag.”
Geen controle
Rose heeft wel een idee waarom teveel gepraat over problemen ongezond is. “Ze besteden zoveel tijd aan het zwelgen in hun problemen en zorgen, dat ze verdrietig en moedeloos kunnen worden. Dit zijn symptomen van depressie,” legt Rose uit. Angstig worden meisjes vooral wanneer ze zich zorgen maken over alle eventuele gevolgen van hun problemen. “Dit geldt vooral voor problemen waarover de meiden geen controle hebben. Bijvoorbeeld of een bepaalde jongen hun leuk vindt en of ze wel worden uitgenodigd voor de leukste feesten.”
Afleiden
Professor Rose vindt niet dat pubers hun problemen moeten verzwijgen. “Stimuleer ze om problemen bespreekbaar te maken, maar wel met mate,” adviseert ze. “Beter is het om deel te nemen aan andere activiteiten, zoals sport, om de aandacht af te leiden van hun problemen.”
of moet deze op kurlzien?
Conscia mens recti, famae mendacia ridet.
- Geplaatst op dinsdag 17 juli 2007 12:53kuthoeren!!!
allemaal !!!!!!!!! - Geplaatst op dinsdag 17 juli 2007 12:58Nou het sterft in ieder geval wel van de zwelgers heb ik inderdaad het idee.
- Geplaatst op dinsdag 17 juli 2007 13:00forummen lijkt me dan ook niet bijster goed voor de mens
iets wat het PFF topic uiteraard bevestigd
- Geplaatst op dinsdag 17 juli 2007 13:09Mensen die iedere dag lopen te jammeren over hoe zwaar ze het hebben trek ik slecht..
- Geplaatst op dinsdag 17 juli 2007 13:26
Je hoeft het niet te lezen toch, lijkt me dan juist wel gezondquote:redmer schreef op 17 juli 2007 @ 13:00:
forummen lijkt me dan ook niet bijster goed voor de mens
iets wat het PFF topic uiteraard bevestigd

- Geplaatst op dinsdag 17 juli 2007 13:28Verder is de informatie in het artikel algemeen bekend lijkt mij

Ik bedoel welk mens trekt het om de hele tijd zeurende, klagende mensen om je heen te hebben
- Geplaatst op dinsdag 17 juli 2007 13:29
elke getrouwde man?quote:manteltje schreef op 17 juli 2007 @ 13:28:
Verder is de informatie in het artikel algemeen bekend lijkt mij
Ik bedoel welk mens trekt het om de hele tijd zeurende, klagende mensen om je heen te hebben
- Geplaatst op dinsdag 17 juli 2007 13:31
Dat is niet bepaald de strekking van het topic hoorquote:manteltje schreef op 17 juli 2007 @ 13:28:

- Geplaatst op dinsdag 17 juli 2007 13:33
- Geplaatst op dinsdag 17 juli 2007 13:38quote:manteltje schreef op 17 juli 2007 @ 13:28:
"Meisjes die veel over hun problemen praten, zijn vaker depressief en angstig. Dit blijkt uit een recent gepubliceerde studie...."

Nou, dat wist ik anders niet hoor...~The Sith Code~ - Geplaatst op dinsdag 17 juli 2007 13:41prietpraat syndroom

- Geplaatst op dinsdag 17 juli 2007 13:44als je je zorgen maakt of je wordt uitgekozen voor leukste feestjes e.d...
zou je dan op die sport geen enkele zorgen hebben?
denk dat het probleem aangepakt moet worden bij het zorgen maken erover en niet door afleiding - Geplaatst op dinsdag 17 juli 2007 13:47
Waarbij de getrouwde man de prietpraatpaal is.quote:
~The Sith Code~ - Geplaatst op dinsdag 17 juli 2007 13:56quote:Balans slaat door
“Jarenlang hebben we kinderen aangemoedigd om vrienden te zoeken om over problemen te praten,” zegt professor Rose. “Normaal gesproken wordt praten over je problemen gezien als gezond gedrag. Dit onderzoek laat echter zien dat het ook teveel van het goede kan worden. Vooral meisjes hebben de neiging om heel veel over problemen te praten. Dan slaat de balans de door en wordt het ongezond gedrag.”

- Geplaatst op vrijdag 11 september 2009 22:59ik ben mezelf.. ik praat waar ik over wil praten.
- Geplaatst op vrijdag 14 mei 2010 19:23Dat onderzoek mist anders wel een paar schroeven.
Als vrouwen depressief zijn, kunnen ze niet anders dan erover praten. Hallo, psychiaters? Die onderzoekers hebben gewoon het causaal verband door elkaar geslagen.
Oorzaak/gevolg.
Alhoewel het wel klopt dat zelfmedelijden nergens goed voor is.