- Fashionscene
- Nieuws, Wetenschap & Cultuur
- Nieuws, Politiek & Achtergronden
- Klimaatpolitie BNN overvalt NOS Journaal
Dit onderwerp heeft 38 reacties, en bestaat uit 2 pagina's. U bent momenteel op pagina 2 van 2.
De laatste reactie is geplaatst op 06-07-2007 15:07.
Klimaatpolitie BNN overvalt NOS Journaal
- Geplaatst op vrijdag 06 juli 2007 13:40quote:Rutgrrr schreef op 06 juli 2007 @ 13:35:
[...]
dat ook grootscheepse acties van je milieuvriendjes die wel alle journaals halen, niet zaligmakend zijn..
ofzo
verder wilde ik het gewoon even vermeld hebben
Okay dat zijn ze ook niet. Ik geloof zelfs dat het milieu en de klimaatproblemen worden misbruikt door artiesten om bekendheid te verwerven, door tv zenders om kijkers te trekken door investeringsbedrijven om geld te verdienen.
Misselijkmakend. Maar ik vind zo'n actie van BNN best oprecht ondanks dat het toch nationale televisie is.
goed werk.
If we had more time for discussion we should probably have made a great many more mistakes. (Trotski) - Geplaatst op vrijdag 06 juli 2007 14:09
fighting for peace is like fucking for virginityquote:Rutgrrr schreef op 06 juli 2007 @ 13:21:
[...]
mbt de milieulobby en het bereiken van doelen:
LiveEarth, we kunnen er dit weekend niet omheen. Ruim 100 artiesten op 8 wereldpodia gaan net zo lang muziek maken tot u klimaatneutraal bent. Is hard nodig, want anders verdrinken we. Mooi initiatief natuurlijk, maar de aarde zelf zit er niet op te wachten. Alleen al de optredens zorgen voor een extra uitstoot van 50 ton CO2, voor het grootste deel veroorzaakt door het vervoer van het publiek. Maar, zo zegt de organisatie, de elektriciteit voor alle podia wordt opgewekt door biodiesel. Een hele geruststelling. Alleen hoor je niemand over de energie die u zaterdag thuis er doorheen jaagt. Zo verwacht de organisatie 2,5 miljard kijkers in meer dan 120 landen. We pakken de televisie calculator van de Nuon er even bij. De marathonuitzending duurt 20 uur. Aangezien het weekend is en de wereldbevolking toch niets beters te doen heeft, gaan we voor het gemak even uit van een gemiddelde kijkduur van 10 uur. Ook gaan we ervan uit dat u gezellig samen kijkt, dus 2,5 kijkers per televisietoestel. Houden we over: 1 miljard televisietoestellen die gemiddeld 10 uur staan afgestemd op Live Earth. Ofwel bye bye zwaai zwaai 1,5 boom maal 1 miljard. Het Centraal Plan Bureau gaat uit van 980 bomen per hectare. Dat betekent dat we er zaterdag gezellig even klimaatneutraal 1,53 miljoen hectare bos doorheen stoken. Voor uw verbeelding: dat zijn 2,3 miljoen voetbalvelden. Prettige wedstrijd...
slaap lekker 

- Geplaatst op vrijdag 06 juli 2007 14:30quote:redmer schreef op 06 juli 2007 @ 13:00:
[...]
donorshow
8uur journaal,
cnn
bbc
al jazeera
balkie
heel het land/wereld
niet goed genoeg
donorshow was zo'n project waarmee je het journaal haalde ja, daar doel ik dus op, dat is zeg maar de wat moeilijkere weg
vind het te makkelijk om gebruik te maken van je pasje, naar binnen te lopen en even naast een weerman te gaan staan, dan heb ik liever dat je iets anders plant en het 8 uur journaal haalt daarmee
8 uur journaal blijf je wat mij betreft vanaf op deze manier - Geplaatst op vrijdag 06 juli 2007 14:31je bracht het net alsof bnn alleen maar kleine onboeiende dingen deed...iets wat niet helemaal klopte inmijn ogen. zeker niet gezien de donorshow. maargoed dat bedoelde je dus ook niet
en ach je kan niet altijd het maximale halen.
ze bereiken nu een hoop mensen prima. volgende keer weer een echte klapper
- Geplaatst op vrijdag 06 juli 2007 14:33zolang de grote industrie door blijft gaan zoals nu, zal er ook geen fuck veranderen, dus het is allemaal nog doelloos ook
mooi is dat - Geplaatst op vrijdag 06 juli 2007 14:42quote:UxP schreef op 06 juli 2007 @ 14:33:
zolang de grote industrie door blijft gaan zoals nu, zal er ook geen fuck veranderen, dus het is allemaal nog doelloos ook
mooi is dat
maar de grote industrie wordt beinvloed door de consument.
dus het helpt wel degelijk als de consument bewuster wordt.
niet voor het directe energieverbruik, maar wel door de indirecte druk op industrie, die dan weer aan zal moeten passen
schonere producten en schonere productiemethoden.
maarja dat is een lange en langzame weg
- Geplaatst op vrijdag 06 juli 2007 14:43
Die industrie is niet iets wat los van onze samenleving opereert. Over 20 jaar zal een nieuwe generatie aan de top staan van die vervuilende industrie.quote:UxP schreef op 06 juli 2007 @ 14:33:
zolang de grote industrie door blijft gaan zoals nu, zal er ook geen fuck veranderen, dus het is allemaal nog doelloos ook
mooi is dat
If we had more time for discussion we should probably have made a great many more mistakes. (Trotski) - Geplaatst op vrijdag 06 juli 2007 14:48we zijn afhankelijk van die industrie, onderschat dat niet, dus zo veel invloed hebben we niet, zeg maar, geen
en jij gelooft dat die nieuwe generatie het heeeleemaal anders aan gaat pakken?
- Geplaatst op vrijdag 06 juli 2007 14:53quote:UxP schreef op 06 juli 2007 @ 14:48:
we zijn afhankelijk van die industrie, onderschat dat niet, dus zo veel invloed hebben we niet, zeg maar, geen
en jij gelooft dat die nieuwe generatie het heeeleemaal anders aan gaat pakken?
industrie is evengoed afhankelijk van ons
tis allemaal niet zo 'simpel'.....
maar de industrie is idd wel datgene waar de winst behaald kan worden, en de industrie is ook datgene wat absoluut niet door zo'n concertje beinvloed zal worden, dus daar heb je gelijk in.
maar ik denk dat een bewustere consument via een omweg (waarvan we nog niet eens aan het begin staan) de industrie zeker kan beinvloeden/mee kan krijgen - Geplaatst op vrijdag 06 juli 2007 14:59neppe 'bewuste' gedoe, kenker op...
blije nephippies - Geplaatst op vrijdag 06 juli 2007 15:01zag trouwens zo'n aanplak biljet van live earth nederland.
en ali B en nog zo'n nietszeggende knakker waren de hoofdacts

nee daar lok je mensen mee
maar wel 'live on screen' RHCP en weet ik veel wat, alsof je voor zo'n videoscherm komt
- Geplaatst op vrijdag 06 juli 2007 15:04Zit ik vol interesse naar het weerbericht te kijken, en krijg dan de verrassing van de week.
Daarvoor moet ik even voorop stellen dat ik altijd het weerbericht gezien heb als een objectieve, rationele methode om uit de meetbare beschikbare gegevens een redelijke verwachting voor het weer van de komende dagen te maken.
Maar vanavond werd het officiële weerbericht gebruikt, misbruikt, om reclame te maken voor ene Al Gore.
Al Gore is namelijk een van de drijvende krachten achter de wereldwijde show Live Earth Alert, waarvan de opbrengsten gaan naar een Al Gore bedrijf.
Terwijl de weerman nog bezig was om te trachten iets verstandigs te zeggen over het weer van gisteren en morgen, komen plotsklaps twee goedgelovige dames hijgend het beeld in rennen en vertellen dat iedereen toch echt moet kijken naar de show van zaterdag. Ze laten de weerman beloven dat hij in het vervolg meer zal doen om de klimaathype aan de luisteraars op te dringen.
Nu heb ik niets tegen reclame, maar dat bij het officiële "nieuws" op een publiekszender reclame gemaakt wordt om het overheidsbeleid midden in het weerbericht te promoten, is toch een grote teleurstelling. Ik dacht niet dat dit volk al zo diep gezonken was in de collectiviteit. George Orwell had het niet beter kunnen bedenken.Conscia mens recti, famae mendacia ridet. - Geplaatst op vrijdag 06 juli 2007 15:07En het grappige is dat deze week net in het nieuws is geweest dat de natuur in Nederland zoveel CO2 produceert. De CO2 productie van het groene hart is groter dan de CO2 productie van een stad als Amsterdam.
Dus gaan we nu om het broeikaseffect af te remmen, het groene hart omtoveren tot een paar start en landingsbanen voor schiphol? Dat is natuurjlijk wel een win/win situatie. Een groter schiphol is goed voor de economie en blijkbaar is dat ook beter voor het milieu dan een natuurgebied.
Maar nu ff reeel. Wij als mensen verkloten natuurlijk wel veel. Maar je kan niet het hele broeikaseffect op ons afschuiven. Dat is gewoon een politiek spelletje om nog meer eco-taxen te kunnen heffen waarmee veel prestige projecten en begroten rondgebreid kunnen worden.
Ik moet mijn afval scheiden terwijl grote chemieconcerns zonder problemen vergunningen krijgen om afval te lozen. Elektriciteitsbedrijven mogen vervuilende kolencentrales bouwen, en ik mag geen spaarlampen meer kopen, maar wel dure vervuilende spaarlampen (spaarlampen bevatten kwik (=klein chemisch afval))
Alle besluiten die overheden (lokale, landelijke, europese etc.) op milieu gebied nemen draaien maar om 1 ding. En dat is om geld en het veiligstellen van de eigenbelangen.Conscia mens recti, famae mendacia ridet. - Geplaatst op vrijdag 06 juli 2007 15:07quote:redmer schreef op 06 juli 2007 @ 14:53:
[...]
industrie is evengoed afhankelijk van ons
tis allemaal niet zo 'simpel'.....
maar de industrie is idd wel datgene waar de winst behaald kan worden, en de industrie is ook datgene wat absoluut niet door zo'n concertje beinvloed zal worden, dus daar heb je gelijk in.
maar ik denk dat een bewustere consument via een omweg (waarvan we nog niet eens aan het begin staan) de industrie zeker kan beinvloeden/mee kan krijgen
If we had more time for discussion we should probably have made a great many more mistakes. (Trotski)
- Fashionscene
- Nieuws, Wetenschap & Cultuur
- Nieuws, Politiek & Achtergronden
- Klimaatpolitie BNN overvalt NOS Journaal