- Fashionscene
- Nieuws, Wetenschap & Cultuur
- Nieuws, Politiek & Achtergronden
- Klimaatpolitie BNN overvalt NOS Journaal
Dit onderwerp heeft 38 reacties, en bestaat uit 2 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 2.
De laatste reactie is geplaatst op 06-07-2007 15:07.
Klimaatpolitie BNN overvalt NOS Journaal
- Geplaatst op vrijdag 06 juli 2007 12:07Het NOS Journaal is tijdens de achtuureditie 'overvallen' door de Klimaatpolitie van BNN. De raid vond plaats tijdens het praatje van de weerman. Klik door voor de beelden!
Sophie Hilbrand
Presentatrices Sophie Hilbrand en Nicolette Kluijver braken tijdens de uitzending in en vroegen de weerman en de kijker om aandacht voor het klimaat.
Not amused
De actie leidde tot boze reacties, met name van Hans Laroes, hoofdredacteur van het NOS Journaal. "Hoe sympathiek een actie ook is, je blijft van het achtuurjournaal af. Zeker een bevriende omroep zou moeten weten dat dit echt tien bruggen te ver gaat." Hij benadrukte dat een nieuwsuitzending altijd onafhankelijk moet zijn.
Vertrouwen beschaamd
Laroes is niet van plan de NOS-studio extra te beveiligen naar aanleiding van de actie. "Sophie Hilbrand heeft toegang tot ons gebouw omdat ze hier een radioprogramma maakt. Maar het is heel vervelend als je iemand in goed vertrouwen toelaat en er dan zo'n flauwe grap wordt uitgehaald."
Uitgelezen platform
BNN liet weten volledig achter de daad van de dames te staan. "Wij steunen het initiatief om bij een groot publiek aandacht te vragen voor het klimaatprobleem. Het achtuurjournaal is een uitgelezen platform om veel mensen te bereiken."
Geslaagde actie
Voor Sophie Hilbrand en Nicolette Kluijver was het een geslaagde actie. "We hadden nooit gedacht dat het ons zou lukken."
filmpje hier
Wat een actie weer hoor
- Geplaatst op vrijdag 06 juli 2007 12:11hehehe stoere actie!
- Geplaatst op vrijdag 06 juli 2007 12:12Raar gedoe

What's next? Koos Spee die komt vertellen dat ik toch vooral niet te hard mag rijden?

- Geplaatst op vrijdag 06 juli 2007 12:13ik word een beetje moe van BNN met zijn quasi rebelse huppelkutjes.Conscia mens recti, famae mendacia ridet.
- Geplaatst op vrijdag 06 juli 2007 12:15toch weer best kansloos

weer voor de makkelijke weg kiezen...
beter haal je een goeie stunt uit, zodat het 8 uur journaal met je actie opent... - Geplaatst op vrijdag 06 juli 2007 12:20quote:"Sophie Hilbrand heeft toegang tot ons gebouw omdat ze hier een radioprogramma maakt. Maar het is heel vervelend als je iemand in goed vertrouwen toelaat en er dan zo'n flauwe grap wordt uitgehaald."
En dit maakt het nou juist tot een verdomd suffe actie
Zo kan iedere Janboerelul het ook
- Geplaatst op vrijdag 06 juli 2007 12:30Beetje die Gerrit Hiemstra bleef wel... euh ja koel
terwijl hij altijd zo onzeker overkomt - Geplaatst op vrijdag 06 juli 2007 12:56
Ach ja... een beetje op girlscene verkondigen dat 911 een leugen is dat is goed werk?quote:Raptor schreef op 06 juli 2007 @ 12:13:
ik word een beetje moe van BNN met zijn quasi rebelse huppelkutjes.If we had more time for discussion we should probably have made a great many more mistakes. (Trotski) - Geplaatst op vrijdag 06 juli 2007 12:57quote:Wesz schreef op 06 juli 2007 @ 12:56:
[...]
Ach ja... een beetje op girlscene verkondigen dat 911 een leugen is dat is goed werk?
- Geplaatst op vrijdag 06 juli 2007 12:58quote:
If we had more time for discussion we should probably have made a great many more mistakes. (Trotski) - Geplaatst op vrijdag 06 juli 2007 12:58quote:Wesz schreef op 06 juli 2007 @ 12:56:
[...]
Ach ja... een beetje op girlscene verkondigen dat 911 een leugen is dat is goed werk?
Conscia mens recti, famae mendacia ridet. - Geplaatst op vrijdag 06 juli 2007 13:00quote:UxP schreef op 06 juli 2007 @ 12:15:
toch weer best kansloos
weer voor de makkelijke weg kiezen...
beter haal je een goeie stunt uit, zodat het 8 uur journaal met je actie opent...
donorshow
8uur journaal,
cnn
bbc
al jazeera
balkie
heel het land/wereld
niet goed genoeg
- Geplaatst op vrijdag 06 juli 2007 13:00quote:Raptor schreef op 06 juli 2007 @ 12:13:
ik word een beetje moe van BNN met zijn quasi rebelse huppelkutjes.
Tjeerd: Enige realiteitszin is die neusjes ook niet eigen.Wat denken jullie nu eigenlijk?Dat het goddelijke Ajax iets in de melk te brokkelen heeft in het Philips stadion? Is een simpele constatering die elk normaal denkend persoon kan doen. Uitslag 1-5.. - Geplaatst op vrijdag 06 juli 2007 13:01quote:
Dit is toch girlscene/pozerscene/partyscene?
en jij bent toch Raptor?

Wat ik probeer te zeggen is dat je zo'n actie wel quasi-rebels kan noemen of op andere manier belachelijk kan maken. Maar ze ondernemen wel iets wat mensen bereikt. Niet dat ik je posts hier niet waardeer maar die komen amper verder dan een paar phonoleden en de leden van girlscene natuurlijk
If we had more time for discussion we should probably have made a great many more mistakes. (Trotski) - Geplaatst op vrijdag 06 juli 2007 13:02
WAT! Heb je nou weer gedaan???quote:Tjeerd: Enige realiteitszin is die neusjes ook niet eigen.Wat denken jullie nu eigenlijk?Dat het goddelijke Ajax iets in de melk te brokkelen heeft in het Philips stadion? Is een simpele constatering die elk normaal denkend persoon kan doen. Uitslag 1-5.. - Geplaatst op vrijdag 06 juli 2007 13:04quote:Wesz schreef op 06 juli 2007 @ 13:01:
[...]
en jij bent toch Raptor?

Wat ik probeer te zeggen is dat je zo'n actie wel quasi-rebels kan noemen of op andere manier belachelijk kan maken. Maar ze ondernemen wel iets wat mensen bereikt. Niet dat ik je posts hier niet waardeer maar die komen amper verder dan een paar phonoleden en de leden van girlscene natuurlijk
Nou Wesz, ik moet zeggen, dat zei je wel verdomd duidelijk in je eerste post!
Tjeerd: Enige realiteitszin is die neusjes ook niet eigen.Wat denken jullie nu eigenlijk?Dat het goddelijke Ajax iets in de melk te brokkelen heeft in het Philips stadion? Is een simpele constatering die elk normaal denkend persoon kan doen. Uitslag 1-5.. - Geplaatst op vrijdag 06 juli 2007 13:05quote:Wesz schreef op 06 juli 2007 @ 13:01:
[...]
en jij bent toch Raptor?

Volgens Dan E had phono VEEUUL meer bereik dat twintig azijnzeikers op het forum.
maar ik doe heel veel van dit soort kleine forumpjes
Conscia mens recti, famae mendacia ridet. - Geplaatst op vrijdag 06 juli 2007 13:06vind acties van bbn altijd wel leuk

rebels en hupplekutjes is juist hun kracht.
niet te serieus, beetje luchtig, maar wel de aandacht krijgen voor datgene wat nodig is
- Geplaatst op vrijdag 06 juli 2007 13:08quote:Raptor schreef op 06 juli 2007 @ 13:05:
[...]
Volgens Dan E had phono VEEUUL meer bereik dat twintig azijnzeikers op het forum.
maar ik doe heel veel van dit soort kleine forumpjes

Ik stuur veel ook door hoor.

Maar ik vind het een stoere actie. En tja hoogstaand is het niet. Maar net als de docu's van Michael Moore een bepaald publiek bereikt doet zo'n actie dat ook. En ik zie 99% van de Nederlandse bevolking niet er toe in staat zijn ook maar een korte samenvatting te lezen van een klimaatrapport.
Maar ze zullen pas echt helden zijn wanneer ze bij die eikel van Fox News binnenstormen
If we had more time for discussion we should probably have made a great many more mistakes. (Trotski) - Geplaatst op vrijdag 06 juli 2007 13:17en nu naar China en de VS en daar inbreken bij de staatstelevisie

dat is pas lef hebben
- Geplaatst op vrijdag 06 juli 2007 13:21quote:Wesz schreef op 06 juli 2007 @ 13:01:
[...]
en jij bent toch Raptor?

mbt de milieulobby en het bereiken van doelen:
LiveEarth, we kunnen er dit weekend niet omheen. Ruim 100 artiesten op 8 wereldpodia gaan net zo lang muziek maken tot u klimaatneutraal bent. Is hard nodig, want anders verdrinken we. Mooi initiatief natuurlijk, maar de aarde zelf zit er niet op te wachten. Alleen al de optredens zorgen voor een extra uitstoot van 50 ton CO2, voor het grootste deel veroorzaakt door het vervoer van het publiek. Maar, zo zegt de organisatie, de elektriciteit voor alle podia wordt opgewekt door biodiesel. Een hele geruststelling. Alleen hoor je niemand over de energie die u zaterdag thuis er doorheen jaagt. Zo verwacht de organisatie 2,5 miljard kijkers in meer dan 120 landen. We pakken de televisie calculator van de Nuon er even bij. De marathonuitzending duurt 20 uur. Aangezien het weekend is en de wereldbevolking toch niets beters te doen heeft, gaan we voor het gemak even uit van een gemiddelde kijkduur van 10 uur. Ook gaan we ervan uit dat u gezellig samen kijkt, dus 2,5 kijkers per televisietoestel. Houden we over: 1 miljard televisietoestellen die gemiddeld 10 uur staan afgestemd op Live Earth. Ofwel bye bye zwaai zwaai 1,5 boom maal 1 miljard. Het Centraal Plan Bureau gaat uit van 980 bomen per hectare. Dat betekent dat we er zaterdag gezellig even klimaatneutraal 1,53 miljoen hectare bos doorheen stoken. Voor uw verbeelding: dat zijn 2,3 miljoen voetbalvelden. Prettige wedstrijd...
slaap lekker 
- Geplaatst op vrijdag 06 juli 2007 13:25quote:Rutgrrr schreef op 06 juli 2007 @ 13:21:
[...]
LiveEarth, we kunnen er dit weekend niet omheen. Ruim 100 artiesten op 8 wereldpodia gaan net zo lang muziek maken tot u klimaatneutraal bent. Is hard nodig, want anders verdrinken we. Mooi initiatief natuurlijk, maar de aarde zelf zit er niet op te wachten. Alleen al de optredens zorgen voor een extra uitstoot van 50 ton CO2, voor het grootste deel veroorzaakt door het vervoer van het publiek. Maar, zo zegt de organisatie, de elektriciteit voor alle podia wordt opgewekt door biodiesel. Een hele geruststelling. Alleen hoor je niemand over de energie die u zaterdag thuis er doorheen jaagt. Zo verwacht de organisatie 2,5 miljard kijkers in meer dan 120 landen. We pakken de televisie calculator van de Nuon er even bij. De marathonuitzending duurt 20 uur. Aangezien het weekend is en de wereldbevolking toch niets beters te doen heeft, gaan we voor het gemak even uit van een gemiddelde kijkduur van 10 uur. Ook gaan we ervan uit dat u gezellig samen kijkt, dus 2,5 kijkers per televisietoestel. Houden we over: 1 miljard televisietoestellen die gemiddeld 10 uur staan afgestemd op Live Earth. Ofwel bye bye zwaai zwaai 1,5 boom maal 1 miljard. Het Centraal Plan Bureau gaat uit van 980 bomen per hectare. Dat betekent dat we er zaterdag gezellig even klimaatneutraal 1,53 miljoen hectare bos doorheen stoken. Voor uw verbeelding: dat zijn 2,3 miljoen voetbalvelden. Prettige wedstrijd...
slaap lekker 
milieulobby=CO2maffia.
weer iets waar ze met belastingen goudgeld aan kunnen verdienen.Conscia mens recti, famae mendacia ridet. - Geplaatst op vrijdag 06 juli 2007 13:26Leuke meiden!!!
- Geplaatst op vrijdag 06 juli 2007 13:31
Ik snap je punt niet helemaal?quote:Rutgrrr schreef op 06 juli 2007 @ 13:21:
[...]
slaap lekker
If we had more time for discussion we should probably have made a great many more mistakes. (Trotski) - Geplaatst op vrijdag 06 juli 2007 13:35quote:
dat ook grootscheepse acties van je milieuvriendjes die wel alle journaals halen, niet zaligmakend zijn..
ofzo
verder wilde ik het gewoon even vermeld hebben
- Fashionscene
- Nieuws, Wetenschap & Cultuur
- Nieuws, Politiek & Achtergronden
- Klimaatpolitie BNN overvalt NOS Journaal