Username
Password
password
vergeten?

1. Fashionscene
  2. Nieuws, Wetenschap & Cultuur
  3. Nieuws, Politiek & Achtergronden
  4. Hoe stom ben je dan: nog ff voor de trein langs fietsen

Dit onderwerp heeft 60 reacties, en bestaat uit 3 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 3.
De laatste reactie is geplaatst op 15-09-2010 22:31.

Hoe stom ben je dan: nog ff voor de trein langs fietsen

1. Large
    Afbeelding van Dan_E

Dan
    12,165 berichten
    Lid sinds November 2007

Vrouw verongelukt op spoorbaan

Uitgegeven: 29 maart 2005 09:23
    Laatst gewijzigd: 29 maart 2005 11:53

VUGHT - Een 47-jarige vrouw uit Vught is dinsdagochtend om het leven gekomen toen ze in Vught nog net voor een sneltrein probeerde langs te fietsen.

Het ongeval gebeurde om 7.45 uur op een met bomen en knipperlichten beveiligde overgang. De vrouw negeerde de tekens en kwam onder de sneltrein die op weg was naar Tilburg.

Het treinverkeer bij Vught lag enkele uren stil. Reizigers moesten rekening houden met een vertraging van een uur. Volgens een politiewoordvoerder heeft de vrouw geen zelfmoord gepleegd.

1. Large
    Afbeelding van Dan_E

Dan
    12,165 berichten
    Lid sinds November 2007

Eigen schuld dikke bult, ik heb hier echt geen medelij mee -_-

Wat ik me alleen afvraag: hoe dom ben je dan? :blink:

2. Medium
    Afbeelding van Chipper

4,081 berichten
    Lid sinds November 2007

Tja, je kan ongelukken ook opzoeken idd.

Een vriend van mij had eigenlijk hetzelfde, alleen stond er midden in de nacht een trein stil bij de spoorbomen, hij wilde achter de trein langs fietsen toen hij geschept werd door een andere trein.

Waarom is het eigenlijk mogelijk om het spoor op te komen als er een trein aankomt? Ik geloof ook best dat mensen zelf ook een beetje kunnen opletten, maar er zijn zelfs nog onbeveiligde overgangen in dit veilige land van regeltjes.

3. Large
    Afbeelding van DeCo

8,972 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    Dan E schreef:
    Eigen schuld dikke bult, ik heb hier echt geen medelij mee -_-

Wat ik me alleen afvraag: hoe dom ben je dan? :blink:

nee, blijven wachten totdat zo'n lange trein voorbij is?! :wacko:
    time is money -_-

:P

4. Xtra-large
    Afbeelding van Fem

Femke
    18,452 berichten
    Lid sinds November 2007

Ik vraag mij dan toch af, hoeveel haast iemand gehad kon hebben.....

Tjeerd: Enige realiteitszin is die neusjes ook niet eigen.Wat denken jullie nu eigenlijk?Dat het goddelijke Ajax iets in de melk te brokkelen heeft in het Philips stadion? Is een simpele constatering die elk normaal denkend persoon kan doen. Uitslag 1-5..

5. Large
    Afbeelding van Dan_E

Dan
    12,165 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    Eno schreef:

Een vriend van mij had eigenlijk hetzelfde, alleen stond er midden in de nacht een trein stil bij de spoorbomen, hij wilde achter de trein langs fietsen toen hij geschept werd door een andere trein.

Waarom is het eigenlijk mogelijk om het spoor op te komen als er een trein aankomt? Ik geloof ook best dat mensen zelf ook een beetje kunnen opletten, maar er zijn zelfs nog onbeveiligde overgangen in dit veilige land van regeltjes.

Ja, je zegt het al.. Spoorbomen! Als die omlaag zijn of die bellen flikkeren dan ga ik echt niet het spoor over hoor! :unsure:

Er is in Nederland bewust gekozen voor halve spoorbomen zodat je, als de bomen omlaag zijn, je nog van het spoor af kan komen. Dat kan namelijk niet bij hele spoorbomen...

Er is een tijd geleden een discussie geweest of het niet beter zou zijn om, zoals bijvoorbeeld in Engeland, hele spoorbomen te plaatsen bij overwegen maar dat wil men dus niet omdat men wil dat je juist het spoor nog kan verlaten als ze omlaag gaan.

Het enige grote nadeel wat je hebt bij halve bomen is dat je dus ook op het spoor kan komen als ze omlaag zijn maar dan 'spoor' je in mijn optiek toch echt niet...

Wat is 1 minuut wachten op een mensenleven?

6. Xtra-large
    Afbeelding van 0001

000
    20,537 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    Eno schreef:

omdat je ook het spoor af moet kunnen komen, mocht je vastzitten.
    vind het wel raar dat bij sommige overgangen niet eens slagbomen zijn.

ben zelf ooit es met m'n mp3speler op m'n harses zo over het spoor gefietst terwijl er een trein aankwam.
    Het ging nog ruimschoots goed maar het had net zo goed gekund dat ik ik niet op tijd was.

If we had more time for discussion we should probably have made a great many more mistakes. (Trotski)

7. Xtra-xtra-large
    Afbeelding van BOOM-selection

26,217 berichten
    Lid sinds November 2007

Bij spoorwegovergangen ben ik zelf juist verdomde alert. Ik ga er geen grappen mee maken.
    Wacht echt liever te lang dan te kort. Zeker bij onbewaakte spoorwegovergangen.

8. Xtra-large
    Afbeelding van zippo

17,981 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    BOOM-selection schreef:
    Bij spoorwegovergangen ben ik zelf juist verdomde alert. Ik ga er geen grappen mee maken.
    Wacht echt liever te lang dan te kort. Zeker bij onbewaakte spoorwegovergangen.
    -_- Better safe than sorry ^_^

9. Medium
    Afbeelding van Chipper

4,081 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    Dan E schreef:
    quote: Eno

Ja, je zegt het al.. Spoorbomen! Als die omlaag zijn of die bellen flikkeren dan ga ik echt niet het spoor over hoor! :unsure:

Er is in Nederland bewust gekozen voor halve spoorbomen zodat je, als de bomen omlaag zijn, je nog van het spoor af kan komen. Dat kan namelijk niet bij hele spoorbomen...

Er is een tijd geleden een discussie geweest of het niet beter zou zijn om, zoals bijvoorbeeld in Engeland, hele spoorbomen te plaatsen bij overwegen maar dat wil men dus niet omdat men wil dat je juist het spoor nog kan verlaten als ze omlaag gaan.

Het enige grote nadeel wat je hebt bij halve bomen is dat je dus ook op het spoor kan komen als ze omlaag zijn maar dan 'spoor' je in mijn optiek toch echt niet...

Wat is 1 minuut wachten op een mensenleven?

Tuurlijk moet je ook weg kunnen als je je per ongeluk (Wesz) op het spoor bevindt, maar zo'n enkele boom is voor veel mensen een temakkelijk obstakel, misschien zelfs een uitnodiging.
    Sluit eerst de achterste boom, daarna pas de voorste, als je toevallig nog steeds vast zit wil je volgens mij best klimmen. :P

Ach, de NS zal er best over nagedacht hebben, en die minuut wachten moet kunnen. <_<

10. Xtra-xtra-large
    Afbeelding van BOOM-selection

26,217 berichten
    Lid sinds November 2007

Ze kunnen natuurlijk kiezen voor hele spoorbomen en die dan wat verderaf van het spoor installeren zodat je iig nog een soort van buffer van ruimte overhoudt waar je kan gaan staan met je voertuig mocht je onverhoopt toch tussen de dichte bomen terechtkomen....

11. Large
    Afbeelding van Grote_Smurf

7,857 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    Dan E schreef:

Als je het spoor wil verlaten dan spring of duik je heus wel over/onder die spoorbomen. Hooguit dat je fietsje dan een ijzeren voetbal wordt maar dat is op zo'n moment toch ook van minder belang. Andersom zul je minder snel op spoorbomen gaan klimmen om het spoor nog op te komen..

12. Medium
    Afbeelding van MindChaoz

3,063 berichten
    Lid sinds November 2007

Het is triest, maar ook haar eigen fout natuurlijk. Waarom doet ze dat dan ook? MP3 spelertje misschien te hard? Misschien toch niet zo gelukkig in het leven? Haast? Altijd-op-zoek-naar-avontuur-typetje?

Ach ja.
    http://www.secretary.state.nc.us/images/rip.jpg

13. Medium
    Afbeelding van Chipper

4,081 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    bjornb schreef:
    eigen schuld..
    Jezus heeft het gedaan.

14. Large
    Afbeelding van TrudyMeerkamp

5,956 berichten
    Lid sinds November 2007

Ach ja dan denk je: oh dat lukt me nog wel ff.

Goed, dat was dus niet zo.

15. Medium
    Afbeelding van Jasper

3,906 berichten
    Lid sinds November 2007

Ik vind het erg voor die familie man, zo onnodig doodgaan! Dat kan je toch niet accepteren.

16. Medium
    Afbeelding van Basic

RS
    4,205 berichten
    Lid sinds November 2007

Toch is dit een erg vervelend bericht

17. Large
    Afbeelding van doompjoe

9,502 berichten
    Lid sinds November 2007

Is dit de trend: alles en iedereen die even iets doet wat 'ie onder perfecte omstandigheden niet zou doen, maar voor dom uitmaken? :wacko:

18. Xtra-large
    Afbeelding van Senzi

12,521 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    Doompjoe schreef:
    Is dit de trend: alles en iedereen die even iets doet wat 'ie onder perfecte omstandigheden niet zou doen, maar voor dom uitmaken? :wacko:
    dat is meestal makkelijker dan een beetje medemenselijkheid tonen he...

19. Large
    Afbeelding van UxP

9,524 berichten
    Lid sinds November 2007

nog nooit gedaan bij een trein, die dingen zijn best wel hard :mellow:

bij auto's wilde ik nog wel es ergens tussendoor schieten op m'n bergfietsje wat eigenlijk net te krap lijkt enzo :blush:

alleen trapt m'n ketting de laatste tijd wel es door, en dat is niet handig op zo'n moment, dus daar ben ik ook maar mee gekapt -_-

(tevens een keer goed geschept laatst, dat zet je ook wel aan het denken)

maar sneu dat zoiets dodelijk afloopt, totaal zinloos :(

20. Xtra-large
    Afbeelding van Greppeltor

13,081 berichten
    Lid sinds November 2007

Onbegrijpelijk :blink:

21. Large
    Afbeelding van Dan_E

Dan
    12,165 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    Grote Smurf schreef:
    quote:
    Als je het spoor wil verlaten dan spring of duik je heus wel over/onder die spoorbomen. Hooguit dat je fietsje dan een ijzeren voetbal wordt maar dat is op zo'n moment toch ook van minder belang. Andersom zul je minder snel op spoorbomen gaan klimmen om het spoor nog op te komen..

Op de fiets: misschien maar niet als je een auto hebt mon ami..

Heb je wel eens gezien hoe die gesloten spoorbomen eruit zien? Het zijn gewoon complete hekwerken waar je niet zomaar even om of overheen kan.

22. Medium
    Afbeelding van AnMo

3,366 berichten
    Lid sinds November 2007

Ik snap niet hoe dom je kan zijn om zo iets te doen. Ik zit mezelf regelmatig bij mijn schoonouders te ergeren aan de spoorweg overgang vlakbij hun huis. Klote ding ligt vlak bij een station waardoor als er een trein binnenkomt dat ding al dicht gaat. Moet je extra lang wachten maar toch no way dat ik er stiekum even tussen de spoorbomen glipt.

Hier geld echt eigen schuld dikke buld. Eens houd de verantwoording van anderen op en zal je toch echt voor de gevolgen van je eigen keuzes moeten instaan. Tja en helaas is dat de dood in dit geval.

23. Large
    Afbeelding van Dan_E

Dan
    12,165 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    Doompjoe schreef:

:wacko:

Hoe kun je dit nu weer in Godsnaam bagatelliseren ?

Dus als ik ga bungee jumpen met een niet-elastisch touw dan is het ook niet mijn schuld als ik het niet overleef? En dan zijn de mensen die mijn actie belachelijk vinden mensen die zich schuldig maken aan een nieuwe trend?

Dit heeft helemaal niets met een nieuwe trend te maken, dit heeft alles te maken met het idiote en egoïstische gedrag van mensen die denken over schijt en maling aan te hebben. "Rinkelende bellen, rode knipperlichten en gesloten bomen? Niet voor mij hoor want ik kan er nog wel even langs voorbij fietsen..."

Iemand die doelbewust zo'n groot risico neemt spoort niet en zou in het geval dat het niet dodelijk afloopt een forse straf moeten krijgen en opdraaien voor alle kosten die dit soort acties met zich meebrengen.

Die vrouw is dood, voor haar maakt het verder niet meer uit. Heel vervelend voor de nabestaanden die zich ook wel zullen bezighouden met het waarom vraagstuk maar ook heel erg vervelend voor de machinist... Die machinist zit misschien wel met een behoorlijk trauma maar niet alleen dat; het treinverkeer wordt weer eens ernstig vertraagd en dat kost een zak duiten, rezizigers die gedupeerd zijn, bussen die moeten worden ingezet om het vervoer op een traject te waarborgen, hulpverleners worden weer eens opgezadeld met een pak ellende en mogen langs het spoor de legpuzzel van het menselijk lichaam weer in elkaar gaan zetten terwijl die hulpverleners wel iets beters te doen hebben dan iemand in elkaar zetten die zíets idioots uithaalt (je zal maar een hartaanval hebben en bellen 'Ja sorry, onze ambulance staat bij iemand die door een trein overreden is, dusgeen wage beschikbaar. Er komt er nu een van ver dus het kan wat langer duren', de ongevallen dienst van de NS moet uitrukken, treinstel uit de running voor een fikse wasbeurt met als gevolg uren durende nadelige effecten op de dienstregeling, etc, etc.

Enig idee wat zo'n geintje op zo'n dag allemaal kost? Je zit al snel aan de tonnen, alleen omdat er één of ander ongeduldig figuur 'haast' heeft en denkt een trein te kunnen terugkoppen indien nodig.

Geen medelijden mee dus... Vind het erger voor de direct betrokkenen eromheen -_-

24. Large
    Afbeelding van doompjoe

9,502 berichten
    Lid sinds November 2007

Ik zeg niet dat het niet haar eigen fout is.

Is vind het alleen belachelijk zo iemand dan gelijk als dom, stom, egoïstisch, asociaal of wat dan ook uit te maken.

Ze is vast niet doorgefietst met het doel zichzelf van het leven te beroven. En als dat wel zo was geweest, dan had ze daar vast een goede reden (voor zichzelf dan) voor gehad. Waarschijnlijk heeft ze niet opgelet, was ze in gedachten verzonken, had ze haast en zag te geen trein komen. Weet ik het........

Jij maakt zeker nooit fouten? :wacko:

Fashionscene is a division of Yourscene.nl. About us | Flyerzone | Contact | Handleiding | Wachtwoord?