Dit onderwerp heeft 29 reacties, en bestaat uit 2 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 2.
De laatste reactie is geplaatst op 15-10-2010 15:22.
Het is weer Wilders tijd
- Geplaatst op vrijdag 27 april 2007 15:14quote:AIVD roept Wilders op het matje
PVV-leider Geert Wilders heeft ons land bijna in een enorm conflict met de moslimwereld gestort. In februari zei Wilders dat islamieten die in Nederland willen blijven de helft van de Koran moeten verscheuren. Dat blijkt bijna net zo'n grote rel te hebben veroorzaakt als de Deense cartoons over de profeet Mohammed.
Kwaad bloed
Twee weken geleden riep Tjibbe Joustra, Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding, Wilders op het matje, blijkt uit onderzoek. Wilders heeft het bericht bevestigd. Naast de heiligschennis van de Koran zou ook de uitspraak "Als Mohammed hier vandaag leefde zou ik voorstellen om hem als extremist met pek en veren het land uit te jagen" veel kwaad bloed hebben gezet.
Cartoons
Joustra en de AIVD toonden Wilders honderden tv-beelden en krantenartikelen met boze reacties op zijn citaten. Volgens Joustra ontsnapte Nederland ternauwernood aan een rel zoals die van de Deense cartoons. Wereldwijde rellen leidden toen tot tientallen doden.
Noodklok
Wilders zou Nederlanders die in het Midden-Oosten verblijven in gevaar hebben gebracht met zijn omstreden uitspraken. De enige reden waarom de zaak toen niet uit de hand liep was omdat de islamitische wereld toen net viel over een Israelisch bouwproject.
Bron: RTL Nieuws
Ze waren te druk met rellen met Israel
en in navolging
Komt u maar...quote:Kamer bezorgd over 'ontmoedigen' Wilders
De Tweede Kamer heeft bezorgd gereageerd op het nieuws dat kamerlid Geert Wilders zich ''enigszins geïntimideerd'' voelt door Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding Tjibbe Joustra. De Kamer heeft daarom minister Hirsch Ballin van Justitie om opheldering gevraagd.
Wilders bevestigde gisteren een bericht dat hij twee weken geleden 'op het matje' was geroepen bij de Coördinator Terrorismebestrijding over de ophef die zijn ferme uitspraken (over de koran en de profeet Mohammed) in moslimlanden heeft veroorzaakt. Hij kreeg tijdens een drie uur durend onderhoud honderden tv-beelden en krantenartikelen te zien van woedende moslims. Hun geestelijke leiders stelden voor islamitische ambassadeurs uit ons land terug te roepen en Nederlandse producten te boycotten. Nederland zou op het nippertje aan een enorm conflict met de moslimwereld zijn ontkomen.
Wilders: ''Tussen de regels door was de boodschap aan mij duidelijk: dit is het effect van wat je zegt. Een van de aanwezige ambtenaren maande mij mijn toon te matigen en mijn boodschap op een andere manier uit te dragen. Ik moet erbij zeggen dat Joustra toen onmiddellijk die uitspraak corrigeerde en aangaf dat dat niet de bedoeling was. Desondanks voelde ik me enigszins geïntimideerd.''
D66 fractievoorzitter Alexander Pechtold noemt het ''ongeoorloofd'' als het zo daadwerkelijk gegaan is. VVD fractievoorzitter Mark Rutte sprak van een ''belangrijke kwestie. Een Kamerlid mag zich nooit geïntimideerd voelen. Wilders voelt zich wel geïntimideerd. ''
CDA fractievoorzitter Pieter van Geel dringt net als VVD en D66 aan op een Kamerdebat over de kwestie. Eerst wachten de fracties echter een openbare brief af die minister Hirsch Ballin naar de Kamer gaat sturen. ''Die wachten we af en daar moeten we dan over praten'', zo zei Rutte gisteren.
Bron: Reformatorisch DagbladYou'll go straight to the gaschamber for this one
- Geplaatst op vrijdag 27 april 2007 15:16Zionistische papagaaien moet je gewoon laten kraaien. Gaat vanzelf wel een cracker in.Conscia mens recti, famae mendacia ridet.
- Geplaatst op vrijdag 27 april 2007 15:16als je haat zaait, zul je haat oogsten..
- Geplaatst op vrijdag 27 april 2007 15:18Wilders in een ongenuanceerde drol
Ik weet niet wat hij precies wil bereiken maar hij doet het met de finesse van een olifant in een porseleinkast 

- Geplaatst op vrijdag 27 april 2007 15:19Tsja, Wilders is bewust de islamitische wereld aan het uitlokken. Vind ik niet handig...
- Geplaatst op vrijdag 27 april 2007 15:20Leeft die blonde mongool nu nog steeds?
- Geplaatst op vrijdag 27 april 2007 15:23quote:Rodolfo_Leblon schreef:
Leeft die blonde mongool nu nog steeds?
Ja, hij vertegenwoordigd de goede partijen he?
Kijk als Fortuyn nou eens niet tegen de JSF was geweest was ie nu premier
Conscia mens recti, famae mendacia ridet. - Geplaatst op vrijdag 27 april 2007 15:29
zou daar dan die haat tegen de islam vandaan komen?quote:loeszie schreef:
als je haat zaait, zul je haat oogsten..
You'll go straight to the gaschamber for this one - Geplaatst op vrijdag 27 april 2007 15:36
heeft dit te maken met dat bouwproject in israel? anders snap ik de link met het zionisme niet goed.quote:Raptor schreef:
Zionistische papagaaien moet je gewoon laten kraaien. Gaat vanzelf wel een cracker in.You'll go straight to the gaschamber for this one - Geplaatst op vrijdag 27 april 2007 15:40google eens op AIPAC zou ik zeggen.
Wilders is niets meer dan een Zionistisch hoertje.
Gives them pleasure for money.
nou vooruit: www.aipac.orgConscia mens recti, famae mendacia ridet. - Geplaatst op vrijdag 27 april 2007 15:42en dan deze ook: http://www.stopaipac.org/Conscia mens recti, famae mendacia ridet.
- Geplaatst op vrijdag 27 april 2007 16:15Wilders is gewoon een enorm jankwijf, het is echt niet te geloven.
Nu voelt ie zich weer geintimideerd door de NCTB.
Ik zeg: met onmiddelijke ingang de beveiliging van dit figuur opheffen.Ja kijk, er is pas sprake van een drankprobleem op jonge leeftijd, als een foetus het vruchtwater heeft opgedronken en met de moederkoek tussen een pitabroodje lallend naar buiten komt - Geplaatst op vrijdag 27 april 2007 16:17
New Cids on The Blokquote:Robbie schreef:
Wilders is gewoon een enorm jankwijf, het is echt niet te geloven.
Ik zeg: met onmiddelijke ingang de beveiliging van dit figuur opheffen.
If we had more time for discussion we should probably have made a great many more mistakes. (Trotski) - Geplaatst op vrijdag 27 april 2007 16:33
Nationaal Coördinator Terrorismebestrijdingquote:Wesz schreef:
New Cids on The Blokquote: RobbieWilders is gewoon een enorm jankwijf, het is echt niet te geloven.
Ik zeg: met onmiddelijke ingang de beveiliging van dit figuur opheffen.

Ja kijk, er is pas sprake van een drankprobleem op jonge leeftijd, als een foetus het vruchtwater heeft opgedronken en met de moederkoek tussen een pitabroodje lallend naar buiten komt - Geplaatst op vrijdag 27 april 2007 16:39
Dat lijkt me zo'n fijne baan. Nooit iets te doen, alleen soms even over the boogyman praten.quote:Conscia mens recti, famae mendacia ridet. - Geplaatst op vrijdag 27 april 2007 16:46
Ik weet niet zo goed of je nou serieus bent of niet?quote:Christoffel schreef:quote:Wilders is niets meer dan een Zionistisch hoertje.
zelfs de neo-nazi's moeten hem daarom niet
Conscia mens recti, famae mendacia ridet. - Geplaatst op vrijdag 27 april 2007 16:49quote:Raptor schreef:quote: Rodolfo_LeblonLeeft die blonde mongool nu nog steeds?
Ja, hij vertegenwoordigd de goede partijen he?
Kijk als Fortuyn nou eens niet tegen de JSF was geweest was ie nu premier

- Geplaatst op vrijdag 27 april 2007 16:52quote:timanovic schreef:
Tsja, Wilders is bewust de islamitische wereld aan het uitlokken. Vind ik niet handig...
kunnen zijn nabestaanden weer lekker gaan janken 4 weken lang in de media als ie een kogel heeft gehad.....
self fulfilling prophecy - Geplaatst op vrijdag 27 april 2007 16:53
Mooi, welcome to raps and bones. we zochten nog een rastaquote:Christoffel schreef:quote: Raptor
Ik weet niet zo goed of je nou serieus bent of niet?quote: Christoffelquote:Wilders is niets meer dan een Zionistisch hoertje.
zelfs de neo-nazi's moeten hem daarom niet
ik meen serieus dat het een zionist is, en ik meen dat de NL neo's (Stormfront enzo) hem daarom niet moeten
Conscia mens recti, famae mendacia ridet. - Geplaatst op vrijdag 27 april 2007 17:42
Ja mijn paramilitaire theedrink clubje.quote:Christoffel schreef:
Raps and bones?
Conscia mens recti, famae mendacia ridet. - Geplaatst op vrijdag 27 april 2007 17:43- classified -
- Geplaatst op vrijdag 27 april 2007 17:53quote:Rodolfo_Leblon schreef:
dus geen bier en wodka... tsssk
SSSSSSSSSSSSSSTTTT!
information is given as considered appropriate
Conscia mens recti, famae mendacia ridet. - Geplaatst op vrijdag 27 april 2007 18:09Zie edit rap...
- Geplaatst op vrijdag 27 april 2007 18:49
Dit doe je bewust he?quote:D.R.I. schreef:
Wilders is een held die zegt waar het op staat

Conscia mens recti, famae mendacia ridet. - Geplaatst op vrijdag 27 april 2007 18:54Ik wens Wilders een oedeem been toe: