Username
Password
password
vergeten?

1. Fashionscene
  2. Nieuws, Wetenschap & Cultuur
  3. Nieuws, Politiek & Achtergronden
  4. Dodenherdenking

Dit onderwerp heeft 62 reacties, en bestaat uit 3 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 3.
De laatste reactie is geplaatst op 03-05-2009 19:39.

Dodenherdenking

1. Large
    Afbeelding van SusieQ

6,402 berichten
    Lid sinds November 2007

Vanavond 20.00 uur. Waar ben je, wat doe je, waar denk je aan?

1. Xtra-xtra-large
    Afbeelding van SaDIZE

28,858 berichten
    Lid sinds November 2007

thuis, stil zijn :)

en daarna komt er grote bommenwerper vlak over vliegen B)

2. Large
    Afbeelding van NaomiMaryati

11,168 berichten
    Lid sinds November 2007

Ik ben op de Dam!
    En ik denk er aan dat ik hoop dat er ooit een tijd komt waar oorlog niet bestaat.

Waar er nooit meer zinloze slachtoffers vallen.
    Dat mensen eens stoppen bang voor elkaar te zijn en elkaar te haten om ras of geloof.

Ik denk er aan dat ik hoop dat de mensen inzien dat geweld niets oplost.

En ik hoop dat het ooit eens echt overal Vrede op aarde wordt en niet alleen met Kerst.

3. Large
    Afbeelding van DeCo

8,972 berichten
    Lid sinds November 2007

thuis en eerlijk toegegeven: ik denk op dat moment vaak niets

4. Xtra-large
    Afbeelding van Senzi

12,521 berichten
    Lid sinds November 2007

op de crosstrainer...maar ik zal wel ff pauzeren denk ik.
    ik vind die herdenking prima, maar ergens begin ik me wel af te vragen wat voor nut het nog heeft, die 2 minuten stilte.
    het is niet alsof de wereld er ook maar iets van geleerd heeft of zo.
    maar goed..afschaffen is ook weer niet mijn bedoeling.

5. Medium
    Afbeelding van ArjenB

2,672 berichten
    Lid sinds November 2007

Thuis of in de sportschool, en ik ben altijd wel stil. :)

6. Xtra-xtra-large
    Afbeelding van Tjeerd

27,153 berichten
    Lid sinds November 2007

Ik doe niet aan een dodenherdenking... niet voor Tsunami slachtoffers en ook niet voor 4 mei... De Tweede Wereldoorlog is ver van mijn bed. Als ik al zou herdenken en stil zou staan dan is het vooral bij de misstanden die vandaag de dag plaatsvinden...

Maar ik verafschuw oorlog en geweld mijn hele leven, ben me ook al heel lang van het bestaan ervan bewust en denk daar vaak genoeg aan... ik hoef daar niet een speciaal minuutje voor te nemen op een daarvoor ingestelde dag... -_-

Net zoals ik moederdag onzin vind omdat ik altijd lief ben voor m'n moeder... :rolleyes:

7. Large
    Afbeelding van SusieQ

6,402 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    Naomi schreef:
    Ik ben op de Dam!
    En ik denk er aan dat ik hoop dat er ooit een tijd komt waar oorlog niet bestaat.

Waar er nooit meer zinloze slachtoffers vallen.
    Dat mensen eens stoppen bang voor elkaar te zijn en elkaar te haten om ras of geloof.

Ik denk er aan dat ik hoop dat de mensen inzien dat geweld niets oplost.

En ik hoop dat het ooit eens echt overal Vrede op aarde wordt en niet alleen met Kerst.
    Mooie gedachten Naomi. Denk zelf beetje hetzelfde. Alle mensen die in angst moeten leven enzo maar niet perse aan de tweede wereldoorlog eigenlijk. Wordt er wel altijd een beetje melancholisch van eigenlijk, apart gevoel wel.

8. Xtra-large
    Afbeelding van jufliesje

15,730 berichten
    Lid sinds November 2007

ik kreeg mijn vlag niet half-stok vandaag... <_<
    maar om 20u ben ik net klaar met sporten, en dan kan ik sowieso even niet praten....alleen maar hijgen...

9. Large
    Afbeelding van SusieQ

6,402 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    Tjeerd schreef:
    Ik doe niet aan een dodenherdenking... niet voor Tsunami slachtoffers en ook niet voor 4 mei... De Tweede Wereldoorlog is ver van mijn bed. Als ik al zou herdenken en stil zou staan dan is het vooral bij de misstanden die vandaag de dag plaatsvinden...

Maar ik verafschuw oorlog en geweld mijn hele leven, ben me ook al heel lang van het bestaan ervan bewust en denk daar vaak genoeg aan... ik hoef daar niet een speciaal minuutje voor te nemen op een daarvoor ingestelde dag... -_-

Net zoals ik moederdag onzin vind omdat ik altijd lief ben voor m'n moeder... :rolleyes:

Daar kan je vandaag toch ook voor gebruiken? Ff bij stilstaan gewoon?

Mijn moeder doet ook niet aan moederdag, het is voor haar elke dag moederdag zegt ze... :wub:

10. Xtra-xtra-large
    Afbeelding van Carlijnnn

26,586 berichten
    Lid sinds November 2007

Stil zijn

11. Large
    Afbeelding van Wegisweg

10,400 berichten
    Lid sinds November 2007

Ik ben thuis en ga gewoon mijn gangetje.

Heb mijn hele jeugd elke 4 mei gedwongen de hele avond allerhande ellende films en verhalen moeten zien en stil zijn dat ik er wel even genoeg van heb. Ik herdenk wel op mijn eigen manier en eigen tijd.

12. Large
    Afbeelding van doompjoe

9,502 berichten
    Lid sinds November 2007

Waarschijnlijk zit ik dan in de huiskamer te wachten op het begin van het 8-uur journaal. <_<

13. Large
    Afbeelding van Wegisweg

10,400 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    Doompjoe schreef:
    Waarschijnlijk zit ik dan in de huiskamer te wachten op het begin van het 8-uur journaal. <_<
    Zal je even geduld moeten hebben :rolleyes:

14. Xtra-xtra-large
    Afbeelding van Tjeerd

27,153 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    susie q schreef:

Daar kan je vandaag toch ook voor gebruiken? Ff bij stilstaan gewoon?

Mijn moeder doet ook niet aan moederdag, het is voor haar elke dag moederdag zegt ze... :wub:

Dat kan ja, maar dat doe ik dus niet bewust... ik vind herdenken over het algemeen een bijzonder hypocriete gebeurtenis. Ik heb dat ene lullige minuutje niet nodig om me ervan bewust te zijn dat ik het goed heb en van geluk mag spreken en er onrecht en vreselijke dingen gebeuren op de wereld terwijl ik dit typ...

En het feit dat ik vaak personen aan wier handen het nodige bloed kleeft schaamteloos herdenkingen en defilees zie bijwonen heeft me de nodige afkeer gegeven van nationale herdenkingen. Als er straks weer 60 jaar geleden omgekomen geallieerde soldaten worden herdacht, herdenkt men dan ook meteen hun Duitse lotgenoten die onder dwang in dienst moesten? Of de 80.000 burgers van Hiroshima?

Nou ja... ga me er ook niet druk om maken verder... iedereen moet doen waar hij of zij zich goed bij voelt... -_-

15. Large
    Afbeelding van doompjoe

9,502 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    Marieke schreef:
    quote: Doompjoe
    Zal je even geduld moeten hebben :rolleyes:
    Vandaar dat wachten, ja................

16. Medium
    Afbeelding van Pigbag

4,219 berichten
    Lid sinds November 2007

Ik ben denk ik op de Dam, of voor de verandering misschien op de Noordermarkt, en dan denk ik eerlijk gezegd meestal aan mijn opa en oma. Ze leven nog, maar ik heb genoeg redenen om dan aan ze te denken.

17. Large
    Afbeelding van Kirsss

6,111 berichten
    Lid sinds November 2007

Ik ben thuis, zit denk ik voor de tv, denk aan alle mensen die met oorlogsleed te maken hebben, niet alleen WOII slachtoffers.

En daarna, ga ik weer over tot de orde van de dag.

18. Xtra-xtra-large
    Afbeelding van BOOM-selection

26,217 berichten
    Lid sinds November 2007

Ik sta met alle graagte twee minuten per jaar stil voor alle gevallenen die hun leven hebben gegeven zodat ik nu niet gedwongen met mijn hand schuin omhoog hoef te staan en de denkbeelden kan hebben die bij mij passen en die mijn vrijheid gevormd hebben, of afgevoerd zou worden omdat ik niet tot het Master-race behoor, thank God for that.....

Daar is twee minuten per jaar echt niets te veel aan -_-

19. Large
    Afbeelding van blaaaaaa

pietje
    10,910 berichten
    Lid sinds November 2007

ik zit dan in het zwembad, maar zal proberen om 8 uur me mondje te houden...

20. Xtra-large
    Afbeelding van Rrrrobbie

Robčrt
    16,126 berichten
    Lid sinds November 2007

Ik ben aan het werken, maar om 20.00 uur gaat de stekker er even uit -_-

Blijf het een goed iets vinden om gewoon even extra bewust te zijn, los van de historische redenen om 4 mei te herdenken

Ja kijk, er is pas sprake van een drankprobleem op jonge leeftijd, als een foetus het vruchtwater heeft opgedronken en met de moederkoek tussen een pitabroodje lallend naar buiten komt

21. Medium
    Afbeelding van _Jayton_

Jayton
    1,593 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    Robbie schreef:
    Ik ben aan het werken, maar om 20.00 uur gaat de stekker er even uit -_-

Blijf het een goed iets vinden om gewoon even extra bewust te zijn, los van de historische redenen om 4 mei te herdenken

Alleen jammer dat de meeste het alleen maar op 4 mei hebben en voor de rest van het jaar er gewoon schijt aan hebben.

IK zelf ga gewoon lekker mijn eigen ding doen om 20.00u :)

22. Large
    Afbeelding van NaomiMaryati

11,168 berichten
    Lid sinds November 2007

Ik ben een echte pacifist en zal altijd oorlog verafschuwen.
    Elke dag word ik geconfronteerd met oorlog en denk ik er over na.
    Maar vanavond ben ik dan toch blij dat er misschien meer mensen er bewust bij stilstaan.

23. Medium
    Afbeelding van Mixie

1,815 berichten
    Lid sinds November 2007

Ligt het nou aan mij of is het een stuk minder druk op de dam dan zeg ongeveer 10 jaar geleden. Als ik zo die beelden van boven af zie, lijkt dat zo.

24. Large
    Afbeelding van Tamaardbei

9,306 berichten
    Lid sinds November 2007

Doe eens normaal! :angry2:

Phono op black, was mooi
    :)

Fashionscene is a division of Yourscene.nl. About us | Flyerzone | Contact | Handleiding | Wachtwoord?