Dit onderwerp heeft 36 reacties, en bestaat uit 2 pagina's. U bent momenteel op pagina 2 van 2.
De laatste reactie is geplaatst op 03-01-2011 22:49.
Belgie
Poll: Welke optie lijkt jou wel wat?
9 stemmen in totaal.
- Geplaatst op zondag 26 augustus 2007 18:23quote:Rrrrrobbie schreef op 26 augustus 2007 @ 18:16:
[...]
Tevens dient het als bestuurlijk centrum van de EU en hoofdkwartier voor de Navo...
ook lekker, in zo'n politiek onstabiel land....
Maar serieus: als de boel knalt daar in Belgie, gaan we dan twee onafhankelijke staten krijgen? Wallonie is zo arm als jop, en volgens mij is Vlaanderen als zelfstandige staat te klein om op welk vlak dan ook mee te tellen.
Eigenlijk zou zowel Nederland als Vlaanderen bij een hereniging gebaat zijn en worden wij en zij daar niet perse slechter van.
Ze kunnen in ieder geval weer eens aan een EK of WK voetbal meedoen
Alleen tja....dan zitten we ook opeens met allerlei skimmige figuren als Filip DeWinter opgescheept, rassenrellen in Antwerpen, een beroerd wegennet en die vreemde vogels die altijd bij Jambers te zien waren...
En overdadig veel frietkotten....
Dat alleen al, dus België opsplitsen zou alleen op dat punt al ondenkbaar zijn... Denk ik... Het zou in ieder geval voor interessante nieuwe ontwikkelingen in Europa zorgen!
Maar, je hebt gelijk: krijgen wel al die frietkotten en dubieuze Jambers figuren erbij.
'Diet ies Lambert. Overtags is hij kantoorklerk maar 's avonds ies Lambert 'Lammy', een als schaap verklede homoseksueel die de parrkings langs den Rijksweg afstruint op zoek naar 'n seksueel kontakt met lustige mannen...'
Of zo
- Geplaatst op zondag 26 augustus 2007 18:23
Ohw, dan wordt Brussel dus na Baarle Nassau en Baarle Hertog de derde Nederlandse enclave?quote:spiral_stairs schreef op 26 augustus 2007 @ 18:20:
[...]
Stiekem is Brussel natuurlijk een derde departement dat noch bij vlaanderen noch bij wallonie hoort.
Dus dan voegen we Brussel bij Nederland, Vlaanderen bij Duitsland en Wallonie bij Frankrijk. Dan hebben alle landen om Belgie heen hun uitbreidings dromen van na pak 'em beet 1800 bereikt.

- Geplaatst op zondag 26 augustus 2007 18:25quote:Rrrrrobbie schreef op 26 augustus 2007 @ 18:23:
[...]
Ohw, dan wordt Brussel dus na Baarle Nassau en Baarle Hertog de derde Nederlandse enclave?

En dan hebben we naast de ABC eilanden ook de BBB enclaves. - Geplaatst op zondag 26 augustus 2007 18:27
Moeten we dan geen Nederlandse corridor hebben naar Brussel toe?quote:spiral_stairs schreef op 26 augustus 2007 @ 18:20:
[...]
Stiekem is Brussel natuurlijk een derde departement dat noch bij vlaanderen noch bij wallonie hoort.
Dus dan voegen we Brussel bij Nederland, Vlaanderen bij Duitsland en Wallonie bij Frankrijk. Dan hebben alle landen om Belgie heen hun uitbreidings dromen van na pak 'em beet 1800 bereikt.

- Geplaatst op zondag 26 augustus 2007 18:29quote:Dan_E schreef op 26 augustus 2007 @ 18:27:
[...]
Moeten we dan geen Nederlandse corridor hebben naar Brussel toe?
Goed punt.
Hmm, misschien alles in Vlaanderen ten westen van die corridor maar bij het Verenigd Koninkrijk voegen dan. - Geplaatst op zondag 26 augustus 2007 18:36quote:Dan_E schreef op 26 augustus 2007 @ 18:23:
[...]
Dat alleen al, dus België opsplitsen zou alleen op dat punt al ondenkbaar zijn... Denk ik... Het zou in ieder geval voor interessante nieuwe ontwikkelingen in Europa zorgen!
Maar, je hebt gelijk: krijgen wel al die frietkotten en dubieuze Jambers figuren erbij.
'Diet ies Lambert. Overtags is hij kantoorklerk maar 's avonds ies Lambert 'Lammy', een als schaap verklede homoseksueel die de parrkings langs den Rijksweg afstruint op zoek naar 'n seksueel kontakt met lustige mannen...'
Of zo
Waarom zou dat problemen opleveren? Brussel is dan eindelijk van die rare situatie af en kan gewoon als hoofdkwartier voor Navo en EU blijven dienen...
Hoewel de Vlamingen blijkbaar niet op een hereniging met Nederland zitten te wachten, acht ik het niet helemaal uitgesloten dat het er nog van gaat komen ook.
Dat kan je toch niet hebben, dat je in een Europa wat uiteindelijk streeft naar één geheel, landen zich juist gaan opsplitsen in 2 onafhankelijke staten?
Ik zou de Vlamingen in ieder geval van harte welkom heten in het Verenigd Koninkrijk der Lage Landen
Maar ja, zitten de Fransen wel op Wallonie te wachten? - Geplaatst op zondag 26 augustus 2007 18:37quote:spiral_stairs schreef op 26 augustus 2007 @ 18:29:
[...]
Goed punt.
Hmm, misschien alles in Vlaanderen ten westen van die corridor maar bij het Verenigd Koninkrijk voegen dan.
Kunnen we Zeeland trouwens niet aan België teruggeven? Of aan de zee, for that matter?
En als we nou ook eens iets zouden verzinnen om dat Flevoland af te stoten... Dat zou helemaal top zijn! - Geplaatst op zondag 26 augustus 2007 18:46quote:Rrrrrobbie schreef op 26 augustus 2007 @ 18:36:
[...]
Waarom zou dat problemen opleveren? Brussel is dan eindelijk van die rare situatie af en kan gewoon als hoofdkwartier voor Navo en EU blijven dienen...
Hoewel de Vlamingen blijkbaar niet op een hereniging met Nederland zitten te wachten, acht ik het niet helemaal uitgesloten dat het er nog van gaat komen ook.
Dat kan je toch niet hebben, dat je in een Europa wat uiteindelijk streeft naar één geheel, landen zich juist gaan opsplitsen in 2 onafhankelijke staten?
Ik zou de Vlamingen in ieder geval van harte welkom heten in het Verenigd Koninkrijk der Lage Landen
Maar ja, zitten de Fransen wel op Wallonie te wachten?
Ik denk: niet
Wat doen we dan trouwens met die Koning Albert? - Geplaatst op zondag 26 augustus 2007 18:46
Ik zeg: St. Helenaquote:Dan_E schreef op 26 augustus 2007 @ 18:46:
[...]
Wat doen we dan trouwens met die Koning Albert?
- Geplaatst op zondag 26 augustus 2007 19:40quote:Dan_E schreef op 26 augustus 2007 @ 18:46:
[...]
Wat doen we dan trouwens met die Koning Albert?
Ja, dat is dan wel ineens de Saddam van Europa.
Intern tribunaal
- Geplaatst op vrijdag 16 juli 2010 16:22Laat Nederland maar Nederland en Vlaanderen maar Vlaanderen!
kan ik nog teminste zeggen dat we naar het buitenland op vakantie gaan
[url=www.lifeisfilledwithart.tumblr.com]MIJN TUMBLR[/url]|Haaienhapje oehaha - Geplaatst op maandag 03 januari 2011 22:49wij zitten in ieder geval niet te wachten op een splitsen of een samenvoeging met nederland

ondertussen zitten we 204 dagen zonder echte regering. Ben benieuwd hoe het nu verder gaat