Dit onderwerp heeft 232 reacties, en bestaat uit 10 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 10.
De laatste reactie is geplaatst op 29-08-2010 15:54.
Stoppen met blowen
- Geplaatst op woensdag 01 juni 2005 18:58Yup.... na 11 jaar blowen, waarvan de laatste 8 jaar (zo goed als) elke dag heb ik nu toch echt de knoop doorgehakt: ik ga stoppen.
Sterker nog, ik ben al gestopt, nu 3,5 week. En eerlijk is eerlijk, tot nu toe valt het mee. Heb nog maar een paar keer die échte trek in een jointje gehad, maar dan steek ik snel een peuk op en gaat het wel weer over. Tis wel zo dat ik nu 2 a 3 keer zoveel 'gewoon' rook als eerst.
Ik moet zeggen: het bevalt prima!!! Ben nu al stukken helderder overdag (blowde alleen smiddags/'s avonds hoor, daar niet van) en dat voelt echt goed! Nou maar hopen dat ook m'n geheugen weer een beetje aansterkt...
Nu heb ik alleen 1 probleempje: ik heb dus echt al 2 weken bijna elke dag hoofdpijn. Makkelijk te verhelpen met een ibu'tje, maar heb geen zin om elke dag een ibu te nemen...
Zou dit met het stoppen te maken hebben?? Of is het gewoon toeval?
Iemand ervaring hiermee? Of iemand die hier misschien verstand van heeft??
- Geplaatst op woensdag 01 juni 2005 19:03Ik heb de heerlijke eigenschap dat ik blowen ontzettend relaxed en lekker vind maar dit nooit in mijn eentje doe en eigenlijk nooit thuis... Zodoende doe ik het hooguit 1 keer per week...
Ben sowieso niet zo verslavingsgevoelig en van blowen heb ik wel gemerkt dat mijn arbeid niet beter wordt...
Behalve dan bij het brainstormen...
Maar als ik je zo hoor lijkt het me een goede en verstandige beslissing. Als je het vol kunt houden...
Lukt dat niet dan zou ik toch serieus kijken of je hulp kunt krijgen want als je motivatie gegrond is maar het toch niet lukt heb je een probleem... Klinkt vervelend maar zo is het natuurlijk wel... - Geplaatst op woensdag 01 juni 2005 19:04
Ik denk dat die twee dingen veel met elkaar te maken hebben.quote:*oMeN* schreef:
Yup.... na 11 jaar blowen, waarvan de laatste 8 jaar (zo goed als) elke dag heb ik nu toch echt de knoop doorgehakt: ik ga stoppen.
Sterker nog, ik ben al gestopt, nu 3,5 week. En eerlijk is eerlijk, tot nu toe valt het mee. Heb nog maar een paar keer die échte trek in een jointje gehad, maar dan steek ik snel een peuk op en gaat het wel weer over. Tis wel zo dat ik nu 2 a 3 keer zoveel 'gewoon' rook als eerst.
Ik moet zeggen: het bevalt prima!!! Ben nu al stukken helderder overdag (blowde alleen smiddags/'s avonds hoor, daar niet van) en dat voelt echt goed! Nou maar hopen dat ook m'n geheugen weer een beetje aansterkt...
Nu heb ik alleen 1 probleempje: ik heb dus echt al 2 weken bijna elke dag hoofdpijn. Makkelijk te verhelpen met een ibu'tje, maar heb geen zin om elke dag een ibu te nemen...
Iemand ervaring hiermee? Of iemand die hier misschien verstand van heeft?? - Geplaatst op woensdag 01 juni 2005 19:04Blowen is lichamelijk niet verslavend, geestelijk ook nauwelijk maar niet helemaal natuurlijk...
Ik merk plots op dat ik de laatste tijd juist weer een beetje begin, na heel lang gestopt te zijn geweest... - Geplaatst op woensdag 01 juni 2005 19:07Trouwens wel knap van je!
Ik blow niet dagelijks maar zodra ik wat gedronken heb dan krijg ik zin om te blowen.
Succes ermee! - Geplaatst op woensdag 01 juni 2005 19:07Als je zo ineens iets veranderd in je leven merk je dat vaak lichamelijk. Hoofdpijn gaat vast wel over
If we had more time for discussion we should probably have made a great many more mistakes. (Trotski) - Geplaatst op woensdag 01 juni 2005 19:08heb ook veel vrienden die er de hele dag een x aantal opsteken...worden ook meer amper stoned
blowen
sinds me 17e al niet meer gedaan - Geplaatst op woensdag 01 juni 2005 19:17Mijn broer was ook een verstokt blower.
Die is ook van de ene op de andere dag gestopt.
Daarnaast is ie ook meteen gestopt met roken.
Hij heeft nergens last van gehad.
Alleen dat ie stukken minder sliep dan voorheen. - Geplaatst op woensdag 01 juni 2005 19:19hulde!
ik vind het nog steeds te lekker... - Geplaatst op woensdag 01 juni 2005 19:24quote:Zahra schreef:
Ik denk dat die twee dingen veel met elkaar te maken hebben.quote: *oMeN*Yup.... na 11 jaar blowen, waarvan de laatste 8 jaar (zo goed als) elke dag heb ik nu toch echt de knoop doorgehakt: ik ga stoppen.
hmm dat zou nog best wel eens kunnen... had ik nog niet eens aan gedacht...
tis alleen wel zo dat ik juist 's avonds meer rook dan normaal (tijdens die 'jointjes-momenten zoals internetten/filmpie kijken/potje pokeren) maar de koppijn begint overdag al
- Geplaatst op woensdag 01 juni 2005 19:25Blowen, heerlijk...

Stoppen doe ik voorlopig nog niet, iig..
- Geplaatst op woensdag 01 juni 2005 19:262Tjeerd & Roberto:
ik zei ook altijd dat ik niet verslaafd was, maar dat was ik wel degelijk...
dat realiseerde me toen ik vlak nadat ik m'n 1e jointje (van die dag) gerookt had, ik bij mezelf dacht, 'hmmm, waarom heb ik nou weer geblowd, was liever nog nuchter' - Geplaatst op woensdag 01 juni 2005 19:291 jaar dagelijks geblowed
uiteindelijk uit gegroeid vond het saai worden en werd kut s'ochtends wakker
nu alleen in het weekeinde en speciale gelegeheden in de weekwww.ipimobile.com / www.dj-wb.com - Geplaatst op woensdag 01 juni 2005 19:38quote:Ruba-Tuup schreef:quote: *oMeN*...
nadat ik m'n 1e jointje gerookt had, ik bij mezelf dacht, 'hmmm, waarom heb ik nou weer geblowd, was liever nog nuchter'
hmmzz dat heb ik ook best vaak

Nou, wat houd je nog tegen om te stoppen dan?
Ik verzeker je... je voelt je er echt goed bij! - Geplaatst op woensdag 01 juni 2005 19:42
Hoe heb je het gedaan...?quote: - Geplaatst op woensdag 01 juni 2005 19:42Wiet is voor negers...
- Geplaatst op woensdag 01 juni 2005 19:44quote:jan willem III schreef:
Wiet is voor negers...
You'll go straight to the gaschamber for this one - Geplaatst op woensdag 01 juni 2005 19:49quote:jan willem III schreef:
Wiet is voor negers...
... en Koos Alberts voor homo's.
ieder z'n smaak
- Geplaatst op woensdag 01 juni 2005 19:52quote:zippo schreef:
Hoe heb je het gedaan...?quote: *oMeN*
tsja... heb voor mezelf wel een opzetje gemaakt..
ik ben net terug van 2 weken vakantie, en dan blow ik sowieso niet. Was ook naar de USA dus zou niet eens kunnen, al zou ik willen
Heb ver voor de vakantie al voor mezelf gezegd dat ik ná de vakantie zou stoppen, zodat ik me geestelijk een beetje kon voorbereiden... en dat heeft geholpen!!
Heb me trouwens vóór die vakantie wel he-le-maal de tering geblowd hehehe 'zo lang het nog kon'
- Geplaatst op woensdag 01 juni 2005 19:52
ik laat Koos tenminste niet in de steekquote:*oMeN* schreef:quote:Wiet is voor negers...
ieder z'n smaak

- Geplaatst op woensdag 01 juni 2005 19:53quote:Ruba-Tuup schreef:
zo'n periode heb al gehad tot januari, 4 maanden ofzo...quote: *oMeN*
ja ik heb ook eerder wel pogingen gedaan... maar dit keer ga ik volhouden!!
Voelde je je toen niet beter trouwens? Bv met wakker worden? Of dat je 's avonds plotseling iets belangrijks moest doen, en je dat niet optimaal kon doen omdat je knetterstoned was...? - Geplaatst op woensdag 01 juni 2005 19:54quote:jan willem III schreef:
ik laat Koos tenminste niet in de steekquote: *oMeN*quote:Wiet is voor negers...
ieder z'n smaak

hehehe
touché
- Geplaatst op woensdag 01 juni 2005 19:55quote:Sum Ting Wong schreef:
`quote: Zahra
Ik denk dat die twee dingen veel met elkaar te maken hebben.quote: *oMeN*Yup.... na 11 jaar blowen, waarvan de laatste 8 jaar (zo goed als) elke dag heb ik nu toch echt de knoop doorgehakt: ik ga stoppen.

ook niet meer roken dus
hmmm... dat ga ik dan weer net NIET trekken ben ik bang
(inzake vervelingsmomenten / vervangingsmomenten) - Geplaatst op woensdag 01 juni 2005 20:11Op een gegeven moment ben je er gewoon klaar mee...zoals ik

klaar is klaar, geen trek/behoefte....het ruikt alleen zo onwijs lekker
Nu nog stoppen met roken maar dat doe ik wel na 11/7 - Geplaatst op woensdag 01 juni 2005 20:28Ik blow de laatste tijd wel minder dan voorheen....
door de weeks niet meer, alleen in het weekend nog..
voorlopig wil ik niet niet stoppen omdat ik het te lekker vind....