Dit onderwerp heeft nog geen reacties, en bestaat uit 1 pagina.
Dit onderwerp is geplaatst op 11-07-2007 14:50.
Onderzoek
- Geplaatst op woensdag 11 juli 2007 14:50Naar aanleiding van de verschillende berichten in onder andere de media over het strenger optreden van de politie op grootschalige dancefeesten, ben ik hier een onderzoek naar begonnen.
Jarenlang werden softdrugs en de zogenaamde partydrugs in het uitgaanscircuit door de overheid min of meer gedoogd, maar dat lijkt te veranderen. De prioriteit van de politie verschuift naar de kleinere hoeveelheden.
Mijn naam is Ditza van den hazel en ik studeer criminologie aan de Universiteit van Utrecht en voor mijn eindscriptie volg ik een stage bij het Bonger Instituut (Criminologisch Instituut van de Universtiteit van Amsterdam).
Mijn onderzoek kijkt of het huidige drugsbeleid op grootschalige dancefeesten gevolgen heeft voor de feestganger ten aanzien van de handel en smokkel in, en het gebruik van drugs.
Voor dit onderzoek ben ik op zoek naar mensen die ik mag interviewen over deze zaken. Het moeten personen zijn die regelmatig naar grootschalige dancefeesten gaan en hier drugs gebruiken (maakt niet uit wat). Ook mensen die wel eens door de politie van een feest geplukt zijn omdat ze verdacht werden van het bezit van drugs.
Ik zou deze mensen graag willen interviewen, al dan niet telefonisch en eventueel per email (en je blijft anoniem). Heb je interesse en zou je het leuk vinden om mee te doen met het onderzoek en je verhaal te vertellen? Wellicht kan dit onderzoek uiteindelijk aangeboden worden aan de overheid om inzicht te bieden in de gevolgen van het gevoerde beleid en zo misschien enige invloed te kunnen uitoefenen, wat de uitkomsten ook mogen zijn.
Je kunt contact opnemen via: d.s.vandenhazel@students.uu.nl
Heel erg bedankt!
Ditza van den Hazel