Dit onderwerp heeft 10 reacties, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 26-06-2009 16:17.
Drugstest: Mythe busters!!!
- Geplaatst op dinsdag 30 november 2004 01:39Maanzaadbolletje
Een positieve drugstest na het eten van maanzaad? Het lijkt er inderdaad op dat iets onschuldigs als het eten van een paar maanzaadbolletjes een positieve drugstest zou kunnen opleveren!
In 1997 kreeg een vrouw in Florida $840.000 toegewezen na een rechtszaak tegen Bankers Insurance Group, omdat het bedrijf een lucratieve baan had ingetrokken op grond van een drugstest die positief was omdat de vrouw maanzaad had gegeten.
Voorafgaand aan de rechtszaak had de vrouw bij de firma een baan als systeemanalist aangeboden gekregen, op voorwaarde dat ze een antecedentenonderzoek, een medisch onderzoek en een drugstest met goed gevolg zou doorstaan. Toen de uitslag van haar drugstest positief was voor opiaten, met name morfine, vertelde ze haar toekomstige werkgever dat ze vlak voor de test bagels met maanzaad had gegeten en dat het eten van maanzaad een fout-positieve uitslag kan opleveren.
Het naar noten smakende maanzaad dat we van brood kennen, komt van dezelfde papaversoort (Papaver somniferum) als opium, morfine en heroïne, maar toch zul je van het eten van maanzaad niet high worden! Het zou echter wel de uitslag van een drugstest kunnen beïnvloeden. Hoewel veel deskundigen beweren dat maanzaad geen fout-positieve uitslag zal opleveren en dat ze een fout-positieve uitslag kunnen onderscheiden van een echte positieve, zijn andere onderzoekers daar niet zo zeker van.
Hoe dan ook, voor de zekerheid kun je de avond voor een drugstest beter geen maanzaad eten!
---------------------------------------------------------------------------------
En what about sesamzaad??
Ja kijk, er is pas sprake van een drankprobleem op jonge leeftijd, als een foetus het vruchtwater heeft opgedronken en met de moederkoek tussen een pitabroodje lallend naar buiten komt
- Geplaatst op dinsdag 30 november 2004 08:38Voor $840.000 wil ik ook wel niet aangenomen worden ...
- Geplaatst op dinsdag 30 november 2004 12:32ja idd..waar en wanneer is dat programma..
- Geplaatst op dinsdag 30 november 2004 13:13hoewel het niet helemaal wetenschappelijk verantwoorde experimenten zijn is het wel een erg leuke show ja!
- Geplaatst op dinsdag 30 november 2004 13:16quote:Rut schreef:
ja idd..waar en wanneer is dat programma..
Op Dipscovery, weekdays @ 20.00h, geloof ik....
Herhaling in de middagen, omstreeks een uur of 3-4, maar dat weet ik niet zeker, heb geen programmagids bij de hand.
Is echt leuk. Laatst gingen ze testen of het gevaarlijk is om met chiliconetieten te gaan vliegen. Alles hebben ze geprobeerd om die implantaten te laten ontploffen, maar het lukte niet. Op zeer grote hoogte zetten ze een heel klein beetje uit, maar komen nog niet in de buurt van exploderen, zoals de fabel beschrijft.
dus dames, allemaal aan de nepboobies, het is niet gevaarlijk!
Weg met de theezakjesJa kijk, er is pas sprake van een drankprobleem op jonge leeftijd, als een foetus het vruchtwater heeft opgedronken en met de moederkoek tussen een pitabroodje lallend naar buiten komt - Geplaatst op dinsdag 30 november 2004 16:46Heel cool, ik kijk het ook altijd

Alleen jammer dat ze op discovery alles 10 dubbel uitzenden en je dus regelmatig dezelfde aflevering tegen komt ... - Geplaatst op dinsdag 30 november 2004 18:52Standaard iedere dag om 20.00 u voor de buis

- Geplaatst op dinsdag 30 november 2004 20:43cool programma idd

laatst gezien dat ze de fabeltjes uit de weg ruimden voor een blaastest, zaken die het apparaat zouden kunnen foppen... met mondwater was het gelukt het apparaat te foppen...
maar liefst 4,3 promille
(er zat dus alcohol in dat mondwater) - Geplaatst op dinsdag 30 november 2004 20:48Hmm, nu wordt me een zeker Timewarp-verhaal ineens een stuk duidelijker...
Bas, Martijn?
- Geplaatst op dinsdag 30 november 2004 20:52Meesterlijk programma. Discovery heeft sowieso een zeer interessante programmering. American Chopper is ook erg leuk om naar te kijken

- Geplaatst op vrijdag 26 juni 2009 16:17myhtbusters is cool
tori is cooool
die me de schommel als ie dan valt das kei grapi xDUnderneath we are golden