Username
Password
password
vergeten?

1. Fashionscene
  2. Girlscene
  3. Lifestyle
  4. Kassa verhalen

Dit onderwerp heeft 2974 reacties, en bestaat uit 119 pagina's. U bent momenteel op pagina 101 van 119.
De laatste reactie is geplaatst op 21-05-2012 22:28.

Kassa verhalen

1. Medium
    Afbeelding van Monofoob

Elise
    4,572 berichten
    Lid sinds June 2009

^Nee, dat moet je gewoon in je kassa doen.

2. Large
    Afbeelding van Eksterrr

Eksterrr
    8,999 berichten
    Lid sinds March 2010

Mocht je 'de rest' maar houden :D zou chill zijn want er zijn zeker veel mensen die die ene 10 of 15 cent laten zitten, haha.

KEEP CALM and CHIVE ON!

3. ModeratorXtra-xtra-large
    Afbeelding van Pevensie

Pev
    30,643 berichten
    Lid sinds October 2010

Bij mij kwam er gisteren een juf langs met allemaal kleine kindjes en ze gingen allemaal naar mij zwaaien, aaaawh :P

Ik merk trouwens wel dat klanten best wel veel invloed op mij hebben. Ik begin meestal hardstikke vrolijk en maak leuke praatjes, maar na 3 uur ben ik gewoon bijna chagrijnig en moe. Ik moet mezelf meer afsluiten voor het humeur van andere mensen denk ik.

Pevensie wijzigde dit bericht op 28-01-2012 13:20 met 52%
    blog. / tumblr. / katten-tumblr!

4. Medium
    Afbeelding van SilverBlueberry

SilverBlueberry
    4,143 berichten
    Lid sinds October 2009

quote:
    Pevensie schreef op 28 January 2012 @ 13:19:
    Bij mij kwam er gisteren een juf langs met allemaal kleine kindjes en ze gingen allemaal naar mij zwaaien, aaaawh :P

Ik merk trouwens wel dat klanten best wel veel invloed op mij hebben. Ik begin meestal hardstikke vrolijk en maak leuke praatjes, maar na 3 uur ben ik gewoon bijna chagrijnig en moe. Ik moet mezelf meer afsluiten voor het humeur van andere mensen denk ik.

Zéér herkenbaar :')
    Vandaag had ik echt een domme blunder. Ik was gewoon zo aan het scannen en was er helemaal niet meer bij met mijn hoofd. Toen pakte ik zonder het door te hebben dat balkje en ging door met de spullen van de volgende klant te scannen :') Haha dat was echt dom, ik schaamde me wel xD Zo zie je maar hoe saai kassawerk kan zijn dat je als een soort robot de volgende spullen gaat zitten scannen :P. Echt geestdodend is het soms. (Nouja dat komt misschien ook wel omdat ik altijd 9 uur achter elkaar werk, daar wordt je wel moe van) Maar soms is het ook wel leuk!

Sometimes I remind myself of all the things that make me feel so blessed. And then I remind myself to remind myself more often

5. Large
    Afbeelding van KOPJECHINO

Madelief
    7,608 berichten
    Lid sinds April 2010

Mensen die denken dat ze het beter weten -.-

Vrouw wilde een rookworst, vraagt ze hoelang ze hem kan bewaren na aankoop. Nou, 2 dagen in koelkast, maand in vriezer, staat op het zakje. Maar ze denkt dat de datum van de worst ook er mee te maken heeft. Maar dat is niet zo, want het staat op het zakje, en niet per worst. En de worst is echt nooit ouder dan een week, want hij wordt supersnel verkocht en pas bijgevuld als hij helemaal leeg is. Er blijft dus niets achter. Toen begon ze te zeikstralen dat de magere worst te rimpelig was. Ja daarvoor is die mager -.-

Maar gewoon het feit dat ze het niet vraagt, maar zegt dat het hier niet goed is kan ik niet tegen.

6. Small
    Afbeelding van xCrystal

Christy
    933 berichten
    Lid sinds July 2010

Op internet stonden een paar vacatures voor de Albert Heijn en ik heb dus gesolliciteerd. Stel dat ik word aangenomen, hoe gaat dat precies allemaal?

xCrystal wijzigde dit bericht op 28-01-2012 20:19 met 11%

7. Large
    Afbeelding van Eksterrr

Eksterrr
    8,999 berichten
    Lid sinds March 2010

Er zijn twee opties:
    1. Je hoort helemaal niets van ze.
    2. Ze bellen je op en nodigen je uit voor een sollicitatiegesprek. Als daaruit blijkt dat jij gemotiveerd en klantvriendelijk genoeg bent, krijg je een toets op de computer. Dit zijn hele simpele vragen, daar hoef je niet bang voor te zijn. Na de toets bekijken ze de resultaten en nemen eventueel nog een aantal dingen door. Daarna mag jij gaan meekijken bij een caissière. Dat betekent dat jij achter haar staat aan de kassa en meekijkt hoe zij scant, wat ze intypt, etc. Zij zal ook dingen aan je uitleggen. En na een paar uurtjes meekijken, mag je zelf er eens achter zitten. Je krijgt dan een eigen inlogcode en wachtwoord, ook dit leggen ze allemaal uit. Terwijl jij je eerste uurtjes achter de kassa zit, kijkt er ook nog iemand met jou mee, voor het geval dat je iets mis intoetst of zo. Gewoon om je te helpen, niet om je op elk puntje aan te vallen.
    En zo leer je hoe je het zelf moet doen en kan je voortaan zelfstandig kassa draaien. :)

KEEP CALM and CHIVE ON!

8. Small
    Afbeelding van xCrystal

Christy
    933 berichten
    Lid sinds July 2010

quote:
    Eksterrr schreef op 28 January 2012 @ 20:22:
    Er zijn twee opties:
    1. Je hoort helemaal niets van ze.
    2. Ze bellen je op en nodigen je uit voor een sollicitatiegesprek. Als daaruit blijkt dat jij gemotiveerd en klantvriendelijk genoeg bent, krijg je een toets op de computer. Dit zijn hele simpele vragen, daar hoef je niet bang voor te zijn. Na de toets bekijken ze de resultaten en nemen eventueel nog een aantal dingen door. Daarna mag jij gaan meekijken bij een caissière. Dat betekent dat jij achter haar staat aan de kassa en meekijkt hoe zij scant, wat ze intypt, etc. Zij zal ook dingen aan je uitleggen. En na een paar uurtjes meekijken, mag je zelf er eens achter zitten. Je krijgt dan een eigen inlogcode en wachtwoord, ook dit leggen ze allemaal uit. Terwijl jij je eerste uurtjes achter de kassa zit, kijkt er ook nog iemand met jou mee, voor het geval dat je iets mis intoetst of zo. Gewoon om je te helpen, niet om je op elk puntje aan te vallen.
    En zo leer je hoe je het zelf moet doen en kan je voortaan zelfstandig kassa draaien. :)
    Aah, dankjewel! Ik laat nog wel weten of ik word uitgenodigd voor een gesprek! :)

9. ModeratorXtra-xtra-large
    Afbeelding van Pevensie

Pev
    30,643 berichten
    Lid sinds October 2010

quote:
    SilverBlueberry schreef op 28 January 2012 @ 19:51:
    [...]

Zéér herkenbaar :')
    Vandaag had ik echt een domme blunder. Ik was gewoon zo aan het scannen en was er helemaal niet meer bij met mijn hoofd. Toen pakte ik zonder het door te hebben dat balkje en ging door met de spullen van de volgende klant te scannen :') Haha dat was echt dom, ik schaamde me wel xD Zo zie je maar hoe saai kassawerk kan zijn dat je als een soort robot de volgende spullen gaat zitten scannen :P. Echt geestdodend is het soms. (Nouja dat komt misschien ook wel omdat ik altijd 9 uur achter elkaar werk, daar wordt je wel moe van) Maar soms is het ook wel leuk!
    Haha dat heb ik ook wel eens gehad! Dan schaam je je kapot inderdaad :P

10. Large
    Afbeelding van levine

space bound
    10,004 berichten
    Lid sinds September 2008

quote:
    Deliphine schreef op 26 January 2012 @ 16:15:
    [...]

Als iemand dan tegen je zegt; ''hou de rest maar" mag je dat dan ook daadwerkelijk houden? :P
    hooguit geven ze je dan 40 cent fooi, daar heb ik niks aan dus die doe ik dan gewoon in de kassa.

le operation bart 141010. i just want someone elses holiday

11. Medium
    Afbeelding van agradable

hoi
    3,966 berichten
    Lid sinds January 2009

quote:
    SilverBlueberry schreef op 20 January 2012 @ 22:17:
    Ik vind het echt zielig, een oude vrouw (van 84) uit mijn woonplaats is gewoon voor de achtste keer overvallen in haar tabakszaak. Dat is toch stom O.o Volgens mij zetten die overvallen steeds weer andere overvallers op het idee om daar te proberen hun slag te slaan <_<
    ja zo zielig eh me vader woont dichtbij dat tabakzaakje loop er altijd langs als ik na de stad ga .

12. Large
    Afbeelding van CatEyes

CatEyes
    6,897 berichten
    Lid sinds December 2007

Toen ik bij AH werkte was ik een keer (dood)ziek. Ik had de hele nacht overgegeven.Had last van griep.Ik belde dus om 7 uur om te zeggen dat ik niet kan komen werken. Krijg ik dit terug 'ja maar nu is het al ochtend en nu kan je dus wel komen werken dus niet zo mopperen en gewoon komen!'
    Ik d8 wtf ? :):).
    Wat doe ik? Ik ga naar werk toe met m'n spierwitte hoofd en rode ogen.Na 30 minuten kots ik de hele kassa eronder (ja iewl). De filiaalmanager werd toen boos op mijn leidinggevende omdat ze mij niet geloofde.Lekker voor haar.

De waarheid is alleen hard voor hen die er ongehoorzaam aan zijn.

13. Large
    Afbeelding van CatEyes

CatEyes
    6,897 berichten
    Lid sinds December 2007

quote:
    MrsOdair schreef op 15 January 2012 @ 10:14:
    Ik werk bij de intertoys, en gister waren er twee ouders met een klein meisje die iets kwamen afrekenen.

ik: is het een cadeautje
    ouders: Ja, maar het hoeft niet ingepakt hoor
    ik tegen meisje: Is het voor jou, wat leuk.
    meisje: Ja want ik heb gepoept.
    ik: .... oke
    HAHAHA

De waarheid is alleen hard voor hen die er ongehoorzaam aan zijn.

14. Large
    Afbeelding van HartYou

Bianca
    6,694 berichten
    Lid sinds September 2010

quote:
    CatEyes schreef op 01 February 2012 @ 21:53:
    Toen ik bij AH werkte was ik een keer (dood)ziek. Ik had de hele nacht overgegeven.Had last van griep.Ik belde dus om 7 uur om te zeggen dat ik niet kan komen werken. Krijg ik dit terug 'ja maar nu is het al ochtend en nu kan je dus wel komen werken dus niet zo mopperen en gewoon komen!'
    Ik d8 wtf ? :):).
    Wat doe ik? Ik ga naar werk toe met m'n spierwitte hoofd en rode ogen.Na 30 minuten kots ik de hele kassa eronder (ja iewl). De filiaalmanager werd toen boos op mijn leidinggevende omdat ze mij niet geloofde.Lekker voor haar.
    laughing7.

15. Large
    Afbeelding van IDontGiveUp

D.
    7,910 berichten
    Lid sinds September 2009

Ik had afgelopen zaterdag een vrouw die vroeg of ze even haar handen mocht wassen, er had een vogel op dr hand gepoept.. echt dr hele pols zat onder, zag er niet zo fris uit..

Whatever you do in life will be insignificant but it is very important that you do it because nobody else will..

16. Medium
    Afbeelding van Samiras

blub
    3,765 berichten
    Lid sinds February 2010

quote:
    levine schreef op 28 January 2012 @ 21:03:
    [...]

hooguit geven ze je dan 40 cent fooi, daar heb ik niks aan dus die doe ik dan gewoon in de kassa.
    Nou als je van elke klant 10-40 cent zou krijgen dan tikt dat wel aan :')

17. Small
    Afbeelding van Lovet

Lovet
    288 berichten
    Lid sinds August 2010

Wat ik gisteren meemaakte... Ik zat achter de kassa en de klant die niet aan de beurt was, maar erna kwam, begon te zeuren dat ik zeker nieuw was omdat ik langzaam scande. Ik deed daarna iets perongeluk fout en ik kon het niet meer van het scherm afhalen. Begon die man in de rij helemaal te schreeuwen dat ik maar iemand moest roepen en dat hij hele erge haast had, echt niet normaal hoe die tekeer ging. Dus ik uiteindelijk iemand vragen wat ik moest doen en toen werd het opgelost. Die man bleef maar schreeuwen tegen mij, terwijl er dus niks aan de hand was?! Ik ben geen robot en maak ook wel eens fouten? Toen zei hij dat hij autistisch was en daarom zo tekeer ging. Dat snap ik dan wel, maar hij bleef steeds maar schreeuwen en zeuren, terwijl ik niks deed en ik zei ook maar niks meer terug. Toen ik zijn boodschappen had gescand en het bonnetje had gegeven, kwam hij terug. Ik had blijkbaar volgens hem teveel cola aangeslagen. Dus ik zei dat hij maar naar de service balie moest gaan. Flipte hij weer helemaal uit en er waren zelfs mensen in de rij en de kassa achter mij die zeiden dat hij eens normaal moest doen. Het bleek uiteindelijk dat ik niks fout had gedaan en dus niet teveel cola aan had geslagen. Dat vond ik nog wel leuk haha. Pff, maar ik voelde me zo rot en ik moest echt bijna huilen, wat gelukkig niet gebeurde. Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt, dat iemand zo tekeer kan gaan. Ik snap dat je een ziekte hebt, maar je moet het toch wel een beetje onder controle hebben.. Later hoorde ik dat die man altijd zit te zeuren.

18. Medium
    Afbeelding van SilverBlueberry

SilverBlueberry
    4,143 berichten
    Lid sinds October 2009

^Dat voelt echt zo rot als mensen heel pissig worden omdat er zogenaamd net iets niet naar hun zin gaat. Je moet maar zo denken, die man was toch niet normaal :') Vandaag had ik ook zoiets dat ik iemand moest bellen omdat er iets niet goed ging (en daar kon ik echt niets aan doen het was niet eens een foutje van mezelf ofzo). En zo'n oud vrouwtje zat zo tegen haar man te mopperen dat het eerst allemaal goed ging tot dit meisje. Ja nou daar bedoelde ze mij dus mee .. Ik kan er echt niet tegen dat mensen dan gelijk denken dat de cassiere slecht is ofzo :/

Sometimes I remind myself of all the things that make me feel so blessed. And then I remind myself to remind myself more often

19. Medium
    Afbeelding van ilona92

ilona
    4,124 berichten
    Lid sinds November 2007

Woehoe, vrijdag voor het eerst kassa's opgemaakt! Over twee weken voor het eerst alleen en dan krijg ik leidinggevende functies :3

20. Small
    Afbeelding van turiza

ik
    337 berichten
    Lid sinds September 2008

Ik had vandaag mn eerste werkdag in t supermarktje bij Bosrijk (vakantiepark van de efteling) en t was echt superleuk! Ik mocht meteen al gewoon alles doen, en alle gasten waren superaardig en waren zo'n lieve kindjes :D

21. Small
    Afbeelding van Lovet

Lovet
    288 berichten
    Lid sinds August 2010

quote:
    SilverBlueberry schreef op 04 February 2012 @ 19:07:
    ^Dat voelt echt zo rot als mensen heel pissig worden omdat er zogenaamd net iets niet naar hun zin gaat. Je moet maar zo denken, die man was toch niet normaal :') Vandaag had ik ook zoiets dat ik iemand moest bellen omdat er iets niet goed ging (en daar kon ik echt niets aan doen het was niet eens een foutje van mezelf ofzo). En zo'n oud vrouwtje zat zo tegen haar man te mopperen dat het eerst allemaal goed ging tot dit meisje. Ja nou daar bedoelde ze mij dus mee .. Ik kan er echt niet tegen dat mensen dan gelijk denken dat de cassiere slecht is ofzo :/
    Ja echt vervelend. Het is toch logisch dat er een keer iets misgaat, maar dat begrijpen veel mensen niet.. Normaal kan ik wel tegen zulke klanten, maar dit was echt erg.

22. Small
    Afbeelding van 1001

Lileh
    761 berichten
    Lid sinds May 2009

Weetje wat vervelend is, dat mensen soms helemaal niks zeggen en als ze hebben afgerekend gelijk weg gaan! Of dat ze wel goedemiddag alles etc zeggen, maar als ze hebben gepind verdwijnen ze ineens zonder ook maar iets te doen als doei zeggen of zwaaien ofzo, bah! Ik merk dit vooral bij kinderen.

23. Xtra-xtra-large
    Afbeelding van OBEY_

Evie
    25,324 berichten
    Lid sinds August 2010

Ik vul vakken bij de Albert Heijn.

Als ik bij iets moet op de onderste 'etage' helemaal op de grond dus, ga ik gewoon op de grond zitten. Daar doe ik echt niet moeilijk over. Ik zat dus vanmiddag op de grond met mijn linker onderbeen tegenn mijn linker bovenbeen en datzelfde bij rechts als je snapt wat ik bedoel (benen zo naar buiten geklapt dus). Komt er zo'n man aan, zegt 'ie: "Zit je lekker meisje?" dus ik zo 'ehh jahoor, anders kan ik er niet bij he:)' zegt hij weer "Nou vanaf de rechterzijkant lijk je wel op Donald Duck! Haha" Dus ik zat echt zo van juist'm, bedankt meneer :"D

Of afgelopen week stond een collega mij uit te leggen hoe ik het best blikjes tomatenpuree in die bak kon gooien. Komt een man voorbij, zegt hij: "oooohh, dus daarom zitten daar altijd deukjes in"

:"D

Nieuwe gebruikersnaam, was de oude zat. Ik was _FLABBERGASTED

24. Medium
    Afbeelding van LemonJenny

Meisje
    4,080 berichten
    Lid sinds August 2008

^ Hahaha, geweldig die eerste man. Zo zit ik er ook altijd bij :)

25. Xtra-small
    Afbeelding van yaellebel

Yael
    14 berichten
    Lid sinds November 2011

quote:
    Lovet schreef op 04 February 2012 @ 18:45:
    Wat ik gisteren meemaakte... Ik zat achter de kassa en de klant die niet aan de beurt was, maar erna kwam, begon te zeuren dat ik zeker nieuw was omdat ik langzaam scande. Ik deed daarna iets perongeluk fout en ik kon het niet meer van het scherm afhalen. Begon die man in de rij helemaal te schreeuwen dat ik maar iemand moest roepen en dat hij hele erge haast had, echt niet normaal hoe die tekeer ging. Dus ik uiteindelijk iemand vragen wat ik moest doen en toen werd het opgelost. Die man bleef maar schreeuwen tegen mij, terwijl er dus niks aan de hand was?! Ik ben geen robot en maak ook wel eens fouten? Toen zei hij dat hij autistisch was en daarom zo tekeer ging. Dat snap ik dan wel, maar hij bleef steeds maar schreeuwen en zeuren, terwijl ik niks deed en ik zei ook maar niks meer terug. Toen ik zijn boodschappen had gescand en het bonnetje had gegeven, kwam hij terug. Ik had blijkbaar volgens hem teveel cola aangeslagen. Dus ik zei dat hij maar naar de service balie moest gaan. Flipte hij weer helemaal uit en er waren zelfs mensen in de rij en de kassa achter mij die zeiden dat hij eens normaal moest doen. Het bleek uiteindelijk dat ik niks fout had gedaan en dus niet teveel cola aan had geslagen. Dat vond ik nog wel leuk haha. Pff, maar ik voelde me zo rot en ik moest echt bijna huilen, wat gelukkig niet gebeurde. Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt, dat iemand zo tekeer kan gaan. Ik snap dat je een ziekte hebt, maar je moet het toch wel een beetje onder controle hebben.. Later hoorde ik dat die man altijd zit te zeuren.
    Autisme is geen ziekte

Fashionscene is a division of Yourscene.nl. About us | Flyerzone | Contact | Handleiding | Wachtwoord?