Dit onderwerp heeft 248 reacties, en bestaat uit 10 pagina's. U bent momenteel op pagina 10 van 10.
De laatste reactie is geplaatst op 16-01-2011 23:25.
Bekeren Islam?
- Geplaatst op vrijdag 26 november 2010 20:17quote:Brod schreef op 26 November 2010 @ 20:13:
Ik zou graag die bron eens willen zien.
De Romeinen hadden trouwens nog allerhande wetten over slavernij, afgrijselijke straffen die totaal buiten proportie stonden van het misdrijf en ga zo maar door. Lijkt me sterk dat dat gebaseerd is op God.
Nou, de kruisigingsdood vonden de romeinen volgensmij ook afschuwelijk, terwijl de joden jezus (en andere misdadigers) toch echt hebben gekruisigd. Joden deden ook aan slavernij trouwens.
Maar de joden hadden ook sociale wetten. Volgensmij hadden ze een wet ter bescherming van de weduwen. Wat ongewoon was in die tijd.
Als het goed is.. maar dit is wat ik heb opgepikt uit een bijbelstudie xD en ik kan zo even geen internetmateriaal vinden.music kills the silence - Geplaatst op vrijdag 26 november 2010 20:19quote:eurasia schreef op 26 November 2010 @ 20:14:
[...]
volgens mij was dat alleen zo bij Jezus' veroordeling. een romeinse rechter, Pontius Pilates kon geen schuld ontdekken bij Jezus maar omdat het joodse volk zooo ongelooflijk aandrong zei Pilates dat ze het zelf maar uit moesten zoeken.
Ik weet het eerlijk gezegt niet meer.
Waar gaat het heen met mijn geheugen?=(music kills the silence - Geplaatst op vrijdag 26 november 2010 20:20quote:asella schreef op 26 November 2010 @ 20:17:
[...]
Nou, de kruisigingsdood vonden de romeinen volgensmij ook afschuwelijk, terwijl de joden jezus (en andere misdadigers) toch echt hebben gekruisigd. Joden deden ook aan slavernij trouwens.
Maar de joden hadden ook sociale wetten. Volgensmij hadden ze een wet ter bescherming van de weduwen. Wat ongewoon was in die tijd.
Als het goed is.. maar dit is wat ik heb opgepikt uit een bijbelstudie xD en ik kan zo even geen internetmateriaal vinden.
Dat is ook weer een hele objectieve bron
Ik heb er voor de gelegenheid mijn cursus Geschiedenis van het Privaatrecht en Geschiedenis van het Publiekrecht bijgehaald en raar maar waar, geen woord over Mozes, Jezus of God.
Alleen dat de Bijbel waarschijnlijk wel een deel zijn invloed heeft gehad op het canoniek recht, alhoewel een groot deel daarvan er niets mee te maken had. - Geplaatst op vrijdag 26 november 2010 20:22quote:Brod schreef op 26 November 2010 @ 20:20:
[...]
Dat is ook weer een hele objectieve bron
Ik heb er voor de gelegenheid mijn cursus Geschiedenis van het Privaatrecht en Geschiedenis van het Publiekrecht bijgehaald en raar maar waar, geen woord over Mozes, Jezus of God.
Alleen dat de Bijbel waarschijnlijk wel een deel zijn invloed heeft gehad op het canoniek recht, alhoewel een groot deel daarvan er niets mee te maken had.
Haha, ja ik weet het xD waardeloos.
Maargoed, ik de kerk heeft vroeger gewoon (te) veel macht gehad, ook politiek gezien. Dus het is toch redelijk logisch dat het daardoor ook gevolgen heeft gehad op politieke vlakken?music kills the silence - Geplaatst op vrijdag 26 november 2010 20:27quote:asella schreef op 26 November 2010 @ 20:22:
[...]
Haha, ja ik weet het xD waardeloos.
Maargoed, ik de kerk heeft vroeger gewoon (te) veel macht gehad, ook politiek gezien. Dus het is toch redelijk logisch dat het daardoor ook gevolgen heeft gehad op politieke vlakken?
De Kerk zeker. Maar die liet zich niet leiden door de Bijbel.. (jammer genoeg).
Je hebt twee grote bronnen van recht en dat is het Romeinse Recht en het Recht dat door de Kerk werd opgelegd. Die laatsten legden zich voornamelijk toe op het personen- en familierecht, omdat ze zo enorm veel macht konden uitoefenen (denk maar aan het erfrecht, waardoor de Kerk begunstigd werd, omdat zij de regels uitvonden en zeiden dat mensen in hun testament een deel aan de parochie moesten laten).
Maar die regels in de Bijbel (of de tien geboden van Mozes) hebben ons recht vandaag helemaal niet beïnvloed. Daarvoor zijn ze niet talrijk genoeg en de Kerk kon er ook niet genoeg winst voor zichzelf uit halen. - Geplaatst op vrijdag 26 november 2010 20:301. Vereer naast mij geen andere goden.
2. Maak geen godenbeelden, geen enkele afbeelding van iets dat in de hemel hier boven is of van iets beneden op de aarde of in het water onder de aarde. Kniel voor zulke beelden niet neer, vereer ze niet, want Ik, de HEER, uw God, duld geen andere goden naast Mij. Voor de schuld van de ouders laat Ik de kinderen boeten, en ook het derde geslacht en het vierde, wanneer ze Mij haten; maar als ze Mij liefhebben en doen wat Ik gebied, bewijs Ik hun Mijn liefde tot in het duizendste geslacht.
3. Misbruik de naam van de HEER, uw God, niet, want wie Zijn naam misbruikt laat Hij niet vrijuit gaan.
4. Houd de sabbat in ere, het is een heilige dag. Zes dagen lang kunt u werken en al uw arbeid verrichten, maar de zevende dag is een rustdag, die gewijd is aan de HEER, uw God; dan mag u niet werken. Dat geldt voor u, voor uw zonen en dochters, voor uw slaven en slavinnen, voor uw vee, en ook voor vreemdelingen die bij u in de stad wonen. Want in zes dagen heeft de HEER de hemel en de aarde gemaakt, en de zee met alles wat er in leeft, en op de zevende dag rustte Hij. Daarom heeft de HEER de sabbat gezegend en heilig verklaard.
5. Toon eerbied voor uw vader en uw moeder. Dan wordt u gezegend met een lang leven in het land dat de HEER, uw God, u geven zal.
6. Pleeg geen moord.
7. Pleeg geen overspel.
8. Steel niet.
9. Leg over een ander geen valse getuigenis af.
10. Zet uw zinnen niet op het huis van een ander, en evenmin op zijn vrouw, op zijn slaaf, zijn slavin, zijn rund of zijn ezel, of wat hem ook maar toebehoort.’
Ik hoef er vast geen tekeningetje bij te maken dat onze wet toch iets meer nodig had dan die vier dingetjes. - Geplaatst op vrijdag 26 november 2010 20:31Aan het begin zei iemand of het bekeren tot het katholicisme ook onzin is.
Mij lijkt het gewoon niks om verantwoording aan iets of iemand af te moeten leggen.
Heel beklemmend idee:S
Maar als jij je er goed bij voelt;) - Geplaatst op vrijdag 26 november 2010 20:31quote:Brod schreef op 26 November 2010 @ 20:27:
[...]
De Kerk zeker. Maar die liet zich niet leiden door de Bijbel.. (jammer genoeg).
Je hebt twee grote bronnen van recht en dat is het Romeinse Recht en het Recht dat door de Kerk werd opgelegd. Die laatsten legden zich voornamelijk toe op het personen- en familierecht, omdat ze zo enorm veel macht konden uitoefenen (denk maar aan het erfrecht, waardoor de Kerk begunstigd werd, omdat zij de regels uitvonden en zeiden dat mensen in hun testament een deel aan de parochie moesten laten).
Maar die regels in de Bijbel (of de tien geboden van Mozes) hebben ons recht vandaag helemaal niet beïnvloed. Daarvoor zijn ze niet talrijk genoeg en de Kerk kon er ook niet genoeg winst voor zichzelf uit halen.
Agree.
Maar ik denk dat veel wetten hetzelfde zijn, omdat het gewoon goede 'logische' wetten zijn. Maar het ligt er dan natuurlijk ook aan welke wetten je bedoelt, want de wetten die zeggen dat je niet meer dan een bepaald aantal meter op een dag mag lopen omdat dat werken is, slaan nergens op xD haha.music kills the silence - Geplaatst op vrijdag 26 november 2010 20:32quote:Brod schreef op 26 November 2010 @ 20:30:
1. Vereer naast mij geen andere goden.
2. Maak geen godenbeelden, geen enkele afbeelding van iets dat in de hemel hier boven is of van iets beneden op de aarde of in het water onder de aarde. Kniel voor zulke beelden niet neer, vereer ze niet, want Ik, de HEER, uw God, duld geen andere goden naast Mij. Voor de schuld van de ouders laat Ik de kinderen boeten, en ook het derde geslacht en het vierde, wanneer ze Mij haten; maar als ze Mij liefhebben en doen wat Ik gebied, bewijs Ik hun Mijn liefde tot in het duizendste geslacht.
3. Misbruik de naam van de HEER, uw God, niet, want wie Zijn naam misbruikt laat Hij niet vrijuit gaan.
4. Houd de sabbat in ere, het is een heilige dag. Zes dagen lang kunt u werken en al uw arbeid verrichten, maar de zevende dag is een rustdag, die gewijd is aan de HEER, uw God; dan mag u niet werken. Dat geldt voor u, voor uw zonen en dochters, voor uw slaven en slavinnen, voor uw vee, en ook voor vreemdelingen die bij u in de stad wonen. Want in zes dagen heeft de HEER de hemel en de aarde gemaakt, en de zee met alles wat er in leeft, en op de zevende dag rustte Hij. Daarom heeft de HEER de sabbat gezegend en heilig verklaard.
5. Toon eerbied voor uw vader en uw moeder. Dan wordt u gezegend met een lang leven in het land dat de HEER, uw God, u geven zal.
6. Pleeg geen moord.
7. Pleeg geen overspel.
8. Steel niet.
9. Leg over een ander geen valse getuigenis af.
10. Zet uw zinnen niet op het huis van een ander, en evenmin op zijn vrouw, op zijn slaaf, zijn slavin, zijn rund of zijn ezel, of wat hem ook maar toebehoort.’
Maar dat had je volgensmij zelf ook al eerder aangegeven.music kills the silence - Geplaatst op vrijdag 26 november 2010 20:36quote:asella schreef op 26 November 2010 @ 20:32:
[...]
Klopt, maar de wet bestond niet alleen uit deze 10 geboden..
Maar dat had je volgensmij zelf ook al eerder aangegeven.
Nee, maar dat was wat eurasia zei, dat het Romeinse Recht daarop gebaseerd was, en omdat ons recht gebaseerd is op het Romeinse Recht, het ook gebaseerd is op de tien geboden.
Zijn we er gewoon over uit dat de Bijbel het recht niet (of veel minder dan andere elementen) heeft beïnvloed?
- Geplaatst op vrijdag 26 november 2010 20:39
- Geplaatst op vrijdag 26 november 2010 21:09
We zijn ook zo vreselijkquote:Nicc_AFCA schreef op 26 November 2010 @ 20:13:
Nee sorry maar ik heb gewoon echt iets tegen die mensen

TUMBLR Ik heb de speld in de hooiberg gegooid. Het was allemaal mijn schuld. - Geplaatst op vrijdag 26 november 2010 22:06
Thank you very much. Wij hebben ook wat tegen mensen zoals jijquote:Nicc_AFCA schreef op 26 November 2010 @ 20:13:
Knowledge is power - Geplaatst op vrijdag 26 november 2010 22:14quote:Nicc_AFCA schreef op 26 November 2010 @ 20:13:
Ik heb iets tegen jou (:
en nee, ik ben niet gelovig - Geplaatst op vrijdag 26 november 2010 22:38Als je het wil doen moet je het gewoon zeker doen meid! Ik ben ook niet gelovig maar als jij een beetje je proces kan beschrijven kan ik kijken hoe het bij jou gaat. De mensen die hier meteen iets boompaf negatiefs zetten, vind ik toch raar :$. Als je dan geen advies hebt maar alleen een negatieve conclusie reageer dan gewoon niet !
- Geplaatst op vrijdag 26 november 2010 23:16
Heb je ook wat tegen Aissati en Özbiliz uit je geliefde club Ajax?quote:Nicc_AFCA schreef op 26 November 2010 @ 20:13:
www.beatlovingmusic.blogspot.com/ - Geplaatst op zaterdag 27 november 2010 10:37Joehoe argumenten?Druk met school!
- Geplaatst op zaterdag 27 november 2010 11:28quote:Brod schreef op 26 November 2010 @ 20:36:
[...]
Nee, maar dat was wat eurasia zei, dat het Romeinse Recht daarop gebaseerd was, en omdat ons recht gebaseerd is op het Romeinse Recht, het ook gebaseerd is op de tien geboden.
Zijn we er gewoon over uit dat de Bijbel het recht niet (of veel minder dan andere elementen) heeft beïnvloed?
Ah oke, nou ik vind het goed hoor xD
Haha.music kills the silence - Geplaatst op zaterdag 27 november 2010 11:31quote:Betsey schreef op 24 November 2010 @ 00:17:
Nee, dit zal je grootste fout in je hele leven wordenwww.Lesfruitdesanges.tumblr.com - - Geplaatst op zaterdag 27 november 2010 13:10Ik denk dat de mensen die bekeren ''de grootste fout in het leven'' vinden, weinig van de Islam afweten.Knowledge is power
- Geplaatst op zaterdag 27 november 2010 13:27quote:SLOPPYSECOND schreef op 24 November 2010 @ 00:14:
Ik vind het belachelijk, zou het zelf nooit doen.
Maar als je het zelf graag wilt, moet je het doen.
En nee, ik ben geen moslima. - Geplaatst op zaterdag 27 november 2010 17:52
En sommigen zullen bevooroordeeld zijn.quote:Pickpocket schreef op 27 November 2010 @ 13:10:
Ik denk dat de mensen die bekeren ''de grootste fout in het leven'' vinden, weinig van de Islam afweten.music kills the silence - Geplaatst op zondag 28 november 2010 14:38Upskirt. =/
- Geplaatst op zondag 16 januari 2011 23:25Up