Dit onderwerp heeft 2406 reacties, en bestaat uit 97 pagina's. U bent momenteel op pagina last van 97.
De laatste reactie is geplaatst op 23-05-2012 18:32.
Algemeen 'Op kamers' topic
- Geplaatst op dinsdag 22 mei 2012 14:52^ja sshn, maar ik ga niet studeren."Leven" is meervoud van "Lef"
- Geplaatst op dinsdag 22 mei 2012 14:58Ik hoop zo erg dat ik hier vanaf 15 juni ook kan gaan posten.
- Geplaatst op dinsdag 22 mei 2012 16:01UP!!!!!!!!"Leven" is meervoud van "Lef"
- Geplaatst op dinsdag 22 mei 2012 17:28
Ja haha ook in Nijmegen! Het wordt echt moeilijker inderdaad, besef nu ook steeds meer dat de aankomende studenten nu natuurlijk ook al wel opzoek gaan naar een kamer.. :S Ik wil zelf graag een kamer van minstens 12-14 m2 en maximaal ¤300,- en het liefst rond de campus/ umc etc. (dus niet in het centrum o.i.d.) Wat zijn jou eisen dan? En ik lees dat je niet gaat studeren, ga je er dan werken of ?quote:LOVESOME schreef op 22 May 2012 @ 08:53:
[...]
Ook Nijmegen? Shit, concurentie :'''D hahaha.
Die kamers gaan nu echt snel weg door de examenperiode die nu komt en ze worden duurder. Niet eerlijk! Wat zijn jou eisen/budget/e.d. - Geplaatst op dinsdag 22 mei 2012 17:35Ik wil ook vanaf 12-14 m² en dan is mijn budget ook rond de ¤300,- maar omdat ik weet dat dat bijna onmogelijk begint te worden, ga ik voor maximaal ¤350,- maar dan is dat echt de max! Dus geen ¤351,- :'')
En ik ga er werken inderdaad. Maar daarvoor zoek ik dus ook werk!
Ik kan een studie niet betalen, maar moet ook op kamers. Het is klaar hier thuis, na alles moet ik nu echt zelfstandig gaan. Want ik doe nu alles in het huishouden ook etc. Heb goede band met mijn moeder hoor! Heel goed zelfs, maar daarom juist. Ik sta hier stil in deze woonplaats. Heb altijd bij Nijmegen gewoond, zit er nu op school.. vrienden wonen daar. Wat doe ik hier? Vraag ik me echt af :"D haha.
Maar als jij gaat studeren, sta je al ingeschreven bij de SSHN dan?
Ik wil juist in het centrum!! Omdat ik dus ook geen OV krijg."Leven" is meervoud van "Lef" - Geplaatst op dinsdag 22 mei 2012 19:26uppppppp"Leven" is meervoud van "Lef"
- Geplaatst op dinsdag 22 mei 2012 19:31Lovesome? Zou jij misschien willen stoppen met het uppen van dit topic elke twee uren? Zo komt het hele topic nog vol te staan met alleen upjes.
- Geplaatst op dinsdag 22 mei 2012 19:42Sorry! : )
Al zijn het er steeds maar 2 per dag geweest, en niet ieder 2 uur :'')"Leven" is meervoud van "Lef" - Geplaatst op dinsdag 22 mei 2012 20:09
Volgens mij heb ik dit al eens eerder gevraagd maar waarom probeer je niet iets te vinden via de sociale huur? Krijg je meestal mooiere dingen dan particuliere studentenkamers.quote:LOVESOME schreef op 22 May 2012 @ 17:35:
Ik wil ook vanaf 12-14 m² en dan is mijn budget ook rond de ¤300,- maar omdat ik weet dat dat bijna onmogelijk begint te worden, ga ik voor maximaal ¤350,- maar dan is dat echt de max! Dus geen ¤351,- :'')
En ik ga er werken inderdaad. Maar daarvoor zoek ik dus ook werk!
Ik kan een studie niet betalen, maar moet ook op kamers. Het is klaar hier thuis, na alles moet ik nu echt zelfstandig gaan. Want ik doe nu alles in het huishouden ook etc. Heb goede band met mijn moeder hoor! Heel goed zelfs, maar daarom juist. Ik sta hier stil in deze woonplaats. Heb altijd bij Nijmegen gewoond, zit er nu op school.. vrienden wonen daar. Wat doe ik hier? Vraag ik me echt af :"D haha.
Maar als jij gaat studeren, sta je al ingeschreven bij de SSHN dan?
Ik wil juist in het centrum!! Omdat ik dus ook geen OV krijg. - Geplaatst op dinsdag 22 mei 2012 20:11vriendin van me zit ook in nijmegen.. maar ze vond pas in oktober een kamer en moet iets van 400 euro huur betalen voor 10m² maar met badkamer en keukentje..
Succes - Geplaatst op dinsdag 22 mei 2012 20:14Wanneer is het slim om je in te gaan schrijven voor een kamer als je (waarschijnlijk) na volgend jaar in Amsterdam wilt studeren?Our choices define who we are, far more than our abilities. TUMBLR 365 DAY PROJECT
- Geplaatst op dinsdag 22 mei 2012 20:16^in december al? amsterdam is meestal ook niet normaal veel vraag naar kamers...
- Geplaatst op dinsdag 22 mei 2012 20:32quote:Sparrow schreef op 22 May 2012 @ 20:14:
Wanneer is het slim om je in te gaan schrijven voor een kamer als je (waarschijnlijk) na volgend jaar in Amsterdam wilt studeren?
Eergisteren!
De wachttijden in Amsterdam zijn asociaal lang, dus het is belangrijk om zo snel mogelijk je inschrijving bij studentenwoningweb te regelen. Je mag wel maximaal 8 jaar ingeschreven staan in totaal (en je moet ingeschreven staan om via hen te huren), dus als je een 6-jarige studie met een beetje uitloop wil doen moet je je niet te vroeg inschrijven. - Geplaatst op dinsdag 22 mei 2012 20:39
Welke site? : )quote:winterwinds schreef op 22 May 2012 @ 20:09:
[...]
Volgens mij heb ik dit al eens eerder gevraagd maar waarom probeer je niet iets te vinden via de sociale huur? Krijg je meestal mooiere dingen dan particuliere studentenkamers."Leven" is meervoud van "Lef" - Geplaatst op dinsdag 22 mei 2012 20:45
Gelukkig zijn er nu nog zat kamers voor max. ¤300,- en dan nog 12 m²quote:nataschax schreef op 22 May 2012 @ 20:11:
vriendin van me zit ook in nijmegen.. maar ze vond pas in oktober een kamer en moet iets van 400 euro huur betalen voor 10m² maar met badkamer en keukentje..
Succes
maar ook weer heel veel Lindenholt. En ik heb geen OV, dus dan is het best duur als je wel veel die kant op moet."Leven" is meervoud van "Lef" - Geplaatst op woensdag 23 mei 2012 10:26
Eerste link in google bij sociale huur Nijmegenquote:
http://www.woongenoot.nl/home.htm
Waarschijnlijk zul je een afspraak moeten maken om je situatie het beste te beschrijven maar als ze dan wat voor je hebben kun je zelfs een appartementje krijgen voor een prijs lager dan sommige studentenkamers
"Alleen als er sprake is van een acute noodsituatie die buiten uw schuld is ontstaan, die onmogelijk was te voorzien en die uzelf niet kunt oplossen, bestaat er een mogelijkheid om voor een urgentieverklaring in aanmerking te komen. De procedure hiervoor kent echter strikte voorwaarden. Om te kijken of u in aanmerking zou kunnen komen voor een urgentieverklaring, vult u eerst een zogenaamde urgentiewijzer in. Deze folder, die u stap voor stap naar een eventuele aanvraag leidt, ligt klaar bij alle woningcorporaties, dus ook bij WoonGenoot. Nadat u de urgentiewijzer heeft ingevuld, wordt in een gesprek met een van onze medewerkers snel duidelijk of het verkrijgen van urgentie haalbaar is of niet. Als u een reële kans maakt, dan vertellen we u in dit gesprek ook precies hoe de verdere procedure verloopt en wat u moet doen.De ingekomen urgentieaanvragen worden voor verdere afhandeling over de woningcorporaties in Nijmegen verdeeld. Zodra uw aanvraag ontvangen is, krijgt u een ontvangstbevestiging waarbij is aangegeven welke woningcorporatie uw aanvraag verder behandelt. Deze woningcorporatie neemt met u contact op."
Daar zou je eventueel voor in aanmerking kunnen komen? Kan het altijd proberen.winterwinds wijzigde dit bericht op 23-05-2012 10:28 met 55% - Geplaatst op woensdag 23 mei 2012 10:59^ Dankjewel!
ga even nu even op de site rondkijken!"Leven" is meervoud van "Lef" - Geplaatst op woensdag 23 mei 2012 11:09Voor een urgentie kom ik iig niet in aanmerking. Ik heb een urgentie gehad (medische) vorig jaar voor de woning waar ik nu zit met mijn moeder. Maar echt, die krijg je niet zomaar. Ik was toen echt ziek. Dus nu, nu ik gewoon weer beter en alles ben, krijg ik hem niet. Want er is geen acute nood : ) gelukkig maar.
Ik kon maar 1 woning vinden wat in mijn budget is; oude graafseweg. Maar daar is geen actueel aanbod. Er was nog wel 1 andere straat, maar daar hadden al boven de 60 mensen op gereageerd. En dan geld het op inschrijftijd. Dus denk dat de sociale huur handig is om me in te schrijven maar voor nu wel gewoon te zoeken naar een studentenkamer. Want ik wil er bijvoorkeur in de zomer zitten =)
Of ik heb nog wat dingen over het hoofd gezien
Maar bedankt!!!!
"Leven" is meervoud van "Lef" - Geplaatst op woensdag 23 mei 2012 16:14oeeeeh! waarschijnlijk een kamer, als ik hem "mooi genoeg" vind dan is ie van mij!!

12m² voor ¤300,- incl g/w/e (wel exclusief internet, maar dat zou op ong ¤10,- neerkomen).
Ga dit weekend kijken!!!!!!!!
Hij zou mij nog bellen n.a.v. een kamer die ik Nijmegen op de Meijhorst had bekeken. Hij wilde die kamer aan mij geven, maar was in de war met een meisje en mij. Dus gaf de kamer aan dat andere meisje. Hij wist dat er nog een kamer vrij zou komen, dus zou mij die avond weer terugbellen. Dit heeft hij nooit gedaan.
Omdat er hier thuis veel gebeurde afgelopen weken heb ik zelf ook niet meer teruggebeld. Vandaag gedaan en toevallig gisteravond heeft hij te horen gekregen dat er een jongen vertrekt!
dus... belde op t goede moment! Hij echt zo van; Heb je nog geen kamer?!?!?! NIET?!
haha. Hij vond het echt kut voor me, ook omdat ie zich schuldig voelde mbt die kamer die hij in principe aan mij wilde geven op de Meijhorst.
Maaaar. Ben toch wel erg blij dat ik hem niet heb, want het is wel een end naar de stad. Deze kamer niet
BEN BENIEUWD!
"Leven" is meervoud van "Lef" - Geplaatst op woensdag 23 mei 2012 16:33^^ wauw super!! Is het dan een kamer in Meijhorst of?? want dat is niet echt dicht bij het centrum (of eigenlijk helemaal niet
haha) Of heb je daar ook een station in de buurt?
Ik hoop voor je dat je het wat vind en hem krijgt!
Ik heb vandaag weer 2 berichten uit de deur gedaan, eentje op een oproep zelf en één waarop iemand op mijn oproep had gereageerd! Dus hopelijk heb ik ook geluk! al vind ik het wel heel spannend eignelijk
- Geplaatst op woensdag 23 mei 2012 16:37quote:letsgetgone schreef op 22 May 2012 @ 14:58:
Ik hoop zo erg dat ik hier vanaf 15 juni ook kan gaan posten. - Geplaatst op woensdag 23 mei 2012 16:46quote:YellowFish schreef op 23 May 2012 @ 16:33:
^^ wauw super!! Is het dan een kamer in Meijhorst of?? want dat is niet echt dicht bij het centrum (of eigenlijk helemaal niet
haha) Of heb je daar ook een station in de buurt?
Ik hoop voor je dat je het wat vind en hem krijgt!
Ik heb vandaag weer 2 berichten uit de deur gedaan, eentje op een oproep zelf en één waarop iemand op mijn oproep had gereageerd! Dus hopelijk heb ik ook geluk! al vind ik het wel heel spannend eignelijk
Nee, juist vlak bij de st. Anna
blijblijblij!
Jij ook succes!!"Leven" is meervoud van "Lef" - Geplaatst op woensdag 23 mei 2012 16:46Op welke kamers heb je trouwens gereageerd
Ik heb namelijk nog wel wat kamers gezien in jou budget."Leven" is meervoud van "Lef" - Geplaatst op woensdag 23 mei 2012 16:50
Ik hoop het ook voor jullie!!!!!quote:
"Leven" is meervoud van "Lef" - Geplaatst op woensdag 23 mei 2012 18:32Aah er staan 6 kamers op het IBB complex in Utrecht beschikbaar voor onbepaalde tijd... ik wil
maar echt nog geen geld ervoor voorlopig...