Username
Password
password
vergeten?

1. Fashionscene
  2. Girlscene
  3. Lifestyle
  4. Algemeen 'Op kamers' topic

Dit onderwerp heeft 2386 reacties, en bestaat uit 96 pagina's. U bent momenteel op pagina 82 van 96.
De laatste reactie is geplaatst op 22-05-2012 17:35.

Algemeen 'Op kamers' topic

1. Medium
    Afbeelding van LisArt

Lisanne
    3,583 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    coloredmelody schreef op 02 February 2012 @ 23:42:
    [...]

Van station tot station? Ik stap bij een verlaten halte op, om vervolgens een uur later over te stappen om weer meer dan een uur in de bus zitten. Ik kom bij geen enkel station langs.
    En hoe berekenen ze je reistijd dan? Want via 9292ov.nl zijn er ook minder lange opties, maar die kloppen helemaal niet. Dan kun je 50 minuten gaan wachten omdat je altijd die overstap mist met 10 minuten terwijl het volgens 9292ov.nl wel moet kunnen.
    Volgens mij kijken ze naar het dichtstbijzijnde station, maar dat weet ik niet zeker! Als je zoiets wil weten omdat je urgentie er bijvoorbeeld vanaf hangt zou ik ze gewoon even bellen en het uitleggen, wie weet maken ze een uitzondering en kijken ze vanaf de dichtstbijzijnde bushalte o.i.d. (:

2. Small
    Afbeelding van kim1994

Kim
    846 berichten
    Lid sinds February 2009

Ik heb vanaf vrijdag een kamer in Nijmegen! :) Wel in Hatert dus de locatie is niet super, maar ik ga toch bijna nooit uit en overdag kan ik met de bus als ik geen zin heb om te fietsen. :) 300 euro voor 15 m2, dus dat valt ook best mee!

kim1994 wijzigde dit bericht op 07-02-2012 15:29 met 21%

3. Small
    Afbeelding van kirstenKETCHUP

Kirsten
    249 berichten
    Lid sinds March 2011

^Haha, dan worden we buren. Ik heb trouwens 18m2 voor 315 pm. En ik ga ook niet graag uit, dus Hatert vind ik prima en daarnaast: Lidl en Aldi in de buurt (:

'Vergeving krijgen is makkelijker dan toestemming'

4. Small
    Afbeelding van coloredmelody

Jana
    651 berichten
    Lid sinds November 2008

Bah. Ik moet binnenkort uit mijn tijdelijke kamer, maar ik heb nog steeds geen nieuwe kamer gevonden. Nouja, ik had laatst een kamer maar ik vertrouwde het niet omdat ik blijkbaar eerst de borg moest betalen voordat ik de sleutel zou krijgen. Dus nu heb ik nog geen nieuwe kamer.

5. Xtra-small
    Afbeelding van Shamu

Shamu
    79 berichten
    Lid sinds May 2011

quote:
    Shamu schreef op 31 January 2012 @ 20:41:
    Ik sta bij de SSHU steeds iets van 8e als ik reageer op de spaceboxen. Is de kans een beetje aanwezig dat ik er een toegewezen krijg? Ik weet dat dan de 7 mensen voor me allemaal af moeten haken, maar ik heb geen idee hoevaak mensen gemiddeld een kamer nemen... Wil het zo graag!
    Voor wie dit antwoord ooit nog zoekt, heb er van de week een aangeboden gekregen terwijl ik de zesde was :D Ben zo blij!

6. Small
    Afbeelding van LIKEAG6

I.
    346 berichten
    Lid sinds November 2010

quote:
    FemmevL schreef op 31 January 2012 @ 15:19:
    Ik ga volgend schooljaar (als ik mijn examen haal) studeren in Rotterdam en bij een hospita in huis wonen (oudere vrouw met 2 kinderen een van 24 en een van 29 die wegens handicap nog thuis wonen). Het is met de auto 2 uur rijden van mijn huidige woonplaats af. Maar ondanks de leuke school en mijn nieuwe kamer die ik zelf mag inrichten zie ik er enorm tegenop om deze grote stap te zetten..
    Ook zal ik mijn hobby's en mijn werk moeten opgeven omdat ik alleen het weekend 'thuis' ben en dan aandacht aan mijn familie en vrienden wil besteden.

* Heeft iemand tips hoe ik me het beste kan voorbereiden als ik naar Rotterdam ga?
    * Of een persoonlijk verhaal van een wat verlegen type die de overstap heeft gemaakt van dorpje naar stad, en hoe dat is gegaan?

Ja ik kan je wel wat vertellen over dit!

Nou, ik woonde voor dit schooljaar ook in een dorpje. Ik wilde daar eigenlijk al een tijdje uit weg, omdat ik toen beweerde dat ik me meer een stadsmeisje voelde dan verbonden met die dorpelingen.
    Ik was nooit echt verlegen, omdat ik eigenlijk een beetje 'neerkeek' op die bekrompen mensen in mijn dorp.

Ik vond redelijk makkelijk een kamer in een stad waar dat normaal niet zo makkelijk is (heb verhalen gehoord).
    Meteen de eerste kamer waar ik voor was uitgenodigd mocht ik gaan kijken ! :)

Het is ook hospita waar ik woon. Een heel groot voordeel hiervan vind ik, dat je echt veel vrijheid hebt. Je hebt niet van die stomme schoonmaak- en kookroosters, niemand kijkt je raar aan als je een keer om 4 uur stomdronken thuis komt en vervolgens nog wilt douchen en tv kijken. + ik hoef het hele huis (hier kan makkelijk een gezin in wonen) maar met 1 persoon te delen, die ook nog vaak van huis is!
    Een nadeel was wel het volgende. Ik was altijd echt een gezelschapsmens. Ik moest elke dag wel iemand zien of met mensen afspreken en in het begin kon ik het super goed vinden met mijn huisgenoot en was het ook vaak feest hier. Maar na een tijdje (ik moest ook meer tijd in school steken) hield dit op en hij had vaak vrienden hier, terwijl ik in mijn eentje op mijn kamertje zat. Hier heb ik echt aan moeten wennen, maar tegenwoordig vind ik het wel fijn :). Ik heb die rust ook wel even nodig.
    Een ander nadeel is ook dat het huis (op mijn kamer na dan) zijn eigendom is. Waarbij het kortom erop neer komt, dat somehow, ik altijd meer rekening met hem moet houden, dan hij met mij. Dat klinkt een beetje neerbuigend, maar op een paar incidentjes na, gaat dit eigenlijk best goed.

Verder vond ik het ook wel moeilijk om zomaar opeens een leven te gaan opbouwen in deze stad. Veel van mijn klasgenootjes zaten niet op kamers en buiten een paar keer een terrasje pakken buiten school, zag ik ze ook niet vaak.
    Ik merk wel dat ik iets rustiger/verlegener ben geworden in de stad. Het zijn ander soort mensen. Tevens zit ik een beetje nog met mijn accent. Als ik praat, maak ik me soms echt druk om de mening van de mensen van hier. Daarom durf ik minder snel mijn bek open te trekken en denk ik vaker: laat maar.

Nu een halfjaar later kijk ik er wel positief op terug allemaal. Ik heb veel over mezelf geleerd, ben blij dat ik eindelijk weg ben uit dat dorp en een leven opbouwen lukt steeds beter. Op school gaat het goed, heb een baan hier, dus het gaat wel steeds beter. Ik leer steeds meer mensen kennen en heb het hier naar mijn zin.

Soms denk ik wel eens: Ik wil echt in een studentenhuis wonen en het studentenleven leven.
    Maar nu denk ik dat mijn opleiding en mijn vrijheid even voorgaan. Misschien ooit op een dag :).

7. Medium
    Afbeelding van itasimisete

Thirsa Maddison
    1,784 berichten
    Lid sinds June 2009

quote:
    FemmevL schreef op 31 January 2012 @ 15:19:
    Ik ga volgend schooljaar (als ik mijn examen haal) studeren in Rotterdam en bij een hospita in huis wonen (oudere vrouw met 2 kinderen een van 24 en een van 29 die wegens handicap nog thuis wonen). Het is met de auto 2 uur rijden van mijn huidige woonplaats af. Maar ondanks de leuke school en mijn nieuwe kamer die ik zelf mag inrichten zie ik er enorm tegenop om deze grote stap te zetten..
    Ook zal ik mijn hobby's en mijn werk moeten opgeven omdat ik alleen het weekend 'thuis' ben en dan aandacht aan mijn familie en vrienden wil besteden.

* Heeft iemand tips hoe ik me het beste kan voorbereiden als ik naar Rotterdam ga?
    * Of een persoonlijk verhaal van een wat verlegen type die de overstap heeft gemaakt van dorpje naar stad, en hoe dat is gegaan?
    Ik woon momenteel zelf in Harderwijk, ook niet zo heel extreem groot en mijn vriend woont in Rotterdam. Als ik daar ben dan is het voor mij elke keer weer enorm wennen gezien het allemaal zo massaal en zo groot is. Ik denk dat je het in eerste instantie gewoon even op jezelf moet laten afkomen. Ik zou persoonlijk niet snel in Rotterdam ( Of Den Haag, of Amsterdam ) gaan wonen gezien ik echt de pesthekel aan de randstad heb, maar dat is helemaal aan jezelf natuurlijk. Het is en blijft wennen, ikzelf ben ook iets 'alternatiever' als de rest en schijnbaar leeft iedereen echt nog in de 19de eeuw ofzo, maar ik krijg hier en daar wel eens opmerkingen naar m'n hoofd, terwijl thuis iedereen gewoon lekker z'n mond houd. Er lopen daar zoveel verschillende types rond, echt onmogelijk veel. Het beste is gewoon denk ik jezelf erin gooien, netwerken, vrienden zoeken ( studie, rondom je hospita, eventueel meiden hier via het forum ) en lekker je eigen weggetje zoeken daar.

8. ModeratorXtra-xtra-large
    Afbeelding van Vivere

Viv.
    25,770 berichten
    Lid sinds November 2007

Hé, Harderwijk! Ik woon zelf in E (naast Harderwijk). Maar herken je niet op je foto, helaas.
    Edit: We hebben wel een gemeenschappelijke vriend op FB, haha! Degene die mee heeft gedaan aan The Winner Is gisteravond. Weet je vast wel :)

(Oh, en dit even niet quoten svp)

Vivere wijzigde dit bericht op 10-02-2012 12:43 met 35%
    Vivere, leef. One life to live, nothing to loose.

9. Small
    Afbeelding van CLovesFashion

Charlotte
    524 berichten
    Lid sinds August 2009

Waarschijnlijk naar Leiden of naar Utrecht :)

Leiden zal wel makkelijker zijn qua kamer!

"Today I suddenly experienced an absurd but quite valid sensation. I realized, in an intimate lightning flash, that I am no one. No one, absolutely no one." Fernando Pessoa

10. Small
    Afbeelding van CLovesFashion

Charlotte
    524 berichten
    Lid sinds August 2009

waar zal je makkelijker een kamer vinden, amsterdam of utrecht?

"Today I suddenly experienced an absurd but quite valid sensation. I realized, in an intimate lightning flash, that I am no one. No one, absolutely no one." Fernando Pessoa

11. Medium
    Afbeelding van rockangeles13

...
    1,705 berichten
    Lid sinds June 2011

Ik wil graag naar arnhem.

Alleen vraagje : wanneer is het verstandig om een kamer te regelen?? Er zijn nu wel kamers vrij alleen als ik er nu op zou reageren is dat toch raar? Dan blijft die kamer tot augustus ofzo vrij. Nouja misschien kan ik wel iets eerder heen aangezien ik een ' gap year' heb

http://stupidlovesongx.tumblr.com/

12. Medium
    Afbeelding van JaJanneke

Janneke
    1,908 berichten
    Lid sinds July 2010

quote:
    rockangeles13 schreef op 10 February 2012 @ 14:19:

Alleen vraagje : wanneer is het verstandig om een kamer te regelen?? Er zijn nu wel kamers vrij alleen als ik er nu op zou reageren is dat toch raar? Dan blijft die kamer tot augustus ofzo vrij. Nouja misschien kan ik wel iets eerder heen aangezien ik een ' gap year' heb
    Je zult m dan wel moeten betalen tot die tijd ook al zit je er niet in. Ze gaan n kamer echt niet een halfjaar niet verhuren. In Arnhem is het trouwens niet heeeeeel erg moeilijk een kamer te vinden. Ik woon er zelf en ik had binnen een maand een kamer. Ik ging wel rond deze periode zoeken. Toen zat ik midden in mn eerste schooljaar.

13. Medium
    Afbeelding van LisArt

Lisanne
    3,583 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    rockangeles13 schreef op 10 February 2012 @ 14:19:

Nee dat werkt dus niet inderdaad.. Ik zou dan eerder in mei ofzo gaan zoeken, dan ben je ook nog voor de grote horde (die met examenuitslag zit) maar dan is het nog wel te overzien qua kosten (:

14. Medium
    Afbeelding van rockangeles13

...
    1,705 berichten
    Lid sinds June 2011

Ok! :) Dankjulliewel :D

http://stupidlovesongx.tumblr.com/

15. ModeratorXtra-xtra-large
    Afbeelding van Vivere

Viv.
    25,770 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    CLovesFashion schreef op 10 February 2012 @ 14:17:
    waar zal je makkelijker een kamer vinden, amsterdam of utrecht?

Utrecht denk ik.
    Anders moet je dit maar eens lezen: http://www.nrc.nl/nieuws/...ntenkamer-flink-gegroeid/
    :)

Vivere, leef. One life to live, nothing to loose.

16. Medium
    Afbeelding van Lebisou

Merel
    3,400 berichten
    Lid sinds July 2009

Ik moet me echt eens in gaan schrijven voor een kamer in Utrecht. kut.

I'm tired of being alone, so hurry up and get here.

17. Large
    Afbeelding van LOVESOME

LOVESOME
    8,606 berichten
    Lid sinds November 2007

Ik wil een kamer in nijmegen!!!!!!!!
    Maar ik klink vast verwend; maar wil wel zelfstandig wonen.
    Een studentenhuis is ook wel goed, maar ik heb zo ontiegelijk erg rust nodig en geen regels mbt schoonmaken. Want ik moet gewoon op bed kunnen liggen als ik dat wil. En daarbij studeer ik niet, dus dan kom je al voor 90% van de studentenkamers niet in aanmerking.
    Want ik woon nu ook heel klein en ben blij met het kleinste wat er is. Dus het is niet dat ik echt verwend ben. Het liefst wil ik ook gewoon in een studentenhuis net als ieder ander (scheelt ook geld ;)) Maar tref maar een studentenhuis aan waar ze je willen hebben als niet studerend en iemand die niet altijd op kan ruimen / schoon kan maken als dat nodig is.
    Vandaar dat ik "denk" dat een klein studiootje handiger is.
    Maaaaaar ik moet eerst de revalidatie eens afwachten. Want als die doorgaat kan ik én pas over een jaar ong op kamers én zal ik een studentenhuis waarschijnlijk wel aan kunnen hoop ik.
    Maar als die niet doorgaat moet ik nu op kamers en dan het liefst in Nijmegen. Want daar zit ik nu nog een paar maanden op school en ken ik zo veel mensen. Voel me er zo veilig. Ondanks dat ik dan 70km van thuis afwoon, voel ik mij er veiliger dan in Utrecht bijvoorbeeld. Al woon ik dan maar 25km van huis af.

Lekker vaag verhaal. Moest het even kwijt (: haha.
    Is het makkelijk om een studiootje te vinden in Nijmegen, en hoeveel kost het?
    Ben al op kei veel sites aan het kijken maar schrijf me nergens in want het is dus nog niet zeker (waarschijnlijk eind deze maand).

"Leven" is meervoud van "Lef"

18. Medium
    Afbeelding van SweetPrincess20

M
    1,656 berichten
    Lid sinds June 2010

quote:
    Shamu schreef op 09 February 2012 @ 22:25:
    [...]

Voor wie dit antwoord ooit nog zoekt, heb er van de week een aangeboden gekregen terwijl ik de zesde was :D Ben zo blij!
    leuk!! ik was ook iets van 7e toen ik hem kreeg vond het vet raar :P Helaas moet ik er nu weer uit want ik studeer niet meer en ga het voorlopig ook niet meer doen..

19. Small
    Afbeelding van DeSnor

Madelon
    664 berichten
    Lid sinds May 2011

ik wil op kamers in Amsterdam maar dat is zo moeilijk en duur =[

\\When you tell the truth, you don't have to remember anything.

20. Small
    Afbeelding van Dingding

-
    475 berichten
    Lid sinds November 2007

Op kamers gaan, haha ik spaar er echt al een poos voor en het lukt aardig :)

Ik wil samen met mijn vriend samenwonen in Arnhem, en we zijn druk aan het zoeken naar een appartementje :) We proberen tussen de 550-700 euro te zitten incl g/w/e.
    Moeten papa en mama wel de hoofdhuurders zijn en wij onderhuren.

Vandaag naar de IKEA geweest en alles wat we nodig denken te hebben opgeschreven, kwam toch op een schikbarend bedrag it van ongeveer 1500 euro!
    Scheelt dat ik al jaren spaar voor uitzet (glazen, bestek, beslagkom, dat soort shizzel ^^)

Heb er onwijs veel zin in. Kan niet wachten tot we echt een kamertje hebben :D

21. Medium
    Afbeelding van LaConasse

Hannelore
    1,511 berichten
    Lid sinds December 2011

quote:
    DeSnor schreef op 13 February 2012 @ 17:06:
    ik wil op kamers in Amsterdam maar dat is zo moeilijk en duur =[
    Uilenstede, niet in het centrum maar je hebt iig iets en dan kun je vanuit daar verder zoeken.

22. Medium
    Afbeelding van LaConasse

Hannelore
    1,511 berichten
    Lid sinds December 2011

quote:
    Dingding schreef op 13 February 2012 @ 23:10:
    Op kamers gaan, haha ik spaar er echt al een poos voor en het lukt aardig :)

Ik wil samen met mijn vriend samenwonen in Arnhem, en we zijn druk aan het zoeken naar een appartementje :) We proberen tussen de 550-700 euro te zitten incl g/w/e.
    Moeten papa en mama wel de hoofdhuurders zijn en wij onderhuren.

Vandaag naar de IKEA geweest en alles wat we nodig denken te hebben opgeschreven, kwam toch op een schikbarend bedrag it van ongeveer 1500 euro!
    Scheelt dat ik al jaren spaar voor uitzet (glazen, bestek, beslagkom, dat soort shizzel ^^)

Heb er onwijs veel zin in. Kan niet wachten tot we echt een kamertje hebben :D
    Als ik jou was zou ik heel je familie laten weten dat je op kamers gaat. Vaak hebben zij op een zolder oude spullen waar zij graag vanaf willen maar die jij nog hartstikke goed kunt gebruiken.

23. Small
    Afbeelding van FICTION

klaasjan
    973 berichten
    Lid sinds May 2009

Vraagje: Hoeveel zijn jullie per maand kwijt in totaal? Ik dacht zoiets:
    -kamer 350
    -collegegeld 100 (geen idee?)
    -eten 200
    -leuke dingen 150

maar dat is 800 euro o.o volgens mij reken ik te ruim?

24. Small
    Afbeelding van kirstenKETCHUP

Kirsten
    249 berichten
    Lid sinds March 2011

quote:
    FICTION schreef op 14 February 2012 @ 18:15:
    -kamer 350
    -eten 200
    -leuke dingen 150

Collegegeld is omgerekend 143 euro per maand (of 1713,- per jaar) (als hbo student)

En waar ben je die 'leuke dingen' voor nodig? 150e per maand is veel. Ik hou, met mijn begroting, zo'n 40/50 euro over per maand.. Ik weet niet of je werkt?

'Vergeving krijgen is makkelijker dan toestemming'

25. Medium
    Afbeelding van JaJanneke

Janneke
    1,908 berichten
    Lid sinds July 2010

quote:
    FICTION schreef op 14 February 2012 @ 18:15:
    -kamer 350
    -eten 200
    -leuke dingen 150

200 euro per maand aan eten is wel veel (ik geef meestal zo rond de 100 euro uit). Maar je vergeet denk ik nog je zorgverzekering die zal ook rond de 100 euro kosten. Of hoef je die niet zelf te betalen? Collegegeld is idd ongeveer 140. Maar over leuke dingen: leuke dingen vallen niet onder je vaste lasten neem ik aan? Het is wel fijn om per maand wat geld te hebben voor leuke dingen maar 150 euro is best veel. Maargoed dat is wat je gewend bent. Als jij 150 euro over wilt hebben voor leuke dingen is 800 denk ik wel een reele berekening. Ik houd per maand ook wel ongeveer 150 over. Maar meestal zet ik dat op mn spaarrekening.

Fashionscene is a division of Yourscene.nl. About us | Flyerzone | Contact | Handleiding | Wachtwoord?