Username
Password
password
vergeten?

1. Fashionscene
  2. Girlscene
  3. Lifestyle
  4. Algemeen 'Op kamers' topic

Dit onderwerp heeft 2386 reacties, en bestaat uit 96 pagina's. U bent momenteel op pagina 3 van 96.
De laatste reactie is geplaatst op 22-05-2012 17:35.

Algemeen 'Op kamers' topic

1. Medium
    Afbeelding van Amperbroekie

Sophie
    3,351 berichten
    Lid sinds May 2010

^
    Wauw wel erg groot zo te zien! (Je betaalt er ook genoeg voor. :P)

2. Large
    Afbeelding van MJ555

Maaike
    10,615 berichten
    Lid sinds August 2008

Haha, ja, maar ik ben 21 en ik zag het echt niet zitten om op een kamer kamers te gaan, daar heb ik gelogeerd en no thank you :P

Mijn huisgenoten zeiden laatst bloedserieus:
    "Je doet het wel echt verkeerd he!"
    Ik schrok en vroeg "wat dan?
    "Nou, dat je hier al woont."
    "He, hoezo dan?"
    "Nou, je bent pas net op kamers, dus je hoort eerst in een klein kamertje te zitten waar je 2 wc's deelt met 18 mensen. Dan verhuis je naar een zolderwoning en daarna als je bijna klaar bent met studeren, ga in hier wonen omdat wij dan een kamer vrij hebben en wij jou vragen XD"

Ze maakte een grapje en dat had ik laat door, maar ik antwoordde "Waarom moeilijk doen, als je het ook in 1 keer goed kan doen" :p en daar hadden ze niets op terug. :P Maar mijn huisgenote (haar kamer is 25 m2 met open haard) is dan ook al 3 keer van kamer veranderd en dit is dus hopelijk ook de laatste keer, voor beiden een eindhalte.

*And at last I see the light and it\'s like the fog has lifted, And at last I see the light and it\'s like the sky is new. And it\'s warm and real and bright* #IamDisneyandIloveit

3. Medium

Sophie
    3,351 berichten
    Lid sinds May 2010

Ik ga nu eerst op een kamer met een eigen badkamer maar gedeelde keuken. Wel een erg kleine kamer. (12 m2 en een eigen gang met grote kast.)

Dat is in het zelfde studentencomplex waar ik nu 3 bezichtigingen heb. Vind dat voor tijdens het studeren wel prima, vooral omdat je dan aanspraak hebt in de keuken en zo.

4. Large
    Afbeelding van MJ555

Maaike
    10,615 berichten
    Lid sinds August 2008

Dat is waar, eigen badkamer is wel fijn :D hoeveel moet je betalen?
    Keuken delen kan fijn zijn als alles er goed is geregeld :)

*And at last I see the light and it\'s like the fog has lifted, And at last I see the light and it\'s like the sky is new. And it\'s warm and real and bright* #IamDisneyandIloveit

5. ModeratorXtra-xtra-large
    Afbeelding van Vivere

Viv.
    25,770 berichten
    Lid sinds November 2007

Ik wil ook op kameersss!

Vivere, leef. One life to live, nothing to loose.

6. Medium
    Afbeelding van xVlinderr

Heleen
    3,010 berichten
    Lid sinds March 2009

Als je op kamers gaat moet je overigens wel goed je budget bijhouden. Ik dacht dat het bij mij wel goed zat, maar ik merk dat ik nu elke maand toch wel krap zit. En dat komt vooral door onverwachte uitgaven (konijn ziek, lekke band, kapotte lampen, etc) en deze maand heb ik ook veel verjaardagen.. behoorlijk bagger! Als je als student even snel iets wilt bijverdienen kun je meedoen aan proefjes van psychologiestudenten. Voor mensen van de UvA is het bijvoorbeeld www.proefpersonen.net Dan moet je bijv. een uurtje even wat proefjes op een computer doen en dan heb je weer 7eu verdient, opzich wel handig! (:

flowers pop out of the street, everywhere I place my feet

7. Medium
    Afbeelding van LisArt

Lisanne
    3,583 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    kirstenKETCHUP schreef op 05 April 2011 @ 23:35:
    Ik hoop volgend jaar naar Nijmegen te gaan! Iemand enig idee hoe duur het daar ong. is? Ik krijg volledig aanvullende beurs en mijn ouders betalen niks..
    Heb me al wel ingeschreven bij de SSHN, maar ik kom 10 min. te kort voor de 1e reisurgentie ):

Goed dat je je in ieder geval al bij de SSHN ingeschreven hebt! Die hebben echt mooie kamers, en die zijn meestal ook wel echt goedkoper dan wanneer je particulier gaat zoeken (via Kamernet bijvoorbeeld).
    En als je in Nijmegen studeert en je zit in je eerste jaar, zijn er complexen waar je voorrang op krijgt omdat je nog in je eerste jaar zit. Zo heb je bijvoorbeeld Galgeveld (zoek maar eens op op de website), waar je dus voorrang op krijgt, maar dan moet je er wel zelf op reageren. Die kamers zie ik er heel vaak op staan, maar veel eerstejaars weten niet dat je er zelf op moet reageren. Zie dat als een voordeel, want daardoor maak je er dus meer kans op als je het wel weet. ;D En het ligt bijna naast de universiteit, zijn kamers met eigen badkamer tegen een betaalbare prijs, dus heel fijn!

En ja, Nijmegen is een leuke stad! <3
    Ik studeer in Tilburg, maar ik hoop ook naar Nijmegen te verhuizen. XD Mijn vriend studeert en woont er, dus ik zit er nu al vaak, maar we hopen binnenkort naar een tweepersoons-kamer van de SSHN te verhuizen. (:

(En misschien niet de bedoeling van dit topic, maar als hij z'n kamer uit gaat wil z'n hospita er een meisje in hebben en hij mag iemand aandragen / scheelt hem ook in het doorbetalen van huur... Dus als hij eruit gaat zal ik het zeker laten weten, misschien is hier wel interesse (: Vlakbij cs!)

8. Large
    Afbeelding van Califer

Kimberly
    5,009 berichten
    Lid sinds March 2009

Ik woon samen met mijn vriend sinds de Kerst op een etage. Het valt officieel onder kamers, maar wij hebben dan wel een ruime kamer. Omdat we ons beiden niet hadden ingeschreven betalen we ook best veel voor de ruimte, maar we zitten hier prima en tot we in aanmerking komen voor iets goedkopers/beters blijven we hier ook lekker. Het is elke dag wel je houden aan het budget, maar dan komen wij er prima uit.

Moet er wel bij zeggen dat we beiden elke maand een klein bedrag lenen voor een noodbudget. Dat is puur persoonlijke behoeften, ik vind dat je sowieso een noodbudget moet aanmaken. Desnoods 50 euro elke maand op de je spaarrekening of nog minder, je weet maar nooit wanneer je zomaar ineens een dure rekening binnen krijgt die je niet verwacht of wanneer er iets kapot gaat of wat dan ook.

Ook denken we erover om om de beurt een klein bedrag te gaan lenen om te sparen voor onze rijbewijs. We vinden dit een investering wat niet te lang op zich moet laten wachten en op het moment houden we te weinig geld over om daar voor te gaan sparen. Maar we twijfelen er nog over :3

9. Xtra-xtra-large
    Afbeelding van Kloot

Kloot
    26,371 berichten
    Lid sinds November 2007

Jullie moeten hier even naar kijken, is best belangrijk voor als je op zoek bent naar een kamer. : http://forum.girlscene.nl..._message/7681176#m7681176

Ik zit samen met m'n vriend op kamers op kamers maar we moeten er binnenkort uit. Nu zijn we weer druk aan het zoek maar het lukt voor geen meter.

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

10. Xtra-xtra-large
    Afbeelding van Kloot

Kloot
    26,371 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    LisArt schreef op 17 April 2011 @ 21:13:
    [...]

Goed dat je je in ieder geval al bij de SSHN ingeschreven hebt! Die hebben echt mooie kamers, en die zijn meestal ook wel echt goedkoper dan wanneer je particulier gaat zoeken (via Kamernet bijvoorbeeld).
    En als je in Nijmegen studeert en je zit in je eerste jaar, zijn er complexen waar je voorrang op krijgt omdat je nog in je eerste jaar zit. Zo heb je bijvoorbeeld Galgeveld (zoek maar eens op op de website), waar je dus voorrang op krijgt, maar dan moet je er wel zelf op reageren. Die kamers zie ik er heel vaak op staan, maar veel eerstejaars weten niet dat je er zelf op moet reageren. Zie dat als een voordeel, want daardoor maak je er dus meer kans op als je het wel weet. ;D En het ligt bijna naast de universiteit, zijn kamers met eigen badkamer tegen een betaalbare prijs, dus heel fijn!

En ja, Nijmegen is een leuke stad! <3
    Ik studeer in Tilburg, maar ik hoop ook naar Nijmegen te verhuizen. XD Mijn vriend studeert en woont er, dus ik zit er nu al vaak, maar we hopen binnenkort naar een tweepersoons-kamer van de SSHN te verhuizen. (:

(En misschien niet de bedoeling van dit topic, maar als hij z'n kamer uit gaat wil z'n hospita er een meisje in hebben en hij mag iemand aandragen / scheelt hem ook in het doorbetalen van huur... Dus als hij eruit gaat zal ik het zeker laten weten, misschien is hier wel interesse (: Vlakbij cs!)
    SSHN is inderdaad wel fijn ja. M'n vriend en ik hopen ook aanspraak te krijgen op een tweepersoons kamer van SSHN, maar je moet minstens iets van 1 tot 2 jaar geregistreerd staan. Schiet echt niks op, terwijl ik sowieso 2,5 uur moet reizen tot ik in Nijmegen ben.

11. Medium

Sophie
    3,351 berichten
    Lid sinds May 2010

@ Kloot

Ik zag het inderdaad. Ik ga sowieso niet particulier huren de eerste tijd, maar toch handig om te weten.

12. Large
    Afbeelding van MJ555

Maaike
    10,615 berichten
    Lid sinds August 2008

En kamerhulp lukt ook niet? Oproepje plaatsen :)

13. Small
    Afbeelding van Nadiaaaaaaa

Nadia
    769 berichten
    Lid sinds September 2009

Ik ga ook op kamers :)! Ben best bang, maar ik heb er ook wel veel zin in. Ik wil ook lid worden van het corps, maar weet iemand hoe veel geld je daar aan kwijt bent? Omdat je natuurlijk gewoon voor je vereniging lid wordt, maar je hebt ook mantelpakjes ed nodig. En hoe vonden degenen die het al gedaan hebben de introductie tijden? Het lijkt me namelijk heel leuk, maar ik ben ook wel bang om t in mn eentje te doen haha.

'If you don't live for something, you'll die for nothing.'

14. Medium
    Afbeelding van LisArt

Lisanne
    3,583 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    Kloot schreef op 17 April 2011 @ 21:34:
    [...]

SSHN is inderdaad wel fijn ja. M'n vriend en ik hopen ook aanspraak te krijgen op een tweepersoons kamer van SSHN, maar je moet minstens iets van 1 tot 2 jaar geregistreerd staan. Schiet echt niks op, terwijl ik sowieso 2,5 uur moet reizen tot ik in Nijmegen ben.

Dat hoeft echt niet hoor... Wij zitten nu naar Westerhelling te kijken, en die gaan meestal weg naar mensen die samen een half jaar hebben, dus dat is prima te doen :]
    Ze maken trouwens geen onderscheid in 2 jaar (of nog meer) en 1 jaar. Als je samen 1 jaar hebt krijg je gewoon voorrang op iedereen die dat niet heeft. En als andere mensen dat ook hebben gaat het op punten..

15. Xtra-xtra-large
    Afbeelding van Kloot

Kloot
    26,371 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    LisArt schreef op 17 April 2011 @ 22:25:
    [...]

Dat hoeft echt niet hoor... Wij zitten nu naar Westerhelling te kijken, en die gaan meestal weg naar mensen die samen een half jaar hebben, dus dat is prima te doen :]
    Ze maken trouwens geen onderscheid in 2 jaar (of nog meer) en 1 jaar. Als je samen 1 jaar hebt krijg je gewoon voorrang op iedereen die dat niet heeft. En als andere mensen dat ook hebben gaat het op punten..

Oh oke, ik ben toen naar zo'n SSHN gebouw geweest om te vragen en ze zeiden dat het onmogelijk was voor ons om een kamer te krijgen van SSHN.
    We zijn sinds vorig jaar september samen geregistreerd als DUO maar elke keer als we reageren krijgen we de kamer niet. We hebben toevallig ook vandaag/vorige week op Westerschelling gereageerd :)

16. Medium
    Afbeelding van LisArt

Lisanne
    3,583 berichten
    Lid sinds November 2007

Heb je dan ook nog weinig punten ofzo? (Weet niet hoe lang jullie al studeren / ingeschreven staan?)
    Want wij waren de vorige keer tweede, dus ik ga er even vanuit dat we er wel goed kans op maken nu... =p (We hebben 38 punten ofzo)

17. Medium
    Afbeelding van xVlinderr

Heleen
    3,010 berichten
    Lid sinds March 2009

quote:
    blinddate schreef op 17 April 2011 @ 22:02:
    Ik ga ook op kamers :)! Ben best bang, maar ik heb er ook wel veel zin in. Ik wil ook lid worden van het corps, maar weet iemand hoe veel geld je daar aan kwijt bent? Omdat je natuurlijk gewoon voor je vereniging lid wordt, maar je hebt ook mantelpakjes ed nodig. En hoe vonden degenen die het al gedaan hebben de introductie tijden? Het lijkt me namelijk heel leuk, maar ik ben ook wel bang om t in mn eentje te doen haha.
    Oh no een corpsbal!
    Sorry, ik heb het niet zo op het corps. Enig idee wat het allemaal inhoudt aangezien je zegt;
    quote:
    En hoe vonden degenen die het al gedaan hebben de introductie tijden? Het lijkt me namelijk heel leuk,
    Van verhalen van vrienden/neefjes hoor ik dat dat vooral niet leuk is, maargoed 'je krijgt er zo een hechte band van', dus als je daar zin in hebt vooral doen. Maar hou er wel rekening mee dat je ontzettend gekleineerd wordt en dat je soms zelfs halfdood gaat.
    Verder ben je bent er redelijk veel geld aan kwijt. Sowieso kost een lidmaatschap meestal al behoorlijk wat (verschilt per vereniging, moet je maar wat site's bekijken), je moet heel wat bier(kratten) betalen en daarnaast zoals je zegt ook kleding enzo.
    Corps is niet bepaald mijn ding zoals je misschien wel merkt, maar als jij er behoefte aan hebt zou ik het vooral doen (:

18. Small
    Afbeelding van SaressAngel

Saressa
    316 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    superdryy schreef op 05 April 2011 @ 18:06:
    Ik ga naar breda en dat is 2,5 uur reizen, dus moet ook op kamers. Nu lijkt het me niets om naar van die hospiteeravonden te gaan en in een studentenflat wonen lijkt me ook veel leuker. Iemand die in Breda op kamers zit? :)

Een vriendin van mij zit in Breda op kamers. Ze betaalt maar 250 euro, maar het is ook wel echt een kleine kamer (8m2). En ze zit ook niet in een typisch studentenhuis, maar gewoon in een rijtjeshuis in een woonwijk dat is omgebouwd tot studentenhuis. De buren hebben bijvoorbeeld een gewoon een baby xD Het is wel echt een gezellig huis en Breda is een superleuke studentenstad :)

Naar welke school ga je dan? Avans?

MUSIC ON .WORLD OFF .

19. Small
    Afbeelding van coloredmelody

Jana
    651 berichten
    Lid sinds November 2008

Ik ga denk ik eerst gewoon heen en weer reizen, en als het mij echt gaat irriteren, dan ga ik op kamers. Ik woon in feite niet erg ver van Groningen, maar ik moet wel eerst 40 minuten fietsen, 20 minuten trein en dan nog een eindje met de bus. En daar heb ik geen zin in om dat dag in dag uit te doen.

20. Medium

Sophie
    3,351 berichten
    Lid sinds May 2010

quote:
    xVlinderr schreef op 17 April 2011 @ 22:58:
    [...]

Oh no een corpsbal!
    Sorry, ik heb het niet zo op het corps. Enig idee wat het allemaal inhoudt aangezien je zegt;
    [...]
    Van verhalen van vrienden/neefjes hoor ik dat dat vooral niet leuk is, maargoed 'je krijgt er zo een hechte band van', dus als je daar zin in hebt vooral doen. Maar hou er wel rekening mee dat je ontzettend gekleineerd wordt en dat je soms zelfs halfdood gaat.
    Verder ben je bent er redelijk veel geld aan kwijt. Sowieso kost een lidmaatschap meestal al behoorlijk wat (verschilt per vereniging, moet je maar wat site's bekijken), je moet heel wat bier(kratten) betalen en daarnaast zoals je zegt ook kleding enzo.
    Corps is niet bepaald mijn ding zoals je misschien wel merkt, maar als jij er behoefte aan hebt zou ik het vooral doen (:

Weet je wat het is, er gaan veel verhalen rond over het corps, maar uit eindelijk zijn dat ook allemaal maar verhalen. De meeste verenigingen die op het corps willen lijken maar het niet zijn, zijn veel erger. Het corps zelf schijnt in het echt erg mee te vallen. Het ligt er ook een beetje aan: als jij bij je ontgroening de hele tijd een grote bek hebt, dan krijg je het zwaar. Als je gewoon zorgt dat je doet wat je moet doen hoef je geen extra erge opdrachten te doen. Sowieso zijn er heel veel regels voor ontgroeningen en het corps houd zich daar in de meeste steden extra aan omdat zij het meest gecontroleerd worden.

Ik ga zelf toch liever bij een wat minder corporale vereniging. Het kost wel heel veel geld geloof ik.

21. Large
    Afbeelding van Califer

Kimberly
    5,009 berichten
    Lid sinds March 2009

Ik heb trouwens mijn kamer gevonden via Kamernet. Mijn ouders emigreren deze zomer, dus er zat haast achter maar ik zat serieus binnen een week in mijn nieuwe huisje. Ik zal wel erg geluk hebben, maar het is niet onmogelijk om iets te vinden via zo'n site hoor en ik ziet hier erg prettig :3

22. Large
    Afbeelding van MJ555

Maaike
    10,615 berichten
    Lid sinds August 2008

Na klopt, zo'n site is ideaal. Toen ik echt begon met zoeken, had ik binmen twee maanden ons appartement gevonden. Heel fijn: gevonden in februarie, en mijn vriendin moest 16 april Uit haar kamer, we konden 1 april er in, ook genoeg tijd om een huisgenoot te vinden.

23. Large
    Afbeelding van MJ555

Maaike
    10,615 berichten
    Lid sinds August 2008

@Califer, hoe Disney is jou huis?

24. Small
    Afbeelding van Nadiaaaaaaa

Nadia
    769 berichten
    Lid sinds September 2009

quote:
    xVlinderr schreef op 17 April 2011 @ 22:58:
    [...]

Oh no een corpsbal!
    [...]
    Ik bedoel de introductietijd van de stad & alle studies samen he, niet de ontgroening, want ik weet dat die kut is en ik weet ook wel redelijk wat het inhoudt, alleen ik kan gewoon niet echt veel vinden over de kosten.

'If you don't live for something, you'll die for nothing.'

25. Medium
    Afbeelding van xVlinderr

Heleen
    3,010 berichten
    Lid sinds March 2009

quote:
    blinddate schreef op 18 April 2011 @ 17:16:
    [...]
    Ik bedoel de introductietijd van de stad & alle studies samen he, niet de ontgroening, want ik weet dat die kut is en ik weet ook wel redelijk wat het inhoudt, alleen ik kan gewoon niet echt veel vinden over de kosten.

Ah okée. Nou ik kan je zeggen dat de introductie week in Amsterdam iig heel erg tof is! Ik heb hem afgelopen jaar gehad, was echt heel gaaf. De studies zelf organiseren vaak ergens in de 1e of 2e maand van het semester nog een introductieweekend, en dat is meestal ook erg gezellig (:
    En ik dacht dat ik vaak op de site's van verenigingen prijzen had gezien, maar ik zie zojuist dat ik in de intreeweek toen een boekje had gekregen met verenigingen met prijzen. Ik heb het een beetje doorgebladerd en de prijzen verschillen van 15,- tot 180,- per jaar. Die 180eu was uiteraard een corps. En dat is dan alleen je lidmaatschap. Feesten, borrels en weekendjes weg komen daar nog bij!

Fashionscene is a division of Yourscene.nl. About us | Flyerzone | Contact | Handleiding | Wachtwoord?