Username
Password
password
vergeten?

1. Fashionscene
  2. Girlscene
  3. Liefde & Boys
  4. Samenwonen een hel??

Dit onderwerp heeft 70 reacties, en bestaat uit 3 pagina's. U bent momenteel op pagina 3 van 3.
De laatste reactie is geplaatst op 02-08-2011 20:25.

Samenwonen een hel??

1. Ultra-large
    Afbeelding van Fossil

Troll
    60,908 berichten
    Lid sinds December 2008

Pff. Kies voor je jezelf en je eigen geluk.

Trollolol

2. Xtra-large
    Afbeelding van DeanWantsPie

Alexandra
    19,430 berichten
    Lid sinds March 2009

quote:
    Fossil schreef op 27 July 2011 @ 15:29:
    Pff. Kies voor je jezelf en je eigen geluk.

- Ik was LOVEforSPN - :' )

3. Large
    Afbeelding van Amethist

blackholesun
    5,692 berichten
    Lid sinds March 2009

je moet hem eens laten uitleggen waarom hij het zo graag wilt

4. Small
    Afbeelding van LFxOUT

Last Flight Out
    237 berichten
    Lid sinds July 2008

Hij komt wel dwingend over, ik vind niet dat hij het recht heeft om zo te doen (of te zeggen van: als je over 2 jaar niet wilt trouwen ga ik bij je weg).

Anderzijds, hij wil vast graag een toekomst met je opbouwen en dat kan ook tijdens je studie, wanneer je bijv zou gaan samenwonen (bijv na twee jaar?). Alleen moet hij je dan niet verplichten om te trouwen + helft huur + helft meubels te gaan betalen, en moet alles wel goed gaan tussen jullie.
    Ik kan me wel voorstellen dat hij het misschien een vervelend idee vind als het nog zolang duurt voordat jullie samen kunnen wonen, maar uit je verhaal vraag ik me af of er niet meer achter zit (totale controle willen hebben ofzo?).
    Btw trouwen kost superveel geld, dus dat zal er sowieso niet inzitten, en als je niet helemaal zeker bent moet je dat sowieso niet doen!

In ieder geval klinkt het niet alsof ik ermee zou gaan samenwonen, wellicht nog paar x goed praten met hem!

5. Xtra-small
    Afbeelding van Tijger2011

Saar
    16 berichten
    Lid sinds July 2011

ik heb er met hem over gepraat, en tijd gevraagd om er eerst goed over na te denken hij zegt bij zijn besluit te blijven. Maar hij heeft gezegd dat hij alles betaald voor ons 2 en dat ik alleen mijn studiefinanciering hoef in te brengen en als de studie niet moeilijk is er een partime baantje bij nemen. Na mijn studie breng ik dan ook gewoon geld in het huishouden etc.. ik ga er eerst goed over nadenken en wat tijd voor mezelf nemen. Want ik wil niet dat me studie er onder gaat lijden.

6. Xtra-small
    Afbeelding van Tijger2011

Saar
    16 berichten
    Lid sinds July 2011

ik vind jullie reacties heel erg aardig juist omdat iedereen in onze omgeving hem gelijk geven!! ik heb er ook zeker wat aan ik ga alles goed door lezen jullie adviezen er goed over nadenken en een beslissing nemen, want heb hem bedenk tijd gevraagd.

7. Small
    Afbeelding van Chickyconcarne

Amy
    470 berichten
    Lid sinds June 2010

Kap het af meid... Echt! Je wil je studie goed doen of gewoon niet. Ga niet halverwege!

8. Small
    Afbeelding van OnlyOneShot

M
    249 berichten
    Lid sinds May 2011

Kappen ermee.. hoeveel je ook van iemand houdt, you'll get over it. Ook al duurt de liefdesverdriet misschien een paar maanden of langer. Je moet ALTIJD voor jezelf kiezen. Ik zeg altijd maar: Je mag jezelf nooit verliezen. In dit geval zie ik dat jij jezelf aan het verliezen bent en je leven aan hem overlaat en maar doet wat hij wil om hem te plezieren om zo ellende te voorkomen. FOUT. Besef hoe hij je chanteert en hoe respectloos hij doet tegenover jou. En sowieso: studie gaat altijd voor, want zonder papiertje kom je nergens in deze wereld.. dus ik zeg: kies voor jezelf. Stel hem een ultimatum: Óf hij kiest voor jou en dus ook je situatie en hij accepteert hoe jij je erbij voelt en hij heeft hierbij dus ook het geduld. Óf het is over en dan zoekt-ie maar een ander (ff grof gezegd).

9. Large
    Afbeelding van VintageROCKS

Elisa
    9,078 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    OnlyOneShot schreef op 31 July 2011 @ 00:56:
    Kappen ermee.. hoeveel je ook van iemand houdt, you'll get over it. Ook al duurt de liefdesverdriet misschien een paar maanden of langer. Je moet ALTIJD voor jezelf kiezen. Ik zeg altijd maar: Je mag jezelf nooit verliezen. In dit geval zie ik dat jij jezelf aan het verliezen bent en je leven aan hem overlaat en maar doet wat hij wil om hem te plezieren om zo ellende te voorkomen. FOUT. Besef hoe hij je chanteert en hoe respectloos hij doet tegenover jou. En sowieso: studie gaat altijd voor, want zonder papiertje kom je nergens in deze wereld.. dus ik zeg: kies voor jezelf. Stel hem een ultimatum: Óf hij kiest voor jou en dus ook je situatie en hij accepteert hoe jij je erbij voelt en hij heeft hierbij dus ook het geduld. Óf het is over en dan zoekt-ie maar een ander (ff grof gezegd).
    Helemaal mee akkoord.

10. Large
    Afbeelding van VintageROCKS

Elisa
    9,078 berichten
    Lid sinds November 2007

En als mensen uit je omgeving hem gelijk geven: laat ze maar eens dit topic lezen :)

11. Small
    Afbeelding van IHaveADream

N
    309 berichten
    Lid sinds August 2010

Wake up...als die gast zegt: We trouwen binnen 2 jaar anders ben ik weg, denk je dan echt dat hij net zoveel van jou houdt als jij van hem? Waarom zou hij anders weg gaan als je niet binnen die tijd trouwt? Het gaat er toch om dat je samen bent en niet of het op papier staat? Als je nu voor hem kiest zet jij je leven, studie op het spel voor iemand die jou vermoedelijk binnen 3 jaar weer gaat verlaten, hoe lullig dat ook klinkt. Lees alle reacties nog een keer na en bekijk het vanuit een ander perspectief. Zeg eens niet: Ja maar ik hou zoveel van hem. Kijk ook eens hoe veel hij van jou houdt.

\'Gave you all I had and you tossed it in the trash\'

12. Large
    Afbeelding van BlowMeAway

Marloes
    7,919 berichten
    Lid sinds September 2009

Zeg hem gewoon dat jij eerst je studie wil afmaken voor je wil trouwen of samenwonen, en dat als hij dat niet accepteert hij lekker op kan rotten. Als jij nog studeert is het logisch dat je geen geld hebt voor een heel eigen huis en een bruiloft, omdat je gewoon nog niet fulltime kan werken? Dat moet hij toch ook snappen, en anders is hij echt dom en ben je beter af zonder hem.

Do you ever put your arms out and just spin and spin? Well, that\'s what love feels like. Everything inside you tells you to stop before you fall, but you just keep going.

13. Xtra-xtra-large
    Afbeelding van dormant

Esmée
    36,721 berichten
    Lid sinds November 2007

Je studie. Daar heb je zo te lezen meer aan.
    En die man moet niet beginnen over 'liefde' want zo te lezen weet hij zelf niet eens wat dat inhoud.

Druk met school!

14. Xtra-xtra-large
    Afbeelding van Kloot

Kloot
    26,371 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    dormant schreef op 01 August 2011 @ 17:32:
    Je studie. Daar heb je zo te lezen meer aan.
    En die man moet niet beginnen over 'liefde' want zo te lezen weet hij zelf niet eens wat dat inhoud.

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

15. Small
    Afbeelding van TheHardestPart

veerle
    233 berichten
    Lid sinds July 2008

@ dormant

idd!

I love you so, but why I love you, I never know

16. Medium
    Afbeelding van BettiePage

Charlotte
    3,245 berichten
    Lid sinds November 2007

Het is duidelijk dat 't leeftijdsverschil jullie parten speelt (al vind ik dat jij nog de volwassenste bent). Ik zou gewoon stoppen met de relatie...Samenwonen zou juist de hemel moeten zijn...Hij eist zoveel van je en zet je onder druk, dat recht heeft hij niet!

It\\\'s not true I had nothing on, I had the radio on - Marilyn Monroe

17. Large
    Afbeelding van whatashame

Kelsey
    8,867 berichten
    Lid sinds May 2008

Binnen 2 jaar trouwen jullie anders gaat ie weg?
    Ben hem voor aub, dit is echt niet goed!

BLOG: http://overthewedge.blogspot.com

18. Xtra-small
    Afbeelding van Dothewalk

I have a name
    68 berichten
    Lid sinds September 2009

Oke,
    Ik zou zeker niet gaan samenwonen/trouwen. Ik heb twee vriendinnen die zijn gaan samenwonen, en zijn nu allebei inmiddels weer apart gaan wonen.
    Je bent jong. en als hij zegt dat hij wil trouwen en anders bij je weg, dan manipuleert hij je.
    Je moet je zeker niet laten manipuleren, ook al houd je nog zoveel van hem.
    Ik heb het zelf ook meegemaakt. en het is belangrijk echt duidelijk te krijgen voor jezelf wat jij wil met je leven.
    Als je twijfelt, moet je het niet doen. Je wilt niet spijt krijgen en op zo'n jonge leeftijd een scheiding achter de rug hebben met alle gevolgen van dien.
    Niet dat dat hoeft te gebeuren, helemaal niet. maar het is echt belangrijk er achter te komen wat JIJ wit.

Laat je hem niet je leven bepalen, jij bent wie je bent, en as je zoo twijfelt, is dat toch al duidelijk genoeg?
    Ik snap dat het moeilijk is, kan me er helemaal in verplaatsen
    maar het gaat nu om jou, en als je bang bent om alleen te komen te staan als je niet ingaat op zijn argumenten, dat is niet waar.

Whatever you do, het komt wel goed :)

19. Medium
    Afbeelding van Kraplapje

Manon
    4,651 berichten
    Lid sinds September 2008

Okee, een vriend die geen respect heeft voor je carierre kan de boom in!
    damn, omdat hij 30 is en snel wil trouwen, moet jij je carierre opgeven.
    Hoe leuk hij ook wel niet is, ik zou dit echt niet pikken!
    Als hij niet met jouw keuze akkoord gaat ie t afgelopen, zo simpel is het!

www.twitter.com/Kraplapje

20. Large
    Afbeelding van Largeonline

Jessica
    11,308 berichten
    Lid sinds July 2010

quote:
    faalhaasje schreef op 26 July 2011 @ 23:35:
    serieus, lees het eens na. lees na wat je net allemaal gezegd hebt.
    'hij wil. hij vindt. ik moet'. dit klopt niet meisje, dit klopt écht niet.

21. Xtra-large
    Afbeelding van Lacrima

Lacrima
    18,019 berichten
    Lid sinds April 2011

Ik denk dat jij diep in je hart zelf wel weet of je met hem moet stoppen of niet.
    Om eerlijk te zijn: Ik zal er wel mee stoppen, misschien is het lastig, maar hij chanteert je! Hij dwingt je als het ware met hem te trouwen. Het klinkt alsof hij je wil omkopen om voor hem te kiezen. Ik citeer: 'Maar hij heeft gezegd dat hij alles betaald voor ons 2..'
    Maar inderdaad zoals DoTheWalk al zegt: Whatever you do, het komt wel goed.

Do not change who you are for anyone. If God, in all his wisdom, made you the way you are, he did it for a reason.

Fashionscene is a division of Yourscene.nl. About us | Flyerzone | Contact | Handleiding | Wachtwoord?