Dit onderwerp heeft 29 reacties, en bestaat uit 2 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 2.
De laatste reactie is geplaatst op 21-04-2011 12:58.
De Hik
- Geplaatst op zaterdag 09 december 2006 02:39Waarom is daar nog geen geneesmiddel voor?
Gewoon een pilletje als een asperine of zo?
Vokking irritant
- Geplaatst op zaterdag 09 december 2006 03:05Heb het al een jaar of tien. Zelfs voor bij Fysio gelopen. Niks helpt.
Trooste, ik heb het ELKE dag zoŽn zes tot acht keer - Geplaatst op zaterdag 09 december 2006 03:09een glas pils achter over klappen helpt...^_^
- Geplaatst op zaterdag 09 december 2006 09:10je moet zoveel mogelijk lucht inademen, en dan vasthouden. helpt heel snel. maar wel echt veel lucht inademen!If we had more time for discussion we should probably have made a great many more mistakes. (Trotski)
- Geplaatst op zaterdag 09 december 2006 10:09

- Geplaatst op zaterdag 09 december 2006 10:33quote:Miss Terious schreef:
Heb het al een jaar of tien. Zelfs voor bij Fysio gelopen. Niks helpt.
Trooste, ik heb het ELKE dag zoŽn zes tot acht keer
- Geplaatst op zaterdag 09 december 2006 11:50Als ik de hik heb, let ik gewoon enkele seconden erop dat ik rustig en goed adem haal en dan is het over
Kan het zelf stoppen 
- Geplaatst op zaterdag 09 december 2006 11:51
Jeetje dat lijkt me echt te irritant zeg.quote:Miss Terious schreef:
Heb het al een jaar of tien. Zelfs voor bij Fysio gelopen. Niks helpt.
- Geplaatst op zaterdag 09 december 2006 11:53
inderdaad ... de hele tijd naast iemand zitten die constant loopt te hikkenquote:Trudy M. schreef:
Jeetje dat lijkt me echt te irritant zeg.quote:Heb het al een jaar of tien. Zelfs voor bij Fysio gelopen. Niks helpt.

- Geplaatst op zaterdag 09 december 2006 12:18M'n collega's vinden het dolkomisch. Ik vind het zwaar irritant. Ga er binnenkort ook maar weer eens voor naar de dokter. Het lijkt de laatste tijd ook weer erger te worden. Gisteren op werk van 10 tot 11 continue en 's middags zou nu en dan 6 hikjes per keer ofzo. Maar als het van die hele zware hik is, die zowat uit je tenen komt dan is het helemaal erg. Gaan op een gegeven moment je ribben ook pijn doen enzo.
- Geplaatst op zaterdag 09 december 2006 12:22quote:Miss Terious schreef:
M'n collega's vinden het dolkomisch. Ik vind het zwaar irritant. Ga er binnenkort ook maar weer eens voor naar de dokter. Het lijkt de laatste tijd ook weer erger te worden. Gisteren op werk van 10 tot 11 continue en 's middags zou nu en dan 6 hikjes per keer ofzo. Maar als het van die hele zware hik is, die zowat uit je tenen komt dan is het helemaal erg. Gaan op een gegeven moment je ribben ook pijn doen enzo.
Ja heb het nu al eens dat het pijn gaat doen als je te lang de hik hebt.
Ik moet bij de hik altijd denken aan die aflevering van Medisch Centrum West dat zo'n dokter een stuk appel niet goed doorslikte ofzo en toen ook de hele tijd de hik had tot heel erge pijn aan toe. - Geplaatst op zaterdag 09 december 2006 12:46Denken aan een wit paard helpt
bij mij wel iig .... - Geplaatst op zaterdag 09 december 2006 21:00Miss!! Wat erg!
Hoop dat je dokter er iets tegen heeft!
Wat ik wel eens heb gehoord dat helpt (maar natuurlijk nog nooit heb geprobeerd
) is een vinger in je kont steken
Schijnt echt te helpen.
Laat je ff weten of het werkt?
- Geplaatst op zaterdag 09 december 2006 21:44Jakkes zeg fies mens

Hehehe
- Geplaatst op zaterdag 09 december 2006 21:46Het helpt!!!

- Geplaatst op zaterdag 09 december 2006 21:49quote:partyondude schreef:
Jakkes zeg fies mens
Hehehe
Nou als het werkt
Heb het serieus ergens serieus gelezen
Maar ik ga het pas proberen als ik van iemand gehoord heb dat het werkt natuurlijk
- Geplaatst op zaterdag 09 december 2006 21:51Heb meestal de hik op werk, ga het daar maar niet uitproberen

- Geplaatst op zaterdag 09 december 2006 21:59quote:Miss Terious schreef:
Heb meestal de hik op werk, ga het daar maar niet uitproberen
Ff snel in de wc

- Geplaatst op zondag 10 december 2006 15:18quote:Miss Terious schreef:
M'n collega's vinden het dolkomisch. Ik vind het zwaar irritant. Ga er binnenkort ook maar weer eens voor naar de dokter. Het lijkt de laatste tijd ook weer erger te worden. Gisteren op werk van 10 tot 11 continue en 's middags zou nu en dan 6 hikjes per keer ofzo. Maar als het van die hele zware hik is, die zowat uit je tenen komt dan is het helemaal erg. Gaan op een gegeven moment je ribben ook pijn doen enzo.
Wat je kunt proberen is het volgende:
lokaliseer het exacte midden van je sleutelbeen, leg je vinger op die plek. Vervolgens stevig in het zachte weefsel achter die plek drukken, het liefst loodrecht naar beneden. (je drukt dus feitelijk achter het sleutelbeen). De druk gedurende 20 - 30 seconden aanhouden.
Kan zowel links als rechts toegespast worden, helpt ook tegen oprispingen en dergelijke....
Er is nog wel een punt, maar dat is moeilijker te lokaliseren.Ja kijk, er is pas sprake van een drankprobleem op jonge leeftijd, als een foetus het vruchtwater heeft opgedronken en met de moederkoek tussen een pitabroodje lallend naar buiten komt - Geplaatst op zondag 10 december 2006 15:43En dan druk je je halsslagader dicht en pleur je vanzelf uit je stoeltje

Ben je zeker van de hik af
- Geplaatst op zondag 10 december 2006 15:47
De prostaat cq G-spot?quote:Robbie schreef:
Er is nog wel een punt, maar dat is moeilijker te lokaliseren.quote:M'n collega's vinden het dolkomisch. Ik vind het zwaar irritant. Ga er binnenkort ook maar weer eens voor naar de dokter. Het lijkt de laatste tijd ook weer erger te worden. Gisteren op werk van 10 tot 11 continue en 's middags zou nu en dan 6 hikjes per keer ofzo. Maar als het van die hele zware hik is, die zowat uit je tenen komt dan is het helemaal erg. Gaan op een gegeven moment je ribben ook pijn doen enzo.
Conscia mens recti, famae mendacia ridet. - Geplaatst op zondag 10 december 2006 15:50
Doe ik ook, zo over inderdaadquote:Trudy M. schreef:
Als ik de hik heb, let ik gewoon enkele seconden erop dat ik rustig en goed adem haal en dan is het over
Kan het zelf stoppen 

- Geplaatst op zondag 10 december 2006 15:55quote:partyondude schreef:
En dan druk je je halsslagader dicht en pleur je vanzelf uit je stoeltje
Ben je zeker van de hik af
Waar heb jij je halsslagader lopen?
Mocht die bij jou langs je sleutelbeen lopen dan adviseer ik toch echt eens bezoekje aan de vee-arts, ouwe zandhaas
Ja kijk, er is pas sprake van een drankprobleem op jonge leeftijd, als een foetus het vruchtwater heeft opgedronken en met de moederkoek tussen een pitabroodje lallend naar buiten komt - Geplaatst op zondag 10 december 2006 16:28Adem inhouden en blijven slikken tot je echt neit meer kan (stuk of 4 keer),
werkt bij mij altijd
- Geplaatst op zondag 10 december 2006 17:02quote:maus... schreef:
een glas pils achter over klappen helpt...^_^
hehe, als ik dat te vaak doe krijg ik juist de hik
heb dat nu al 2x keer gehad, en ik kwam gewoon niet van die hik af
drinken gaat dan ook niet. te irritant.