Username
Password
password
vergeten?

1. Fashionscene
  2. Lifestyle
  3. Gezondheid & zo
  4. Waar ben je uit eten geweest en wat vond je ervan?

Dit onderwerp heeft 412 reacties, en bestaat uit 17 pagina's. U bent momenteel op pagina 3 van 17.
De laatste reactie is geplaatst op 09-05-2012 09:59.

Waar ben je uit eten geweest en wat vond je ervan?

1. Xtra-large
    Afbeelding van Rrrrobbie

Robèrt
    16,126 berichten
    Lid sinds November 2007

Gisteren met collega's gaan eten in De Ontmoeting in Nijmegen (Graafseweg)
    Tapas.
    Vond het eten en de bediening niet bijzonder, maar het was wel gezellig

In Arnhem zit een Chinees restaurant, Memories of Asia (Velperplein)
    Aanrader!! Wel voldoende cash meenemen.!!
    En in Den Bosch zit een klein Thais restaurantje met een bijzonder smaakvolle en betaalbare keuken!! Naam ben ik ff kwijt

Ja kijk, er is pas sprake van een drankprobleem op jonge leeftijd, als een foetus het vruchtwater heeft opgedronken en met de moederkoek tussen een pitabroodje lallend naar buiten komt

2. Medium
    Afbeelding van Mare

3,866 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    Esther schreef:

Ook een topper voor weinig geld is de Goede Mannen in Haarlem. http://www.degoedemannen.nl/2005/01/home.html :wub:

jaaahh lekker :wub:

Gister bij Lieve:

THANK YOU FOR SMOKING
    Komkommersalade met majoraan en gerookte makreelmousse
    * * Chardonnay California, Cedar Wood, 2005, U.S.A.

DE KONINCKLIJKE SOEP(veg)
    Mosterdsoep met de Koninck en knoflookcroutons

HEET VAN DE NAALD
    In truffelbouillon gegaard kalfsnaaldstuk op gekookte Rosevalaardappelen
    #Droë Rooiwijn, Wildebosch, 2005, Zuid Afrika

KLARE WIJN
    Gegrilde biefstuk met een karamel van rode wijn en vanille de Bourbon
    #Valdepenãs Reserva, Castillo las Zarzas, 2000, Spanje

BELGISCHE KAZEN
    Selectie Belgische kazen met huisgemaakte tomatenjam
    Cabernet Sauvignon, Las Rocas, 2005, Chili

Ik ben n u nog aangeschoten :blush:

3. Large
    Afbeelding van NaomiMaryati

11,168 berichten
    Lid sinds November 2007

@ Mare:

Blender is erg lekker!!! Fusion keuken
    Heb daar een Blog sessie met MSN georganiseerd.
    Heerlijk eten! Leuk ingericht en superaardige eigenaar.

4. Medium
    Afbeelding van loeszie

Marloes
    1,347 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    manteltje schreef:
    quote: zippo
    Mare, Lieve klinkt errug aangenaam :o
    Daar wilde ik altijd nog eens gaan eten, zit ook in een heel mooi pandje aan een Amsterdamse gracht :wub:

Pfffffffff de eigenaar is echt een doortrapte eikel, ik heb er vroeger 3 jaar gewerkt en ben nu nog een een jurisch gevecht met hem omdat hij ons zwart uitbetaalde en hij na 8 jaar geld van zijn oud-werknemers eist :hamer:

Dat even terzijde. Heerlijk eten dat dan weer wel :rolleyes:

5. Medium
    Afbeelding van loeszie

Marloes
    1,347 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    manteltje schreef:
    *knip
    Ik wil van jullie weten waar je uit eten bent geweest en wat je ervan vond?

Waar ligt het: binnenstad, buitenstad, aan het water?
    Hoe is het interieur/sfeer: modern, sjiek, design, bruine kroeg?
    Wat heb je gegeten en was het lekker simpel, goddelijk, wat heb je onthouden goed of slecht, en hoe was de prijs?

En eventueel een link naar de website B)

Mijn all time favorite restaurant ligt verstopt in de buurt van het Amstelstation (Ringdijk 23) La Vallade. Met in de zomer een superterras :wub:

Even een omschrijving: Landelijk interieur vol Antiek uit Frankrijk, s'zomers een groot terras vol bakken bloemen, de late zon die over het dorpse Ringdijk schijnt...een bijzonder plekje.

Al vijftien jaar hetzelfde concept: een vijfgangendiner voor 27,50, elke avond hetzelfde menu afhankelijk van de kok..Ze beginnen altijd met een voorgerecht als anitpasta of soep, dan een overheerlijke salade, daarna het hoofdgerecht, daarna een bordje met verschillende kazen en tot slot een dessert...

Mmmm ik denk dat ik mijn reservering voor mijn verjaardag morgen toch maar ga omboeken naar La Vallade :lol: :wub:

6. Medium
    Afbeelding van loeszie

Marloes
    1,347 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    grimmetje schreef:
    Geweldig topic :blush: Ben dol op eten en uit eten gaan (geldverspilling?? Heerlijk een avondje genieten! ) *knip

Verder ben ik laatst bij Pakhuis de Zwijger geweest. Het is er erg licht en modern, vond het zelf wel leuk, maar is niet heel romantisch. Eten is daar erg lekker, volgens mij wisselt de kaart vrij vaak. Veel seizoensproducten en allemaal vers. Had daar ravioli gevuld met groente (weet niet meer welke :( ), erg fijn. Als toetje is het chocotaartje goddelijk, deze maken ze vers (duurt 15 min). Knapperig van buiten en nog heerlijk stroperig van binnen, met een beetje vanillesaus.
    Dat hoorde ik al van Pakhuis, dat het zo akeling licht is, was zonde, je wilt toch een beetje sfeer hebben terwijl je lekker smult? Vreemd hoor <_<

7. Medium
    Afbeelding van loeszie

Marloes
    1,347 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    El Pino schreef:
    ik ga binnenkort bij Fifteen eten in Amsterdam.. is dat wat??
    Ik heb er alleen een keer geluncht voor mijn werk, ik vond het eten erg gezond, en erg lekker. Vooral petje af voor de bediening die er de hele middag voor zorgde dat je aan niet te kort kwam...zeer goede service, daar hou ik van! Komt omdat ik jaren in de horeca heb gewerkt en service heel erg belangerijk vind. Bij Lieve werd daar altijd veel aandacht aan besteeds, ieder eigen tafels en gewoon keihard werken en altijd vriendelijk blijven, je wilt tenslotte dat de gasten een heerlijke avond hebben. Ik kan echt chagrijnig worden van chagrijnig personeel :angry:

8. Medium
    Afbeelding van loeszie

Marloes
    1,347 berichten
    Lid sinds November 2007

mmmmmm wordt een beetje een monoloog hier :lol: Mantel? :unsure:

Ik ben dol op uit eten gaan, helaas zit dat er bij mij al jaren niet meer in omdat ik het me gewoon bijna niet kan veroorloven...Vandaar dat ik elk jaar aan mijn vriendje voor mijn verjaardag een etentje vraag. Kan me daar zo op verheugen :wub:

9. Large
    Afbeelding van ItaloRoberto

8,222 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    manteltje schreef:
    Ik zal beginnen:

Gisteravond heb ik gegeten met bovenstaande vriendin en haar vriend bij een nieuw restaurant, Pont 13. Pont 13 ligt in Amsterdam Westerpark nabij "Strand West" aan het IJ. Het is ook daadwerkelijk een pont wat in het water ligt en wat ze hebben omgebouwd tot restaurant. Binnen is bijna alles van hout en heel maritiem. Een hele grote houtkachel verwarmt de zaak. De bediening is erg informeel en een beetje alto-hip. Het restaurant zat niet vol maar het was wel lekker druk en divers. Eerst vond ik de kaart nogal pretentieus :unsure: een kaart met veel Franse gerechten en ik moest steeds vragen aan de vriend van mijn vriendin wat voor gerechten het nou precies waren :blush:

Uiteindelijk heb ik gekozen voor:

Vooraf gedeeld met Fabienne: 6 oesters (altijd lekker!) 12.50
    Ook vooraf gemarineerde spaghetti met inktvis, venkel, bleekselderij en basilicum 9.50 (lekker, maar ik vond de met panchetta gevulde kwartel op gekonfijte zuurkool lekkerder van mijn overbuurvrouw, dus we hebben borden geswitch hihi)]
    Als hoofdgerecht Speenbig met cassoulete 18.50 (een soort rode saus met veel groente, spekjes en kikkererwten) heel erg lekker mals biggetje, maar de Poolse vegetarische ravioli van mijn overbuurman was ook heerlijk en de gecaramelliseerde stukjes zoete appel die ik uit de hete bliksem van mij overbuurvrouw jatte smaakte ook erg lekker bij het speenbig.
    Ik vind het het lekkerste om van andermans bord te eten :P gelukkig hadden we van te voren afgesproken dat we allemaal een ander gerecht zouden nemen zodat we konden proeven van mekaar. Dit alles hebben we weggespoeld met twee flesjes wit (pic poul de pinet ) Pittig wijntje, maar we hadden ook pittige gerechten.

Als dessert hebben Fabiënne en ik allebei de chocolade parfait besteld met een dubbele espresso en allebei een flink glas koude rode dessertwijn.
    Wij gleden echt van ons stoel af zo lekker was die parfait :kwijl: echt een chocorgasme! Fabienne d’r vriend vroeg zich ondertussen hardop af wat vrouwen toch altijd in godsnaam hebben met chocola :lol: Toen nog maar een glaasje dessertwijn besteld want die was ook heerlijk. Zelden zo een lekker dessert gehad.

Pont 13 is wel een aanrader dus, de eindrekening was 70 euro pp. :blush:
    Maar das dan wel voor 4 gangen en non stop (dessert)wijn, flesjes perrier en esspresso. Bovendien was het heel erg gezellig :wub:

http://img254.imageshack.us/img254/1138/pont13eu1.jpg

www.pont13.nl :wub:

Ik heb ook met robert kranenborg gewerkt, maar ik vind dat pretensiouse gedoe maar nix... picpoul de pinet is een redelijk nieuwe zeer zuidelijk frans wijntje wat aan populariteit wint zonder dat het ook maar iets met qualiteit te maken heeft....

Desserts neem je ten eerste NOOIT met koffie... daar heb je dessert wijnen voor... bij chocola neem je bijvoordeeld een px of donkere rivaltes...

10. Large

8,222 berichten
    Lid sinds November 2007

Tip 1 in adam trouwens ... qouet de ousest ofzo.. lekker mosseltje kanen met goddelijke wijntjes, crepes met veel vage kazen enz...

11. Xtra-large
    Afbeelding van Kim1981_

Kim
    16,364 berichten
    Lid sinds November 2007

Ik wil ook weer eens uiteten! Wie neemt me mee? (Wel betalen svp :blush: ) :wink2:

Heb bij Lust gewerkt ong 1,5 jaar geleden, altijd erg druk daar.... toen was het alleen overdag open volgens mij :)

Niets hoeft, paarden wel -_-

12. Medium
    Afbeelding van loeszie

Marloes
    1,347 berichten
    Lid sinds November 2007

wat betaal je zo ongeveer voor een driegangenmenu daar? Misschien dat ik er toch wil eten want over het eten hoor ik niets van goeds :wub:

13. Large
    Afbeelding van Freakalicious

10,708 berichten
    Lid sinds November 2007

Leuk topic ^_^

'Lieve' is inderdaad echt een aanradertje!

Van 5-11 maart is de restaurantweek in Amsterdam www.restaurantweek.nl . Hier kan je voor 25 euro driegangenmenu's nuttigen in een heleboel restaurants in A'dam.
    Wij gaan dan naar de Belhamel..... ben benieuwd!

14. Large
    Afbeelding van NaomiMaryati

11,168 berichten
    Lid sinds November 2007

hey wat leuk, restaurantweek... :kwijl:

15. Large
    Afbeelding van Freakalicious

10,708 berichten
    Lid sinds November 2007

alleen wel kans dat alles al vol zit :ph34r: (daar gaat mijn tip :lol: )

16. Large
    Afbeelding van metacrawler

8,744 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    grimmetje schreef:
    quote:
    En voor mexicaans is Pancho's Cantina in Zaandam een topper
    :surprise: erishierietsleukerishierietslekkererishierietsomnaartoetegaan!!! :bounce:

:D
    Maar ben er zelf al een tijdje niet geweest, weet dus niet of er andere eigenaren inzitten ofzo. Liep laatst op een donderdagavond langs en toen zat t er wel behoorlijk vol. Zit op de rozengracht ;)

Verder is in Z'dam de Buurman wel lekker (op de Dam) en luxe eten kan je bij Sans Pareil in Zaandijk, maar daar betaal je dan ook wel weer voor :)
    Ik had em al wel gespot, en de Buurman ook, binnenkort maar eens buurten :)

17. Medium
    Afbeelding van Mare

3,866 berichten
    Lid sinds November 2007

Dan wil ik wel naar rain

18. Large
    Afbeelding van manteltje

marjolein
    7,886 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    loeszie schreef:
    mmmmmm wordt een beetje een monoloog hier :lol: Mantel? :unsure:

Ik ben dol op uit eten gaan, helaas zit dat er bij mij al jaren niet meer in omdat ik het me gewoon bijna niet kan veroorloven...Vandaar dat ik elk jaar aan mijn vriendje voor mijn verjaardag een etentje vraag. Kan me daar zo op verheugen :wub:

Ja sorry hier ben ik alweer :D

Gister afgehaald bij een surinamer op de albert cuypstraat (moksie mettie) die naast de Mac Donalds, er zitter en 3... de derde vanaf de mac. Ik ben donderdagmiddag ziek naar huis gegaan van mijn werk, klein voedselvergiftiging denk ik :( Voel me vanavond gelukkig weer wat beter. Daar baal ik wel van want ik zou gezellig bij marc en Zippo gaan eten en daarna naar Traffic maar dat gaat niet echt dus <_<

Goed idee trouwens :surprise: een etentje voor mijn verjaardag vragen (17 maart :P )

19. Large
    Afbeelding van manteltje

marjolein
    7,886 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    Italo Roberto schreef:
    quote: manteltje
    *knip*

Ik heb ook met robert kranenborg gewerkt, maar ik vind dat pretensiouse gedoe maar nix... picpoul de pinet is een redelijk nieuwe zeer zuidelijk frans wijntje wat aan populariteit wint zonder dat het ook maar iets met qualiteit te maken heeft....

Desserts neem je ten eerste NOOIT met koffie... daar heb je dessert wijnen voor... bij chocola neem je bijvoordeeld een px of donkere rivaltes...
    Je klinkt zelf anders behoorlijk pretentieus :rolleyes:

20. Xtra-large
    Afbeelding van JanWillemIII

18,747 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    manteltje schreef:
    quote:
    *knip*

ach, jij wete gewoon niet wat qualiteit is -_-

21. Large
    Afbeelding van manteltje

marjolein
    7,886 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    Italo Roberto schreef:
    Tip 1 in adam trouwens ... qouet de ousest ofzo.. lekker mosseltje kanen met goddelijke wijntjes, crepes met veel vage kazen enz...
    fijn dat je ook nog iets vaags constructiefs ofzo te melden had enz.

22. Large
    Afbeelding van manteltje

marjolein
    7,886 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    metacrawler schreef:
    quote: grimmetje
    quote:
    En voor mexicaans is Pancho's Cantina in Zaandam een topper
    :surprise: erishierietsleukerishierietslekkererishierietsomnaartoetegaan!!! :bounce:

:D
    Maar ben er zelf al een tijdje niet geweest, weet dus niet of er andere eigenaren inzitten ofzo. Liep laatst op een donderdagavond langs en toen zat t er wel behoorlijk vol. Zit op de rozengracht ;)

Verder is in Z'dam de Buurman wel lekker (op de Dam) en luxe eten kan je bij Sans Pareil in Zaandijk, maar daar betaal je dan ook wel weer voor :)
    Ik had em al wel gespot, en de Buurman ook, binnenkort maar eens buurten :)

Grote foei Floor! :zwhip:

In Zaandam wonen en hier nog niet hebben gegeten!? :P Dit mexicaantje staat alom goed aangeschreven. Vandaar dat we er met de verjaardag van mijn moeder hebben gegeten eind oktober (zij woont in de zaanstreek) Ik weet echt niet meer wat ik gegeten maar dat het lekker was weet ik nog wel :)

23. Large
    Afbeelding van manteltje

marjolein
    7,886 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    jan willem III schreef:
    quote:
    *knip*

ja of ik ben gewoon bijvoordeeld :lol:

24. Large

8,222 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    manteltje schreef:
    quote:
    quote:
    *knip*

Idd nederlands wordt erger doordat mijn Mac nu engels is... maar daar gaat het hier niet over.

Zoiets is niet pretentieus, maar dat heten etiketten.... ik vind het zelf fijn en veilig om me daaraan te houden....

25. Large
    Afbeelding van manteltje

marjolein
    7,886 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    Italo Roberto schreef:
    quote:
    quote:
    *knip*

Idd nederlands wordt erger doordat mijn Mac nu engels is... maar daar gaat het hier niet over.

Zoiets is niet pretentieus, maar dat heten etiketten.... ik vind het zelf fijn en veilig om me daaraan te houden....
    Ik heb ze ook niet alle drie tegelijk genomen hoor ^_^ ik heb eerst de espresso naar binnen getikt omdat ik nogal moe was en heb daarna op mijn gemak de parfait en 2 dessertwijntjes opgedronken & gepeuzeld B)

Fashionscene is a division of Yourscene.nl. About us | Flyerzone | Contact | Handleiding | Wachtwoord?