Dit onderwerp heeft 94 reacties, en bestaat uit 4 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 4.
De laatste reactie is geplaatst op 09-12-2011 10:58.
Pil doorslikken - voor vrouwen
- Geplaatst op vrijdag 09 december 2005 13:42Even naar aanleiding van het topic "vreterijen"
Is het doorslikken van de pil schadelijk?
En hoe lang kan / mag je hem doorslikken?
En slikken jullie de pil door? Zo ja, hoe lang achter elkaar?
- Geplaatst op vrijdag 09 december 2005 13:47Volgens mij is het helemaal niet schadelijke en medisch verantwoord om de pil gewoon door te slikken.
Ik doe t al jaren.. - Geplaatst op vrijdag 09 december 2005 13:48Ligt een beetje aan welke pil je hebt volgens mij kan het niet met 3 fasen pil, maar al zou je hem een jaar lang doorslikken, dan kan dat geen kwaad.
Je menstruatie, die je bij het slikken van de pil hebt, is geen echte menstruatie maar een chemische reactie. - Geplaatst op vrijdag 09 december 2005 13:48quote:Ladysusy schreef:
Volgens mij is het helemaal niet schadelijk om hem door te slikken en kun je dat gerust maandenlang doen. Ik heb een Mirena spiraal en die zorgt eigenlijk ook voor een continue afgifte van een kleine hoeveelheid hormonen (weliswaar direct in de baarmoeder) zodat ik helemaal niet meer ongesteld ben, al minstens een jaar niet meer ofzo. Ideaal!
Hoe werkt dat dan precies, zo'n spiraal?
Je gaat daarvoor naar de dokter neem ik aan...
Het zit namelijk zo, ik ga 3 maanden backpacken in Thailand en Laos. En het lijkt me wel handig als ik dan eens niet ongesteld ben. - Geplaatst op vrijdag 09 december 2005 13:49
Jaren continue? Of stop je soms ook?quote:Naomi schreef:
Volgens mij is het helemaal niet schadelijke en medisch verantwoord om de pil gewoon door te slikken.
Ik doe t al jaren.. - Geplaatst op vrijdag 09 december 2005 13:51kan gewoon... ook aan dokter nagevraagd...
en als je het niet zon prettig idee vind, voor je eigen gemoedsrust, dan slik je hem toch 2 maanden of 3 maanden en dan weekje ongesteld en dan weer verder... - Geplaatst op vrijdag 09 december 2005 13:59Ik blijf erbij dat het niet echt gezond is... Maar dat is de pil zowieso niet natuurlijk...
Wel makkelijk overigens...
- Geplaatst op vrijdag 09 december 2005 14:05
Hoezo is de pil, en het doorslikken ervan niet gezondquote:Pad schreef:
Ik blijf erbij dat het niet echt gezond is... Maar dat is de pil zowieso niet natuurlijk...

- Geplaatst op vrijdag 09 december 2005 14:06Is niet schadelijk, dat zei mijn dokter althans... hij zei dat je hem zolang door kan slikken als je wilt, maar dat doe ik niet... ik slik meestal 2 strippen en dan een stop week, of 3 strippen..
1 keer heb ik heel lang doorgeslikt maar toen kwam de menstruatie er toch gewoon doorheen.. dus daarom slik ik nu 2 of 3 strippen en stop ik dan... - Geplaatst op vrijdag 09 december 2005 14:08Kennisje van mij heeft ook eens maaaaandenlang die pil doorgeslikt. Is toen na ongeveer 8 maanden met hevige buikpijnen etc. afgevoerd naar het ziekenhuis. Alwaar een soort van bloedprop in haar eierstokken (geloof ik) zat.
Dus zo gezond is het niet om het constant door te blijven slikken
Slik de pil zelf altijd 2 maanden door en plan dan altijd een stopweek. - Geplaatst op vrijdag 09 december 2005 14:08
AL die hormonen he...quote:xeanne schreef:
Hoezo is de pil, en het doorslikken ervan niet gezondquote: PadIk blijf erbij dat het niet echt gezond is... Maar dat is de pil zowieso niet natuurlijk...

- Geplaatst op vrijdag 09 december 2005 14:12ik slik hem ook weleens door, maar dan hoogstens een paar dagen, omdat het dan even beter uitkomt.
verder nergens last van.
zit er weleens over te denken om te stoppen.....tis echt niet goed wat we allemaal binnen krijgen!
- Geplaatst op vrijdag 09 december 2005 14:13quote:xeanne schreef:
Hoezo is de pil, en het doorslikken ervan niet gezondquote: PadIk blijf erbij dat het niet echt gezond is... Maar dat is de pil zowieso niet natuurlijk...

Omdat je hormonen binnen krijgt die in principe niet thuishoren in je lichaam. In ieder geval niet in die hoeveelheden.
Maar als ik zeg ongezond, bedoel ik niet dat je er direct ziek van wordt, maar ongezond als in dat alle medicijnen in principe ongezond zijn (kijk maar eens naar de bijsluiter van veel medicijnen en de bijwerkingen die het kan hebben).
Waarom je ze dan zou slikken? Omdat het medicijn ook voordelen heeft, zoals in dit geval anticonceptie. En dat beschouwen de meeste mensen (ook ik) als voordeel ten opzichte van de nadelen. Maar als je dan gaat doorslikken en dus de adviezen van de fabriakant (3 weken slikken, 1 stopweek) niet opvolgd, lijkt me dat je dan sneller last krijgt van bijwerkingen.
Maar goed... aangezien ik een jongetje ben en dus geen pil slik (misschien komt dat nog), heb ik makkelijk praten natuurlijk...
- Geplaatst op vrijdag 09 december 2005 14:14quote:Claudia schreef:
Kennisje van mij heeft ook eens maaaaandenlang die pil doorgeslikt. Is toen na ongeveer 8 maanden met hevige buikpijnen etc. afgevoerd naar het ziekenhuis. Alwaar een soort van bloedprop in haar eierstokken (geloof ik) zat.
Slik de pil zelf altijd 2 maanden door en plan dan altijd een stopweek.
Ah... een voorbeeld, daar zat ik op te wachten...
Maar wel lullig voor dat kennisje... - Geplaatst op vrijdag 09 december 2005 14:14quote:xeanne schreef:quote: LadysusyVolgens mij is het helemaal niet schadelijk om hem door te slikken en kun je dat gerust maandenlang doen. Ik heb een Mirena spiraal en die zorgt eigenlijk ook voor een continue afgifte van een kleine hoeveelheid hormonen (weliswaar direct in de baarmoeder) zodat ik helemaal niet meer ongesteld ben, al minstens een jaar niet meer ofzo. Ideaal!
Hoe werkt dat dan precies, zo'n spiraal?
Je gaat daarvoor naar de dokter neem ik aan...
Het zit namelijk zo, ik ga 3 maanden backpacken in Thailand en Laos. En het lijkt me wel handig als ik dan eens niet ongesteld ben.
Ik heb zelf de prikpil, die laat je om 3 maanden in je bil zetten. Ik had normaal altijd doorbraakbloedingen met de gewone pil, maar met de prikpil ben ik gewoon nooit meer ongesteld. Kan het je zeker aanraden!
M'n dokter wilde me eerst aan een spiraaltje helpen, maar het inbrengen schijnt nogal pijnlijk te zijn als je nog geen kinderen hebt. Ook duurde het volgens mijn dokter een half jaar voordat je lichaam eraan gewend was. Bij mij werkte de prikpil in ieder geval gelijk en dat vond ik wel zo handig! - Geplaatst op vrijdag 09 december 2005 14:15Volgens mijn gynaecoloog kan het ook geen kwaad als je zo een 6 maanden doorslikt. Daarna raadde hij toch wel aan een stopweek in te lassen. Om het ff goed op te schonen.
Zelf slik ik meestal 4 of 5 strippen door, hangt er een beetje vanuit of ik "zin" heb en of het uit komt. Heb nooit een doorbraakbloeding gehad. En vind het ideaal zo. Ga echt niet iedere 4 weken ongesteld zijn. - Geplaatst op vrijdag 09 december 2005 14:16quote:Pad schreef:quote: ClaudiaKennisje van mij heeft ook eens maaaaandenlang die pil doorgeslikt. Is toen na ongeveer 8 maanden met hevige buikpijnen etc. afgevoerd naar het ziekenhuis. Alwaar een soort van bloedprop in haar eierstokken (geloof ik) zat.
Slik de pil zelf altijd 2 maanden door en plan dan altijd een stopweek.
Ah... een voorbeeld, daar zat ik op te wachten...
Maar wel lullig voor dat kennisje...
Ach, ze heeft het overleefd
Maar ze slikt dus niet meer door, de pil
- Geplaatst op vrijdag 09 december 2005 14:18Ik slik 6 maanden door en dan stopweek.
Maar het is onzin dat er iets zich oppropt ofzo.
Zodra je met de pil stop in je stopweek wordt er een stuwbloeding opgewekt.
Deze staat niet gelijk aan de natuurlijk bloeding die je hebt als je zonder pil ongesteld wordt.
Zodra je dus doorgaat met de pil en niet stopt, komt er ook geen bloeding of opstopping.
Ik ken artsen die zeggen dat de pil gemaakt is om door te slikken.. - Geplaatst op vrijdag 09 december 2005 14:19Ik zweer bij de prikpil.
Maar nu hoorde ik gister een verhaal: Brrrr... Ik hoop dat het broodje aap is maar hier komt het:
Vrouw gebruikte jarenlang de prikpil en kreeg last van psychotische verschijnselen. Van de dokter moest ze gelijk stoppen met de prikpil omdat ze daardoor haar gifstoffen niet kwijt raakt.
Nu geloof ik dit soort verhalen niet zo snel maar de bron was dichtbij en ik heb zelf de laatste tijd ook nogal wat psychische issues... Nou ja. Ik zal het eens aan mijn huisarts vragen. - Geplaatst op vrijdag 09 december 2005 14:24quote:Naomi schreef:
Ik slik 6 maanden door en dan stopweek.
Ik ken artsen die zeggen dat de pil gemaakt is om door te slikken..
In principe hoef je ook helemaal niet ongesteld te worden als je de pil slikt.
Maar de fabrikanten hebben dat gewoon zo gedaan omdat vrouwen voor hun gevoel ongesteld moeten worden.
En omdat de pil in principe wel gevoelig voor falen als je hem vergeet, ziek wordt, antibiotica gebruikt.
De ongesteldheid is dan toch een soort check iedere x van ik ben niet zwanger.
Als je de prikpil/spiraaltje gebruikt hoeft dat niet, omdat je dan in principe niet zwanger kan worden. - Geplaatst op vrijdag 09 december 2005 14:25
Nou, het was echt geen onzin hoor dat ze werd afgevoerd, niet meer kon lopen en bijna gilde van de pijnquote:Naomi schreef:
Ik slik 6 maanden door en dan stopweek.
Maar het is onzin dat er iets zich oppropt ofzo.
Zodra je met de pil stop in je stopweek wordt er een stuwbloeding opgewekt.
Deze staat niet gelijk aan de natuurlijk bloeding die je hebt als je zonder pil ongesteld wordt.
Zodra je dus doorgaat met de pil en niet stopt, komt er ook geen bloeding of opstopping.
Ik ken artsen die zeggen dat de pil gemaakt is om door te slikken..
En dat kwam toch echt door de pil doorslikken bleek in het ziekenhuis
- Geplaatst op vrijdag 09 december 2005 14:26vraag me af wat ik es zal gaan doen na de bevalling

hmmmz... bij Roy het 1 en ander doorknippen denk ik
- Geplaatst op vrijdag 09 december 2005 14:27quote:metacrawler schreef:
vraag me af wat ik es zal gaan doen na de bevalling
hmmmz... bij Roy het 1 en ander doorknippen denk ik

- Geplaatst op vrijdag 09 december 2005 14:36misschien een domme vraag hè, maar stel je de menopauze niet uit als je niet regelmatig ongesteld wordt?
- Geplaatst op vrijdag 09 december 2005 14:38quote:UxP schreef:
misschien een domme vraag hè, maar stel je de menopauze niet uit als je niet regelmatig ongesteld wordt?
Dat is een hele goede vraag!!!
Want het schijnt dat een vrouw een bepaald aantal eitjes heefts. Zijn die eitjes op dan ga je in de overgang. Met de prikpil etc, komen die eitjes niet los. Hoe verlies je ze dan?
Goede vraag!!!!