Username
Password
password
vergeten?

1. Fashionscene
  2. Lifestyle
  3. Gezondheid & zo
  4. Ode aan brood!

Dit onderwerp heeft 37 reacties, en bestaat uit 2 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 2.
De laatste reactie is geplaatst op 09-11-2010 12:22.

Ode aan brood!

1. Xtra-large
    Afbeelding van niemeer

Sjaak
    21,579 berichten
    Lid sinds November 2007

Yep, ik vind dat brood een eigen topic verdient. Brood is namelijk zo vet lekker, ik mis dat echt als ik dat een paar dagen niet eet!

Vroeger at ik altijd witbrood maar dat heb ik afgeleerd. Het kan me niet donker genoeg zijn eigenlijk! Witbrood eet ik nog wel maar dan alleen heel vers met heeeeel veel pindakaas :ja:

Ik eet wel een half brood per dag en mn favo is Pain de Boulogne van de Appie, zeker als die net gebakken is. Ik woonde eerst boven een bakker end at was natuurlijk nog beter, elke ochtend verse broodjes en brood halen. Kampioentjes enzo, hoe meer pitjes en graantjes hoe lekkerder! En dan die geur ook van versgebakken brood, ik wou dat daar een pafrum van bestond! :wub: :wub: :wub:

Ow echt, een lekkere bruine boterham met kaas, zo lekker gewoon! Of een geroosterd boterhammetje met chocoladepasta.

Brood rockt!

:ja:

:kiss:

1. Xtra-large
    Afbeelding van zippo

17,981 berichten
    Lid sinds November 2007

sneetjes :puke2: maar een verse muslibol of croissantje :wub: ciabatta met bruschetta :kwijl: vers bolletje met rosbief ^_^ bagel met zalm :wub:

wek wat doe je me aan :surprise:

2. Xtra-large
    Afbeelding van 0001

000
    20,537 berichten
    Lid sinds November 2007

Zelfmaak croissants.... met kaas en met ham. :wub:

If we had more time for discussion we should probably have made a great many more mistakes. (Trotski)

3. Xtra-large
    Afbeelding van zippo

17,981 berichten
    Lid sinds November 2007

ik moest in breda elke ochtend langs bakkerij Welten rijden richting mijn carpoolmaatje en elke ochtend verdween mijn ochtendhumeur bij de lucht van vers brood ^_^ hhhhmmmmmm ^_^

4. Xtra-large
    Afbeelding van zippo

17,981 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    Christoffel schreef:
    Brood mag je stelen als je arm bent volgens de kerk -_-
    heilig boontje :rolleyes:

5. Large
    Afbeelding van NaomiMaryati

11,168 berichten
    Lid sinds November 2007

Brood is idd echt :wub:

Zelf bakken is helemaal :wub:

6. Large
    Afbeelding van marcsheer

Marc
    9,838 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    Christoffel schreef:
    Ja en daarbij is het ook het lichaam van Christus, dus je eet er meteen vleesch bij. Scheelt weer beleg.

~The Sith Code~

7. Xtra-large
    Afbeelding van zippo

17,981 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    marcsheer schreef:
    Ja en daarbij is het ook het lichaam van Christus, dus je eet er meteen vleesch bij. Scheelt weer beleg.
    ik zou het bloed dan ook meteen meenemen :surprise:

8. Large
    Afbeelding van Wegisweg

10,400 berichten
    Lid sinds November 2007

Ik heb sinds kort een broodbakmachine.... :kwijl:

Niets is lekkerder dan een warm vers zelf gebakken brood :kwijl:

Nog goedkoper ook. Grote zak meel voor 5 euri's en zo'n machine voor 35 euri's en smullen maar!!!

9. Xtra-large
    Afbeelding van niemeer

Sjaak
    21,579 berichten
    Lid sinds November 2007

Oeeee dat lijkt me helemaal lekker ja, elke dag je eigen verse broodjes. Misschien dat ik dat ook maar eens moet gaan aanschaffen, dan ruikt je huis elke dag zo lekker!

Kun je dan ook van dat hele donkere brood maken met zonnebloempitjes enzo erin Mariek? :)

10. Small
    Afbeelding van SuperGroof

959 berichten
    Lid sinds November 2007

Dacht dat het over Herman ging... :huh:

Maar brood is inderdaad een van de lekkerste dingen die er zijn. Toen ik een krantenwijk had en elke ochtend om half 5 mijn nest uit moest, fietste ik ook altijd langs een bakker. Die geur!! :wub:

11. Large
    Afbeelding van darkhelmetnl

10,065 berichten
    Lid sinds November 2007

apenbrood! :wub:

12. Xtra-large
    Afbeelding van gaetek

14,910 berichten
    Lid sinds November 2007

bakkerij bart heeft gers brood.....B)

zadenmiks...:ja:

13. Xtra-large
    Afbeelding van Larii

16,034 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    maus... schreef:
    bakkerij bart heeft gers brood.....B)

:ja:

eet een half brood per dag

14. Large
    Afbeelding van TrudyMeerkamp

5,956 berichten
    Lid sinds November 2007

Houd idd ook niet meer van wit brood :D Maar meer van zeer bruin met van die pitten erin :D
    Ik heb dan ook van die rare broodregels: bruinbrood met pasta = zeer lekker, maar wit brood met pasta = not done. Met pindakaas weer andersom juist! Smeersels kunnen niet op kadetten, terwijl hagelslag weer goed kan! Pindakaas moet met boter, rest vd smeersels niet, mara wel met strooisels :lol: jaja :lol: :wub:

15. Medium
    Afbeelding van Frenkie_S

1,855 berichten
    Lid sinds November 2007

Ik dacht dat het over Herman ging! :lol:
    Wat een held was dat! B)

16. Large
    Afbeelding van Jessica1982

7,189 berichten
    Lid sinds November 2007

Zonder brood geen kaastosti's :ph34r:

17. Xtra-large
    Afbeelding van niemeer

Sjaak
    21,579 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    Trudy M. schreef:
    Houd idd ook niet meer van wit brood :D Maar meer van zeer bruin met van die pitten erin :D
    Ik heb dan ook van die rare broodregels: bruinbrood met pasta = zeer lekker, maar wit brood met pasta = not done. Met pindakaas weer andersom juist! Smeersels kunnen niet op kadetten, terwijl hagelslag weer goed kan! Pindakaas moet met boter, rest vd smeersels niet, mara wel met strooisels :lol: jaja :lol: :wub:

:D Geweldig! Ik dacht dat ik de enige was met van die regeltjes. Op bepaald brood eet ik hagelslag en op ander brood weer vlokken. Vlokken kunnen niet op een hard broodje, wel op een zacht broodje. Haha jam ook al zoiets, abrikozenjam alleen op wit brood, niet op bruin.

Wat grappig om te lezen dat jij dat ook zo hebt :wub:

18. Xtra-large
    Afbeelding van gaetek

14,910 berichten
    Lid sinds November 2007

:huh:

je eet toch gewoon een bepaald beleg op het brood wat je het lekkerste vindt smaken....
    ik kaan sowieso tegenwoordig alles op bruin brood...

wit brood vult voor geen meter....:puke2:

19. Large
    Afbeelding van Assther

9,479 berichten
    Lid sinds November 2007

Brood moet donker én stevig zijn. Jummie!

20. Medium
    Afbeelding van v1nz-

1,159 berichten
    Lid sinds November 2007

eet de laatste tijd veel van dat incognito bruinbrood van Becel...ben niet zo van het bruin :lol:

wack: met broodbakmach. kan je egt superveel !

http://www.aveve.be/SOEZIE/ned/broodmachine/receptlist.asp

21. Large
    Afbeelding van Wegisweg

10,400 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    wackiejacky schreef:
    Oeeee dat lijkt me helemaal lekker ja, elke dag je eigen verse broodjes. Misschien dat ik dat ook maar eens moet gaan aanschaffen, dan ruikt je huis elke dag zo lekker!

Kun je dan ook van dat hele donkere brood maken met zonnebloempitjes enzo erin Mariek? :)

Ja hoor, dat kan. Moet je meel voor heel donker brood halen en een handje zonnebloempitjes toevoegen.

Is heel makkelijk. Die machine geeft zelf aan wanneer die pitjes (of rozijntjes, of olijven, gedroogde tomaatjes whatever) erbij gegooid moeten.

22. Large
    Afbeelding van Wegisweg

10,400 berichten
    Lid sinds November 2007

Je hebt ook kant en klare mixen voor die broodbakmachine, hoeft alleen water bij...

Bij AH, mix voor heel donker brood hebben ze ook :kwijl:

(en wit, bruin, grof volkoren, kaas-tomaat brood etc etc.)

23. Medium
    Afbeelding van Kimmm

3,164 berichten
    Lid sinds November 2007

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...brood met pindakaas,komkommer en sambal!!

24. Large
    Afbeelding van NaomiMaryati

11,168 berichten
    Lid sinds November 2007

Wit brood heeft me echt nooit kunnen bekoren.... Het enige witte brood wat ik dan wel eens eet is Ciabatta en een kneiter vers wit Tijgerbolletje met kaas....

Maar donkerbruin brood...mmmmm En dan vooral Pompoenpittenbrood van de verse bakker op de van Baerlestraat in Amsterdam. Daar doe ik echt een moord voor! Toen ik nog werkte vlakbij... Elke lunch vers brood :wub:

Fashionscene is a division of Yourscene.nl. About us | Flyerzone | Contact | Handleiding | Wachtwoord?