Dit onderwerp heeft 7 reacties, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 26-11-2011 19:07.
Iemand ervaring met acupunctuur?
- Geplaatst op woensdag 26 april 2006 07:34Zit er aan te denken namelijk, maar ik ben als de dood voor naaldjes en alles wat daarbij in de buurt komt.
Hoe voelt dat nu dan?
- Geplaatst op woensdag 26 april 2006 08:32kan het vanmiddag wel even aan mijn moeder vragen
die gaat er voor d'r rug en nog iets naar toe en het schijnt iig wel te helpen
aangepraat door mijn ex schoonmoeder die er idolaat van was :pwww.ipimobile.com / www.dj-wb.com - Geplaatst op woensdag 26 april 2006 09:10Ik heb het ook gehad voor mijn rug en het heeft super geholpen!
Niet het soort accupunctuur dat er naalden in je oren en op andere rare plekken worden gestopt, maar puur alleen tussen mijn wervels van mijn rug. (er zat bij mij een zenuw bekneld bij mijn stuitje).
Ik kon het dan ook gewoon bij mijn fysio laten doen (die er natuurlijk wel een speciaal diploma voor had). Hij zette dan op mijn onderrug naalden tussen mijn wervels en dan werd er stroom opgezet.
Het doet absoluut geen pijn! Je moet uitblazen op het moment dat de naalden erin gaan, je voelt een klein prikje en klaar is kees. Na 9 behandelingen nergens meer last van gehad!
Waarschuwing: probeer niet te niezen op het moment dat er naalden tussen je wervels zitten

- Geplaatst op woensdag 26 april 2006 09:27Hmm ok, ik wil het gaan doen voor mijn schouder. Misschien kan ik daarmee een kijkoperatie voorkomen namelijk. In mijn schouder zit ook een zenuw bekneld, waarbij er pijn (en zo'n soort van doof gevoel) mijn hele arm doortrekt richting mijn pink. En op slechte dagen zit mijn hele nek ook vast en heb ik gigantisch veel pijn.
Heb daar heel lang voor bij de fysiotherapeut gelopen, het is daarna wel iets verbetert overigens, maar het blijft terugkomen. Fysio die ik nu heb, zei dat ik acupunctuur kan gaan proberen, maar als dat niks uithaalt moet ik toch eens bij het ziekenhuis langs (liever niet)
Hoor er veel goede verhalen over en wil het dus ook wel eens gaan proberen.
En als ik jouw verhaal zo lees (pucca) dan valt het met die pijntjes en enge dingen ook wel mee
- Geplaatst op woensdag 26 april 2006 11:04Als je bang bent voor naalden kun je ook shiatsumassage overwegen. Heeft een soortgelijke werking en als ik het zo inschat is dat wellicht effectiever dan naar een acupuncturist gaan.
Shiatsu is een vorm van acupressuur, waarbij dmv verschillende soorten druk, rotaties en strekkingen de energiehuishoudingen weer in balans gebracht worden.
Mocht er echt een zenuw bekneld zitten en de masseur kan het niet oplossen dan zal ie je ook meteen doorverwijzen en niet zelf gaan zitten prutsen
Ja kijk, er is pas sprake van een drankprobleem op jonge leeftijd, als een foetus het vruchtwater heeft opgedronken en met de moederkoek tussen een pitabroodje lallend naar buiten komt - Geplaatst op woensdag 26 april 2006 11:24Hm ok, eens even wat informatie over gaan zoeken dan

- Geplaatst op zondag 24 februari 2008 20:50mensen zeggen dat je er snel avn afvalt zou dat waar zijn?
- Geplaatst op zaterdag 26 november 2011 19:07@Meisjekartouw dat is volgens mij niet waar.
Ik heb zelf acupunctuur gehad vanwege mijn gespannen nekspieren. Heeft hartstikke goed geholpen, je voelt het alleen als de naald door je huid heen gaat zeg maar, maar het doet geen pijn!