Username
Password
password
vergeten?

1. Fashionscene
  2. Lifestyle
  3. Gezondheid & zo
  4. ADD ( zonder de H dus )

Dit onderwerp heeft 51 reacties, en bestaat uit 3 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 3.
De laatste reactie is geplaatst op 28-08-2011 23:29.

ADD ( zonder de H dus )

1. Xtra-large
    Afbeelding van SHEBYTE_

15,839 berichten
    Lid sinds November 2007

Wie hier heeft het en of wie heeft een ADD-er in directe omgeving?

En vertel er eens wat over? :)

1. Xtra-large
    Afbeelding van Flappekke

18,953 berichten
    Lid sinds November 2007

heb ene vriend die het heeft?

wat wil je erover weten?

hun bij flarden megolamane gedrag?

2. Xtra-large
    Afbeelding van SHEBYTE_

15,839 berichten
    Lid sinds November 2007

wat is megolamaan? :unsure:

3. Xtra-large
    Afbeelding van Flappekke

18,953 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    SHEBYTE schreef:
    wat is megolamaan? :unsure:

me·ga·lo·maan1 (de ~ (m.), -manen)
    1 iem. die aan grootheidswaan lijdt

denken de hele wereld aan te kunnen en de daarbijhorende onaflatende waterval aan prietpraat :D

4. Xtra-large
    Afbeelding van SHEBYTE_

15,839 berichten
    Lid sinds November 2007

:lol: ok, ken het woord niet, vandaar.
    Maar leg eens uit hoe een ADD-er functioneert en wat het verschil is tussen een ADD-er en ADHD-er

Alsjeblieft?

5. Xtra-small
    Afbeelding van D_sect

9 berichten
    Lid sinds November 2007

alsjeblieft gina

http://www.antenna.nl/hersenstorm

add is overigens de meest voorkomende variant, zonder de H van hyperactiviteit.

6. Large
    Afbeelding van Floornoiz

11,177 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    SHEBYTE schreef:
    Wie hier heeft het en of wie heeft een ADD-er in directe omgeving?

En vertel er eens wat over? :)
    eerst afkorting uitleggen aub :)

7. Xtra-large
    Afbeelding van SHEBYTE_

15,839 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    D_sect schreef:
    alsjeblieft gina

http://www.antenna.nl/hersenstorm

add is overigens de meest voorkomende variant, zonder de H van hyperactiviteit.

D-sect?? :lol: :lol: wie zit hier nou weer achter :huh:

Anyway, ik had dit al gelezen , wil graag real-life ervaringen. Toch bedankt voor de moeite!

2 Floor:

ADD Atention Deficit Disorder..zonder de hyperactivity van de H dus :)

8. Xtra-small
    Afbeelding van D_sect

9 berichten
    Lid sinds November 2007

er worden overigens goede (ritalin-vrije) resultaten behaald met neurologische conditioneringsprogramma's als http://www.eegspectrum.com/FAQ

9. Xtra-large
    Afbeelding van SHEBYTE_

15,839 berichten
    Lid sinds November 2007

Zozo, dat is nog eens info. Maar aangezien je blijkbaar thuis bent in het onderwerp; kun je me wellicht ( in for dummies-modus) uitleggen wat het precies is? Ik ken ADHD wel, maar vraag me af waar het wezenlijke verschil zit, behalve het ontbreken van hyperactiviteit.

Klopt het overigens dat ADD steeds meer bij vrouwen wordt ontdekt en zo ja ; hoe komt dat?

10. Xtra-small
    Afbeelding van D_sect

9 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    SHEBYTE schreef:
    Zozo, dat is nog eens info. Maar aangezien je blijkbaar thuis bent in het onderwerp; kun je me wellicht ( in for dummies-modus) uitleggen wat het precies is? Ik ken ADHD wel, maar vraag me af waar het wezenlijke verschil zit, behalve het ontbreken van hyperactiviteit.

Klopt het overigens dat ADD steeds meer bij vrouwen wordt ontdekt en zo ja ; hoe komt dat?

de grens tussen diagnoses als hoogbegaafdheid/hypersensitiviteit en add/adhd lijkt steeds verder te vervagen. daarnaast zijn in het verleden veel vrouwelijke adhd'ers afgedaan als dramaqueens of attentionwhores, waar mannen tegenstrijdig genoeg sneller high achievers of thrill seekers werden genoemd. door de ondergeschikte rol die veel adhd-vrouwen in het verleden innamen in het gezinsleven, kwamen ze veel eerder in een situatie van chronische onderstimulatie, met alle schadelijke psychische gevolgen van dien (en werden vervolgens bijvoorbeeld als depressief gemisdiagnosticeerd).

het voornaamste verschil tussen adhd'ers en add'ers is dat de eerste groep vaker megalomaan gedrag vertoont, en daardoor continu op zoek is naar spanningen en uitdagingen. adhd'ers hebben daardoor bijvoorbeeld erg veel moeite met wachten op bevrediging op langere termijn, en kunnen niet voorkomen afgeleid te worden door kortstondige oppervlakkige bevredigingen.

11. Xtra-small
    Afbeelding van D_sect

9 berichten
    Lid sinds November 2007

toevoeging: add'ers hebben een soortgelijke realiteitservaring als adhd'ers, maar missen meestal de onrealistische drang naar spanning en gevaar.

12. Xtra-large
    Afbeelding van Raptor

Robbertjan
    20,258 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    D_sect schreef:
    quote: SHEBYTE

de grens tussen diagnoses als hoogbegaafdheid/hypersensitiviteit en add/adhd lijkt steeds verder te vervagen. daarnaast zijn in het verleden veel vrouwelijke adhd'ers afgedaan als dramaqueens of attentionwhores, waar mannen tegenstrijdig genoeg sneller high achievers of thrill seekers werden genoemd. door de ondergeschikte rol die veel adhd-vrouwen in het verleden innamen in het gezinsleven, kwamen ze veel eerder in een situatie van chronische onderstimulatie, met alle schadelijke psychische gevolgen van dien (en werden vervolgens bijvoorbeeld als depressief gemisdiagnosticeerd).

het voornaamste verschil tussen adhd'ers en add'ers is dat de eerste groep vaker megalomaan gedrag vertoont, en daardoor continu op zoek is naar spanningen en uitdagingen. adhd'ers hebben daardoor bijvoorbeeld erg veel moeite met wachten op bevrediging op langere termijn, en kunnen niet voorkomen afgeleid te worden door kortstondige oppervlakkige bevredigingen.
    hey je neemt mijn honneurs waar? :)

Conscia mens recti, famae mendacia ridet.

13. Xtra-small
    Afbeelding van D_sect

9 berichten
    Lid sinds November 2007

toevoeging 2: ik vermoed overigens dat dit verschil ligt in de effecten van embryonale testosteron-niveaus op de ontwikkeling van de hersenen, net zoals dit bijvoorbeeld bij autisme (extreem mannelijke hersenen) het geval is.

14. Xtra-large
    Afbeelding van Raptor

Robbertjan
    20,258 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    D_sect schreef:
    toevoeging: add'ers hebben een soortgelijke realiteitservaring als adhd'ers, maar missen meestal de onrealistische drang naar spanning en gevaar.
    hoezo onrealistisch? voor "ons" is het heel realistisch en een fundamenteel onderdeel van functioneren hoor? :huh:

15. Xtra-small
    Afbeelding van D_sect

9 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    Raptor schreef:

heb je behoefte aan acute intellectuele bevrediging? then by all means, be my guest. :)

16. Xtra-large
    Afbeelding van Raptor

Robbertjan
    20,258 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    D_sect schreef:
    toevoeging 2: ik vermoed overigens dat dit verschil ligt in de effecten van embryonale testosteron-niveaus op de ontwikkeling van de hersenen, net zoals dit bijvoorbeeld bij autisme (extreem mannelijke hersenen) het geval is.

Rechter hersenkwabben zijn onderontwikkeld en dat zijn juist degenen die hormonen als testosteron controleren.

Hoop dat ik dit goed zeg want het is al een tijd geleden dat ik dit bestudeerde.

17. Xtra-large
    Afbeelding van SHEBYTE_

15,839 berichten
    Lid sinds November 2007

Wat is het wezenlijke verschil tussen ADHD onder mannen en die bij vrouwen en hoe uit zich dat specifiek in gedragingen?

ADD, schrappen we even..aangezien , als ik het goed begrijp , het enige verschil is dat ADD-ers de ziekelijke drang naar spanning en sensatie missen?

18. Xtra-large
    Afbeelding van Raptor

Robbertjan
    20,258 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    D_sect schreef:
    quote: Raptor
    heb je behoefte aan acute intellectuele bevrediging? then by all means, be my guest. :)
    altijd. Ik BEN acute intellectuele bevrediging :wink2:

19. Xtra-large
    Afbeelding van SHEBYTE_

15,839 berichten
    Lid sinds November 2007

ADHD-ers zijn toch niet per definitie heel druk?

20. Small
    Afbeelding van Riesj

riesj
    713 berichten
    Lid sinds November 2007

Bij mij in de omgeving leeft iemand met asperger. Waar ze eerst constateerde dat het add of adhd zou zijn. Nu na vele lange onderzoeken hebben ze er maar asperger van gemaakt. <_<
    Hij maakt zelf altijd de grap: "Niet alle asperge(r)s zijn te eten...." :surprise:

Een collega van me heeft adhd en dat van die prikkels is erg herkenbaar. :lol:

21. Xtra-small
    Afbeelding van D_sect

9 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    Raptor schreef:
    quote: D_sect
    hoezo onrealistisch? voor "ons" is het heel realistisch en een fundamenteel onderdeel van functioneren hoor? :huh:

hoezo dan "ons"? als je ervan uitgaat dat adhd'ers een afwijkend realiteitsbesef hebben van ieder ander, dan is het ook niet erg aannemelijk dat ze congruent zijn met de ervaring van een willekeurig andere adhd'er. met andere woorden, dan blijft er alleen nog "ik" over, en dat zou ik persoonlijk een onacceptabel eenzame toekomstvisie vinden. :)

de aanname dat realiteit een zuiver subjectieve ervaring is (solipsisme) wordt overigens nog altijd sterk in twijfel getrokken, en lijkt vooralsnog geen stand te kunnen houden in de meeste theoretische discussies.

22. Small
    Afbeelding van Riesj

riesj
    713 berichten
    Lid sinds November 2007

Asperger, weet het niet precies: Maar is een aanverwante van autisme.

23. Xtra-small
    Afbeelding van D_sect

9 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    SHEBYTE schreef:
    ADHD-ers zijn toch niet per definitie heel druk?
    nee inderdaad, fysieke hyperactiviteit wordt meestal bij kinderen waargenomen. volwassen adhd'ers zijn vaker geestelijk erg druk (al dan niet zichtbaar voor de buitenwereld).

24. Xtra-large
    Afbeelding van Raptor

Robbertjan
    20,258 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    D_sect schreef:
    quote: Raptor
    quote: D_sect

hoezo dan "ons"? als je ervan uitgaat dat adhd'ers een afwijkend realiteitsbesef hebben van ieder ander, dan is het ook niet erg aannemelijk dat ze congruent zijn met de ervaring van een willekeurig andere adhd'er. met andere woorden, dan blijft er alleen nog "ik" over, en dat zou ik persoonlijk een onacceptabel eenzame toekomstvisie vinden. :)

de aanname dat realiteit een zuiver subjectieve ervaring is (solipsisme) wordt overigens nog altijd sterk in twijfel getrokken, en lijkt vooralsnog geen stand te kunnen houden in de meeste theoretische discussies.

vandaar ook ons tussen aanhalingstekens.

aan de anderen asperger is een aandoening waardoor empathisch vermogen tot een minimum wordt beperkt.

Volkert van der G is eeen asperger.

Fashionscene is a division of Yourscene.nl. About us | Flyerzone | Contact | Handleiding | Wachtwoord?