Username
Password
password
vergeten?

1. Fashionscene
  2. Girlscene
  3. Food & Sport
  4. Gezonde tussendoortjes.

Dit onderwerp heeft 109 reacties, en bestaat uit 5 pagina's. U bent momenteel op pagina last van 5.
De laatste reactie is geplaatst op 27-04-2012 21:39.

Gezonde tussendoortjes.

1. Small
    Afbeelding van Vanillia

Jiamy
    188 berichten
    Lid sinds September 2011

- radijsjes
    - soepstengel
    - drinkboullion (die van de knorr, tuinkruiden of zo heeft maar 5 kcal per glas. en geeft je best een oppeper)
    - stukje komkommer of paprika
    - als je echt een snack wil met 0 kcal, moet je bekertje cola light in de vriezer doen. en wachten tot het een ijsje is. oke niet echt gezond qua zoetstoffen of zo, maar je mag 2 of 3 glazen light producten per dag. dus t gaat er mee door (:
    - rauwe worteltjes zijn ook wel lekker haha
    - rauwkost!! met beetje (magere)yoghurt dressing is dat ook gezond.

2. Medium
    Afbeelding van coulditbeme

Emma
    1,381 berichten
    Lid sinds March 2011

quote:
    Amethist schreef op 25 January 2012 @ 20:42:
    En snack 'n' jacks is dat gezond? Die met de tomaten smaak dan
    volgens mij niet echt hoor, er zitten veel koolhydraten in..

3. Medium
    Afbeelding van groentjes

Sanne
    1,056 berichten
    Lid sinds November 2008

quote:
    Enoire schreef op 28 March 2011 @ 00:48:
    Ik lees dat veel mensen als gezonde tussendoortjes dingen hebben als sultana, ontbijtkoek, evergreen, eierkoek, etc. Maar GEZONDE tussendoortjes zijn niet hetzelfde als tussendoortjes met weinig calorieën. Gezonde tussendoortjes is eten waar niet veel troep zoals e-nummers inzitten en waar ook niet veel suikers inzitten:
    magere yoghurt/kwark
    rauwe groenten: wortel, komkommer, tomaat, radijsje, bloemkool, enz.
    fruit, maar teveel is ook niet goed, want in fruit zit ook veel suiker (wel natuurlijke suikers, niet zoals in koek en snoep)
    volkoren krackers/ echt knäckebrood (dat bruine zeg maar)
    gekookt ei
    pure chocolade! Hoe hoger het percentage cacao, hoe minder suiker. Dus: een stukje chocolade met 85% cacao betekent dat maar 15% van dat stukje uit suiker bestaat.
    groene thee. Daar heb je ook nog allemaal variaties en smaken in.
    ongebrande en ongezoute noten, zoals walnoten, pecannoten, hazelnoten, paranoten, amandelen, etc. Wel beter pinda's en cashewnoten vermijden want die zijn erg vet.

Verder zijn lightproducten erg slecht. Ze stoppen er dan wel geen suiker in, maar wel andere chemische ingrediënten als zoete vervanger wat nog veel slechter is voor je lijf.
    Dit ja :)

I guess trying to be different, is what makes you all the same

4. Small
    Afbeelding van BrokenWings

Daisy
    356 berichten
    Lid sinds November 2011

quote:
    Farfalle schreef op 28 March 2009 @ 12:49:
    - Van die soort biscuitjes met kaneel. Weet niet meer hoe het heet. Daar zitten 20 kcal per ding in :naughty:
    - En lange vingers natuurlijk ook iets van 20 kcal per ding?
    - Ik eet elke dag heeel veel grapefruits, dat is lekker. :ja:
    - Maak zelf fruitsmoothies.
    Wat voor bischuitjes zijn dat? ;o

Do not wait for the perfect moment, take a moment and make it perfect.

5. Small
    Afbeelding van Fashiontyp

mellicia
    393 berichten
    Lid sinds September 2011

crossaintjes
    popcorn < mijn lieveling bij een vreetbui xd
    muslierepen
    salade
    minitomaten
    allerei soorten fruit
    toast

6. Small
    Afbeelding van BrokenWings

Daisy
    356 berichten
    Lid sinds November 2011

knackerbrod met jam? :)

Do not wait for the perfect moment, take a moment and make it perfect.

7. Medium
    Afbeelding van fruitcoctail

roos
    3,533 berichten
    Lid sinds December 2009

Pittig slaatje (zo'n zakje van de ah), mueslibol & beschuitbol zijn hier altijd favoriet.

8. Medium
    Afbeelding van fruitcoctail

roos
    3,533 berichten
    Lid sinds December 2009

quote:
    BrokenWings schreef op 04 March 2012 @ 18:43:
    [...]

Wat voor bischuitjes zijn dat? ;o
    van die langwerpige, kan even nie top de naam komen maar ze zijn rechthoekig :)

9. Small
    Afbeelding van LoesLAAJS

Loes
    224 berichten
    Lid sinds March 2012

Appels :D.
    Ik heb laatst ook het roer omgegooid, geen gezeur meer, nu ga ik echt wat aan mijn eetpatroon doen. Wat ik zelf echt goede tussendoortjes vind: Yoghurt met een smaakje met haver, vult goed :). Ook appels eet ik nu veel meer en als er lekkere mandarijnen zijn werk ik die ook zo naar binnen. Gedroogd fruit is ook onwijs lekker, vooral die van de kaasboer :D. Verder babyworteltjes, komkommer..
    In het begin denk je: Ah nee, bah, geen zin. Dat heb ik ook onwijs lang gehad. Maar toen besloot ik dat ik het gewoon moest doen en bam, na een week is de knop om en crave je lang niet meer naar zoete dingen maar meer naar appels etc :).
    Succes!
    btw, je kan wel bijv. low-calorie koekjes eten, die vullen niet en dan denk je alsnog: Hongerrrr. Dus eet dan liever iets met bijv. meer calorieën dat dan wel fatsoenlijk vult, dan ga je niet steeds terug naar de snoepla.

10. Small
    Afbeelding van LoesLAAJS

Loes
    224 berichten
    Lid sinds March 2012

quote:
    Ik lees dat veel mensen als gezonde tussendoortjes dingen hebben als sultana, ontbijtkoek, evergreen, eierkoek, etc. Maar GEZONDE tussendoortjes zijn niet hetzelfde als tussendoortjes met weinig calorieën. Gezonde tussendoortjes is eten waar niet veel troep zoals e-nummers inzitten en waar ook niet veel suikers inzitten:
    magere yoghurt/kwark
    fruit, maar teveel is ook niet goed, want in fruit zit ook veel suiker (wel natuurlijke suikers, niet zoals in koek en snoep)
    gekookt ei
    pure chocolade! Hoe hoger het percentage cacao, hoe minder suiker. Dus: een stukje chocolade met 85% cacao betekent dat maar 15% van dat stukje uit suiker bestaat.
    ongebrande en ongezoute noten, zoals walnoten, pecannoten, hazelnoten, paranoten, amandelen, etc. Wel beter pinda's en cashewnoten vermijden want die zijn erg vet.

Verder zijn lightproducten erg slecht. Ze stoppen er dan wel geen suiker in, maar wel andere chemische ingrediënten als zoete vervanger wat nog veel slechter is voor je lijf.
    BAM, Dat bedoel ik nou! Daar ben ik het ook mee eens! Mensen eten low-calorie voedsel waar de grootste zooi ooit in wordt gepropt, waar je lichaam niks mee kan, zoals fructosestroop en dat soort zooi.

11. Medium
    Afbeelding van Plumbob

Plumbob
    4,658 berichten
    Lid sinds April 2011

quote:
    magere yoghurt/kwark
    gekookt ei

Precies dit!

Everyone needs Love: So share it.|Nothing is more painful than goodbye...

12. Small
    Afbeelding van xlilalove

Anne
    158 berichten
    Lid sinds December 2011

quote:
    LOVESOME schreef op 04 July 2010 @ 15:29:
    ZOUTSTENGELSSS!!!! Dat heb ik van mn zus leren eten.
    Zij wilde namelijk wat afvallen..

moet je alleen niet zoals ik, meteen die hele zak leegeten.

ze zij dat er in 1 handje (10 stuks) 37 kcal zitten.

&is super goedkoop. zak van 250 gram is 27 cent. haha
    bedoel je dan zoutstengels zoals pepsels, of van die hele dikke zoutstengels?

13. Medium
    Afbeelding van Snitchh

Aimee
    2,820 berichten
    Lid sinds August 2009

Up!
    Op school heb ik altijd echt honger en dan ga ik al snel ongezonde koekjes etc. eten. Weet iemand nog meer lekkere tussendoortjes die toch gezond zijn? En makkelijk mee te nemen natuurlijk, een salade meenemen vind ik al snel onhandig eigenlijk, hoogstens voor een enkele keer.

tumblr Society exists only as a mental concept; in the real world there are only individuals

14. Xtra-small
    Afbeelding van xoxogossippgirl

Anna
    54 berichten
    Lid sinds December 2011

Griekse yoghurt met honing en walnoten is :
    1. heeeeeeel gezond
    2. heeeeeeel lekker

15. Small
    Afbeelding van dreamscollector

N
    314 berichten
    Lid sinds January 2012

Als je echt honger hebt voordat je van school naar huis moet fietsen ofzo (heb ik altijd) dan is gedroogd fruit ook goed, omdat je bloedsuikerspiegel hier even een piek van krijgt en je daarmee net dat uurtje nog door komt, om vervolgens thuis iets te eten wat niet op school kan, zoals een schaaltje yoghurt ofzo. (:

16. Large
    Afbeelding van LOVESOME

LOVESOME
    8,665 berichten
    Lid sinds November 2007

Een boterham met margarine en beleg = ook gezond!
    Of beschuit/crackers/matzes/ontbijtcrackers van lu + boter&beleg kan natuurlijk ook.

Of griekse yoghurt met honing&walnoten, andere yoghurt/kwark met vruchten/noten oid erin.

Fruit (al eet ik dat juist om trek te krijgen.. geef mij een appel+sinaasappel en ik ga daarna kapot van de honger!) wat ik overigens heel fijn vind. haha moet aankomen

En ik eet veel koeken voor school (continue, fruitkick, evergreen allemaal van liga) maar die zijn dan niet zozeer heeeel gezond. Maar wel lekker :') en continue heeft ook "vitaminen en mineralen" als type. Haha 3 chocoladekoekjes zitten erin en volgens mijn diëtist is dit net zoiets als 1 boterham belegd.

Verder ook;

vla
    salades
    noten
    pure chocola
    sorbetijs
    etc.

"Leven" is meervoud van "Lef"

17. Medium
    Afbeelding van Snitchh

Aimee
    2,820 berichten
    Lid sinds August 2009

Ah bovenstaande tips kan ik wat mee! Gedroogd fruit is inderdaad lekker :)

Op school eet ik ook veel van die koekjes als liga enzo haha, het vult wel iig.
    Hoeveel pure chocola is goed voor je op ee ndag? 2 zo'n stukjes? Neem ik wel een chocolade paaseitje mee naar school :')

Ohhh nu heb ik ook wel zin in de zomer want dan eet ik vanzelf meer fruit en hebben we zelf gekweekte komkommers en die kan ik makkelijk meenemen :D

tumblr Society exists only as a mental concept; in the real world there are only individuals

18. Large
    Afbeelding van LOVESOME

LOVESOME
    8,665 berichten
    Lid sinds November 2007

^Liga koekjes, jamm. Ik eet vooral die continue chocola en fruitkicks. Welke neem jij dan?

Pure chocola van paaseitjes zijn niet zo heel puur.. Chocola mag puur heten zodra het al 50% cacao bevat hoorde ik. Maar dat is dus nog steeds 50% suiker.
    Paaseitjes zijn dus meestal zo rond de 50%
    Probeer echte pure chocola; minimaal 70%

Ik eet dan meteen een hele reep.. haha, maar voor mij maakt dat niet zo uit. Ik zou dan gewoon euh, 1/3 van een reep ofzo nemen. Volgens mijn diëtist was in ieder geval 25 gram 1 tussendoortje.
    Dus dat. haha

Ik houd overigens echt van die intens pure; boven de 80 procent :'D
    Over chocola gesproken, ik neem nog een cornetto inigma oké, niet boeiend

En zelf gekweekte komkommer? Super gaaf!! Komkommer is zo lekker! Ik kan er alleen niet tegen :(

"Leven" is meervoud van "Lef"

19. Large
    Afbeelding van xHailey

A
    7,700 berichten
    Lid sinds August 2009

griekse yoghurt (0% vet) met vers fruit (kant en klaar bakje van ah kan ook)
    granola parfait met bessen/cranberry's
    crackers met philadelphia
    edamame (sojabonen)

20. Small
    Afbeelding van DANAbenik

Dana
    548 berichten
    Lid sinds February 2010

quote:
    magere yoghurt/kwark
    gekookt ei

Je hebt zo gelijk!
    Verder nog;

Gebruik fruit als een tusssendoortje, een boterham met mager beleg en halvarine is ook een tussendoortje.
    Magere yoghurt/kwark. ( Je hebt veel verschillen erin )
    Magere yoghurt/kwark met fruit en fibre is hetzelffde als 1 boterham en een glas zuivel :)
    Rauwkost etcc :p

21. Large
    Afbeelding van DISTORTION

Lennon
    5,454 berichten
    Lid sinds July 2010

Zelfgemaakte smoothies! :D

Ra Ra Rasputin, lover of the Russian queen, they put some poison into his wine. Ra Ra Rasputin, Russia's greatest love machine, he drank it all and he said "I feel fine"

22. Xtra-small
    Afbeelding van ttarah

Tara
    10 berichten
    Lid sinds April 2012

toast met filet americain, scrumbled egg of rookvlees.

eat pray love

23. Xtra-small
    Afbeelding van xLittleDevil

Celine
    17 berichten
    Lid sinds April 2012

Inspiratie nodig? http://likebeautifulpeople.tumblr.com/ !
    _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
    twitter.com/xLittleDevil

24. Xtra-small
    Afbeelding van PeacefulMind

Renata
    4 berichten
    Lid sinds April 2012

quote:
    Fashiontyp schreef op 04 March 2012 @ 18:50:
    crossaintjes
    popcorn < mijn lieveling bij een vreetbui xd
    muslierepen
    salade
    minitomaten
    allerei soorten fruit
    toast
    Croissantjes en muslierepen zijn nou niet echt gezond!

25. Medium
    Afbeelding van ROCKxIT

Femke
    1,219 berichten
    Lid sinds January 2008

- Handje ongezouten noten
    - Fruit (iemand hierboven zei niet te veel, maar de suikers in fruit zijn natuurlijke, gezonde suikers. Hier kun je in feite niet te veel van eten, of je moet alleen maar fruit eten)
    - Groente (denk aan cherrytomaatjes, komkommer, etc)
    - Salade
    - Meergranen koeken/producten (dit ligt heel erg aan de soort of het gezond is of niet, die bewerkte producten zijn vaak wat minder maar goed)
    - Yoghurt met fruit
    - Smoothie

i don't speak german, but i can if you like.

Fashionscene is a division of Yourscene.nl. About us | Flyerzone | Contact | Handleiding | Wachtwoord?