Dit onderwerp heeft 42 reacties, en bestaat uit 2 pagina's. U bent momenteel op pagina 2 van 2.
De laatste reactie is geplaatst op 17-01-2011 13:06.
Verfrissend
- Geplaatst op zondag 02 november 2003 20:50
QUOTE (Sense @ Sun 2 Nov, 20:46) dat zijn dé karaktereigenschappen om een depressie mee te krijgen ja
[/quote]
.... die eigenschappen zullen niet verdwijnen, maar je kunt er wel rekening mee houden natuurlijk
Ik heb trouwens wel eens letterlijk tegen iemand gezegd dat ik me afvroeg of ik, als al die gebeurtenissen niet waren voorgevallen, wel gelukkig kón zijn. Daarmee doel ik dus op wat jij zegt.... Dat het aangeboren kan zijn
Daar was ik wel bang voor, omdat ik het idee had, terugdenkende aan vroeger toen ik klein was, dat ik nooit gelukkig was. Met of zonder aanleiding.
Ben er nog steeds wel eens bang voor..... Dat het misschien gewoon erfelijk is
Maar daar ga ik me niet mee bezig houden verder, want daar wordt het niet beter op
En zoals ik al zei: nu gaat het uitstekend
So why worry
Geplaatst op zondag 02 november 2003 20:52Alleen wel opletten dat je niet van de een op andere dag weer afglijd en weer in je depressie komt...
Geplaatst op zondag 02 november 2003 20:55Daar let ik heeeeeeeeel goed op
Ik ben me er van bewust wanneer ik wat down ben (wat overigens iedereen wel regelmatig is) en op zo'n moment probeer ik mezelf positief in te stellen.... Daar waar ik eerst erg melancholisch ging zitten doen, en in mijn slachtofferrol kroop, ben ik er nu allert op dat ik juist aan leuke dingen ga denken en aan hoe het voelt om happy te zijn
Ik weet uit ervaring dat je jezelf de put in kunt praten.... Daar heeft niemand wat aan en dit wil ik dus voorkomen
Geplaatst op zondag 02 november 2003 20:57QUOTE (gummie @ Sun 2 Nov, 21:55) Daar let ik heeeeeeeeel goed op
Ik ben me er van bewust wanneer ik wat down ben (wat overigens iedereen wel regelmatig is) en op zo'n moment probeer ik mezelf positief in te stellen.... Daar waar ik eerst erg melancholisch ging zitten doen, en in mijn slachtofferrol kroop, ben ik er nu allert op dat ik juist aan leuke dingen ga denken en aan hoe het voelt om happy te zijn
Ik weet uit ervaring dat je jezelf de put in kunt praten.... Daar heeft niemand wat aan en dit wil ik dus voorkomen
[/quote]
Herkenbaar...

Succes!
Geplaatst op zondag 02 november 2003 21:12QUOTE (GAST!!! @ Sun 2 Nov, 21:52) Alleen wel opletten dat je niet van de een op andere dag weer afglijd en weer in je depressie komt...
[/quote]
En grote kans dat dat dus wel gebeurd.
Wat je vaak ziet na een depressie is een vorm van euforie, gelukzaligheid.
Daar kun je behoorlijk in doorschieten met als gevolg dat je zo weer afglijdt en de controle weer dreigt te verliezen....
ervaringJa kijk, er is pas sprake van een drankprobleem op jonge leeftijd, als een foetus het vruchtwater heeft opgedronken en met de moederkoek tussen een pitabroodje lallend naar buiten komtGeplaatst op zondag 02 november 2003 21:19QUOTE (Robbie @ Sun 2 Nov, 22:12) QUOTE (GAST!!! @ Sun 2 Nov, 21:52) Alleen wel opletten dat je niet van de een op andere dag weer afglijd en weer in je depressie komt...
[/quote]
Daar kun je behoorlijk in doorschieten met als gevolg dat je zo weer afglijdt en de controle weer dreigt te verliezen....
ervaring [/quote]
En als het puur medisch bekijkt, is de kans heel groot dat als je eenmaal een depressie hebt gehad, je er later in je leven weer minimaal eentje krijgt.Geplaatst op zondag 02 november 2003 21:26Maar heb je dat niet in de hand dan, zelf?
Dat van die grote euforie na een dikke depressie snap ik, maar je kan je gevoelens toch wel een beetje neutraliseren enzo?Geplaatst op zondag 02 november 2003 21:43Weet je wat pas verfrissend is?
Een glaasje vergeperste jus d'orange
Geplaatst op zondag 02 november 2003 22:17QUOTE (Robbie @ Sun 2 Nov, 22:12) QUOTE (GAST!!! @ Sun 2 Nov, 21:52) Alleen wel opletten dat je niet van de een op andere dag weer afglijd en weer in je depressie komt...
[/quote]
ervaring [/quote]
Geplaatst op zondag 02 november 2003 22:27Heb helaas elk jaar vanaf halverwege mei tot aan eind juni een vaste periode dat ik zwaar in de put zit. Elk jaar wordt het extremer maar ook elke keer als ik er uit kom moet ik gewoon zwaar lachen om mezelf omdat ik over zulke kleine dingen zulke verschikkelijke kut gedachte kan maken. Voorlopig heb ik er nog geen last van maar ik vrees nu al voor mei. Snap trouwens ook niet waarom het altijd die tijd is.Geplaatst op zondag 02 november 2003 22:46QUOTE (barn @ Sun 2 Nov, 23:17) QUOTE (Robbie @ Sun 2 Nov, 22:12) QUOTE (GAST!!! @ Sun 2 Nov, 21:52) Alleen wel opletten dat je niet van de een op andere dag weer afglijd en weer in je depressie komt...
[/quote]
ervaring [/quote]
[/quote]
Nou okee....misschien dat de kans in werkelijkheid niet zo groot te noemen is, maar het is zeker mogelijk.
Is mij ook gebeurd, na een zware periode belandde ik in rustiger vaarwater wat me een enorm gevoel van opluchting/vrijheid gaf.
Ik kon alles en iedereen aan, en kon doen en laten waar ik zin in had.
En daarin kun je dus doorschieten, jezelf verliezen in grenzenloze vrijheid waardoor je uiteindelijk weer net zover van jezelf afstaat als eerst....
soort van weegschaal die naar de andere kant doorslaat....Ja kijk, er is pas sprake van een drankprobleem op jonge leeftijd, als een foetus het vruchtwater heeft opgedronken en met de moederkoek tussen een pitabroodje lallend naar buiten komtGeplaatst op maandag 03 november 2003 00:03smileys zijn net kunst...
je kan ze op verschillende manieren interperteren...
Geplaatst op maandag 03 november 2003 00:14QUOTE (barn @ Mon 3 Nov, 1:03) smileys zijn net kunst...
je kan ze op verschillende manieren interperteren...
[/quote]
Ik kan er helaas niets anders van maken dan een verbaasde smiley die zich op zijn minst afvraagt wat ik bedoel.
Als het anders is bedoeld mag je me even op weg helpen
Ja kijk, er is pas sprake van een drankprobleem op jonge leeftijd, als een foetus het vruchtwater heeft opgedronken en met de moederkoek tussen een pitabroodje lallend naar buiten komtGeplaatst op maandag 03 november 2003 01:03Been there done that...wil er niet teveel over kwijt maar rond mn 21e ging het goed mis. Alles was zwart en de zin was op. Alle shit kwam eruit. Zwaar depressief, kilo's afgevallen, suicidaal, heel de blabla.
It took some time, therapie, lieve friends en een heleboel doorzettingsvermogen en pijn om eruit te komen maar weet nu wel dat ik nooit meer o diep zal gaan.
Merkte idd ook dat die kleine dingetjes me zoveel meer deden als daarvoor, veel meer waarde enzo, leven is prachtig, je fijn voelen is geweldig!
Heb wel mn ups en donwd en dacht een maand of 2 geleden dat ik weer diep zou gaan, liet t ook bijna gebeuren maar weet nu hoe mn kop boven water te houden.
Ik ben er nog lang niet maar met de jaren gaat het beter en leer ik dingen te herkennen, mn grenzen duidelijk te stellen, rust te nemen. Ik slaap nog veel en functioneer nog lang niet op volle kracht maar het gaat allemaal de goede kant op. Juich niet te snel want een zware depressie gaat je niet in de kouwe kleren zitten.
Anywayz, ik ben iig weer zover dat ik MEZELF kan, mag en durf te zijn. En er ook weer happy mee begin te worden!
Nu nog naar het punt dat ik mn EIGEN geluk maak en dat niet laat beinvloeden door anderen. Als ik zover ben open ik nog wel eens een juich-topic! 
Way to go Gummie-girl, keep ya head up, tieten naar voren, snuit de lucht in en fuck'em all!!!!
Geplaatst op maandag 03 november 2003 01:14
Klinkt goed !quote:keep ya head up, tieten naar voren, snuit de lucht in en fuck'em all!!!!
Geplaatst op zondag 09 november 2003 17:29JUHUJ
I feel good tududududududu
Geplaatst op zondag 09 november 2003 18:08eind vorig jaar een licht depresieve stoornis gehad. (sinterklaaskadootje)
Moeilijkste tijd van mijn leven geweest. Vooral door de onbegrip van anderen. Ach joh sommige mensen hebben wel ergere dingen meegemaakt, ach joh gewooon ff lekker de kroeg in. (wat me weer een halve alcoholverslaving opleverde)
Heb toen geleerd uit alles het positieve te halen. zelfs uit de depressie zijn oitieve dingen gekomen: ben empatischer geworden, ben weer gaan studeren, heb een nieuw talent bij mezelf ontdekt en ook nieuwe passies.
idd weer terugvallen is iets waar ik erg voor moet oppassen. Momenteel zit ik weer met symptomen die me erg bekend voorkomen. verschil is alleen dat ik nu weet wat het kan zijn, dit voor mezelf kan verwoorden en gewoon geestelijk sterker ben. Schrijf veel, studeer psychologie, denk nog meer en probeer de belangrijkste les nooit te vergeten: even the darkest night is followed by a bright day.Conscia mens recti, famae mendacia ridet.Verfrissend