Username
Password
password
vergeten?

1. Fashionscene
  2. Nieuws, Wetenschap & Cultuur
  3. Filosofie & Theologie
  4. Verfrissend

Dit onderwerp heeft 42 reacties, en bestaat uit 2 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 2.
De laatste reactie is geplaatst op 17-01-2011 13:06.

Verfrissend

1. Medium
    Afbeelding van gummie

3,740 berichten
    Lid sinds November 2007

Ik weet niet of er hier mensen zijn die ooit in een zware depressie hebben gezeten... En die er ook weer helemaal bovenop zijn gekomen.... :unsure:

Maar ik wilde even melden dat het heerlijk is :P

Grappig hoe je dingen ineens anders ziet en benadert, hoe je weer met beide voeten aan de grond komt, en hoe je op een makkelijkere en logischere manier kunt omgaan met tegenslagen en vervelende situaties :)

Ik verbaas me er echt over hoe ik nu over alles denk, en hoe ik er mee omga :) Ik zie zelfs steeds vaker, dat ik mezelf tegenspreek op verschillende gebieden: tot bijna een jaar geleden was liefde kut, alles kut, niets leuk, alles negatief... Nu geef ik antwoorden die anderen vroeger aan mij gaven, maar die ik niet wilde aannemen :)

Ach ja, life is good huh :wink2: :cheers:

1. Xtra-large
    Afbeelding van brutuzz

22,482 berichten
    Lid sinds November 2007

:rolleyes:

2. Large
    Afbeelding van Schorpioen

9,098 berichten
    Lid sinds November 2007

Dat gevoel is erg herkenbaar...

Ik heb altijd heel veel van me afgeschreven... Tis grappig om zware stukken terug te lezen en er positieve stukken naast te leggen! :rolleyes: Een wereld van verschil, terwijl het soms over hetzelfde gaat!

3. Medium
    Afbeelding van gummie

3,740 berichten
    Lid sinds November 2007

Ik heb het trouwens in filosofie gepost :unsure: Moet er dus nog even iets filosofisch bijzetten :P

Eenmaal uit de depressie gekomen merk je, dat het niet de gebeurtenissen zijn die invloed op je hebben, maar het de manier is waarop je met de gebeurtenissen omgaat. Ofwel: daar waar ik eerst in de put zou geraken wanneer mijn vriend vreemdging, blijf ik nu positief en smijt ik hem de deur uit :wink2:

Dat soort dingen :)

Er gebeuren nog steeds dezelfde dingen, maar doordat ik niet meer in een depressie zit ga ik er anders mee om....

Leuke stof tot nadenken :D Mijn leven is hetzelfde gebleven, maar ik sta er anders in :rolleyes: That's the point :)

4. Large
    Afbeelding van tribbezz

12,072 berichten
    Lid sinds November 2007

gefeliciteerd ofzo :P

5. Xtra-large
    Afbeelding van Rrrrobbie

Robèrt
    16,126 berichten
    Lid sinds November 2007

QUOTE (gummie @ Sun 2 Nov, 17:59)

Eenmaal uit de depressie gekomen merk je, dat het niet de gebeurtenissen zijn die invloed op je hebben, maar het de manier is waarop je met de gebeurtenissen omgaat. Ofwel: daar waar ik eerst in de put zou geraken wanneer mijn vriend vreemdging, blijf ik nu positief en smijt ik hem de deur uit :wink2:

Er gebeuren nog steeds dezelfde dingen, maar doordat ik niet meer in een depressie zit ga ik er anders mee om....

Leuke stof tot nadenken :D Mijn leven is hetzelfde gebleven, maar ik sta er anders in :rolleyes: That's the point :) [/quote]
    Voila: de essentie van Tao, yin en yang en al die andere crap :rolleyes:
    Ja kijk, er is pas sprake van een drankprobleem op jonge leeftijd, als een foetus het vruchtwater heeft opgedronken en met de moederkoek tussen een pitabroodje lallend naar buiten komt

6. Xtra-large
    Afbeelding van Zeph

14,246 berichten
    Lid sinds November 2007

Bij mij is het eigenlijk omgekeerd!
    Al 21 jaar gaat mijnleven op rolletjes, zat altijd lekker in mijn vel enzo.
    Maar sinds college weer is begonnen dit jaar zit ik toch wel in een dip, gewoon niet lekker in mijn vel. En ik word daar echt gefokt van aangezien ik dat gewoon echt niet gewend ben.
    :(

7. Large
    Afbeelding van Eralda

7,393 berichten
    Lid sinds November 2007

QUOTE (Zephyr @ Sun 2 Nov, 18:15)
    Maar sinds college weer is begonnen dit jaar zit ik toch wel in een dip, gewoon niet lekker in mijn vel. En ik word daar echt gefokt van aangezien ik dat gewoon echt niet gewend ben.
    :( [/quote]
    :hug:

8. Medium
    Afbeelding van KevinM

1,152 berichten
    Lid sinds November 2007

QUOTE (Zephyr @ Sun 2 Nov, 18:15)
    :( [/quote]
    :huh: Idd jongen, het is zwaar om wat te doen, ik zou denk ik een zelfmoordpoging ondernemen...

9. Xtra-large
    Afbeelding van Zeph

14,246 berichten
    Lid sinds November 2007

QUOTE (KevinM @ Sun 2 Nov, 19:10)
    :huh: Idd jongen, het is zwaar om wat te doen, ik zou denk ik een zelfmoordpoging ondernemen... [/quote]
    Interpreteren is niet je sterkste punt ofwel? :wacko:

10. Medium
    Afbeelding van KevinM

1,152 berichten
    Lid sinds November 2007

QUOTE (Zephyr @ Sun 2 Nov, 19:25)
    Interpreteren is niet je sterkste punt ofwel? :wacko: [/quote]
    Je moeder......

11. Xtra-large
    Afbeelding van Zeph

14,246 berichten
    Lid sinds November 2007

QUOTE (KevinM @ Sun 2 Nov, 19:26)
    Je moeder...... [/quote]
    :sleep:
    Droeftoetertje.....

12. Medium
    Afbeelding van KevinM

1,152 berichten
    Lid sinds November 2007

QUOTE (Zephyr @ Sun 2 Nov, 19:28)
    Droeftoetertje..... [/quote]
    Nee jij, met je in een dip zitten van college http://www.weak-link.nl/forum/html/emoticons/smileygay.gif

:P

13. Xtra-large
    Afbeelding van Zeph

14,246 berichten
    Lid sinds November 2007

QUOTE (KevinM @ Sun 2 Nov, 19:34)
    QUOTE (Zephyr @ Sun 2 Nov, 19:28)
    Droeftoetertje..... [/quote]
    Nee jij, met je in een dip zitten van college http://www.weak-link.nl/forum/html/emoticons/smileygay.gif

:P [/quote]
    -_-

14. Xtra-large
    Afbeelding van Senzi

12,521 berichten
    Lid sinds November 2007

QUOTE (gummie @ Sun 2 Nov, 17:59)
    Ik heb het trouwens in filosofie gepost :unsure: Moet er dus nog even iets filosofisch bijzetten :P

Leuke stof tot nadenken :D Mijn leven is hetzelfde gebleven, maar ik sta er anders in :rolleyes: That's the point :) [/quote]
    daar draait het inderdaad om...

maar het punt is: je kan jezelf dit wel voorhouden als je depressief bent, maar het ook echt vóelen, dat is in zo'n situatie vreselijk moeilijk...iedereen die ooit depressief is geweest zal dat herkennen.

maar wel leuk om hier weer eens een positief bericht te lezen :hug:

15. Medium
    Afbeelding van gummie

3,740 berichten
    Lid sinds November 2007

Yep Sense.... Als ik datgene wat ik nu zeg te horen zou krijgen tijdens een zware depressie, dan gaat dat er dus echt niet in! Je hele belevingswereld is dan op de een of andere manier anders.

Sterker nog: mensen zeiden exact datgene wat ik nu zeg in dit topic, maar ik kon er gewoon helemaal niks mee :blink:

Maar goed.... :)

16. Xtra-large
    Afbeelding van Senzi

12,521 berichten
    Lid sinds November 2007

QUOTE (gummie @ Sun 2 Nov, 21:07)
    Yep Sense.... Als ik datgene wat ik nu zeg te horen zou krijgen tijdens een zware depressie, dan gaat dat er dus echt niet in! Je hele belevingswereld is dan op de een of andere manier anders.

Sterker nog: mensen zeiden exact datgene wat ik nu zeg in dit topic, maar ik kon er gewoon helemaal niks mee :blink:

Maar goed.... :) [/quote]
    I know... :)

Dat is ook de reden dat je heel moeilijk met mensen kan praten over die 'ziekte'. Ze snappen niet dat dit meer is dan gewoon een dipje, en dat je niks kan met hun adviezen, omdat je belevingswereld idd. totaal anders is op dat moment.
    Gevolg: irritaties en onbegrip waardoor je alleen nog maar verder in de put raakt...tis gewoon kut.

17. Large
    Afbeelding van blaaaaaa

pietje
    10,910 berichten
    Lid sinds November 2007

ik heb 2 jaar geleden een depressie gehad... verschrikkelijk zeg... keb toen leren huilen... ik huilde nooit!! toen heb ik er wat afgejankt zeg... en denken, denken denken... over me zelf, over een jongen, over het leven... echt een mega dip!! had nergens zin meer in... maar nu ist weer goed!! keb meer zelfvertrouwen, kom nu voor mezelf op en trek me bekkie eg wel open nu en keb dr weer zin in!!

en gummie heeft gelijk... dr was wat in me leven gebeurd waarop ik niet wist hoe ik dr mee om moest gaan, nu zou ik die situatie heel anders aangepakt hebben.. idd... tis nie dat me leven anders is, maar dat je dr zelf anders weer in bent gekomen...

dus kommaar op.. life is good :wub: :hug:

18. Large
    Afbeelding van Flopster

5,472 berichten
    Lid sinds November 2007

Ben gelukkig nog nooit echt ongelukkig geweest of enige vorm van depressie gehad. Ben eigenlijk altijd wel vrolijk! :bounce: Zo nuchter mogelijk denken is voor mij de oplossing en niet te lang overal bij stil staan. Ook al gebeurt er nog zoveel. -_-

19. Medium
    Afbeelding van gummie

3,740 berichten
    Lid sinds November 2007

:afro:

Tja, ik heb zelf ook gemerkt dat er een soort gat ligt tussen de belevingswereld van iemand in een depressie en de belevingswereld van iemand die daar niet in zit. Wat dan vooral pijn doet is de opmerking "Ik heb een nog een leven!" als je ruzie hebt die veroorzaakt wordt door jouw depressie :( Omdat je zelf het ide hebt geen leven te hebben, komt dit heel erg hard over. Het valt de anderen niet kwalijk te nemen, maar ik had toch altijd het gevoel niet begrepen te worden.... Je denkt gewoon anders over alles. Het valt ook niet uit te leggen ofzo: tis een gevoel. Eenzaamheid is het gevolg geweest bij mij toen. Ik had veel vrienden, maar was voor mijn gevoel toch altijd alleen :unsure:

Ik kon wel uithuilen bij bepaalde personen, maar had niet het idee dat de ander me begreep. Nogmaals, dat ligt dan niet aan die ander, maar zo voelt het gewoon.

Ik heb vanaf mijn 17e in een depressie gezeten... Aanvankelijk nog niet zo'n zware: het werd met de dag erger zeg maar. Vijf jaar later zit ik vrolijk te typen dat het weer goed met me gaat :wink2: :rolleyes: Tel maar uit hoe lang dat voor je gevoel geduurd heeft. Vijf jaar = dan net een mensenleven :huh:

En uiteindelijk ben je zelf degene die er uit kan komen.

Nu mijn broer zwaar depressief is, vind ik het lastig om daarmee om te gaan. Ik weet namelijk wel hoe hij zich voelt, maar ik weet ook dat het van hem zelf afhangt of de depressie wel of niet zal verdwijnen.... Daar komt nog eens bij dat hij heel anders reageert dan ik als ik down was. Ik werd verdrieitg, was continu slachtoffer en op zoek naar liefde, die ik voor mijn gevoel niet heb kunnen vinden. Mijn broer wordt agressief en destructief. Hij snijdt zijn armen open en gooit met radio's enzo :unsure:

Hmmmmm...... Hoe lullig het ook klinkt: ik vind mijn eigen gezondheid (geestelijk vooral) op dit moment belangrijker dan die van hem omdat ik weet dat ik hem niet kan helpen en dat het geen zin heeft om zelf ook weer in de put te gaan zitten :unsure:

Het maakt je iig wel sterker :)

20. Large
    Afbeelding van N1v3K

5,067 berichten
    Lid sinds November 2007

QUOTE (gummie @ Sun 2 Nov, 17:52)
    Grappig hoe je dingen ineens anders ziet en benadert, hoe je weer met beide voeten aan de grond komt... [/quote]
    Fijn is dat ja :)

21. Xtra-large
    Afbeelding van Senzi

12,521 berichten
    Lid sinds November 2007

Gummie, misschien zit het wel bij jullie in de familie, aangezien je broer het ook heeft...

Heb jullie ooit therapie gevolgd?

22. Medium
    Afbeelding van gummie

3,740 berichten
    Lid sinds November 2007

QUOTE (Sense @ Sun 2 Nov, 20:37)
    Gummie, misschien zit het wel bij jullie in de familie, aangezien je broer het ook heeft...

Heb jullie ooit therapie gevolgd? [/quote]
    Therapie? :huh:

Ik werd depressief na verschillende gebeurtenissen... Het had bij mij een duidelijk aanwijsbare oorzaak.

Bij mijn broer was dat nogal onduidelijk, want men dacht eerst aan borderline. Nu zijn ze daarop terug gekomen....

Ik denk dat niet zozeer het krijgen van de depressie erfelijk is bij ons, maar meer het gesloten karakter, perfectionisme en overgevoeligheid en het niet spreken over gevoelens :unsure:

23. Xtra-large
    Afbeelding van Senzi

12,521 berichten
    Lid sinds November 2007

QUOTE (gummie @ Sun 2 Nov, 21:45)
    Ik denk dat niet zozeer het krijgen van de depressie erfelijk is bij ons, maar meer het gesloten karakter, perfectionisme en overgevoeligheid en het niet spreken over gevoelens :unsure: [/quote]
    dat zijn dé karaktereigenschappen om een depressie mee te krijgen ja :unsure:

24. Xtra-large
    Afbeelding van Joe

20,005 berichten
    Lid sinds November 2007

Ups... Downs... Megadowns... Ups.. Enz... Als ik niet zo kon genieten van de mooie dingen, tsja... Dan had ik mezelf wel eens aardig depressief kunnen laten worden...

25. Fashionscene is a division of Yourscene.nl. About us | Flyerzone | Contact | Handleiding | Wachtwoord?