Dit onderwerp heeft 74 reacties, en bestaat uit 3 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 3.
De laatste reactie is geplaatst op 15-02-2010 20:41.
Kleuren zien bij getallen etc.
- Geplaatst op woensdag 02 februari 2005 23:18Wie heeft dat ook?
Als je aan een getal denkt, of aan een dag van de week of aan een maand dat je er dan in gedachten een kleur aan koppelt?
Voorbeeld: 1= grijs, 2 = geel
Maandag= rood, dinsdag=roze Zaterdag = geel etc.
Maart = geel, september = groen
Maar dat is voor iedereen weer anders.
Ik dacht altijd dat iedereen dat had, maar dat blijkt niet zo te zijn en ik wordt vaak nogal raar aangekeken (mijn vriend kijkt alsof ik van mars kom
). Nu vond ik op internet een forum waarin een topic staat van mensen die dat dus ook hebben...
Jullie ook?
- Geplaatst op woensdag 02 februari 2005 23:20huh?
zie reactie Emjay
wel apart
- Geplaatst op woensdag 02 februari 2005 23:21ik denk inderdaad Mars
Diep van binnen ben ik best oppervlakkig.. - Geplaatst op woensdag 02 februari 2005 23:21Zo reageerde mijn vriend ook dus
Ik vind het zo normaal dat ik stomverbaasd was dat niet iedereen dat heeft blijkbaar... - Geplaatst op woensdag 02 februari 2005 23:22iedere dag is grijs totdat je doodgaat, dan is alles zwart
llie:Ja kijk, er is pas sprake van een drankprobleem op jonge leeftijd, als een foetus het vruchtwater heeft opgedronken en met de moederkoek tussen een pitabroodje lallend naar buiten komt - Geplaatst op woensdag 02 februari 2005 23:23Nah, ik ben echt verbaasd dat het blijkbaar niet bij iedereen zo is..
Vond dit op inet:
http://home-1.tiscali.nl/~cretien/nlsynpag.htm#Synesthesie
best interessant.... - Geplaatst op woensdag 02 februari 2005 23:25wel "weet" ik welke kleuren niet in balans zijn als ik iemand zie
Diep van binnen ben ik best oppervlakkig.. - Geplaatst op woensdag 02 februari 2005 23:25
Vrijdag is grijsquote:Robbie schreef:
iedere dag is grijs totdat je doodgaat, dan is alles zwart
llie:

- Geplaatst op woensdag 02 februari 2005 23:28Wel eens gelezen over een schrijver die dit ook had en zijn kinderen ook.
Zelf nergens last van
- Geplaatst op woensdag 02 februari 2005 23:28ik vind vrijdag meer groen.....
Diep van binnen ben ik best oppervlakkig.. - Geplaatst op woensdag 02 februari 2005 23:30Ik heb het ook, al had ik het als kind veel meer...
Vooral met letters heb ik het!
a is bruin
e is groen
i is geel
o is blauw
u is rood - Geplaatst op woensdag 02 februari 2005 23:30kom kom, iedereen weet dat vrijdag roze is
- Geplaatst op woensdag 02 februari 2005 23:31ik ben kleurenblind
- Geplaatst op woensdag 02 februari 2005 23:32quote:Mala schreef:
kom kom, iedereen weet dat vrijdag roze is
Bij mij is dinsdag roze
- Geplaatst op woensdag 02 februari 2005 23:32Grappige theorie (heb m alleen ff gescand, niet gelezen)
Heeft het niet ook te maken met dat sommige mensen meer visueel zijn ingesteld? Zij kunnen 'weinig' met abstracte dingen zoals getallen, en moeten er iets bij kunnen zien...zoals een kleur. Dat zou ik dus denken
- Geplaatst op woensdag 02 februari 2005 23:33
ik heb niet het hele artikel gelezen, maar kan je er ook wat mee?quote:Marieke schreef:
Nah, ik ben echt verbaasd dat het blijkbaar niet bij iedereen zo is..
Vond dit op inet:
http://home-1.tiscali.nl/~cretien/nlsynpag.htm#Synesthesie
best interessant....
Diep van binnen ben ik best oppervlakkig.. - Geplaatst op woensdag 02 februari 2005 23:33quote:timanovic schreef:
Ik heb het ook, al had ik het als kind veel meer...
a is bruin
e is groen
i is geel
o is blauw
u is rood
Ben ik niet de enige.... Met letters heb ik het veel minder, maar dat kan inderdaad ook ja 
- Geplaatst op woensdag 02 februari 2005 23:34quote:
dinsdag is oranje
zondag is paars, maandag is lichtblauw, dinsdag oranje, woensdag is grijs, donderdag groen, vrijdag roze, zaterdag een olijfgroen achtige kleur
- Geplaatst op woensdag 02 februari 2005 23:35quote:JBN schreef:
Grappige theorie (heb m alleen ff gescand, niet gelezen)
Heeft het niet ook te maken met dat sommige mensen meer visueel zijn ingesteld? Zij kunnen 'weinig' met abstracte dingen zoals getallen, en moeten er iets bij kunnen zien...zoals een kleur. Dat zou ik dus denken
Geen flauw idee eigenlijk.... ik weet niet of ik visueel ben ingesteld...
Ik heb wel een fotografisch geheugen, misschien heeft het ermee te maken...heb overal een soort foto's van in mijn hoofd zitten die ik ook zo weer kan oproepen....
- Geplaatst op woensdag 02 februari 2005 23:35
en woorden zijn een mix van de letters?quote:timanovic schreef:
Ik heb het ook, al had ik het als kind veel meer...
a is bruin
e is groen
i is geel
o is blauw
u is rood
- Geplaatst op woensdag 02 februari 2005 23:361 geel
2 rood
3 groen
4 blauw
5 bruin
6 blauw
7 groen
8 rood
9 geel
Zo visualiseer ik ze geloof ik
- Geplaatst op woensdag 02 februari 2005 23:37quote:Mala schreef:
en woorden zijn een mix van de letters?quote: timanovicIk heb het ook, al had ik het als kind veel meer...
a is bruin
e is groen
i is geel
o is blauw
u is rood
Mooi kleurig geheel ja!
Ik ben nou eenmaal positief ingesteld. - Geplaatst op woensdag 02 februari 2005 23:37quote:
maandag is fel rood, dinsdag roze, woensdag bordeauxrood, donderdag roodbruin, vrijdag grijs, zaterdag geel en zondag heel donker rood.
Hmmz wel veel verschillende tinten rood....
- Geplaatst op woensdag 02 februari 2005 23:39quote:Marieke schreef:quote: JBNGrappige theorie (heb m alleen ff gescand, niet gelezen)
Geen flauw idee eigenlijk.... ik weet niet of ik visueel ben ingesteld...
Ik heb wel een fotografisch geheugen, misschien heeft het ermee te maken...heb overal een soort foto's van in mijn hoofd zitten die ik ook zo weer kan oproepen....
Heb ik ook.
Alleen met het verstrijken van de tijd wordt de kwaliteit minder, zit nu een beetje op het niveau van 20 jaar oude polaroids
Maar serieus, ik denk dus heel erg in plaatjes
Erg onhandig bij het uitleggen van complexe zaken, beter zou zijn als ik mijn plaatje zou kunnen uploaden naar het hoofd van iemand anders...Ja kijk, er is pas sprake van een drankprobleem op jonge leeftijd, als een foetus het vruchtwater heeft opgedronken en met de moederkoek tussen een pitabroodje lallend naar buiten komt - Geplaatst op woensdag 02 februari 2005 23:39quote:timanovic schreef:
1 geel
2 rood
3 groen
4 blauw
5 bruin
6 blauw
7 groen
8 rood
9 geel
Zo visualiseer ik ze geloof ik
1 grijs
2 lichtgeel