Dit onderwerp heeft 19 reacties, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 02-06-2010 15:06.
Gedicht voor creamtie gezocht
- Geplaatst op vrijdag 21 maart 2003 14:21Mijn oma is gister overleden en nu vroegen mijn ouders of wij m isschien een gedicht wilden voorlezen.. ik ebn aan het zoeken gegaan maar kan nog niet echt iets passends vinden..... niet al te zwaar iig.
weet iemand hier een mooi gedicht toevallig????
ps: nee ik kan niet zelf dichten
- Geplaatst op vrijdag 21 maart 2003 14:28
- Geplaatst op vrijdag 21 maart 2003 14:29Gecondoleerd met je oma...
Ik heb zelf een gedicht geschreven toen mijn oma overleed en dat op haar begrafenis voorgelezen...ik zal het je straks wel ff pm'en.
Het is wel een persoonlijk gedicht op haar toegespitst, maar misschien kan je er zelf nog wat aan veranderen.
edit: ik zet hem hier toch maar ff neer...is wel het plaatsen waard
De Overkant
Over grenzen van tijd en ruimte
Zijn wij verbonden met elkaar
Een moment in de eeuwigheid
Ik hier, jij al bijna daar
Zoals je daar ligt
Het moede hoofd gebogen
Worstelend met je naderend einde
Alle hoop in stilte vervlogen
Schemerdonker in je geest
Je porseleinen hand in de mijne
Soms lichten je ogen op
Dan lijk je weer zachtjes te verdwijnen
Rusteloos zoek je je weg
Zwevend in een niemandsland
Met één been op de aarde
Het andere al aan de overkant
Mijn lieve sterke schat
Ik wil je echt niet kwijt
Maar laat jezelf maar gaan
Want het is gewoon je tijd
Ik weet zeker dat er daar
Iemand is die op je wacht
Die jouw ogen hun glans teruggeeft
Wanneer hij stralend naar je lacht
Ga nu maar en onthoud die liefde
Die verbindt ons voor eeuwig aan elkaar
Ook al blijf ik nog even hier
En ben jij al bijna daar - Geplaatst op vrijdag 21 maart 2003 14:32Foutje.
- Geplaatst op vrijdag 21 maart 2003 14:35Ik heb zelf een gedicht geschreven toen mijn opa overleden was...
Mocht je oma van bloemen gehouden hebben, zeg het dan effe dan pm ik hem effe...
Een andere die ik altijd mooi blijf vinden is:
Ik heb vannacht een ster uigezocht
voor mijn oma die moest gaan
Een ster voor iemand zo bijzonder
dat hij eigenlijk alleen moest staan
Nu kijk ik naar de sterren
en huil ik naar de maan
Dan straalt daar weer die ene ster
dus is mijn oma eigenlijk nooit weggegaan
Maar zoals ik al zei heb ik er ook nog 1tje zelf geschreven, laat effe weten of je die wilt lezen...
Kies er eentje uit die jou aanspreekt! - Geplaatst op vrijdag 21 maart 2003 14:43
Die is zeker heel mooi!quote:Sense schreef:
Gecondoleerd met je oma...
Ik heb zelf een gedicht geschreven toen mijn oma overleed en dat op haar begrafenis voorgelezen...ik zal het je straks wel ff pm'en.
Het is wel een persoonlijk gedicht op haar toegespitst, maar misschien kan je er zelf nog wat aan veranderen.
[gedicht] - Geplaatst op vrijdag 21 maart 2003 14:462 sense:
Deze is echt schitterend en zeker het posten waard!
Heb nu alleen wel traantjes in mijn ogen, zou willen dat ik zo afscheid had kunnen nemen van mijn opa!
Hij is ten val gekomen en dus plotseling overleden.
Een grote troost is dat hij nu na heel wat jaren weer bij mijn oma is!
Zijn grote liefde, hij had na 15 jaar nog moeite met haar dood! - Geplaatst op vrijdag 21 maart 2003 14:512 Peter & Schorpioen: bedankt
En Schorpioen...ik heb wel afscheid kunnen nemen ja, maar voor degene die overlijdt is het beter om onverwacht te gaan. Dat lijkt mij de mooiste dood; voor jullie is het rottig, maar voor je opa is het beter dan een ziekte en een lijdensweg.
- Geplaatst op vrijdag 21 maart 2003 14:59quote:Sense schreef:
2 Peter & Schorpioen: bedankt
En Schorpioen...ik heb wel afscheid kunnen nemen ja, maar voor degene die overlijdt is het beter om onverwacht te gaan. Dat lijkt mij de mooiste dood; voor jullie is het rottig, maar voor je opa is het beter dan een ziekte en een lijdensweg.
Daar zijn we ook zeker blij mee!
Zeker omdat mijn opa nog zelfstandig woonde en absoluut niet in een tehuis zou kunnen aarden!
Toen er sprake was dat hij het zou redden, maar dan met hersenletsel, zijn we ook heel eerlijk geweest. Mocht hij gaan, laat hem gaan, anders zou het niet lang duren voor hij alsnog zou gaan.
Toch is het voor ons idd wel hard geweest. Je ziet het niet aankomen. Het is zo onwerkelijk. Nu denk ik nog vaak dat ik nog effe bij hem langs moet gaan, als er iets is wil ik hem bellen... En de vragen van mensen buitenaf hoe het met je opa is.... - Geplaatst op vrijdag 21 maart 2003 15:00Dit is een vrij bekend gedicht maar ik blijf het wel erg mooi vinden.
Do not stand at my grave and weep,
I am not there, I do not sleep.
I am a thousand winds that blow.
I am the diamond glint on snow.
I am the sunlight on ripened grain.
I am the gentle autumn rain.
When you wake in the morning hush,
I am the swift, uplifting rush
Of quiet birds in circling flight.
I am the soft starlight at night.
Do not stand at my grave and weep.
I am not there, I do not sleep.
(Do not stand at my grave and cry.
I am not there, I did not die! - Geplaatst op vrijdag 21 maart 2003 15:00Mooi gedichtje Sense!! Dat moet een hele lieve oma geweest zijn dat ze zo'n mooi gedicht van je kreeg!

- Geplaatst op vrijdag 21 maart 2003 15:03quote:Zephyr schreef:
Mooi gedichtje Sense!! Dat moet een hele lieve oma geweest zijn dat ze zo'n mooi gedicht van je kreeg!
Dat was ze ook, 100% zeker weten.
2 Schorpioen..dat heb ik ook heel lang gehad, de neiging om te denken "Dat moet ik aan haar vertellen" en dan beseffen dat dat niet meer kan...heel raar gevoel idd. Maar het gaat wel over...heeft tijd nodig. - Geplaatst op vrijdag 21 maart 2003 15:14poeh... ik ben aan het zoeken.. maar er zijn er zoveel echt zo zwaar.. ik ahd laatste jaren niet zo heel erg close contact meer met oma... en overal wordt met god gegooid en hiernamaals enzo... :S moeilijk moeilijk
schorpioen zou ik die van jou mogen lezen??? - Geplaatst op vrijdag 21 maart 2003 21:51
Het mooiste is toch een eigen stukje tekst, al zijn het maar een paar regeltjes. En dat kun je best, iedereen kan dichtenquote:TheOne schreef:
Mijn oma is gister overleden en nu vroegen mijn ouders of wij m isschien een gedicht wilden voorlezen.. ik ebn aan het zoeken gegaan maar kan nog niet echt iets passends vinden..... niet al te zwaar iig.

- Geplaatst op vrijdag 21 maart 2003 21:57Berichtje is niet écht van toepassing, maar toch ook wel...
Gecondoleerd, en sterkte ermee
( | ) This is Asshole. Copy Asshole into your signature to help him on his way to world domination. - Geplaatst op vrijdag 21 maart 2003 22:14quote:Trance schreef:
Het mooiste is toch een eigen stukje tekst, al zijn het maar een paar regelstjes. En dat kun je best, iedereen kan dichtenquote: TheOneMijn oma is gister overleden en nu vroegen mijn ouders of wij m isschien een gedicht wilden voorlezen.. ik ebn aan het zoeken gegaan maar kan nog niet echt iets passends vinden..... niet al te zwaar iig.

ja.. ok .. maar ik hou t maar bij sinterklaasgedichten
heb al wel vaker geprobeerd gedichten te schrijven.. ik 'heb' dat gewoon niet... ook al ben ik nog zo vrolijk, verdrietig, poetisch whatever.. nee
en ik ga t zelf ook niet voorlezen, is een gedicht dat namens mij en mijn broer en broertje wordt gelezen (door mijn broer of broertje, ik zou t opzoeken) ik wil niet voor die zaal staan om een gedicht te lezen.. anyway ik ben nog hard bezig - Geplaatst op vrijdag 21 maart 2003 22:23Voorlezen zou ik niet kunnen denk ik, schijt in mijn broek. Maar dichten zelf is vaak in een paar regels vertellen wat je over iemand kwijt wilt, hoeft ook niet te rijmen of een meesterwerk te zijn natuurlijk. Tis af en toe wel hard werken om de juiste woorden en sfeer te pakken te krijgen. Maar soms is zwijgen nog beter dan een gedicht. Sterkte.
- Geplaatst op vrijdag 21 maart 2003 22:272 Sense
....mooi
2 theOne... in mijn ogen zijn zelfgeschreven woorden altijd mooier dan iets van de beste dichter. In zo'n persoonlijk geval. En het hoeft niet te dichten of rijmen. Je hart zegt toch de juiste dingen... that's my opinion... - Geplaatst op vrijdag 21 maart 2003 22:40Gecondoleerd meiske, sterkte

Snif...ik word wel een beetje van de ontroerde als ik die liefdevolle gedichtjes zie...mooi.... - Geplaatst op woensdag 02 juni 2010 15:06Ik zou eigenlijk zelf een gedicht schrijven..
Gecondeleerd nog, ook al is het al 7 jaar geleden..