Username
Password
password
vergeten?

1. Fashionscene
  2. Nieuws, Wetenschap & Cultuur
  3. Filosofie & Theologie
  4. Een vraagje mbt de vernietiging van de aarde

Dit onderwerp heeft 109 reacties, en bestaat uit 5 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 5.
De laatste reactie is geplaatst op 01-12-2010 20:26.

Een vraagje mbt de vernietiging van de aarde

1. Xtra-large
    Afbeelding van 0001

000
    20,537 berichten
    Lid sinds November 2007

Gelovigen geloven dat god de aarde heeft geschept. Veel van hen geloven ook dat wanneer wij bijv. fossielen vinden van miljoenen jaren oud dat deze er zijn neergelegd om ons op het verkeerde been te zetten of dat wij het onderzoek naar de ouderdom niet goed verrichten. Dat wij bijv. de halfwaarde tijden niet goed begrijpen.

Of dit waar is of niet doet nu even niet ter zake. Er wordt een verschijnsel (achteraf) verklaard.

Wat ik mij afvroeg is of deze religieuze mensen geloven dat de mens (in de toekomst) een bom kan maken die een einde maakt aan de wereld. Dus een bom die een einde maakt aan het door god (die gekenmerkt wordt door algoedheid) gemaakte planeetje.

If we had more time for discussion we should probably have made a great many more mistakes. (Trotski)

1. Large
    Afbeelding van konec

12,168 berichten
    Lid sinds November 2007

en hoe wil je 'einde' definieren? de hele planeet spat uit elkaar en houdt op te bestaan??

2. Xtra-large
    Afbeelding van Raptor

Robbertjan
    20,258 berichten
    Lid sinds November 2007

fake dinosaurbones? Oh no! It seemed so plausible!!! :lol:

Bill Hicks.

Conscia mens recti, famae mendacia ridet.

3. Large
    Afbeelding van UxP

9,524 berichten
    Lid sinds November 2007

over 5 miljard jaar houdt onze zon er mee op (en of het nu precies op 25 april 5.000.002.007 is, daar moet je me even niet op vastpinnen) maar dat is een sowiesootje

en dat gebeurt met een beste klap...

dus dat is dan wel het einde van de aarde zeg maar

4. Large
    Afbeelding van UxP

9,524 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    Raptor schreef:
    fake dinosaurbones? Oh no! It seemed so plausible!!! :lol:

Bill Hicks.
    stukje over muziek en drugs is ook geweldig van hem :lol:

5. Xtra-large
    Afbeelding van Rrrrobbie

Robčrt
    16,126 berichten
    Lid sinds November 2007

Ik denk dat de beminde gelovigen, die geloven dat God de wereld heeft geschapen, geloven dat hun beminde God eigenhandig een einde aan deze wereld zal maken. Niet door een door de mens ontwikkelde bom, maar door vuur, water, sprinkhanen, boze winden, kakkerlakken en andere plagen en rampen op de wereld te laten neerdalen. Volgens mij geloven de gelovigen stiekem dat de mens helemaal niet in staat is om iets wat door God gecreeerd is te vernietigen.

Ja kijk, er is pas sprake van een drankprobleem op jonge leeftijd, als een foetus het vruchtwater heeft opgedronken en met de moederkoek tussen een pitabroodje lallend naar buiten komt

6. Xtra-large
    Afbeelding van 0001

000
    20,537 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    UxP schreef:
    over 5 miljard jaar houdt onze zon er mee op (en of het nu precies op 25 april 5.000.002.007 is, daar moet je me even niet op vastpinnen) maar dat is een sowiesootje

en dat gebeurt met een beste klap...

dus dat is dan wel het einde van de aarde zeg maar

Nou jah.. dat is mijn vraag niet.
    Ik vraag me af hoe de mensen hier over denken die geloven in het scheppingsverhaal.

@Mala: Ik heb het idd over een explosie die er voor zorgt dat de aarde zoveel schade oplevert dat er geen leven meer op mogelijk is.

If we had more time for discussion we should probably have made a great many more mistakes. (Trotski)

7. Large
    Afbeelding van konec

12,168 berichten
    Lid sinds November 2007

volgens mij heeft God ons geschapen met een vrije wil (is ie weer) en kunnen we dus doen en laten wat we willen, zowel goed als kwaad... al denk ik dat je er wel voor in de hel komt
    -_-

8. Medium
    Afbeelding van ArjenB

2,672 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    Mala schreef:
    volgens mij heeft God ons geschapen met een vrije wil (is ie weer) en kunnen we dus doen en laten wat we willen, zowel goed als kwaad... al denk ik dat je er wel voor in de hel komt
    -_-
    Precies -_-

9. Xtra-large
    Afbeelding van 0001

000
    20,537 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    Mala schreef:
    -_-

Maar dat zou in tegenspraak zijn met de alwetende god.

Ik denk namelijk dat veel mensen geloven dat wij niet zelf de aarde kunnen vernietigen dat alleen god dat kan (en evt ons daar voor kan inzetten) zoals Robbie zegt.

Zou het einde van de aarde niet ook in tegenspraak zijn met de algoedheid van onze god.

En waar kijkt de hemel op neer als er geen aarde meer is. Of moet ik dat 'boven' niet zo letterlijk opvatten. :unsure:

Waar moeten de engelen verschijnen?

10. Large
    Afbeelding van redmer

9,467 berichten
    Lid sinds November 2007

ik zou zeggen dat de duivel dan gewonnen heeft -_-

11. Xtra-large
    Afbeelding van zippo

17,981 berichten
    Lid sinds November 2007

Ik denk dat jij je niet zo druk moet maken om wat anderen geloven :lol:

Maar ik kan geen antwoord op deze vraag geven, want ik geloof niet in een almighty God die over mij beslist.

Wel heb ik mijn eigen twijfels bij fossielen en koolstofdatering, maar die discussie wil je hier geloof ik niet voeren :P

12. Large
    Afbeelding van konec

12,168 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    zippo schreef:

Maar ik kan geen antwoord op deze vraag geven, want ik geloof niet in een almighty God die over mij beslist.

Wel heb ik mijn eigen twijfels bij fossielen en koolstofdatering, maar die discussie wil je hier geloof ik niet voeren :P
    en je weet ook niks van dat geloof af verder?

13. Xtra-xtra-large
    Afbeelding van degroeten

Partyscene
    38,309 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    zippo schreef:

ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jouw zienswijze hierop :unsure:

14. Large
    Afbeelding van konec

12,168 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    Wesz schreef:
    quote: Mala
    -_-

Ik denk namelijk dat veel mensen geloven dat wij niet zelf de aarde kunnen vernietigen dat alleen god dat kan (en evt ons daar voor kan inzetten) zoals Robbie zegt.

Zou het einde van de aarde niet ook in tegenspraak zijn met de algoedheid van onze god.

En waar kijkt de hemel op neer als er geen aarde meer is. Of moet ik dat 'boven' niet zo letterlijk opvatten. :unsure:

tsja... waarom een zondvloed?

15. Xtra-large
    Afbeelding van 0001

000
    20,537 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    zippo schreef:

Ik maak me niet druk hoor... nou jah.. het jeukt wel.
    Dus ik moet het weten. :(

Er zijn mensen op phono die geloven in het scheppingsverhaal. Ik ben dus vooral benieuwd naar hun visie.

16. Xtra-large
    Afbeelding van Rrrrobbie

Robčrt
    16,126 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    Wesz schreef:
    -_-

Ik denk dat je het verkeerde klontje suiker in je koffie hebt gedaan vanmorgen :unsure:
    Je moet je drugs altijd van je gewone levensmiddelen gescheiden houden, juist om dit soort 'momentjes' te voorkomen.

Maar goed, nu het eenmaal toch zo ver is: De gelovigen geloven in de Dag des Oordeels. Op een mooie dag zal God alle ongelovigen straffen op een manier die ze niet meer kunnen navertellen en alle gelovigen wacht dan het paradijs. Hoe ze dat precies zien durf ik ook niet te vertellen, dat is juist het spannende aan geloven. De aarde kan zomaar uit elkaar spatten waarbij alle gelovigen linea recta de sneltrein naar het paradijs kunnen nemen terwijl alle ongelovigen in veewagens naar het hellevuur worden gedeporteerd.
    Of misschien vallen alle ongelovigen spontaan om, ruimen de gelovigen de overblijfselen op (indien deze niet spontaan in rook zijn opgegaan) en is de aarde voortaan het paradijs, zoals dat in den beginne ook al was, tot iemand zo nodig d'r fikken weer niet thuis kon houden.
    Of, en dat lijkt me eigenlijk het meest onwaarschijnlijk, krijgen de gelovigen op een donkere nacht een bericht van God dat men alle ongelovigen preventief moet gaan ruimen...
    Je weet het gewoon niet...

Ja kijk, er is pas sprake van een drankprobleem op jonge leeftijd, als een foetus het vruchtwater heeft opgedronken en met de moederkoek tussen een pitabroodje lallend naar buiten komt

17. Xtra-large
    Afbeelding van Rrrrobbie

Robčrt
    16,126 berichten
    Lid sinds November 2007

BTW....wie hier op Phono gelooft in het scheppingsverhaal? :unsure:
    Volgens mij niemand, toch?
    Althans geen actieve leden

18. Xtra-xtra-large
    Afbeelding van degroeten

Partyscene
    38,309 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    Robbie schreef:
    BTW....wie hier op Phono gelooft in het scheppingsverhaal? :unsure:
    Volgens mij niemand, toch?
    Althans geen actieve leden
    D-fekt :unsure:

19. Xtra-large
    Afbeelding van Raptor

Robbertjan
    20,258 berichten
    Lid sinds November 2007

voor wat betreft de vernietiging van de aarde: Prima, sinds vanochtend hebben we een nieuwe.

Conscia mens recti, famae mendacia ridet.

20. Xtra-large
    Afbeelding van 0001

000
    20,537 berichten
    Lid sinds November 2007

Ik vroeg niet hoe de aarde tot een einde zal komen. Maar hoe (streng) christelijke mensen hier over denken en of zij dus denken dat de mens een bom oid kunnen maken dat een einde maakt aan de aarde. Die helaas eerder valt dan de dag des oordeels. :P

De dag des oordeels kan natuurlijk altijd erna nog komen toch?

21. Large
    Afbeelding van konec

12,168 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    Raptor schreef:
    voor wat betreft de vernietiging van de aarde: Prima, sinds vanochtend hebben we een nieuwe.
    :huh:

22. Xtra-xtra-large
    Afbeelding van degroeten

Partyscene
    38,309 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    Wesz schreef:
    Ik vroeg niet hoe de aarde tot een einde zal komen. Maar hoe (streng) christelijke mensen hier over denken en of zij dus denken dat de mens een bom oid kunnen maken dat een einde maakt aan de aarde. Die helaas eerder valt dan de dag des oordeels. :P

De dag des oordeels kan natuurlijk altijd erna nog komen toch?

http://www.christen-forum.nl/
    http://www.geloven.net/

probeer het daar eens ofzo :P

23. Xtra-xtra-large
    Afbeelding van degroeten

Partyscene
    38,309 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    Mala schreef:
    quote: Raptor
    d'r is een nieuwe planeet gevonden die ergens rond een uitstervende zon draait, waar dergelijke omstandigheden zijn dat het voor 99,9% zeker is dat er water is en dus ook een grote kans op leven :P

24. Xtra-large
    Afbeelding van 0001

000
    20,537 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    Rut schreef:
    quote: Raptor
    d'r is een nieuwe planeet gevonden die ergens rond een uitstervende zon draait, waar dergelijke omstandigheden zijn dat het voor 99,9% zeker is dat er water is en dus ook een grote kans op leven :P
    http://www.cartoon-secrets.com/Photos/Looney-Marvin-the-martian.jpg

Zelfde pakje als een romeinse legionair. :wub:

Fashionscene is a division of Yourscene.nl. About us | Flyerzone | Contact | Handleiding | Wachtwoord?