Dit onderwerp heeft 131 reacties, en bestaat uit 6 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 6.
De laatste reactie is geplaatst op 08-12-2010 20:09.
Carnaval, wie legt het uit?
- Geplaatst op vrijdag 20 januari 2006 15:32Goed, in andere topics wordt alweer druk gespeculeerd over wat te dragen en waar naartoe te gaan...
Denk, zal eens een topicje opnenen hier. Heb dat jaren geleden ook al eens op Flock gedaan, zie hier: http://partyflock.nl/topic/602324.html
Ik ken de traditie die achter Carnaval zit en heb er ook veel over gelezen, maar mijns inziens is het tegenwoordig gewoon een feest dat draait om zuipen en losbandig gedrag. Dat vind ik nogal idioot eigenlijk.
Ik heb zelf jarenlang in zo'n klein kutdorpje gewoond waar iedereen de hele dag op elkaar zat te letten. Als je maar een beetje afweek van de norm werd je uitgekotst. En dan is het carnaval, en dan kan en mag alles ineens.
Ik vond de film "Van God Los" ook zo ontzettend herkenbaar. Die film opent al ijzersterk. Carnaval, het feest waar ineens alles kan en mag. Terwijl men in die regionen normaal vaak zo bekrompen is als de neten.
Hier mensen zin om verder te discussieren over dit onderwerp?
- Geplaatst op vrijdag 20 januari 2006 15:36Ik ben opgegroeid met carnaval.
Ik vind het geweldig.
Het is zo hypocriet als je het zelf maakt.
Ik vier het met mijn vrienden, gezelligheid, veel plezier en wat gekkigheid.
Niks meer, niks minder.
Ik vergelijk het altijd een beetje met de Noord-Hollandse kermissen ...
Dat lijkt me ook alleen maar leuk als je er vandaan komt of iig mee opgegroeid bent, en dat geldt ook voor carnaval
- Geplaatst op vrijdag 20 januari 2006 15:37

lekker boeiend dit. - Geplaatst op vrijdag 20 januari 2006 15:38Sja, ik baal wel dat ik het ga missen hoor

Waarom? Omdat ik dan lekker met m'n vrienden een paar dagen kan ouwehoeren, met ze zat wordt wat soms best leuk is, over stompzinnige zaken kan lullen, lachen om anderen en weet ik het allemaal meer.
Echt niet om dronken sletjes te scoren hoor
- Geplaatst op vrijdag 20 januari 2006 15:41nog nooit geweest
het lijkt me best grappig
maar de drang om te gaan is nog niet zo hoog geweest dat ik echt ben gegaan
www.ipimobile.com / www.dj-wb.com - Geplaatst op vrijdag 20 januari 2006 15:42laat diegenen die geen flauw idee hebben waar het over gaat lekker weg blijven
des te leuker voor de mensen die het wél boeiend vinden. - Geplaatst op vrijdag 20 januari 2006 15:42quote:RANDOMAESTRO schreef:

lekker boeiend dit.
- Geplaatst op vrijdag 20 januari 2006 15:43quote:RANDOMAESTRO schreef:

lekker boeiend dit.
Nee, dat jij naar de sauna gaat, daar zitten we hier op te wachten
Kolere zeg.
- Geplaatst op vrijdag 20 januari 2006 15:43quote:Freek schreef:
Achterlijk gebeuren voor de minder bedeelden welke een verzetje krijgen om zich de rest van het jaar rustig te houden.
- Geplaatst op vrijdag 20 januari 2006 15:45
Ga lekker naar www.carnavalsforum.nl en ga daar zitten jammerenquote:wackiejacky schreef:quote: RANDOMAESTRO
lekker boeiend dit.
Kolere zeg.

- Geplaatst op vrijdag 20 januari 2006 15:45quote:RANDOMAESTRO schreef:

lekker boeiend dit.
- Geplaatst op vrijdag 20 januari 2006 15:46quote:Freek schreef:
Achterlijk gebeuren voor de minder bedeelden welke een verzetje krijgen om zich de rest van het jaar rustig te houden.

Wat mij betreft afschaffen die boerepoppenkast!
Neem dan in ieder geval Brazilië als voorbeeld ipv die te dikke duitsers in lederhosen, 3werf
- Geplaatst op vrijdag 20 januari 2006 15:47quote:Carlijn schreef:
Ik ben opgegroeid met carnaval.
Ik vind het geweldig.
Het is zo hypocriet als je het zelf maakt.
Ik vier het met mijn vrienden, gezelligheid, veel plezier en wat gekkigheid.
Niks meer, niks minder.
Ik vergelijk het altijd een beetje met de Noord-Hollandse kermissen ...
Dat lijkt me ook alleen maar leuk als je er vandaan komt of iig mee opgegroeid bent, en dat geldt ook voor carnaval
Helemaal mee eens... mijn moeder heeft foto's uit 1981 van mij (toen was ik 2), liep ik al verkleed rondjes door de kroeg heen te rennen.
Heeft voor mij niets te maken met 'de beest uithangen' of 'alles kan'.
Mensen die er met die insteek aan beginnen, hebben er niets van begrepen.
~The Sith Code~ - Geplaatst op vrijdag 20 januari 2006 15:49quote:RANDOMAESTRO schreef:
Ga lekker naar www.carnavalsforum.nl en ga daar zitten jammerenquote: wackiejackyquote: RANDOMAESTRO
lekker boeiend dit.
Kolere zeg.

- Geplaatst op vrijdag 20 januari 2006 15:49ik ga dit jaar met Collega's voor het eerst onder de rivieren vieren.

help?
Conscia mens recti, famae mendacia ridet. - Geplaatst op vrijdag 20 januari 2006 15:51Heb het altijd een stelletje malloten gevonden. 1x per jaar je verkleden en dan helemaal klem zuipen...
Wat is er leuk aan??
Maar laatste paar jaar veel met mensen omgegaan die het altijd vieren en ben toch een beetje door het carnavalsvirus besmet. Uiteindelijk draait het er toch gewoon om om zoveel mogelijk lol te maken. En dat mag dan ook nog eens een paar dagen lang!! Nu ik er langer over nadenk is het eigenlijk een briljant plan.
Ga er dit jaar voor het eerst heen. Ben zeer benieuwd. - Geplaatst op vrijdag 20 januari 2006 15:52quote:Dan E schreef:quote: RANDOMAESTRO

lekker boeiend dit.
Voor jou geldt hetzelfde. Is het nou zo moeilijk gewoon een keer je strot te houden als er een topic geopend wordt over iets dat je niet aanspreekt?
Wat is dat toch dat sommigen hier zich altijd en overal maar moeten laten horen? Beetje aandachttekortstoornisje ofzo heren?
- Geplaatst op vrijdag 20 januari 2006 15:53quote:LovingIt schreef:
Heb het altijd een stelletje malloten gevonden. 1x per jaar je verkleden en dan helemaal klem zuipen...
Wat is er leuk aan??
Maar laatste paar jaar veel met mensen omgegaan die het altijd vieren en ben toch een beetje door het carnavalsvirus besmet. Uiteindelijk draait het er toch gewoon om om zoveel mogelijk lol te maken. En dat mag dan ook nog eens een paar dagen lang!! Nu ik er langer over nadenk is het eigenlijk een briljant plan.
Ga er dit jaar voor het eerst heen. Ben zeer benieuwd.
alsof niemand zich ooit klem zuipt ..
wordt daar een beetje moe van
iedereen zuipt zich wel eens klem, maar als dat gepaard gaat met gekke kleding is het ineens boers

- Geplaatst op vrijdag 20 januari 2006 15:54
Sjaak doe normaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaalquote:wackiejacky schreef:quote:quote: RANDOMAESTRO
lekker boeiend dit.
Voor jou geldt hetzelfde. Is het nou zo moeilijk gewoon een keer je strot te houden als er een topic geopend wordt over iets dat je niet aanspreekt?
Wat is dat toch dat sommigen hier zich altijd en overal maar moeten laten horen? Beetje aandachttekortstoornisje ofzo heren?

- Geplaatst op vrijdag 20 januari 2006 15:54quote:wackiejacky schreef:quote:quote: RANDOMAESTRO

lekker boeiend dit.
zie mijn reply sjaak, neem Brazilië als voorbeeld

- Geplaatst op vrijdag 20 januari 2006 15:55
Toch weer typisch dat juist Rando daar mee aan komtquote:partyondude schreef:quote: RANDOMAESTRO
Ga lekker naar www.carnavalsforum.nl en ga daar zitten jammerenquote: wackiejackyquote: RANDOMAESTRO
lekker boeiend dit.
Kolere zeg.

- Geplaatst op vrijdag 20 januari 2006 15:55quote:zippo schreef:
laat diegenen die geen flauw idee hebben waar het over gaat lekker weg blijven
des te leuker voor de mensen die het wél boeiend vinden.
Ja maar wanneer heb je gene idee waar het over gaat?
Ik vond het als 11-jarige namelijk helemaal geweldig toen ik, verkleed als aardbei
, voor het eerst ging Carnavallen. En ook de jaren erop vond ik het leuk. Omdat er een hele traditie aan vastzit enzo.
maar hoe ouder ik werd, hoe meer ik het idee kreeg dat het bij de meesten er alleen maar om gaat om zo zat mogelijk te worden. Om vrouwen lekker lastig te gaan vallen omdat alles kan en mag met Carnaval. Om het normaal te vinden dat er flink gekotst wordt enzo en dat soort dingen.
dan denk ik, is DAT dan Carnaval? Of hebben die lui het gewoon niet zo goed begrepen?
En verder blijf ik sowieso weg hoor. heb het wel nog een paar keer geprobeerd in leuke kroegjes met gezellige mensen, maar StratumsEind ofzo waag ik me echt niet meer aan. - Geplaatst op vrijdag 20 januari 2006 15:56quote:wackiejacky schreef:quote: zippolaat diegenen die geen flauw idee hebben waar het over gaat lekker weg blijven
des te leuker voor de mensen die het wél boeiend vinden.
Ja maar wanneer heb je gene idee waar het over gaat?
Ik vond het als 11-jarige namelijk helemaal geweldig toen ik, verkleed als aardbei
, voor het eerst ging Carnavallen. En ook de jaren erop vond ik het leuk. Omdat er een hele traditie aan vastzit enzo.
maar hoe ouder ik werd, hoe meer ik het idee kreeg dat het bij de meesten er alleen maar om gaat om zo zat mogelijk te worden. Om vrouwen lekker lastig te gaan vallen omdat alles kan en mag met Carnaval. Om het normaal te vinden dat er flink gekotst wordt enzo en dat soort dingen.
dan denk ik, is DAT dan Carnaval? Of hebben die lui het gewoon niet zo goed begrepen?
En verder blijf ik sowieso weg hoor. heb het wel nog een paar keer geprobeerd in leuke kroegjes met gezellige mensen, maar StratumsEind ofzo waag ik me echt niet meer aan.
Ik weet niet waar jij altijd heen ging, maar zo gaat het er bij ons niet aan toe!
Ik val hoogstens van mijn fiets, maar ja dat doe ik ook als er geen carnaval is

- Geplaatst op vrijdag 20 januari 2006 15:57quote:Carlijn schreef:
Sjaak doe normaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaalquote: wackiejackyquote:quote: RANDOMAESTRO
lekker boeiend dit.

Waarom? Wat heb je aan opmerkingen als "lekker boeiend"?
Toevallig vraag ik me dit wel gewoon af ja. Dat heb ik altijd met dingen die ik me zelf niet zo goed kan voorstellen, dat ik het interessant vind om te zien hoe anderen daar dan over denken. Misschien omdat ik er wat van kan leren of het beter kan leren begrijpen ofzo?
Laat mij lekker dit topic openen, ja toch?
- Geplaatst op vrijdag 20 januari 2006 15:57Heb er al weer zin in; nog iets meer dan een maandje
.gif
Veel aan te snappen valt er niet, je vind het gewoon leuk of niet
Al moet ik wel zeggen dat carnaval in die dorpen me wel minder lijkt; maar ja dorpen sowieso lijken me al minder om te wonen
Gelukkig kom ik uit Oeteldonk, en heb het daar altijd prima naar mijn zin. Leuk om te zien dat je weer allerlei mensen tegenkomt die over heel Nederland zijn gaan wonen, om die week weer een paar dagen bij hun ouders te crashen om lekker te feesten.
En sletjes scoren, daar hoeft het geen carnaval voor te zijn toch?