Username
Password
password
vergeten?

1. Fashionscene
  2. Nieuws, Wetenschap & Cultuur
  3. Filosofie & Theologie
  4. Bestaat er zoiets als vrije wil?

Dit onderwerp heeft 257 reacties, en bestaat uit 11 pagina's. U bent momenteel op pagina 10 van 11.
De laatste reactie is geplaatst op 01-12-2010 20:37.

Bestaat er zoiets als vrije wil?

1. Xtra-large
    Afbeelding van Doubleyoubee

Wesley
    13,138 berichten
    Lid sinds November 2007

ik vermaak me prima zo of ik het nou vrij wil, wil,kan,mag of moet ^_^

www.ipimobile.com / www.dj-wb.com

2. Large
    Afbeelding van konec

12,168 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    Kimmie schreef:
    quote:
    quote: Mala
    quote: jeannny
    hoi

misschien een simpel antwoord vrije wil bestaat als je er zelf bewust voor kiest..
    misschien is het wel het lot dat je ervoor kiest -_-
    Of toeval -_-
    geloven in toeval is een belediging voor het leven -_-
    waarom?

3. Large
    Afbeelding van manteltje

marjolein
    7,886 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    Mala schreef:
    quote: Kimmie
    quote:
    quote: Mala
    quote: jeannny
    hoi

misschien een simpel antwoord vrije wil bestaat als je er zelf bewust voor kiest..
    misschien is het wel het lot dat je ervoor kiest -_-
    Of toeval -_-
    geloven in toeval is een belediging voor het leven -_-
    waarom?
    goede vraag, ik pieker me al de hele tijd suf over je onderschrift maar ik kom er zelf maar niet uit :unsure:

4. Xtra-large
    Afbeelding van Kim1981_

Kim
    16,364 berichten
    Lid sinds November 2007

alles heeft een reden :-)

Niets hoeft, paarden wel -_-

5. Large
    Afbeelding van konec

12,168 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    Kimmie schreef:
    alles heeft een reden :-)

maar zou dat niet inhouden dat er ergens een plan bestaat? En vrije wil bestaat dan dus niet?
    zo ja, wie heeft dat gemaakt?
    zo nee, hoe zit t dan?

6. Large
    Afbeelding van manteltje

marjolein
    7,886 berichten
    Lid sinds November 2007

Ik zie het zo:

Iets kan misschien wel het lot zijn en dat het zo moest gebeuren.... maar dan nog zijn sommige dingen wel toevallig.

Zoals bijvoorbeeld: dat ik vandaag de jongen tegenkwam aan het einde van het feest (viering 10 jarig bestaanAwakenings) waar ik 10 jaar geleden mee heb gezoend op het einde van een awakenings paaseditie en die ik daarna nooit meer heb gezien, maar toch altijd even stiekem naar kijken elk feest of ik hem toch niet ergens zag.

Ik weet zijn naam nog en waar hij vandaan kwam en om het cirkeltje rond te maken hebben we weer gezoend ( :fieuw: ) en hij is nog steeds leuk :wub:

toeval..... of lot?

in ieder geval wel erg toevallig :unsure:

7. Medium
    Afbeelding van Mare

3,866 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    manteltje schreef:
    Ik zie het zo:

Iets kan misschien wel het lot zijn en dat het zo moest gebeuren.... maar dan nog zijn sommige dingen wel toevallig.

Zoals bijvoorbeeld: dat ik vandaag de jongen tegenkwam aan het einde van het feest (viering 10 jarig bestaanAwakenings) waar ik 10 jaar geleden mee heb gezoend op het einde van een awakenings paaseditie en die ik daarna nooit meer heb gezien, maar toch altijd even stiekem naar kijken elk feest of ik hem toch niet ergens zag.

Ik weet zijn naam nog en waar hij vandaan kwam en om het cirkeltje rond te maken hebben we weer gezoend ( :fieuw: ) en hij is nog steeds leuk :wub:

toeval..... of lot?

ik zeg LOT :)

8. Large
    Afbeelding van manteltje

marjolein
    7,886 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    Mare schreef:
    quote: manteltje
    Ik zie het zo:

toeval..... of lot?

ik zeg LOT :)
    Misschien had ik zijn nummer moeten vragen? :rolleyes:

9. Large
    Afbeelding van manteltje

marjolein
    7,886 berichten
    Lid sinds November 2007

Dit verhaal dan :rolleyes:
    quote:
    Rut schreef:
    quote:
    fuck zeg.. ik was ook binnen :wacko:
    onderweg er naartoe ff geschept worden door een auto... maarja opstaan en doorgaan -_-
    niks komt tussen mij en de gas :rocker:

maar is geloof ik wel een klein wondertje dat ik alleen maar een schaafwond heb :D

maar goed het feest zelf!!!

Kwam binnen bij Nick Rapaccioli.. maar dat deed me niet zoveel. Toen kwam Kenny Larkin en wat ging die gast echt fucking hard los :rocker: :xtc: Heb echt als een gek staan springen!!!! Daarna Dave Clarke en die knalde nog ff vrolijk door!! Toen Billy Nasty.. hoorde leuke dingen, maar kan me er niet alles meer van herinneren :unsure: Maar klonk ook niet verkeerd volgens mij :D En toen Remy!!! Dat was ff alle laatste energie eruit gooien.. en toen zat ik er opgeven moment helemaal doorheen. Dus lekker naar huis gegaan :)

en dan nu de schade opnemen <_<
    jij hebt echt zo'n mazzel gehad met die auto gast :lol: anders 1 stap extra en we haddne geen awakenings gehad :P

10. Xtra-large
    Afbeelding van zippo

17,981 berichten
    Lid sinds November 2007

'GSM-hoofdpijn' is aanstellerij
    Uitgegeven: 24 mei 2007 22:32
    Laatst gewijzigd: 25 mei 2007 07:35

NEW YORK - Van radiogolven van mobiele telefoons krijg je geen hoofdpijn of verhoogde bloeddruk. Mensen die die symptomen wel hebben, krijgen die alleen maar omdat zij ze verwachten.

Dit concluderen Noorse wetenschappers na tientallen proeven met 'GSM-hoofdpijnleiders'. In een blinde proef werden zij al dan niet blootgesteld aan GSM-golven. In 68 procent van de gevallen kregen de proefpersonen last van symptomen.

Er was echter geen statistisch relevant verschil tussen echte blootstelling en een nepproef, aldus de studie die donderdag is gepubliceerd in het medisch tijdschrift Cephalalgia.

Vrije wil bestaat niet :rolleyes:

11. Xtra-large
    Afbeelding van 0001

000
    20,537 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    zippo schreef op 25 mei 2007 @ 14:38:
    'GSM-hoofdpijn' is aanstellerij
    Uitgegeven: 24 mei 2007 22:32
    Laatst gewijzigd: 25 mei 2007 07:35

NEW YORK - Van radiogolven van mobiele telefoons krijg je geen hoofdpijn of verhoogde bloeddruk. Mensen die die symptomen wel hebben, krijgen die alleen maar omdat zij ze verwachten.

Dit concluderen Noorse wetenschappers na tientallen proeven met 'GSM-hoofdpijnleiders'. In een blinde proef werden zij al dan niet blootgesteld aan GSM-golven. In 68 procent van de gevallen kregen de proefpersonen last van symptomen.

Er was echter geen statistisch relevant verschil tussen echte blootstelling en een nepproef, aldus de studie die donderdag is gepubliceerd in het medisch tijdschrift Cephalalgia.

Vrije wil bestaat niet :rolleyes:

Je hebt hier het bewijs dat vrije wil wel bestaat? een miezerig onderzoekje dat we onszelf evt hoofdpijn aan kunnen praten?
    Ik geloof echt dat de gemoedstoestand van jezelf je erg ziek kan maken. Je kunt je letterlijk ziek praten. Echter is het vrije wil om het te doen? Waarom praat iemand zichzelf dat aan? :rolleyes:

If we had more time for discussion we should probably have made a great many more mistakes. (Trotski)

12. Xtra-large
    Afbeelding van zippo

17,981 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    Wesz schreef op 25 mei 2007 @ 14:43:
    [...]

Je hebt hier het bewijs dat vrije wil wel bestaat? een miezerig onderzoekje dat we onszelf evt hoofdpijn aan kunnen praten?
    Ik geloof echt dat de gemoedstoestand van jezelf je erg ziek kan maken. Je kunt je letterlijk ziek praten. Echter is het vrije wil om het te doen? Waarom praat iemand zichzelf dat aan? :rolleyes:
    Stel je voor dat je verantwoordelijkheid moet nemen voor je eigen acties :surprise: dan is het makkelijker om het af te schuiven op een gsmpaal, die protesteert toch niet -_-

13. Large
    Afbeelding van manteltje

marjolein
    7,886 berichten
    Lid sinds November 2007

Niemand dwingt ze om 'ineens' hoofdpijn symptomen te krijgen. En natuurlijk kies je er niet voor om hoofdpijn te krijgen, maar ze kiezen er zeker wel zelf voor om beinvloedbaar te zijn door anderen!

14. Xtra-large
    Afbeelding van zippo

17,981 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    manteltje schreef op 25 mei 2007 @ 15:19:
    Niemand dwingt ze om 'ineens' hoofdpijn symptomen te krijgen. En natuurlijk kies je er niet voor om hoofdpijn te krijgen, maar ze kiezen er zeker wel zelf voor om beinvloedbaar te zijn door anderen!
    als niemand ze dwingt, doen ze het dus zelf en als ze het zelf doen, kunnen ze daar zelf ook weer mee op houden, das in mijn ogen tamelijk vrije wil :ja:

15. Xtra-large
    Afbeelding van zippo

17,981 berichten
    Lid sinds November 2007

en dat je niet weet hoe, wil niet zeggen dat het niet kan.

16. Large
    Afbeelding van manteltje

marjolein
    7,886 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    zippo schreef op 25 mei 2007 @ 15:23:
    [...]

als niemand ze dwingt, doen ze het dus zelf en als ze het zelf doen, kunnen ze daar zelf ook weer mee op houden, das in mijn ogen tamelijk vrije wil :ja:
    in mijn ogen ook. :ja:

17. Xtra-large
    Afbeelding van Raptor

Robbertjan
    20,258 berichten
    Lid sinds November 2007

ik geloof wel in vrij van bil trouwens

Conscia mens recti, famae mendacia ridet.

18. Large
    Afbeelding van marcsheer

Marc
    9,838 berichten
    Lid sinds November 2007

Dat geloof ik graag ja. -_-

~The Sith Code~

19. Xtra-large
    Afbeelding van 0001

000
    20,537 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    zippo schreef op 25 mei 2007 @ 14:44:
    [...]

Stel je voor dat je verantwoordelijkheid moet nemen voor je eigen acties :surprise: dan is het makkelijker om het af te schuiven op een gsmpaal, die protesteert toch niet -_-
    Automatisme om de schuld in de schoenen van iemand anders te schuiven :P

If we had more time for discussion we should probably have made a great many more mistakes. (Trotski)

20. Xtra-large
    Afbeelding van zippo

17,981 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    Wesz schreef op 25 mei 2007 @ 15:41:
    [...]

Automatisme om de schuld in de schoenen van iemand anders te schuiven :P
    doe je nog altijd zelf :P

21. Large
    Afbeelding van Schynzel

L
    11,740 berichten
    Lid sinds November 2007

Vrije wil bestaat niet.
    Je kan toch ook niet bepalen hoe je wordt opgevoed of wel?

What can you say?! Your life is shit today! TUMBLR http://anewpairofvintageboots.tumblr.com/

22. Large
    Afbeelding van Schynzel

L
    11,740 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    zippo schreef op 08 februari 2007 @ 11:26:
    [...]

maar als de invloed van je omgeving bepaalt, hoezo is het dan jouw vrije wil?
    precies. dat is het niet. Je kan je er ook niet voor afsluiten, hoe graag je het ook zou willen

What can you say?! Your life is shit today! TUMBLR http://anewpairofvintageboots.tumblr.com/

23. Xtra-large
    Afbeelding van zippo

17,981 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    SkaaL schreef op 29 mei 2007 @ 21:29:
    Vrije wil bestaat niet.
    Je kan toch ook niet bepalen hoe je wordt opgevoed of wel?
    je kan toch nu beslissen of je vast houdt aan je opvoeding of het achter je laat cq anders doet?

24. Small
    Afbeelding van Suusaime

397 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    Wesz schreef op 05 februari 2007 @ 16:31:
    [...]

God beslist niks want hij weet alles en kan alleen het goede doen. Hij besluit daar niet toe.
    God is dus ook niks meer dan iemand die zijn eigen acties en "keuzes" observeert.
    Hier ben ik het absoluut niet mee eens. God kan doen wat Hij wil en wat Hij goed acht, Hij besluit wel degelijk! God observeert niet maar is betrokken bij ieders leven. Ik geloof dat ieder mens eigen keuze heeft (bv zondeval God gaf de mens de keus en we hebben verkeerd gekozen). God is goed en ook soeverein dat houd in dat Hij kan doen wat hij wil, anders zou God eigenlijk naar een soort theatervoorstelling kijken. God is oneindig veel meer dan iemand die zijn eigen keuzes en acties observeert, ander zou Hij God niet zijn. Ik geloof dat God het beste met je voor heeft maar dat neemt je eigen verantwoordelijkheid niet weg.

25. Small
    Afbeelding van PARTYSCENEISGAY

562 berichten
    Lid sinds November 2007

quote:
    SuzieJoyAnna schreef op 01 juni 2007 @ 16:51:
    [...]

Hier ben ik het absoluut niet mee eens. God kan doen wat Hij wil en wat Hij goed acht, Hij besluit wel degelijk! God observeert niet maar is betrokken bij ieders leven. Ik geloof dat ieder mens eigen keuze heeft (bv zondeval God gaf de mens de keus en we hebben verkeerd gekozen). God is goed en ook soeverein dat houd in dat Hij kan doen wat hij wil, anders zou God eigenlijk naar een soort theatervoorstelling kijken. God is oneindig veel meer dan iemand die zijn eigen keuzes en acties observeert, ander zou Hij God niet zijn. Ik geloof dat God het beste met je voor heeft maar dat neemt je eigen verantwoordelijkheid niet weg.

:gay:

god loopt te kloten...

Fashionscene is a division of Yourscene.nl. About us | Flyerzone | Contact | Handleiding | Wachtwoord?