Dit onderwerp heeft 1467 reacties, en bestaat uit 59 pagina's. U bent momenteel op pagina last van 59.
De laatste reactie is geplaatst op 23-05-2012 22:07.
algemeen automutilatie-topic 2
- Geplaatst op zondag 20 mei 2012 13:36Goed dat je naar je mentor gaat meis! Heel veel succes alvast, je kan het

Ik snij mezelf om rustiger te worden als ik wordt overladen door allemaal emoties, en ook regelmatig om mezelf te straffen als ik weer eens te veel heb gegeten. En ja, ik heb een eetstoornis, met regelmatig een eetbui. Een aantal maanden geleden is anorexia bij mij vastgesteld, maar ik vraag me nu eigenlijk af of ik nog wel anorexia heb of dat het boulimia is, want ik heb eetbuien die ik weer compenseer en ik val ook niet echt meer af de laatste tijd. - Geplaatst op zondag 20 mei 2012 15:52Ik zit nu weer te twijfelen of ik wel naar mijn mentoor moet gaan, omdat het nu zo goed met mij gaat.
nou ja, wat je goed kan noemen.Wat moet ik nu doen?! - Geplaatst op zondag 20 mei 2012 18:07

- Geplaatst op zondag 20 mei 2012 18:12Gewoon gaan meid! Ik heb ook wel eens goede momenten, dat is normaal. Maar dat je ook wel eens goede dagen/momenten hebt wil niet zeggen dat je geen hulp mag krijgen op de momenten dat het niet goed gaat!!
- Geplaatst op zondag 20 mei 2012 22:01Meid, ik lees net jullie conversatie. wat ben ik trots op je dat je naar iemand toe gaat uit jezelf! ik moet nu wel. mijn hele leven loopt door elkaar en iedereen bemoeit zich met mij. ik word gillend gek zo!
- Geplaatst op maandag 21 mei 2012 17:43Oké, ik ben niet trots op mijzelf,omdat ik niet ben gegaan, mijn vriendinnen hielden me tegen omdat zei zeggen dat hij het zowiezo tegen mijn ouders gaat zeggen. Dat is wel waar, maar ik denk dat zij zich helemala geen zorgen maken, waar ik toch wel naar verlang, iemand die je opvrolijk. Dat doen ze totaal niet.Moet ik me zorgen maken?
had gister avond mijn 1e paniek aanval! wat is dat eng zeg als je de volgende dag er weer aandenkt! dat je gewoon dacht dat je te veel medicijne wilde in nemen, gelukkig heb ik dat niet gedaan!
Na het middag broodjewat klinkt toch alsof ik iemand ben van 5!ging het beter, het was een soort van masker, maar ergens was ik echt blij. Hopen dat dat zo blijft! Ben wel bek af van gister avond.
Hoe is het met jullie? - Geplaatst op maandag 21 mei 2012 17:44Oké, ik ben niet trots op mijzelf,omdat ik niet ben gegaan, mijn vriendinnen hielden me tegen omdat zei zeggen dat hij het zowiezo tegen mijn ouders gaat zeggen. Dat is wel waar, maar ik denk dat zij zich helemala geen zorgen maken, waar ik toch wel naar verlang, iemand die je opvrolijk. Dat doen ze totaal niet.Moet ik me zorgen maken?
had gister avond mijn 1e paniek aanval! wat is dat eng zeg als je de volgende dag er weer aandenkt! dat je gewoon dacht dat je te veel medicijne wilde in nemen, gelukkig heb ik dat niet gedaan!
Na het middag broodjewat klinkt toch alsof ik iemand ben van 5!ging het beter, het was een soort van masker, maar ergens was ik echt blij. Hopen dat dat zo blijft! Ben wel bek af van gister avond.
Hoe is het met jullie? - Geplaatst op maandag 21 mei 2012 18:50Hey meiden,
ik heb mezelf ook gesneden, maar ik ben sinds vorig jaar gestopt
Ik weet dat het niet gemakkelijk is, maar ik hoop dat jullie allemaal een oplossing vinden en kunnen stoppen.
Ik wens jullie allemaal heel veel sterkte! <3 - Geplaatst op maandag 21 mei 2012 19:08
Hoe heb jij dat gedaan? Ik bedoel, heb jij hulp gehad of ben je zelf alleen gestopt?quote:BelgiumLovatic schreef op 21 May 2012 @ 18:50:
Hey meiden,
Ik weet dat het niet gemakkelijk is, maar ik hoop dat jullie allemaal een oplossing vinden en kunnen stoppen.
Ik wens jullie allemaal heel veel sterkte! <3 - Geplaatst op maandag 21 mei 2012 20:27Ik heb hulp gezocht, maar niet echt professioneel ofzo, ik heb met mijn beste vriendin erover gepraat en ze heeft mij echt duidelijk gemaakt dat ik niet goed bezig was en dat ik gewoon MOEST stoppen. Ik heb al heel veel aan haar gehadquote:Stay_Strong schreef op 21 May 2012 @ 19:08:
[...]
Hoe heb jij dat gedaan? Ik bedoel, heb jij hulp gehad of ben je zelf alleen gestopt? - Geplaatst op maandag 21 mei 2012 20:37Bedankt, mijn vriendinnen weten denk ik niet hoe ze het moeten aan pakken, of trekken zich er niks van aan!
haha, jij bent ook een Lovatic, ikke ook! - Geplaatst op maandag 21 mei 2012 22:44quote:BelgiumLovatic schreef op 21 May 2012 @ 18:50:
Wat goed dat je hebt kunnen stoppen zeg! Ik hoop ook dat je geen terugval krijgt, want je bent goed bezig.
Ik zou ook wel willen stoppen, maar dat gaat niet als ik alles alleen moet doen. Net zoals het vechten tegen m'n eetstoornis, moet ik ook in m'n uppie vechten tegen de drang om te snijden. En dit lukt me niet alleen, dus ik heb de hoop op dit moment opgegeven en vecht er niet meer tegen. - Geplaatst op dinsdag 22 mei 2012 13:57Hee,
Ik weet niet of ik hier mag posten? Maar ik hoop dat als het niet mag jullie het begrijpen, haha. Ik heb sinds afgelopen zomervakantie steeds verder een eetstoornis ontwikkeld. Eerst gewoon wat brood skippen, en op een gegeven moment leefde ik alleen van mijn avondeten (wat dan ook nooit veel was). Nu gaat het iets beter, ik eet meestal s'ochtends 1 (droge) boterham of een appel en als lunch ook. Verder eet ik normaal avondeten. Mijn ouders letten heel erg op me en mijn zusje ook. Ik zie dat ze zich vreselijke zorgen maken. Daardoor ga ik me nog rotter voelen want ik wil ze geen pijn doen! Doordat ik me zo rot voel ga ik nog minder eten. Ik heb echt een serieus eetprobleem en weet niet zo goed wat ik er nu verder mee moet. Dit verhaal boeit waarschijnlijk helemaal niemand maar ik moest het toch even kwijt.. - Geplaatst op dinsdag 22 mei 2012 14:13
Wow wat goed van je dat het al bijna een jaar geleden is!quote:BigMacMenu schreef op 15 May 2012 @ 22:42:
Ik ben zo trots op mezelf. Het is al bijna een jaar geleden. Soms heb ik de drang nog heel erg maar ik doe het niet meer (: - Geplaatst op dinsdag 22 mei 2012 15:07Meiden er wordt aan jullie gedacht <3. al doe ik mezelf geen (lichamelijke) pijn, hoewel de drang er soms wel is. Ik lijd aan een depressie en angststoornis en kan me heel goed voorstellen hoe moeilijk het voor jullie is! Hoe jullie er continu mee geconfronteerd worden. Ik wil even laten weten dat ik aan jullie denk, en ik er in geloof dat op een dag jullie allemaal de kracht hebben gevonden om er bovenop te komen! Stay strong! <3Twice as much ain't twice as good -jm
- Geplaatst op dinsdag 22 mei 2012 19:40@coulditbeme,
er zijn heus wel mensen die het wat interesseert.het interesseert mij, ik kan alleen niks voor je doen.. ik heb t zien gebeuren, en t is idd moeilijk om uit die cirkel te komen. ik wens je het allerbeste, en je kunt het. stay true to yourself.
ik denk vaak aan dit van de tekst van 'Apple Tree' van Erykah Badu:
I don't walk around tryin' to be what i'm not, i don't waste my time tryin' to get what you got. I work at pleasing me cause i can't please you, and that's why i do what i do.
het gaat om jou. en wat kun je beter doen met je leven dan er proberen het beste van te maken?
nja, makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk..
ik snij mezelf al sinds groep 8. zit nu in de 4e. ben er een poos mee opgehouden en weer begonnen etc. nu was ik weer paar maanden clean als het ware, en dit weekend begon ik weer. Loop ook al jaren bij therapeuten, psychologen en nu bij een psychiater, alleen het haalt niks uit.
Je moet eerst van jezelf gaan houden.. dat is t iig bij.
ik heb echt een hekel aan mezelf. vind mezelf niets waard. vind mezelf lelijk..
YOU GOTTA START LOVING YOURSELF! - Geplaatst op dinsdag 22 mei 2012 19:42ik wil ook gewoon meer zelf vertrouwen hebben.. dat is het ook..
- Geplaatst op dinsdag 22 mei 2012 23:17@stay_strong hihi ik ben ook Lovatiiiiiic echt heeeel erg zelfs
ze is echt heel inspirerend en ik luister echt onwijs vaak haar muziek
vooral for the love of a daughter vind ik echt onwijs mooi...
het is zo stom gewoon...hoe mensen..om je heen zo makkelijk kunnen geloven dat alles oké is..of doen alsof ze denken dat alles oké is...ik bedoel...okay...wat ik gewoon niet snap...is dat...als mensen uit ervaring weten dat wanneer ik zeg dat alles goed gaat, dat dat gewoon niet zo is..en als die mensen weten dat ik mezelf elke nacht snijd...en..ze weten de diagnose...dan...:( dan GELOOF je het toch niet als ik zeg dat het goed gaat?! en het is best chill hoor, want dan kan ik gwn zeggen: nee, alles gaat goed...en dan laten ze me met rust...maar...wanneer het je eigen ouders zijn, van wie je liefde wilt...dan...zou je gewoon ergens willen dat...ze net zo door je heen konden kijken als een psychiater kan, die je pas NET kent..terwijl je ouders je al zo lang kennen... - Geplaatst op woensdag 23 mei 2012 08:12@ltjackson
wat als je het gewoon n keer tegen ze zegt dat t niet goed gaaat.
als ze vragen hoe t gaat. dat je gewoon eerlijk zegt. gaat wel, of niet goed..
wss hebben ze dan al zoiets van, oh dit hebben we allemaal niet in de gaten gehad..
just an idea - Geplaatst op woensdag 23 mei 2012 16:18ik snp heeel goed dat je het niet zegt, ik heb maar tegen 1 persoon ter wereld (een meisje uit de zesde) gezegd dat het mwah ging en verder is het altijd ja goed. Het is zo frustrerend dat niemand je snapt.
Ik heb me gisteravond zo diep gesneden dat het gehecht moest worden... nu is mijn voet verbonden. ik moet zeggen: het zag er echt uit alsof ik in prikeldraad was blijven hangen
dat was zo mazzel. de verpleegster stelde geen vragen en mijn vriend weet toch wel dat ik dat doe. hij zegt wel steeds: stop nou voor onze prinsesjes. maar ik kan het niet. ik voel ze schoppen en moet dan huilen van geluk, maar ik kan niet stoppen. Ik hoop dat als ze geboren worden dt het beter gaat. - Geplaatst op woensdag 23 mei 2012 20:22Weet nu denk ik wat de aanstichter is van mij probleem, SCHOOL! Niet dat ik niet wil leren, ik ben echt een nerd! Maar de kinder, ik weet niet wat ze me een gevoel geven. Maar wat me helpt is een zelf bedachte vriendin te hebben. Bij mij helpt een soort elfje, het klinkt echt heel stom maar aangezien ikniet wil leven in een wereld zoals dit zonder magie kan ik het zo wel. Gewoon in mijn gedachten. Het klinkt stom en ik faal echt dat ik dit zeg, maar misschien help ik iemand!
- Geplaatst op woensdag 23 mei 2012 21:30nou...ik wilde het eerst ook niet vertellen, maar ik heb het op een gegeven moment heeeeel voorzichtig verteld aan docent...en via een ander familielid is het bij mn ouders terecht gekomen...dus...ze weten dat ik me niet goed voel...ze zijn zelfs meegeweest naar een paar gesprekken met allerlei mensen; psychologen, therapeuten, psychiaters...en...die mensen hebben ook gezegd tegen mn ouders dat het niet niks is...maar...:( het komt gewoon niet over...m'n moeder heeft afscheidbrieven van me zien liggen, ze ziet soms 's ochtend bloed..als ik niet goed genoeg heb opgepast...en...ze negeert het gewoon...
@relle16 weetje...wanneer moet je het laten hechten? ik heb al een paar keer gehad dat ik dacht: shit, te diep...ofzo...maar...ja...ik wil ook niet aankomen bij de huisarts en dat ze denkt van: pff das niks joh...snapje? heb jij verder hulp dan? sowieso voor kinderen is het niet heel fijn om je ouders zo in de put te zien zitten, maar ook voor jezelf!
@stay_strong ik snap je wel...ik wil hier zelf altijd heel erg mee oppassen, omdat ik heeeeel erg in mn eigen wereldje kan gaan leven..maar ik snap het wel... - Geplaatst op woensdag 23 mei 2012 22:07@ ltjackson
ik denk dat ze niet weet hoe ze er mee om moet gaan.
mijn moeder ging me een keer masseren, armen helemaal vol met krassen, niet normaal.. en toen vroeg ze wat t was, en ik zei zo: das van pepper (de kat). wat dus gewoon niet zo had kunnen zijn. overduidelijk.
een halfjaar tot een jaar later is t pas echt naar boven gekomen doordat mn zus het opviel..
Ik denk dat ouders t vaak niet willen geloven, of misschien totaal niet weten wat je er mee aan moet. of dat ze denken dat het eenmalig is.
ik weet t niet, maar als je wil dat ze zich er mee bemoeit, en je wilt dat ze er juíst op in gaat, is het misschien beter om dat een keer tegen dr te zeggen. Dan weet zij waar het op staat en wat je van haar verwacht als moeder.