Dit onderwerp heeft 4993 reacties, en bestaat uit 200 pagina's. U bent momenteel op pagina 2 van 200.
De laatste reactie is geplaatst op 28-09-2011 17:55. Dit onderwerp is gesloten!
Automutilatie
- Geplaatst op maandag 17 september 2007 18:00
Nee idd >.<quote:To get from mammoth to pizza took us 27, 000 well spent years - Geplaatst op maandag 17 september 2007 18:01
Klopt. Maar onthou altijd dat hoe kut het ook is.. Er komt altijd een dag dat het allemaal wel weer de moeite waard is.. Hoe ongeloofwaardig dat ook klinkt.. En ik weet niet of t voor andere mensen helpt, maar mij helpt de volgende gedachte wel.. 'Alleen sterke mensen maken zoveel rot dingen mee. Simpelweg omdat zwakke mensen die last niet kunnen dragen. Dat jij zoveel kut dingen mee moet maken, betekent dat je sterk bent en het aan kunt'.quote:creaXcore schreef op 17 september 2007 @ 17:58:
[...]
Ik ben juist bang voor geestelijke EN lichamelijk pijn.
Dus ging ik gelijk uit van zelfmoord omdat je van beide dan geen last meer hebt. - Geplaatst op maandag 17 september 2007 18:01ik heb het ook gedaan.. lange tijd.. ik zit nu bij een psycho somatrische fysiotherapeut die me helpt omdat ik door m'n psychische klachten ook last heb gekregen van lichamelijke klachen, o.a hyperventilatie en té hoog ademen.I'm gonna dress my ass with the latest fashion.
- Geplaatst op maandag 17 september 2007 18:02
Ik hoop het ookquote:Cookia schreef op 17 september 2007 @ 18:00:
[...]
tuurlijk! graag gedaan! onwijs knap van je! ik hoop dat het ooit goed met met jou en je ex komt!!
Ben door die zelfvernietiging een heel ander persoon geweest dik 1 jaar lang.. En nu komt langzaam aan mn oude ik weer terug. - Geplaatst op maandag 17 september 2007 18:03@creaXcore:
jeetje zelfmoord, is echt erg jah!
mijn vorige beste vriendin waar ik vroeger heel goed mee omging heeft dat ook gedaan, gelukkig kwam hij vader binnen toen ze alle pillen in nam!
Goed van je dat je naar een vertrouwenspersoon bent gegaan!
hoe is het nu met je?
xxx - Geplaatst op maandag 17 september 2007 18:05Ik heb een heel goede vriendin ook een keer gevonden na een zelfmoordpoging. Ze heeft het gelukkig net overleefd, maar het is absoluut geen pretje om iemand te vinden..
- Geplaatst op maandag 17 september 2007 18:06quote:Dione schreef op 17 september 2007 @ 18:02:
[...]
Ik hoop het ook
Ben door die zelfvernietiging een heel ander persoon geweest dik 1 jaar lang.. En nu komt langzaam aan mn oude ik weer terug.
1 jaar lang wat een tijd! stap bij stap nemen he ;-)!!
enne dadelijk ziet hij hoe mooi en beter je bent geworden danne wil hij zeker niet meer van je af!! - Geplaatst op maandag 17 september 2007 18:07
Precies.quote:Dione schreef op 17 september 2007 @ 18:01:
[...]
Klopt. Maar onthou altijd dat hoe kut het ook is.. Er komt altijd een dag dat het allemaal wel weer de moeite waard is.. Hoe ongeloofwaardig dat ook klinkt.. En ik weet niet of t voor andere mensen helpt, maar mij helpt de volgende gedachte wel.. 'Alleen sterke mensen maken zoveel rot dingen mee. Simpelweg omdat zwakke mensen die last niet kunnen dragen. Dat jij zoveel kut dingen mee moet maken, betekent dat je sterk bent en het aan kunt'.
Daarom heb ik sowieso al meer dan een jaar geen last meer van doemdenkerig gedrag n___nDruk met school! - Geplaatst op maandag 17 september 2007 18:08het was een moeilijke tijd voor die vriendin van me en de rest van familie, lijkt me ook heel moeilijk om iemand te vinden die zelfmoord wil plegen!
@a_noukk:
jeetje ook lichamelijk erbij..
hoe is het met jou?
helpt de hulp, ??
xx - Geplaatst op maandag 17 september 2007 18:09
I hope so. Heb hem heel veel pijn gedaan.. Automutilatie was daarvoor ook al jaren bezig, maar het afgelopen jaar is het heel ernstig geworden.. Ter indicatie: ik kraste vrijwel iedere dag en ben een half jaar lang verslaafd geweest aan hard drugs. Qua drugs: in het begin nam ik het om niet na te hoeven denken over alle kut dingen. In the end had ik het nodig om uberhaupt te kunnen functioneren. Het leek in het begin dingen op te lossen, maar nu realiseer ik me dat ik dingen alleen erger heb gemaakt. En dat ik in die tijd veranderd was van een lief, positief meisje met enorme problemen in een negatief, liegend & bedriegend rot persoon die om niks meer gaf. Vooral niet om dr eigen leven. Thank god is dat nu over..quote:Cookia schreef op 17 september 2007 @ 18:06:
[...]
1 jaar lang wat een tijd! stap bij stap nemen he ;-)!!
enne dadelijk ziet hij hoe mooi en beter je bent geworden danne wil hij zeker niet meer van je af!! - Geplaatst op maandag 17 september 2007 18:10Oke, dat de huisarts een kleine stap is heb ik verkeerd geformuleerd. Ik bedoel dat dat een kleine stap is in vergelijking met professionele psychiatrische hulp. Maar ik vind het wel een afwijking, omdat het niet 'normaal' is om jezelf pijn te doen. Dat is iets abnormaals. Mensen doen het uit innerlijke ontevredenheid en verdriet (en zo kan ik nog wel even doorgaan); een onnatuurlijke reactie daarop.
Maar ik veroordeel niks, ik wil alleen wel dat mensen er de ernst van inzien. Wel een goed idee en initiatief om er hier een topic over te beginnen om er met elkaar over te praten. Ik hoop alleen niet dat het normaal lijkt, omdat meerdere mensen hier aan automutilatie doen. - Geplaatst op maandag 17 september 2007 18:11quote:Cookia schreef op 17 september 2007 @ 18:03:
@creaXcore:
jeetje zelfmoord, is echt erg jah!
mijn vorige beste vriendin waar ik vroeger heel goed mee omging heeft dat ook gedaan, gelukkig kwam hij vader binnen toen ze alle pillen in nam!
Goed van je dat je naar een vertrouwenspersoon bent gegaan!
hoe is het nu met je?
xxx
Oh prima hoor.
Het was denk ik gewoon een fase. Al die dingen zich opstapelen: schreeuwende ouders, je vriendje die het uitmaakt(ik denk dat ik door de dood van mn vader een soort verlatingsangst heb gekregen) jezelf lelijk vinden(had sinds mn 8ste al puistjes, dus...), geestelijk groeien(ik wist gewoon op ten duur niet meer wie ik was)
En toen dacht ik soms wel van: het zou wel prettig wezen als ik er niet meer was.Druk met school! - Geplaatst op maandag 17 september 2007 18:12meiden,
ik ga ff wat eten, ja na een hele dag maar 4 broodjes te hebben gegeten vind ik wel dat ik het avond eten mag gaan nemen..
ik heb er zelf nog moeilijk mee om normaal te eten, al zal je zeggen wanneer je me ziet, jij moeilijk hebben om wat te eten!!
ik spreek jullie later!
voor de gene die nog moeten of gaan eten, eet smakelijk!!
groetjuusss!! - Geplaatst op maandag 17 september 2007 18:14quote:creaXcore schreef op 17 september 2007 @ 18:11:
[...]
Oh prima hoor.
Het was denk ik gewoon een fase. Al die dingen zich opstapelen: schreeuwende ouders, je vriendje die het uitmaakt(ik denk dat ik door de dood van mn vader een soort verlatingsangst heb gekregen) jezelf lelijk vinden(had sinds mn 8ste al puistjes, dus...), geestelijk groeien(ik wist gewoon op ten duur niet meer wie ik was)
En toen dacht ik soms wel van: het zou wel prettig wezen als ik er niet meer was.
woooww zo erg zeg!!
dat zijn ook allemaal erge dingen joh!
ben blij dat alles goed gaat met je...
enne als je wil praten kan je altijd je ei kwijt!
ik ben hier gewoon voor iedereen een luisterend oor!
xxxx - Geplaatst op maandag 17 september 2007 18:14quote:creaXcore schreef op 17 september 2007 @ 18:11:
[...]
Oh prima hoor.
En toen dacht ik soms wel van: het zou wel prettig wezen als ik er niet meer was.
Dat gevoel ken ik heel erg goed. Ik heb ook zelfmoordpogingen gedaan, maar had in the end toch niet de 'moed' om het echt door te zetten. En daar ben ik achteraf gezien erg blij om. Ik heb nog steeds wel dagen dat ik hoop dat ik niet meer wakker word, dat zal waarschijnlijk nog wel ff duren.
En wat het eerste betreft: dat zijn ook heel moeilijke dingen om mee om te gaan. Zeker als je aan t puberen bent.. En het verlies van een ouder lijkt me een hel, dat heb ik gelukkig niet mee hoeven maken. - Geplaatst op maandag 17 september 2007 18:15
Eet smakelijk meissie!quote:Cookia schreef op 17 september 2007 @ 18:12:
meiden,
ik ga ff wat eten, ja na een hele dag maar 4 broodjes te hebben gegeten vind ik wel dat ik het avond eten mag gaan nemen..
ik heb er zelf nog moeilijk mee om normaal te eten, al zal je zeggen wanneer je me ziet, jij moeilijk hebben om wat te eten!!
ik spreek jullie later!
voor de gene die nog moeten of gaan eten, eet smakelijk!!
groetjuusss!! - Geplaatst op maandag 17 september 2007 18:18Nou ja erg...Meer vervelend en irritant als ik er zo terug kijk..
En mijn ouders schreeuwden tegen elkaar, niet tegen mij gelukkig.
Maar ik vind dat net zo vervelend.
Maar ik hoef verder nergens meer over te praten gelukkig =]
Maare cookia, zo weinig eten is nogal slecht.
Ik heb zelf een jaar lang niet ontbeten(wegens tijdgebrek)en volgens mijn mentor toen kon ik overal last van gaan krijgen, met name dat je je niet meer kan concentreren op school.
Ik denk nu ook dat mijn bloedsuiker spiegel telkens te laag is want ik zit constant te gapen en te trillen.
os: dat mijn pa dood is, doet me eigenlijk niks. Ik was 8, en daardoor was ik juist niet meer bang voor de dood(in de zin van dat ik het begreep, en niet van dat ik zelf ook dood wilde gaan)
Dus in feite heeft dat er niks mee te maken gehad, alleen dan dat ik misschien wat verlatingsangst heb in relaties.dormant wijzigde dit bericht op 17-09-2007 18:21 met 21%Druk met school! - Geplaatst op maandag 17 september 2007 18:23Wat erg voor jullie meiden!!!
Succes met alles !!
xxLife is full of surprises. - Geplaatst op maandag 17 september 2007 18:24Bij mij was t vooral omdat op school alles kut ging met vriendinnen enzo, waarvan ik dacht dat ik eindelijk vrienden had die me daarna weer keihard dumpte en ik ben echt heel erg gepest enzo.To get from mammoth to pizza took us 27, 000 well spent years
- Geplaatst op maandag 17 september 2007 18:25Ik heb ook een tijdje in mezelf gesneden. Ik was toen echt helemaal gek in de kop en helemaal in de war! Ik sneed hakenkruizen in mezelf, één daarvan zie je nog. Op m'n buik. Vooral in de zomer als ik wat verkleur door de zon. Dit zal ik m'n hele leven houden en zal me altijd herrinderen aan die k*tperiode in mijn leven!..En ik sneed in mijn polsen, vooral de linkerpols zit nog een heel groot duidelijk litteken..die zal ook nooit weer weggaan..Soms steekt het litteken nog wel..maar daar kan ook niks aan gedaan worden..ik heb geluk dat het is dichtgegaan, want één keer sproeide het bloed dr echt uit!
Maar jij ook sterkte meis! - Geplaatst op maandag 17 september 2007 18:27Gelukkig dan dat je het niet zo moeilijk hebt met de dood van je vader. Ik hou er zelf deze lijfspreuk op na: If you do not fear death, then how can it intimidate you? If you aren't afraid of dying, there is nothing you can not do.
Laat ik dan ook maar direct vertellen wat mijn problemen zijn.. Ik ben op mn 8e verkracht door een leeftijdsgenoot. Daarna heel erg in mezelf gekeerd geraakt. Mezelf gaan verstoppen onder wijde kleding.. In mn puberteit ben ik ontzettend gepest en uiteindelijk genegeerd door mn hele klas. Zelfs mn mentor merkte me niet meer op.. Op mn 18e kreeg ik een relatie die uiteindelijk bijna 2 jaar heeft geduurd. In het begin was alles goed, maar na een tijdje begon hij me te kleineren en geestelijk te mishandelen. Lichamelijke mishandeling heeft hij gelukkig maar 1 keer gedaan. Maar na die relatie had ik totaal geen zelfvertrouwen of zelfrespect meer. Vlak voor ik 20 werd ben ik in Egypte aangerand door drie mannen. Ze hebben me overal betast en gedwongen tot tongzoenen. In de afgelopen twee jaar (ik ben nu net 24) ben ik een vriend kwijt geraakt aan kanker, heb ik een goede vriendin gevonden na een zelfmoordpoging, ben ik mn opa's allebei kwijt geraakt, raakte ik aan drugs verslaafd, kreeg ik de diagnose manisch depressief en ben ik nog een keer verkracht en daarna heeft diegene geprobeerd me te wurgen. Dat is ongeveer the short version of my life. - Geplaatst op maandag 17 september 2007 18:39quote:Dione schreef op 17 september 2007 @ 18:27:
Gelukkig dan dat je het niet zo moeilijk hebt met de dood van je vader. Ik hou er zelf deze lijfspreuk op na: If you do not fear death, then how can it intimidate you? If you aren't afraid of dying, there is nothing you can not do.
Laat ik dan ook maar direct vertellen wat mijn problemen zijn.. Ik ben op mn 8e verkracht door een leeftijdsgenoot. Daarna heel erg in mezelf gekeerd geraakt. Mezelf gaan verstoppen onder wijde kleding.. In mn puberteit ben ik ontzettend gepest en uiteindelijk genegeerd door mn hele klas. Zelfs mn mentor merkte me niet meer op.. Op mn 18e kreeg ik een relatie die uiteindelijk bijna 2 jaar heeft geduurd. In het begin was alles goed, maar na een tijdje begon hij me te kleineren en geestelijk te mishandelen. Lichamelijke mishandeling heeft hij gelukkig maar 1 keer gedaan. Maar na die relatie had ik totaal geen zelfvertrouwen of zelfrespect meer. Vlak voor ik 20 werd ben ik in Egypte aangerand door drie mannen. Ze hebben me overal betast en gedwongen tot tongzoenen. In de afgelopen twee jaar (ik ben nu net 24) ben ik een vriend kwijt geraakt aan kanker, heb ik een goede vriendin gevonden na een zelfmoordpoging, ben ik mn opa's allebei kwijt geraakt, raakte ik aan drugs verslaafd, kreeg ik de diagnose manisch depressief en ben ik nog een keer verkracht en daarna heeft diegene geprobeerd me te wurgen. Dat is ongeveer the short version of my life.
hey lieve dione,
toen ik het las wou ik wel ff snel reageren, ongeloofelijk wat jij allemaal heb meegemaakt!
en toch zo knap dat je zelf door heen sleept om zo ff te zeggen..!!
echt waar, maarre jou grote liefde is wel iemand anders dan die ene jongen wat je hier zet toch???
wat ik ook niet begrijp dat leraren/mentor niks doen aan kids die mekaar pesten ensow mijn vorige beste vriendin, die ook zelfmoord poging had geprobeerd die is ook depressief geraakt mededoordat!
jeetje, wat ik over mezelf kwijt kan, is dat ik veel van anderen heb geleerd, bij mezelf heb ik alleen dat ik me lichaam echt ronduit haat maar wel sterk blijf om niet teveel niet te eten maarre ik vertel later de rest ik moet gaan eten, sorry maarre skat ik vind je nu al een topper!!
xx - Geplaatst op maandag 17 september 2007 18:41ik vind het echt vreselijk!
echt heel veel sterkte allemaal,
jullie komen er echt wel weer bovenop, geloof me!
mijn vriendin snijd zichzelf ook, en ze krijgt nu hulp, en ik steun haar heel erg.. het is wel heel moeilijk voor d'r, maar het lukt haar al aardig gelukkig!
liefs! - Geplaatst op maandag 17 september 2007 18:45quote:Cookia schreef op 17 september 2007 @ 18:39:
[...]
hey lieve dione,
toen ik het las wou ik wel ff snel reageren, ongeloofelijk wat jij allemaal heb meegemaakt!
en toch zo knap dat je zelf door heen sleept om zo ff te zeggen..!!
echt waar, maarre jou grote liefde is wel iemand anders dan die ene jongen wat je hier zet toch???
wat ik ook niet begrijp dat leraren/mentor niks doen aan kids die mekaar pesten ensow mijn vorige beste vriendin, die ook zelfmoord poging had geprobeerd die is ook depressief geraakt mededoordat!
jeetje, wat ik over mezelf kwijt kan, is dat ik veel van anderen heb geleerd, bij mezelf heb ik alleen dat ik me lichaam echt ronduit haat maar wel sterk blijf om niet teveel niet te eten maarre ik vertel later de rest ik moet gaan eten, sorry maarre skat ik vind je nu al een topper!!
xx
Thanks voor je lieve reactie! And don't worry. Mijn grote liefde is iemand anders. Heb met hem 4 jaar een relatie gehad. Die andere ex hoef ik nooit meer te zien haha. En wat leraren enzo betreft, ik snap het ook niet. Toen ik het uiteindelijk tegen mijn mentor vertelde, zei ze dat ze niks door had dus dat het vast wel mee viel. Terwijl ik toen al 3 maand thuis zat omdat ik niet meer naar school wilde/durfte.
Vind het echt goed dat je toch heel hard probeert om goed te blijven eten. Ik heb zelf nooit een eetziekte oid gehad, maar wel af en toe op t randje gezeten en kan me dus iets voorstellen van hoe moeilijk het is. Hou vol meissie!! Jij bent ook een topper
Echt super goed dat je dit topic geopend hebt! - Geplaatst op maandag 17 september 2007 18:46
Wat ontzettend goed dat je je vriendin zo steunt! Het is voor jou misschien vanzelfsprekend, maar geloof me, dat is het voor de meeste mensen niet. Echt respect meis!! Ik hoop dat ze er snel weer helemaal bovenop is!quote:__BOOMBOX schreef op 17 september 2007 @ 18:41:
ik vind het echt vreselijk!
echt heel veel sterkte allemaal,
jullie komen er echt wel weer bovenop, geloof me!
mijn vriendin snijd zichzelf ook, en ze krijgt nu hulp, en ik steun haar heel erg.. het is wel heel moeilijk voor d'r, maar het lukt haar al aardig gelukkig!
liefs!